Poprzedni temat «» Następny temat
Ukochana jednostka
Autor Wiadomość
Revan
Zasłużony


Wiek: 30
Posty: 306
Podziękowania: 1/2
Skąd: Łódź
Wysłany: 2004-12-20, 11:44   Ukochana jednostka

Jaka jest wasza ulubiona jednostka?Nie mowie o tzw. specjalach ("bohaterach"->tych co mają taką obówdkę->wiecie o czym mowie :)) ale o zwyklych?Ja najbardziej lubię Dark Templarów i Dark Archonów. Dark Templars za to ze działają z zaskoczenia, są bezlitośnie silni, ich ostrza naparzają w zergów tak ze az miło :]
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Marko
Zasłużony

Wiek: 30
Posty: 271
Skąd: stąd
Wysłany: 2004-12-20, 11:59   

Ehh, trudno napisać, sprubuje wymienić kilka najfajniejszych z każdej rasy (w brooda niestety zbyt dużo nie grałem, więc pomijam tamte jednostki)

Protosi
Dark archon - przepiękna jednostka, taka świecąca kula, wyrużniał się na polu bitwy :)
Protoss Carrier - te tysiące malutkich myśliwców śmigających wokół oddziału carrierów. Baardzo oryginalne rozwiązanie. Niestety jednostka moim zdaniem niezbyt dobra, zbyt droga i za mało przydatna, ale piękna
Reaver - to już ze względu na siłę ognia. Kolejna "chodząca" fabryka, tym razem scarabów. Dwa oddziały niszczyły doszczętnie każdą budowlę
Arbiter - za przydatność strategiczną :) Niewidzialność dla przyjaznych jednostek, teleportacja oddziałów
Dragoon - zawsze występował razem z reaverami, osłaniał je przed atakami z powietrza. Bardzo niebezpieczny w dużych grupach

Zergi
Hydralisk - piękny, zabójczy :) Mało odporny, ale w dużych grupach niebezpieczny. Używałem go tak jak dragoonów - wsparcie dla jednostek naziemnych atakujących tylko naziemne
Guardian - niesamowity zasięg, niszczyciel działek, atakował naziemne z tak daleka że tamte nei mogły nic zrobić
Mutalisk - ochrona guardianów na wypadek gdyby coś podfrunęło :)
Queen - nie jestem pewien czy to jest prawidłowa nazwa. Swoisty odpowiednik Arbitra, równierz za przydatność strategiczną

Terranie
Marines - jedyna jednostka pierwszego stopnia ze wszystkich ras którą tak często używałem. Jedyna tak wszechstronna jednostka pierwszego stopnia.
Goliath - piękna krocząca maszyna, świetne wsparcie dla tanków
Tank - rozłożony z goliathami na tyłach niszczyły każdą bazę
Battlecruiser - za piękno i majestat :) I siłę ognia. Niestety na battlesie mało używany gdyż po prostu rzadko kiedy potyczka trwała tak długo
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Revan
Zasłużony


Wiek: 30
Posty: 306
Podziękowania: 1/2
Skąd: Łódź
Wysłany: 2004-12-20, 12:12   

Cytat:


Hydralisk - piękny, zabójczy Mało odporny, ale w dużych grupach niebezpieczny. Używałem go tak jak dragoonów - wsparcie dla jednostek naziemnych atakujących tylko naziemne



Szkoda ze ty w Brooda nie grales...Tam Hydralisk moze zamienic się w Lurkera...Takiego ogromnego pająka...który atakuje tyl;ko jak jest zakopany...Wypas wygląda, a i przeydatny jest (chociaz nie az tak jak stary dobry Hydralisk) :twisted:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Marko
Zasłużony

Wiek: 30
Posty: 271
Skąd: stąd
Wysłany: 2004-12-20, 12:17   

Nie grałem, ale wiem jakie są nowe jednostki :) Lurker, dovourer (czy jakoś tak :P), medyk (podobno dobre wsparcie dla marinesów), itd. Tyle że o ile wiem Lurker atakuje tylko naziemne. A ja używam Hydralisków jako wsparcie dla ultralisków i zergów, jako ochrona przeciwlotnicza. Ale wypas zasadzki można pewnie robić z lurkerów :D Tak dwa oddziały zakopać, coś przechodzi a tutaj "surprise!". Wogóle ja bardzo często się zakopywałem, baardzo przydatna umiejętność
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Revan
Zasłużony


Wiek: 30
Posty: 306
Podziękowania: 1/2
Skąd: Łódź
Wysłany: 2004-12-20, 12:22   

Nie ma to jak zakopać się i wyskoczyć z zaskoczenia :twisted: Szczególnie dobre sa do tego Zerglingi. Dwa odziały zakopane...Siły wroga zeszturmowane :twisted:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Czarodziejka_Apokalipsy
Bibliotekarz


Posty: 16
Skąd: Imperium Transgalaktyczne
Wysłany: 2005-01-06, 17:42   

Znam dziesiątki partii które wygrałam tylko dzięki wsparciu marines i firebatów. To niezawodne na późnego rusha. Firebaty wykańczają mięsko a marins niszczą budynki. Ten duet rządzi. Późniejsza gra zależy tylko od marinow i ich modyfikacji więc stwiam na tę jednostkę
_________________
Tylko głupiec widzi gwiazdy
Tylko mędrzec patrzy w ich oblicze
Tylko pisarz mówi o nich
Tylko Bogowie ich dotknęli
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Matheous 


Wiek: 29
Posty: 452
Podziękował 1 razy
Skąd: Bytek
Wysłany: 2005-01-14, 20:54   

Melee units. Ogolnie.
Zealots-za ich determinacje, oddanie, patriotyzm, ktory az bije od tej jednostki.
Dark Templars- za ich tajemniczosc, sile, bezwzglednosc i skrytobojcze metody dzialania.
Zerling-nic nie wyglada tak przerazajaco jak horda malych pieskow ze wsparciem Ultrali(ultral-jedyne melee jednostka jakiej nie lubie;)
Archon-za ich piekno i sile na polu walki, no i za to ze dwojka osob poswiecila swoje zycie aby wydac na swiat TO...
Ulubiony bohater(BUAHAHAHA I TAK TO NAPISZE)
Tassadar-za to ze poswiecil sie dla dobra rasy.
Zeratul-za to ze w obronie swojej rasy walczyl ramie w ramie z tymi, ktorzy kiedys go wygnali... Za sile, wyglad, glos(nieziemski:), wszystko.
Fenix-zginal dwukrotnie... Zawsze bedziemy pamietali o tym niezlomnym wojowniku.
Raynor-Urodzony dowodca, dyplomata... Bez niego Zergi przejelyby wladze w kilka sekund. To on zjednoczyl Protow i Terkow:D
Kerrigan-zal mi jej. Stracila wszystko i stala sie bezdusznym sukinkotem(ale cholernie chytrym)... Swietne!!:D
Duke-ten guz na jego lbie wyglada swietnie;) Za doswiadczenie.
Stukov-za jego honorowa smierc. Jego przyjaciel go zabil, a on mimo to wyjawil mu na przyslowiowym lozu smierci informacje o Duranie:)
Wlasciwie to SC ma tak swietna fabule, ze niejeden swietny RPG moglby na jej podstawie powstac. Ta plejada bohaterow... No wlasnie. I oto nadchodzi ON:
SAMIR DURAN-za tajemniczosc!!! KIM ON JEST? JA CHCE KOLEJNA KAMPANIE!!!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Vorador 

Wiek: 36
Posty: 38
Wysłany: 2009-03-06, 22:59   

Cytat:
Wlasciwie to SC ma tak swietna fabule, ze niejeden swietny RPG moglby na jej podstawie powstac.
Ależ powstał, tylko papierowy. Jest mistrz gry oraz grupa marines. My się wcielamy rzecz jasna w marines.

Dalszą część fabuły poznasz w SC 3. Raynor juz lekko się tam zestarzał a Kerrigan wciąż taka sama, jako matrona jest wiecznie młoda. Będzie ciekawie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Nevader 
Poskromiciel Daedr


Wiek: 29
Posty: 16
Podziękował 2 razy
Skąd: Ald'ruhn
Wysłany: 2009-12-20, 02:49   Ulubiona jednostka

W zależności od rasy do ulubionych należą: Ghost (Terran), Wraith (Terran), Hydralisk (Zerg), Guardian (Zerg), Raaver (Protoss) i Corsair (Protoss).

PS. Z tego co przeczytałem w tym temacie wynika, że większość graczy nie jest urodzonymi strategami. Nie znam bowiem żadnego RTSa, w którym skoncentrowanie się na obronie bazy i nie wychodzenie z niej, było dobrym rozwiązaniem. Wcześniej czy później skończą się zasoby minerałów dostępne w jej pobliżu, a jakże bardzo potrzebne do produkcji nowych jednostek. Kontrola terenu, w dowolnym rozumieniu tego sformułowania, jest niemal zawsze kluczem do zwycięstwa i to należy zapamiętać.
Pozdrawiam, Nevader.
_________________
"Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone" - Hassan ibn Sabbah.
Ostatnio zmieniony przez Nevader 2010-04-12, 17:20, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Remik 
Asporny, apolityczny i awyznaniowy użytkownik


Wiek: 26
Posty: 588
Podziękowania: 14/30
Wysłany: 2009-12-20, 12:30   

Trochę offtop, ale w WarIII z powodzeniem można u ludzi stosować taktykę "campowania" ;). No, może nie całkowitego bo trzeba zakładać nowe kopalnie, ale jednak.
_________________
You will die!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
jakubnever3 

Wiek: 25
Posty: 29
Podziękował 2 razy
Skąd: Mikołajewice
Wysłany: 2010-03-24, 11:48   

Moje dwie ulubione jednostki to:
-Marine
-Hydralisk

Ponieważ Marine to jednostka uniwersalna a w dodatku robi się bardzo przydatna z medykami .
A Hydralisk to jednostka która przez całą grę się przydaje .
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 30
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2010-12-16, 02:53   

W Starcrafcie I grałem zarówno Terranami jak i Zergami. (Protoss Hejting). Wśród jednostek Terranów uwielbiam Marines i Science Vessel, będące potężną kombinacją zarówno przeciwko Zergom i Tossom, którzy nie robią mass carrierów. Taka kombinacja jednostek mocno neguje zarówno brak mobilności Terranów typowy dla ich Mecha - pozwala także pięknie czyścić mapę z 'zarazków' jakimi są zergi/tossi. Radiate jest cudowne przeciwko Zergom i bez problemu pozwala pozbywać się Lurkerów, Marines dają radę z resztą. O zaletach EMP przeciwko Tossowi nie ma co nawet mówić.

W Starcrafcie I wśród Zergów moim ulubieńcem są Defilery. Jak wielkie było moje zdziwienie gdy okazało się, że ta jednostka jest jedynym sensownym rozwiązaniem na palący problem ludzi bunkrujących się jako Toss i tworzących armię Carrierów. Dark Swarm zupełnie neguje Carriery i pozwala wybić je za pomocą armii Hydralisków oraz wieżyczek. Po tym Toss już praktycznie leży.

W StarCrafcie 2 moją ulubioną jednostką są zdecydowanie Reaperzy. Ostatnio potwornie znerfowani (zwiększenie czasu budowy o 10s, upgrade dostępny dopiero po stworzeniu Factory) ale mimo to to nadal świetna jednostka pod względem zarówno designu jak i samej gry. Niezwykle przyjemnie się nią mikruje (aż ciężko to nazwać mikrem), potrafi nieźle zaskoczyć rywala - szczególnie gdy robi się oldschoolowy 5rax Reaper w stylu Morrowa - zdarzało mi się wjeżdżać do bazy przeciwnika armią 20 Reaperów, którzy zmiatali z ziemi nawet jednostki przeznaczone do ich niszczenia a więc Stalkery czy Roache. Najcenniejsze jest zawsze zaskoczenie przeciwnika "PRZECIEŻ NIKT NIE ROBI REAPERÓW BO SĄ KIEPSKIE" .... "To czemu zginąłeś, kolego." :D
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowyU

Posty: 310
Podziękowania: 19/209
Wysłany: 2010-12-16, 08:29   

Owszem fajna rzecz ale bardziej w multi, przy 1v1 mozna sie przejechac. Majac 20 reeperow przeciwnik powinien miec 20 maruderow i stim w drodze. A na dobra sprawe wystarcza 2 tanki w bazie na siege i juz caly plan wzial w leb. Podobnie inne rasy. Faktem jednak jest ze jak przeciwnik nie wysaduje reeperow i gra sobie ze tak powiem zbyt rozkosznie to szybciutko moze miec pustki w bazie.


W SC2 chcailbym zauwazyc jest wiekszy nacisk na wspolprace jednostek. Ale jak juz mam wybierac jedna to wybieram:

Ultraliska. :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 30
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2010-12-16, 11:03   

Ja mówię o 1na1. Może to nie jest najbardziej solidna taktyka, ale na pewno ciekawa. Reapery niesamowicie wpierdzielają vespan, przez co posiadasz ogromne zapasy minerałów, które możesz spokojnie wykorzystać na zrobienie expa, dodatkowych baraków i przejście w standardowego bioballa robionego z 6-10 baraków. Gdy masz już naturala i trójeczkę, możesz bez problemu odbudowywać biokulkę 200/200 w przeciągu <60s.

W 2na2 wszelkie buildy oparte na Fast Reaperach były po prostu mordercze - stąd ten nerf.

Reapery rządzą klimatem i tym, że gdy je robisz ludzię mówią "what the heck dude". :D
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group