Poprzedni temat «» Następny temat
Gniewny - podklasa paladyna
Autor Wiadomość
SurferFW 


Wiek: 28
Posty: 24
Podziękował 4 razy
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-23, 11:38   Gniewny - podklasa paladyna

Jako, że jest to mój pierwszy post tutaj... Witam wszystkich ;)
Zacznę od razu o co mi chodzi, aby nie było zbędnego słodzenia ;p Czytając niezliczone poradniki do tworzenia modów do BG2, pomyślałem, że czas na mnie. Myślałem, kombinowałem i w końcu wpadłem na pomysł stworzenia podklasy do paladyna. Wiem, że jest (chyba) przegięta, jednak od czegoś trzeba zacząć, prawda? :D Załączam opis podklasy oraz link do ściągnięcia, gdyby ktoś chciał przetestować tego przepaka ;p
Podkreślam, ta podklasa nie służy raczej do grania (na razie), służy (i służyć będzie) do nauki ;)

Cytat:
GNIEWNY - Jak wiadomo paladyni często wyruszają w miejsca niedostępne dla zwykłych ludzi, by wyplenić wszelkie zło. Paladyni, którzy "podróżowali" do Planu Ognia musieli się wykazywać ogromnym opanowaniem fizycznym i psychicznym, aby móc skutecznie działać.
Niestety nie wszyscy wykazywali odpowiedni hart ducha i zostawali opętani przez Duchy Ognia. W taki sposób powstawali Gniewni, potężni paladyni umiejący wykorzystywać siły o których normalni ludzie mogli tylko pomarzyć. Z czasem ciało i dusza demona zaczynały żyć w symbiozie, dzięki której możliwe było wykorzystywanie sił Ognia.
O umiejętnościach Gniewnych krążą różne opowieści, część oczernia a część gloryfikuje ich. Powiadają, iż Gniewni niszczą wioski, zabijają chłopów. Inni natomiast chwalą bojowe zdolności i czystość sumienia.
I jedni i drudzy mają rację, lecz to wszystko zależało o chrakteru Demona...


Zalety:
- odporność na ogień 30%
- odporność na magię 10% (+1%/poziom)
- +2 do rzutów obronnych przeciw czarom, różdżkom i zionięciu
- uzyskuje następujące czary dostępne w umiejętnościach wrodzonych:
5 poziom - kula ognista 1 raz/ 4 poziomy
7 poziom - ognista tarcza 1 raz/ 3 poziomy
15 poziom - słup ognia 1 raz/ 4 poziomy
15 poziom - pirokineza 1 raz/ 4 poziomy
30 poziom - Gniewny wzywa Demona, by ten pomógł mu w walce. Zdolność przyzywa potężne ogniste pięści, traktowane jako broń +4
- może uzyskać wielkie mistrzostwo w mieczach oburęcznych, katanach, długich mieczach
- może przeznaczyć 3 punkty na walkę dwoma rodzajami broni

Wady:
- -2 do inteligencji
- nie może używać broni dystansowych
- nie może przeznaczyć punktów biegłości na walkę mieczem i tarczą
- musi być praworządny

Oraz link ;)
Gniewny - podklasa paladyna

Oczywiście zapewne kilka błędów jest, jednak jak je skasować? Tutaj zwracam się do Was ;) Wszelkie opinie mile widziane ^^

Bugi
1. Pomimo braku zaklęć, na pewnym poziomie pojawia się możliwość rzucania "poznania charakteru"
Ostatnio zmieniony przez SurferFW 2010-11-23, 23:42, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 28
Posty: 1373
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2010-11-23, 12:45   

Witaj i Ty. ;)

SurferFW napisał/a:
Czytając niezliczone poradniki do tworzenia modów do BG2, pomyślałem, że czas na mnie.

I prawidłowo. ;) Cóż, skoro udało Ci się osiągnąć prawie wszystkie zamierzone efekty, pozostaje mi jedynie pogratulować. Dodając do tego własne dwie zdolności (Pirokineza/Przyzwanie demona) stworzyłeś coś, co jako podklasa może mieć potencjał. ;> Sam jednak nie lubię tworzenia podklas - najróżniejsze mody dodają ich już za dużo.

Niemniej jednak, patrząc po właściwościach - w istocie, sama podklasa jest znacznie przegięta wobec innych paladynów. Kary nie rekompensują mnogości zalet, nawet te -2 do cech - inteligencja nie jest zbyt ważna dla paladyna. Ponadto ograniczenie charakteru jest karą klasy (paladyni muszą być praworządni i to dobrzy. ;>), nie zaś podklasy.

Co do Poznania charakteru - dodaj do skryptu nadrzędnego gry (baldur.bcs) blok, w którym użyjesz komendy RemoveSpellRES("X") w zależności od poziomu (na którym ten czar się pojawia. X to w tym wypadku nazwa pliku danego czaru. Zapewne o skryptach również czytałeś. ;)

Skoro opanowałeś już kwestie mechaniczne, warto dodatkowo pomyśleć nad optymalizacją modu w kontekście grywalności - czyli zbalansowaniu. W ten sposób - być może - stworzysz dodatek, w który chętnie zagra sporo ludzi. ;)

Reasumując - powodzenia w dalszym modowaniu. ;>
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowyU

Posty: 299
Podziękowania: 21/184
Wysłany: 2010-11-23, 13:11   

Ja bym wykreslil wszelkie wschodnie wynalazki, niech sie szkoli tylko w mieczach, ew. w mlotach.
Dodatkowo zastanawiam sie czy nie mozna by zakazac mu uzywania helmu.
Troche za duzo faktycznie tych plusow.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 29
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2010-11-23, 15:15   

Cytat:
Co do Poznania charakteru - dodaj do skryptu nadrzędnego gry (baldur.bcs) blok, w którym użyjesz komendy RemoveSpellRES("X") w zależności od poziomu (na którym ten czar się pojawia. X to w tym wypadku nazwa pliku danego czaru. Zapewne o skryptach również czytałeś. ;)

First rule of modding is: you do not touch baldur.bcs. The second rule of modding is: you do not touch baldur.bcs.

W tłumaczeniu na polski: nie korzystaj z rady Elefa i broń boże nie baw się w dodawanie czegoś do baldur.bcs. Zacznijmy od tego, że wyłącza się w przypadku wyłączenia przycisku 'AI drużyny'. Po drugie odpala się już w nim tyle rzeczy, że albo Twoja nie wypali albo przeszkodzisz czemuś innemu, ważniejszemu niż Ty.

Cytat:
Dodatkowo zastanawiam sie czy nie mozna by zakazac mu uzywania helmu.

Gwoli wyjaśnienia: przyznawanie możliwości czy niemożliwości używania przedmiotów nie jest takie hop-siup. Niestety ale w tym przypadku silnik Infinity jest silnie ograniczony. A więc zacznijmy odrobinę nauki.

Na finalną listę używalnych przedmiotów składają się dwie listy:
- lista przedmiotów jakich MOŻE używać klasa
- lista przedmiotów jakich NIE MOŻE używać podklasa

Nie można zmieniać listy przedmiotów używalnych przez klasę (w sensie podklasie Paladyna nie dasz listy używalnych przedmiotów Złodzieja) bo to sprawi, że w sensie mechanicznym w grze będzie on uznawany za Złodzieja. Poważny problem. Dlatego musisz pozostać przy liście używalności Paladyna.

Jeśli chodzi o listę nieużywalności podklas jest już trochę lepiej. Możesz korzystać z tych dostępnych w grze i tylko tych. Jednak nie jesteśmy ograniczeni do podklas danej klasy - możemy korzystać z listy nieużywalności wszystkich podklas w grze. Możemy nadać paladynowi np. listę przedmiotów nieużywalnych przez Zabójcę Magów. Albo próbować np. Mściciela. Efekty mogą być różne, nie wiem jak dokładnie każda ta lista jest poustawiania ale możesz popatrzeć na przedmioty w Infinity Explorer i zorientować się co i jak.

Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem kwestię używalności. Jeśli masz pytania - wal śmiało.
Pomijając to, o co chodziło z tym Poznaniem Charakteru? Chcesz je zrobić używalne np. raz na rundę? Do innate ability dodaj wtedy Remove Spell: <nazwa .spl> ustawione na pernament, a z 6-sekundowym delayem Give innate ability: <nazwa .spl>

Poza tym podklasa jest merytorycznie straszna. Dobrze, że na razie rozkminiasz tylko mechanikę.

Gosh, jak można komuś radzić zabawy z baldur.bcs!
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Antalos 
Czarnoksiężnik Bhaala


Wiek: 26
Posty: 201
Podziękowania: 9/39
Skąd: Świątynia Mordu
Wysłany: 2010-11-23, 16:01   

Zmniejsz odporności na magie i ogień.
I jeszcze jedno. Paladyn ma wezwać do pomocy... "Demona"!??! :hmm: Przecież jest dobry (z reguły ;p) No chyba, że chodzi o ducha ognia, który nie jest wcielniem zła :razz:
_________________
Kapłani Bhaala wierzyli, iż każde popełnione morderstwo umacnia ich boga. Czciciele mieli obowiązek dokonać zabójstwa raz na dekadzień - najlepiej w mrokach nocy. Jeżeli z jakiegokolwiek niezależnego od nich powodu nie byli w stanie tego zrobić, po ustąpieniu przeszkody mieli za zadanie popełnić dwa zabójstwa za każde niedokonane w przeznaczonym czasie. Kolejnym obowiązkiem było obwieszczenie ofierze, z czyich rąk ginie, oraz wymówienie następującej formuły: "Bhaal cię oczekuje, Bhaal cię przyjmuje, nikt mu nie umknie".
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 29
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2010-11-23, 16:12   

Jeśli chodzi o kwestie merytoryczne podklasy, to:
- Odporność na Magię w przypadku tego typu postacii jest absurdalna.
- Odporność na Ogień, nie ma sprawy. Mogłaby rosnąć z poziomami. 20% +2% poziom (daje 60% na 20 poziomie, co łatwo da się podbić do 100%)
- Zamiast tych pięści mógłbyś dać np. dodatkowych 1K6 obrażeń od ognia przy każdym ataku wręcz. No i na tym poziomie to już jest serio smutne.

Ogólnie radziłbym pomyśleć nad lepszą podklasą, pomysł tego 'Gniewnego' jest lame as hell. 8-)
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 28
Posty: 1373
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2010-11-23, 16:15   

Yarpen napisał/a:
First rule of modding is: you do not touch baldur.bcs. The second rule of modding is: you do not touch baldur.bcs.

Cóż, nie twierdzę, że to najlepsza metoda, ale prawdopodobnie jedna z niewielu (a jedyna, jaką znam) na dodanie akcji globalnej poprzez skrypt, niezależnie od obszaru, na którym znajduje się dany osobnik. Szkoda że nie ma programowo ustawianego override script głównej postaci (a ustawienie tego poprzez skrypt modu rodziłoby niezgodności między modami) - wtedy usunięcie niechcianej zdolności specjalnej byłoby banalne bez interwencji w 'święte' pliki. ;)

Z drugiej strony można poszukać przyczyn, zamiast brać się za poprawki objawowe. Nie wiem, czy dobrze mi się wydaje (paladynem od lat nie grałem), ale 'Poznania charakteru' taki nie otrzymuje. Może zostało coś rąbnięte w pliku tabeli podklasy?

Yarpen napisał/a:
Zacznijmy od tego, że wyłącza się w przypadku wyłączenia przycisku 'AI drużyny'.

Hmm, a o tym nigdy nie słyszałem. W sumie tak nawet chyba nie jest - inaczej na wyłączonym AI drużyny nie ustalałyby się np. warunki do rozpoczęcia romansu, czy nie odpalał narrator w Przytułku. ;)

I przyznam, zmienianie czegoś na większą skalę w baldur.bcs jest pewną ostatecznością. Jeśli jednak owo Poznanie charakteru (czy jakakolwiek inna zdolność) pojawiałyby się bez wyraźnej przyczyny w modyfikowalnych plikach gry, to - szczerze mówiąc - nie widzę innego sposobu na całkowite ominięcie tego buga, jaki mógłby wykorzystać początkujący (czy też nie) modder.
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
SurferFW 


Wiek: 28
Posty: 24
Podziękował 4 razy
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-23, 18:21   

L`f napisał/a:
Witaj i Ty. ;)
Ponadto ograniczenie charakteru jest karą klasy (paladyni muszą być praworządni i to dobrzy. ;>), nie zaś podklasy.

Drobny szczegół, jednak "praworządny" nie oznacza, że "dobry". Są takie mody, gdzie dany paladyn może być praworządny dobry bądź praworządny neutralny, np. Templariusz z modu (chyba) WarriorPack ;)

Yarpen napisał/a:
Cytat:
Co do Poznania charakteru - dodaj do skryptu nadrzędnego gry (baldur.bcs) blok, w którym użyjesz komendy RemoveSpellRES("X") w zależności od poziomu (na którym ten czar się pojawia. X to w tym wypadku nazwa pliku danego czaru. Zapewne o skryptach również czytałeś. ;)

First rule of modding is: you do not touch baldur.bcs. The second rule of modding is: you do not touch baldur.bcs.

W tłumaczeniu na polski: nie korzystaj z rady Elefa i broń boże nie baw się w dodawanie czegoś do baldur.bcs. Zacznijmy od tego, że wyłącza się w przypadku wyłączenia przycisku 'AI drużyny'. Po drugie odpala się już w nim tyle rzeczy, że albo Twoja nie wypali albo przeszkodzisz czemuś innemu, ważniejszemu niż Ty.

Dobra, nie bedę się w takim razie bawił skryptami ;p Poza tym, skrypty są jedną z rzeczy, których jeszcze do końca nie rozumiem, ale się staram ;)

Yarpen napisał/a:
Pomijając to, o co chodziło z tym Poznaniem Charakteru? Chcesz je zrobić używalne np. raz na rundę? Do innate ability dodaj wtedy Remove Spell: <nazwa .spl> ustawione na pernament, a z 6-sekundowym delayem Give innate ability: <nazwa .spl>

Chodzi o coś takiego, że ta podklasa nie może używać czarów kapłańskich. Nie potrafiłem wyłączyć księgi (przycisk na dole pokonałem ;p ), a to pociągnęło za sobą taki psikus, że na jakimś tam poziomie pojawiło się zaklęcie "Poznanie charakteru". Innych zaklęć nie ma, tylko to jedno samotne i nie mogę sobie z nim poradzić. I chodzi mi o permanentne usuniecie tego czegoś ;)

Antalos napisał/a:
Zmniejsz odporności na magie i ogień.
I jeszcze jedno. Paladyn ma wezwać do pomocy... "Demona"!??! :hmm: Przecież jest dobry (z reguły ;p) No chyba, że chodzi o ducha ognia, który nie jest wcieleniem zła :razz:

Właśnie, duch ognia ;p Nie Demon ;p

Czyli do zbalansowania tej podklasy muszę zrobić kilka rzeczy:
- usunąć odporność na magię (całą albo też dać malutką 5% premię)
- odporność na ogień. Może dać 30% + 1% na poziom? Będzie to 50% do 20lvlu, nie za dużo, nie za mało, mamy przecież sporo przedmiotów dających premię ;) Chyba, że walnąć takie coś jak odporność 120%, aby ogień leczył naszego paladyna ;) co Wy na to?
- bronie. Zostawić 5 gwiazdek przy oburęcznych, a zamiast katan dać 5 na miecze długie lub półtoraręczne ;)

Wtedy będzie już nieco lepiej? ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 29
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2010-11-23, 22:56   

Cytat:
I przyznam, zmienianie czegoś na większą skalę w baldur.bcs jest pewną ostatecznością. Jeśli jednak owo Poznanie charakteru (czy jakakolwiek inna zdolność) pojawiałyby się bez wyraźnej przyczyny w modyfikowalnych plikach gry, to - szczerze mówiąc - nie widzę innego sposobu na całkowite ominięcie tego buga, jaki mógłby wykorzystać początkujący (czy też nie) modder.

Hee? Któryś z tych pliczków miał problemy jak nie było włączonych skryptów AI. No i Elef, wybacz, ale nierozważne wpisywanie śmieciowatych linijek do skryptu który sprawdzany jest co sekundę szybko doprowadza do zwieszającej się gry. -,-

Cytat:
1. Pomimo braku zaklęć, na pewnym poziomie pojawia się możliwość rzucania "poznania charakteru"

Masz zainstalowany Divine Remixes? Jeśli chcesz sprawić by Twój paladyn nie potrafił rzucać czarów, wrzuć mu w tabelę klasową
AP_spcl234

Jest to "czar" odpowiedzialny za to, że Inkwizytor nie może rzucać czarów.
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
SurferFW 


Wiek: 28
Posty: 24
Podziękował 4 razy
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-23, 23:32   

Mam Divine Remixes ;) Wrzucać ten pliczek do folderu z podklasą czy też nie ma sensu? Obstawiam, że nie ma sensu, jednak wolę zapytać ;) Każdy ma ten "czar", więc chyba nie ma potrzeby, ale poczekam na opinię eksperta ;)

I jeszcze jedno. Teraz nie mogę nawet zainstalować mojego przepaka, szukam błędu, jednak nie mogę go znaleźć :/ Mogę prosić o pomoc? W pierwszym poście jest link do aktualnej wersji...
Ostatnio zmieniony przez SurferFW 2010-11-23, 23:39, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 29
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2010-11-23, 23:36   

Nie musisz wrzucać tego pliku, on już jest w folderze Override (bo jest użyty już w przypadku podklasy Inkwizytora) - więc po prostu dodajesz go do tabeli klasowej twojej podklasy.

Aby podklasa Paladyna działała poprawnie z Divine Remixes, będziesz chyba musiał pododawać trochę makr jakie CamDawg (twórca DR) udostępnił.
http://forums.gibberlings...?showtopic=7639

Nie wiem czy jest sens byś to robił. Najpierw popracuj nad podklasą samą w sobie. Dopiero później baw się w fancy stuff typu kompatybilność z DR.
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
SurferFW 


Wiek: 28
Posty: 24
Podziękował 4 razy
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-30, 15:30   

I jest problem :/ Wcześniej mogłem instalować Gniewnego i wszystko było git, a teraz nie jest. Dlaczego? Zamiast nazwy podklasy przy wyborze z drzewa paladyna pokazuje mi się "TRAKO", a miast opisu mam "1/2". Próbowałem wszystkiego i niestety nic nie mogę naprawić...

Mogę prosić o pomoc? ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
picollo 

Posty: 578
Podziękowania: 64/98
Wysłany: 2010-11-30, 16:45   

Reinstalka gry? Zdaje się, że Weidu skopało plik tlk i stringi sa niepoprawnie przypisane
_________________
był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
SurferFW 


Wiek: 28
Posty: 24
Podziękował 4 razy
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-30, 16:51   

Aż tak źle? Ale przy instalowaniu wspomnianej w innym temacie podklasy Skrytobójcy, wszystko było ok...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group