Poprzedni temat «» Następny temat
Polecane mody dla BG I
Autor Wiadomość
morgan 
Dziecię Bhaala
The Exiled Bard


Posty: 5365
Podziękowania: 355/229
Skąd: The Island of Misfit Toys
Wysłany: 2010-07-11, 00:18   Polecane mody dla BG I

Hmm, taki temat - oczywiście:
1. Nie wchodzą w grę mody do BGT
2. Przydałoby się kilka słów uzasadnienia...
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zireael 


Wiek: 26
Posty: 724
Podziękowania: 13/42
Skąd: Ched Nasad
Wysłany: 2010-07-11, 10:23   

Ummm.... BG 1 Unfinished business? Przywraca zemstę Tazoka, Entara i parę innych drobiazgów, których nie wiedzieć czemu zabrakło w grze?
_________________
SiNafay Vrinn z 13tego domu Ched Nasad, prawdziwa córka Lloth!
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3013
Podziękowania: 182/60
Wysłany: 2010-07-11, 14:17   

Tyle, że jeżeli chodzi o rozbudowanie BG1 UB to jest z tym dość kiepsko o ile mnie pamięć nie myli... np u Kivana jest to dodatkowy dialog czy coś... oczywiście mogę się mylić...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Dosiek 


Wiek: 37
Posty: 112
Podziękowania: 7/33
Skąd: Miasto Sypialnia
Wysłany: 2010-08-07, 14:47   

Z którymi modami dobrze mi się gra... hmmmm.... niech pomyślę

Pierwszeństwo ma oczywiście TWM. Odkąd pierwszy raz z nim zagrałem nie wyobrażam sobie gry bez tego moda. Nie próbuje on zmieniać oryginalnego świata BG1 w jakiś mega umagiczniony. Tylko doskonale się z nim komponuje. Czego przykładem mogą być Pieśni Bardów. Nie zmieniają tej profesji w rzeźników ale podnoszą jej atrakcyjność. Jest wiele elementów tego moda, które bardzo przypadły mi do gustu. Jednak, jako, że zazwyczaj gram wojującą kobieta to nie wyobrażam sobie aby miała siły mniej niż 18/00. Dlatego też Różnica Płci nie przypadła mi do gustu. Ale jest to element dodatkowy, który instalować nie trzeba, dlatego też nie wpływa to na ocenę moją tego moda.
BG1UB jest modem, który może, na pierwszy rzut oka, niewiele zmienia. Jednak te drobne poprawki mi osobiście przypadły do gustu. Wolę gdy zmiany są małe a dobre, niż ogromne a nie trzymające klimatu gry. Fakt faktem dialogi będące uzupełnieniem NPCów są może niezbyt rozbudowane ale... cieszę się tym co mam, a nie smucę tym czego mi brak. Pamiętam do dziś, gdy przechodziłem pierwszy raz i do samego końca miałem pewien flakonik i bryłkę i nie potrafiłem znaleźć osoby, której byłoby to potrzebne – strasznie traumatyczne przeżycie.
W obecnych czasach mody, które dodają przygody ograniczone są głownie do idź – zabij - pokaż dowód czy idź – znajdź – pokaż dowód. Dlatego też BGQE mi się tak bardzo podoba. Jest inny od tych schematów. A zdobycie PD za bezkrwawe questy jak dla mnie jest na wielki plus.
The Grey Clan dodatkowy quest będący doskonałym uzupełnieniem oryginalnego BG1. Szkoda tylko, że powstała tylko jedna część. Jednak mod ten zasługuje na uznanie. Choćby na te ogromne pokłady klimatu jaki w sobie posiada.
Kolejny questowy mod zasługujący na wyróżnienie to Stone of Askavar. Plusem tego moda są niewątpliwie lokacje. Które nie stanowią kopii lokacji, będących dostępnych w grze a są własnoręcznie zrobione. A do tego mnie osobiście zaskoczył masochistyczny element, który można spotkać w Beregoście.
Widescreen pozwala grać w BG1 w większych rozdzielczościach. Wpływa to niewątpliwie na podniesienie atrakcyjności rozgrywki. Jednak bez nakładki na to autorstwa Zeda, mod ten by mnie nie zaciekawił.
Vault dodaje zarówno trochę przedmiotów jak i dodatkowe questy. Utrudnia znacznie przygodę w Ulcaster. Podnosi również trudność niektórych walk, zwiększając np. PŻ niektórym przeciwnikom. Mi się ten modzik podoba. Szkoda, ze jest tylko po angielsku. Choć większą przeszkodę to nie stanowi.
Osobiście lubię DsotSC w wersji Weidu. Choć Łowca z tym modem staje się potężny, to aż tak negatywnie nie wpływa to na ocenę moją tego moda. Podobają mi się zarówno nowe umiejętności czy czary. Jak i część przedmiotów, które wprowadza. A Keiria, nie wiem nawet czemu, tak mi się spodobała, że uważam ją za najlepszą postać jaka jest dostępna dla BG. Oczywiście z portretem Dawn, innego sobie dla niej nie wyobrażam.
Jest jeszcze jeden mod na który chciałbym zwrócić uwagę. Mianowicie Made in Haven. Przesuwa on Yeslicka w bliższe do przyłączenia miejsce, stwarzając przy tym historię jego ucieczki. Dodaje kilka ciekawych przedmiotów, czy kilka możliwości upgreadowania.

I to byłoby chyba tyle. Przynajmniej na obecną chwilę sobie nie przypominam więcej.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Rob 

Wiek: 31
Posty: 190
Podziękowania: 6/11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-20, 22:28   

Unfinished Business - co prawda wprowadza niewiele nowego, tym niemniej są to w większości oryginalnie zamierzone przez twórców rzeczy, zatem to dla mnie obowiązkowy mod. Dodajmy, że zmiany te, choć drobne, są ważne.
The Grey Clan - to jedna z najlepszych modyfikacji, w jakie miałem przyjemność zagrać. Solidna przygoda, trudne walki i brak przepakowanych przedmiotów. Szkoda, że póki co jest tylko ta jedna część.
BGQE - to b. przyjemny mod zawierający parę pomniejszych questów idealnie wtapiających się w klimat gry.
Widescreen - gra w rozdzielczości 640x480 jest ponad moje siły.
Tajemnice Wybrzeża Mieczy - zob. stosowny temat. Znakomity mod - podobnie jak przedmówca, nie wyobrażam już sobie gry bez niego.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 22
Posty: 695
Podziękowania: 58/96
Wysłany: 2011-02-21, 06:48   

Lava Del`Vortel napisał/a:
Tyle, że jeżeli chodzi o rozbudowanie BG1 UB to jest z tym dość kiepsko o ile mnie pamięć nie myli... np u Kivana jest to dodatkowy dialog czy coś... oczywiście mogę się mylić...

dokładnie dwa

pierwszy w obozie bandytów
(jeszcze przyjdzie czas na zemstę czy coś takiego)

drugi w świątyni bhaala gdy zabijesz Tazoka
(zemsta sie dokonała)

ehh UB do największych modów na pewno nie należy


a ja w jedynkę raczej nie gram wole BGT
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Ostatnio zmieniony przez Jolan 2011-02-22, 06:53, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Rob 

Wiek: 31
Posty: 190
Podziękowania: 6/11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-21, 22:38   

Cytat:
ehh UB do największych modów na pewno nie należy

wiadomo, że nie ma co się nastawiać na nie wiadomo co - niemniej jednak parę rzeczy jest dobre, jak np. relacja Branwen i Tranziga, zakończenie motywu fiolki z tajemniczym płynem, elfie odporności, a przede wszystkim rozszerzony pamiętnik Sarevoka. Te pomniejsze zadanka we WB też nie były złe. Gorzej już z Entarem Srebrną Tarczą, który jest mocno ubogi - nie zauważa obecności w drużynie Skie (sic!), Eldotha czy Kagaina...tak samo zabicie jego nie wpływa na świat gry (co jednak można rzecz też o Ulrauncie czy Tethorilu - ze Scarem i Eltanem nie próbowałem).
Polskie tłumaczenie UB (bodaj do v. 4) zawiera trochę rażących błędów, wynikających chyba z niechlujstwa, które wypadałoby wygładzić, a gdy zainstalowałem najnowszą v. 12 (była możliwość wybrania polskiego)* wyskoczyły mi krzaczory w miejsce polskich znaków.

* która się swoją drogą chyba nie różni niczym od v.4 - a przynajmniej komponenty przy instalacji były dokładnie te same.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1952
Podziękowania: 226/38
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2011-02-22, 13:12   

Bo pewnie mod jest uniwersalny (BG1/BGT/Tutu), ale zagramanicznym autorom do głowy nie przyszło, że dla języka polskiego potrzebny jest odrębny zestaw plików TRA z innym kodowaniem znaków do BG1 niż do BGT/Tutu. Bo to ewenement na skalę światową. Tylko wersja polska została uszczęśliwiona takim bałaganem z kodowaniem narodowych znaków.

Sprawdź, czy wersja 4 ma te same pliki TRA i te same numery stringów. Jeśli tak, skopiuj polską wersję z 4. dla BG1 do v.12 i zainstaluj. Ale raczej tak gładko nie przejdzie. W końcu przez te 8 numerów wersji musieli coś zmienić w tekstach. Zabierając się od innej strony możesz przekonwertować polskie pliki TRA z v.12 do wersji dla BG1. Ten sposób będzie pewniejszy
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Rob
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group