Bardzo miło mi ogłosić, że po gruntownych testach (które, znając życie, i tak nie pozwoliły pozbyć się wszystkich bugów ;) ) prace nad wersją beta modu Pieśń Władającej zostały zakończone.
***
Aktualną wersję można ściągnąć z poniższego linku...
Nie jest to ostateczna wersja, będą pojawiały się nowe wersje i ew. poprawki...
Do poprawnego działania modyfikacji wymagane jest Baldur's Gate II + ToB w polskiej wersji językowej (na angielskiej też da się zainstalować, jednak inne są w niej tokeny dialogowe i może to prowadzić do wyświetlania części dialogów po angielsku)
Po instalacji najlepiej rozpocząć nową grę, z racji związku pomiędzy fabułą modu a fabułą gry...
Odnośnie kompatybilności z innymi modami - Pieśń Władającej jest instalowana przez WeiDU (sposób bezinwazyjny dla dialog.tlk i samej gry), jednak mod był pisany pod czyste BGII.
***
Pieśń Władającej jest kompatybilna z modami:
* Baldur's Gate Trilogy
* Tactics
* Ascension
* Unfinished Business
* większością modyfikacji NPC (jeśli nie wszystkimi)
* The Darkest Day
* Shadows over Soubar
* Check the Bodies
Aktualna wersja modu nie ma potwierdzonej kompatybilności z innymi modami - mogą nastąpić bugi, jednak nie jest to pewne. Kwestie kompatybilności będą rozwiązywane na bieżąco.
***
Pieśń Władającej nie jest kompatybilna z:
* komponentem przyspieszającym sny z Ease of Use i Tweaks (usuwa on owe cut-scenki ze snami, przez co nie może rozpocząć się główny wątek zadania).
* totalnymi konwersjami świata gry. (logiczne ;))
***
Co do kwestii merytorycznej - główny komponent Pieśni Władającej dodaje rozbudowane zadanie, które wykonujemy przez praktycznie cały czas trwania gry, a także kilka spotkań z nowymi osobami.
Drugi komponent to minimod, stworzony znacznie wcześniej, niż sama Pieśń, a teraz tylko dopracowany. Dodaje on nieduży quest z niejakim Iavem w roli głównej.
W modzie znajduje się sporo dialogów (ponad 2500 nowych wypowiedzi), dlatego miłośnicy dialogów powinni być zadowoleni, ale nie zabraknie tam też drobnych potyczek i większych walk :)
Więcej o obu komponentach w pliku ReadMe modu.
***
Screeny bezpośrednio z gry z Pieśnią...
***
Pozostaje mi tylko życzyć miłej rozgrywki ;) Have fun!
Ostatnio zmieniony przez L`f 2015-08-25, 13:32, w całości zmieniany 11 razy
Dostępna jest już nowa wersja Pieśni (1.1) - zostały w niej poprawione drobne błędy w dialogach, zabugowane skrypty (m. in. strażnik z Dzielnicy Cmentarnej albo Iav Kronikarz). Ponadto osłabiony został jeden zbyt potężny przedmiot i utrudniona jedna z walk. ;)
Specjalne podziękowania dla Vinci'ego za pomoc w wychwyceniu błędów :)
Przygotowałem wersję 1.3. W niej została zablokowana możliwość ucieczki z Królestwa Władającej, dodałem kilka poprawek technicznych, grafikę dla Zamin - broni Iava Kronikarza, oraz ambient podczas ostatniej walki w Domu Wyobraźni.
Przy okazji poprawiłem błąd, który pojawiał się przy ukończeniu gry - już nigdy więcej braku epilogów. ;)
Z racji występowania błędów z tekstami od wypuszczenia wersji 1.3 (doszedłem do niepotwierdzonego wniosku, że przyczyną tych drobnych zawirowań była traifikacja modu) przygotowałem wersję 1.3.1. Nowa wersja ma poprzednie, niestraifikowane pliki .d, ponadto dodałem kilka naprawdę drobnych poprawek w dialogach.
Wersja 1.3.1 zawiera ponadto zainstalowaną łatkę usuwającą błąd ze strażnikiem w Dzielnicy Cmentarnej.
W kolejnej wersji - 2.0 - planuję przeprowadzić duże zmiany w strukturze modu (nowe postacie w Królestwie Władającej, poprawki w oryginalnych dialogach i zmiana ich struktury i - częściowo - przebiegu, zbalansowanie poziomu trudności - lekkie ułatwienia na łatwiejszych poziomach).
Er'vonyrah 2.0 będzie wydana razem z modyfikacją Dni V., a pomiędzy tymi modami pojawi się dość sporo nawiązań.
Ze względu na zamieszczenie dość istotnej poprawki w skryptach obszaru pojawiła się kolejna 'pośrednia' wersja Pieśni Władającej - 1.3.2.
Zawarte w niej poprawki niwelują problem z nieprzyznawaniem zdolności powrotu do Sfery Kieszeniowej, a także usuwają błąd związany z Przeklętymi Zabójczyniami sprzed Domu Wyobraźni - skrypt anielic miał czasami tendencję do nieaktywowania się.
Mam nadzieję, że kolejną wersją modu, która zostanie opublikowana, będzie przebudowana i znacząco zbalansowana Er'vonyrah 2.0.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum