Poprzedni temat «» Następny temat
Bladesinger
Autor Wiadomość
EmFaza 

Wiek: 28
Posty: 17
Podziękowania: 1/2
Wysłany: 2011-06-21, 18:47   Bladesinger

Chciałbym się dowiedzieć czy taka klasa byłaby sensowna(jest to moja interpretacja Runic Bladesingera, którego pierwotnie ujrzałem w bodajże TDD, a potem jeszcze jako mod Riklaunima)
Opis:

CIACH CIACH

Advantages:
- Receive bonus to Thac0 every 5 levels(starting at 1 level)
- Can achive specialization in every one-handed weapon(tu też się wahałem)
- Can put two * in 'single weapon style'
- Receive +1 to dexterity

Disadvantages:
- Receive -1 to strength
- Receive -4 to condition
(myślałem jeszcze nad obcięciem czarów z 7 lv)
- Bard song do not upgrade
- Cannot put any points in two-handed weapons, ranged weapons or other styles than 'single weapon'(jeszcze się zastanawiałem, czy aby nie zbanować ItemType, bo widziałem w DLTCEP takie cudo, ale z podpisem 'experimental', czy coś =f)
- Cannot pickpocket
- Have only a quarter of normal lore

Chętnie posłucham jakichś opinii/podpowiedzi albo konstruktywnej krytyki, bo chyba brak tu balansu =/

EDIT: Sorki za błędny dział =d Po prostu kit jest(prawie ~ 88%) zrobiony i sam nie wiedziałem gdzie dać, a jednocześnie chcę jeszcze coś w niego wrzucić(typu class quest or sth =f)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 28
Posty: 1373
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2011-06-21, 22:25   

EmFaza napisał/a:
Chętnie posłucham jakichś opinii/podpowiedzi albo konstruktywnej krytyki, bo chyba brak tu balansu =/

Mheh, nie idziesz przynajmniej tam, gdzie niemal wszyscy tworzący nowe podklasy, którzy przeginają zbytnio na plus dla postaci. ;> Tu jednak widzę przepakowanie wadami przy zbyt małej ilości zalet.

Co do zalet - cóż, malutko. Zbyt - taki fechtmistrz byłby potężniejszy ze swoimi piruetami. Nawet dość potężny bonusik, którym jest otrzymywanie modyfikatora do TraK0 co 5 poziomów nie rekompensuje stosunkowej słabości innych zalet.

Drugi punkt do jednej broni to tylko polepszenie KP o 1. Podobnie sytuacja ma się ze Zręcznością. Załóżmy, że sytuacja przyznania bonusu dotyczy wymaksowanej statystyki - różnica w cechach pomiędzy 18 i 19 punktami Zręczności to jedyne +1 do reakcji i +1 do dystansowego TraK0 i obrażeń - jednak ten bonus do ataku dystansowego i tak się temu Pieśniarzowi nie przyda, bo walczy on tylko w zwarciu. Zostaje tylko +1 do reakcji, która i tak ma marginalne znaczenie.

Pomiędzy wartościami 19 (maksymalna Zręczność u elfów) i 20 nie ma za to *żadnych* różnic w modyfikatorach. Nic. W ogóle. Dla lepszego efektu postać ze Zręcznością równą 20 trzeba by do tego jeszcze Lumem dopakować na 21 i wtedy dopiero otrzymałaby ona polepszenie KP o 1 i parametrów ataku dystansowego też o 1. No i reakcji.

Rozumiem, że ten +1 do Zręczności byłby uwarunkowany fabularnie w podklasie, ale nie oferuje on praktycznie żadnych korzyści dla postaci z tą podklasą. Swoją drogą ze wszystkimi informacjami dotyczącymi mechaniki BG możesz się zapoznać tutaj.

Cytat:
- Can achive specialization in every one-handed weapon(tu też się wahałem)


Jeśli idzie o 'specjalizacje' w zaletach - chodzi o to, że gość z Twoją podklasą do każdej broni będzie mógł przydzielić dwie gwiazdki? No, to już lepsza propozycja. ;)

Teraz trochę o wadach. Cóż, tu chyba trochę jednak przegiąłeś. ;) O ile kradzież kieszonkowa ani wiedza nie są aż tak potrzebne (choć ta ostatnia jest całkiem przydatna), o ile można zrozumieć ograniczenie na broń strzelecką i dwuręczną i ewentualnie zaaprobować nieulepszanie pieśni barda (choć tej wady też nie rozumiem)...

... o tyle całkowite 'CIACH CIACH' poczyniłeś niestety z cechami. Modyfikator -1 do Siły jest całkiem nieprzyjemny dla postaci walczącej tylko w zwarciu (u łucznika można to przeboleć), a -4 do kondycji to już lekkie nieporozumienie. Z takim 'profitem' bard straci wszystkie możliwe do zdobycia dodatkowe punkty życia (Kondycja równa 14 pozbawia wszelkich bonusów HP), a dla nie-wojownika walczącego wręcz - a zwłaszcza łotrzyka - każdy punkt HP jest na wagę złota. Z takimi modyfikatorami Twoja podklasa byłaby niestety dość niegrywalna.

A jeszcze względem:
Cytat:
(myślałem jeszcze nad obcięciem czarów z 7 lv)

Bard nie może rzucać czarów wyższego poziomu niż 6. - jest mu to mechanicznie zablokowane. Możesz to zmodyfikować poprzez zmiany w odpowiednim pliku *.2da, ale wtedy zmiana będzie dotyczyć każdej jego podklasy oraz 'czystego' barda, a nie tylko Twojego.

Cytat:
(jest to moja interpretacja Runic Bladesingera, którego pierwotnie ujrzałem w bodajże TDD, a potem jeszcze jako mod Riklaunima)

Nie wiem niestety, jakie podklasy pisał Riklaunim, ale inspirowanie się TDD szczęścia Ci nie przyniesie, zwłaszcza w tworzeniu podklas. Przy tworzeniu TDD twórcy niestety poszli z kitami na ilość, w rezultacie czego gracze otrzymali od groma słabo zbalansowanych, nudnych i mało kreatywnych propozycji poprowadzenia postaci. Być może znajdą się jakieś perełki między tymi kamieniami, mnie się nie chciało w tym żwirze głębiej kopać. ;>

Sam nie mam żadnego doświadczenia, jeśli chodzi o tworzenie podklas (wykonałem tylko jeden projekt zalet i wad, który jeszcze muszę zbalansować), jednak wydaje mi się, że dużo graczy zwraca uwagę na np. ciekawe zdolności specjalne charakterystyczne tylko dla danej podklasy. Warto jednak uważać, aby w tej materii nie przesadzić. ;)

Jeśli pociąga Cię ta bardziej mechaniczna strona modowania, lub po prostu chcesz tworzyć podklasy - radziłbym rozpocząć Ci całkiem nowy projekt, który oferowałby dość oryginalną, ale bardziej zbalansowaną drogę rozwoju postaci. Dobrze by było, żeby sama koncepcja podklasy pasowała również do zasad i ogólnego środowiska Zapomnianych Krain. Do tego dołożyć jeszcze otoczkę fabularną w postaci dobrania dobrego opisu - warto się też pokusić o klasowy quest albo nawet dwa. Mogłyby one być związane z klasową twierdzą, ale niekoniecznie - zależy od tego, na jaki pomysł wpadniesz.

Cytat:
EDIT: Sorki za błędny dział =d

Dział jest jak najbardziej prawidłowy - w 'Projektach i pomysłach' umieszczamy własne koncepcje bądź opisy nieukończonych modów i dyskutujemy o nich. ;>

Cóż, pozostaje jedynie życzyć mi powodzenia w tworzeniu. ;)
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
EmFaza
EmFaza 

Wiek: 28
Posty: 17
Podziękowania: 1/2
Wysłany: 2011-06-21, 23:22   

Cytat:
Mheh, nie idziesz przynajmniej tam, gdzie niemal wszyscy tworzący nowe podklasy, którzy przeginają zbytnio na plus dla postaci. ;> Tu jednak widzę przepakowanie wadami przy zbyt małej ilości zalet.


Wolałem przegiąć z minusami niż plusami. 90% klas, które widuję są tak niezbalansowane, że przy 30 lvl są niezniszczalne =/.
Ja dobrze nie znam mechaniki, choć już od ~10lat gram w bg2 =u. Tym powiedzmy tłumaczę moją nieumiejętność doboru zalet/wad.

Cytat:
Bard nie może rzucać czarów wyższego poziomu niż 6. - jest mu to mechanicznie zablokowane. Możesz to zmodyfikować poprzez zmiany w odpowiednim pliku *.2da, ale wtedy zmiana będzie dotyczyć każdej jego podklasy oraz 'czystego' barda, a nie tylko Twojego.


Ja zawsze gram z Rogue Rebalancing, które daje mi pewne poczucie zbalansowania klas, choć tak naprawdę to tylko czasem grywam bardami(tylko solo =d). Tenże mod uprawnia bardów do rzucania zaklęć aż do 7 lv( i chyba nawet dostaje dwa sloty na zaklęcia 8 lvl).

Cytat:
Nie wiem niestety, jakie podklasy pisał Riklaunim, ale inspirowanie się TDD szczęścia Ci nie przyniesie, zwłaszcza w tworzeniu podklas. Przy tworzeniu TDD twórcy niestety poszli z kitami na ilość, w rezultacie czego gracze otrzymali od groma słabo zbalansowanych, nudnych i mało kreatywnych propozycji poprowadzenia postaci. Być może znajdą się jakieś perełki między tymi kamieniami, mnie się nie chciało w tym żwirze głębiej kopać. ;>


Z TDD grałem do momentu wykonania pierwszego zadania. Ilość bugów i wykorzystanie lokacji już będących w grze było dla mnie zbyt przytłaczające i to był mój ostatni raz, natomiast jeśli chodzi o inspirację, to ona jest tutaj tylko, jeśli chodzi o samą nazwę, bo w TDD to był kit fightera, który na bodajże 8 lvl skryptem dostawał multiclass na fightera/mage. Riki miał dużo lepszy pomysł, bo kit fightera z 5* w katanach i 2*w dwóch broniach + promień słońca i symbole + słowa jako innitate na poziomach chyba 14-23, czy coś. Bardzo fajna koncepcja. No i podstawami do stworzenia tamtych klas były rasy elfów, a ja do barda dałem HE, ale chyba tylko ze względu na ograniczenie, bo elf nie może być bardem =p.

Cytat:
Sam nie mam żadnego doświadczenia, jeśli chodzi o tworzenie podklas (wykonałem tylko jeden projekt zalet i wad, który jeszcze muszę zbalansować), jednak wydaje mi się, że dużo graczy zwraca uwagę na np. ciekawe zdolności specjalne charakterystyczne tylko dla danej podklasy. Warto jednak uważać, aby w tej materii nie przesadzić. ;)



Ja tam lubię podklasy ciekawe/nietypowe. Znudziło mi się tworzenie po raz setny postaci na dwie bronie + katana + cbw or sth. To jest nudne. Po prostu chciałem czegoś świeżego.
Może to po prostu uprzedzenia z różnych niedopracowanych/źle zrobionych kit modów mnie tak zrażają deczko do używania nowych skilli. Trzeba mieć dobry pomysł zarówno na klasę, jak i skille, bo w większości spotykałem się z zapożyczonymi z innych gier lub też kombinacjami z już zrobionych spelli przekształconych w 'niby nowe'. Zrażały mnie również braki w ikonach, które swoją drogą też często były zapożyczone.

Cytat:
Jeśli pociąga Cię ta bardziej mechaniczna strona modowania, lub po prostu chcesz tworzyć podklasy - radziłbym rozpocząć Ci całkiem nowy projekt, który oferowałby dość oryginalną, ale bardziej zbalansowaną drogę rozwoju postaci. Dobrze by było, żeby sama koncepcja podklasy pasowała również do zasad i ogólnego środowiska Zapomnianych Krain. Do tego dołożyć jeszcze otoczkę fabularną w postaci dobrania dobrego opisu - warto się też pokusić o klasowy quest albo nawet dwa. Mogłyby one być związane z klasową twierdzą, ale niekoniecznie - zależy od tego, na jaki pomysł wpadniesz.


Generalnie jestem za, ale brak chwilowo pomysłów. Jeśli miałbym się czymś inspirować to książkami(z dnd zawsze mnie fascynowali psionicy =]]) dnd(<reklama>całym duchem wspieram mod Classic Adventures</reklama>), tam chyba jest to raczej dobrze przedstawione, tylko jeszcze trzeba by to wpasować w tą mechanikę.
Opis klasy to nie jest problem, to potrafię zawsze stworzyć =]
Co do klasowych questów to miałem zamiar, ale najpierw trzeba mieć klasę, nieprawdaż ? =]

Co do działu, to ten temat został przeniesiony, bo ja go założyłem w dziale: Podklasy ;p

EDIT: No i byłbym zapomniał. To jest tylko koncepcja, i tak w zasadzie to wolałbym się oprzeć na opiniach/sugestiach(nawet, co do kompletnie czegoś nowego - wystarczy jakiś tip, sugestia, cokolwiek - mam dość bogatą wyobraźnię ;p), niż własnych mniemaniach, które mogą być pokręcone =).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 30
Posty: 3135
Podziękowania: 215/71
Wysłany: 2011-06-21, 23:40   

EmFaza napisał/a:
z dnd zawsze mnie fascynowali psionicy

Odradzam, bo po prostu komuś już się chciało zajmować tym tematem, ale niestety nie mogę powiedzieć nic więcej ;)

Miałem kiedyś fajny pomysł na podklasy jakbyś potrzebował wsparcia tego typu. Musiałbym napisać od nowa, bo skasowałem z tego powodu, że sądziłem, iż to się nie przyda, bo nie mam cierpliwości do robienia podklas...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
EmFaza 

Wiek: 28
Posty: 17
Podziękowania: 1/2
Wysłany: 2011-06-21, 23:57   

Cytat:
Miałem kiedyś fajny pomysł na podklasy jakbyś potrzebował wsparcia tego typu. Musiałbym napisać od nowa, bo skasowałem z tego powodu, że sądziłem, iż to się nie przyda, bo nie mam cierpliwości do robienia podklas...



Tak! Tak! To właśnie dla mnie =d
Jak już trochę się z tym odnajdziesz to wal ;p
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 30
Posty: 3135
Podziękowania: 215/71
Wysłany: 2011-06-22, 00:14   

Wysłałem jako PW. Nie będę miał za złe jak Ci się nie będzie podobać. A teraz to ja chyba idę spać...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group