Poprzedni temat «» Następny temat
TWM - problemy z kompatybilnością
Autor Wiadomość
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-10-12, 16:27   

AD1. Dziwne, ale wiarygodne. Piesek taki ma charakter, że lubi oddalać się od pana na dłuższe wyprawy. W końcu i tak wróci (po przejściu na nową lokację).

Tak na poważnie piesek jest moim wielkim eksperymentem, którego funkcje silnika BG1 nie przewidziały i nie ułatwiają. Jeśli oddali się za bardzo od drużyny (poza zasięg widzenia) i nie może przybiec z powrotem, powinien się usunąć z gry i respawnować ponownie przy Tsukim. Widać, jak za szybko się od niego oddalisz drużyną, skrypt nie w każdym przypadku zdąży zadziałać.

AD2. Logiczne jest, że pies rzuca się na wszystkich, którzy są wrodzy wobec drużyny. Pies to tylko pies, broni swojego stada. Nie ma magicznie podwyższonej inteligencji ani nie był tresowany. Mogę ustawić, aby nie rzucał się na wrogów klasy INNOCENT, ale czy takie rozwiązanie jest naturalne? Posiadanie psa to radość, ale także kłopot. Nie zamierzam więc tego poprawiać. To samo zrobiliby też członkowie drużyny, gdybyś nie wyłączył im AI.

Tak w ogóle a propos skryptu pieska, to moją znacznie większą wtopą, niedawno odkrytą, było niedopatrzenie, powodujące, że jak zginie, to na nowych planszach już się nie pojawia, ale na tych odwiedzonych z nim wcześniej nadal radośnie sobie hasa.

EDIT: solidnie poprawiłem AI pieska, więc w kolejnej wersji TWM nie powinno być absurdów z klonowaniem lub "ożywaniem" pieska, powinien zachowywać się bardziej naturalnie. Zamiast uczynić go bardziej subordynowanym i chodzącym w szyku drużyny, dałem Tsuki umiejętność przywoływania go do nogi :mrgreen: (ale reszty, co Ty wytykasz jako błędy, nie zmieniałem).
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2011-01-09, 20:38   

Przy pracy nad TWM 3.2 nasunęły mi się dwa spostrzeżenia:

1/ Zastanawiałem się nad kolejnością instalacji TWM i WideScreen Mod. TWM wprowadza kilka lokacji a WSM powinien je adaptować do podwyższonej rozdzielczości, więc teoretycznie TWM przed WSM. W praktyce jednak ingerencja WSM do wersji 3.02 psuje tylko wyświetlanie tych lokacji, a bez niej działają zupełnie prawidłowo w wyższych rozdzielczościach. Dlatego koniecznie całe TWM po WSM.

2/ Sprawdzając, czy modyfikacja dialogu Taeroma w ramach TWM będzie kompatybilna ze zmienioną wersją dialogu w NTotSC, ze zdziwieniem spostrzegłem, że Aurelinus "przypadkiem" usunął wagi bloków dialogu, przez co część opcji dialogowych nie ma szans aktywacji. Prawdopodobnie ten błąd został nieświadomie wprowadzony do wszystkich oryginalnych dialogów BG1 zmodyfikowanych w NTotSC, z racji ograniczeń narzędzia, jakiego używał Aurelinus.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Rob 

Wiek: 33
Posty: 189
Podziękowania: 6/11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-13, 15:29   

Tak jak napisał Dosiek - TWM nie jest kompatybilne z The Vault, mimo, że Vault instalowałem zaraz na początku, a TWM na samym końcu. Wnoszę po tym, że nie chce zaskoczyć quest z ulepszaniem szaty w Wysokim Żywopłocie. Chyba sobie odpuszczę tego Vaulta.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2011-03-14, 10:20   

Jak kiedyś zainstaluję Vault i TWM, to sprawdzę co nie bangla, w dialogu albo skrypcie go wywołującym. A na razie możesz powiedzieć, w której fazie nie zaskakuje? Czy Thalantyr w ogóle nie zauważa Ann'amortha, czy quest nie zaskakuje na dalszym etapie i którym?
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Rob 

Wiek: 33
Posty: 189
Podziękowania: 6/11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-14, 12:54   

Zed Nocear napisał/a:
Thalantyr w ogóle nie zauważa Ann'amortha

to właśnie.
Zed Nocear napisał/a:
Jak kiedyś zainstaluję Vault i TWM, to sprawdzę co nie bangla, w dialogu albo skrypcie go wywołującym.

Moim zdaniem szkoda Twojego czasu i trudu - The Vault nie jest wcale jakimś wybitnym modem, żeby musiał być koniecznie kompatybilny z TWM. Ja pograłem weń raz i więcej nie mam zamiaru do tego wracać.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group