Poprzedni temat «» Następny temat
Nerull
Autor Wiadomość
Aryn

Posty: 9
Podziękowania: 1/4
Wysłany: 2009-08-01, 22:12   Nerull

A więc zacznijmy od początku :) W ŚPZ, dzięki któremu wciągnąłem się w świat d&d, było bóstwo o nazwie "Nerrul", które strasznie mi się podobało ^^ (sam nie wiem czemu ;p). Co ciekawe, w innych grach go nie uświadczyłem, a w sieci znalazłem tylko strzępki informacji, które nijak złożyć w całość. Więc prosiłbym o jakiekolwiek informacje z tymże bóstwem związane, im dokładniejsze, tym lepiej :).
Ostatnio zmieniony przez morgan 2009-08-28, 21:39, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Li 
Przyjaciel Klanu
Lisior


Wiek: 31
Posty: 422
Podziękowania: 37/11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-08-20, 22:46   

Co prawda minął jakiś czas, odkąd pytanie zostało zadane... gdyby jednak autor wrócił, albo ktoś inny poszukiwał informacji, cytuję za podręcznikiem "Bóstwa i półbogowie", dla edycji 3.0 D&D.

Cytat:
Nerull - Rozpruwacz, Wróg Wszystkiego Co Dobre, Nienawidzący Życia, Sprowadzający Mrok, Król Wszystkiego co Ponure, Rozpruwacz Ciał
Większe bóstwo
Symbol: kosa i czaszka
Plan macierzysty: Carceri
Charakter: neutralny zły
Dziedzina: śmierć, ciemność, morderstwo, podziemia
Wyznawcy: nekromanci, łotrzykowie, skrytobójcy, mordercy
Domeny: oszustwo, śmierć, zło
Ulubiona broń: kosa

Bóstwo śmierci Nerull jest powszechnie znane i wszędzie budzi lęk. Jego mizerna postura przypomina zmumifikowane zwłoki - prawie same kości obciągnięte rdzawoczerwoną skórą porośniętą gęstymi czarno-zielonymi włosami. Nosi rdzawoczarny płaszcz z kapturem. Jego oczy, zęby oraz paznokcie są barwy trującego grynszpanu. Dzierży czarną laskę - Rozpruwacz Życia - która powołuje do istnienia ostrze czerwonej mocy, zabijającej wszystko, czego dotknie.

Dogmat: Nerull jest bóstwem tych, którzy popełniają największe zbrodnie dla przyjemności lub własnej korzyści.
W jego zimnym królestwie wszyscy są równi. Każde żyjące stworzenie to dla Rozpruwacza zniewaga, a każda śmierć wnosi czarną iskierkę radości do jego od dawna martwego serca. Ci, którzy modlą się do Nerulla, aby zaspokoić jego pragnienia, tylko na swoją zgubę przyciągają uwagę bóstwa. Ci zaś, którzy w jego imieniu zabijają, zostaną nagrodzeni (a przynajmniej tak Nerull obiecuje).

Duchowni i świątynie: Kapłani Nerulla żyją w ukryciu i samotności, gdyż bardzo niewiele istot przy zdrowych zmysłach toleruje ich obecność. Z wyjątkiem większości złych krain, nie istnieją zorganizowane kościoły tego bóstwa. Pozbawione nadrzędnej hierarchii pojedyncze sekty czasem działają przeciw sobie. Mimo to, wszyscy boją się Rozpruwacza. Kapłani, jeśli nie są w przebraniu, noszą rdzawoczerwone i popełniają morderstwa, składając w ten sposób ofiary swemu bogu. Jeżeli zostaną odkryci, przenoszą się na nowe "tereny łowieckie". Niektórzy, udając niewinnych, wędrują od miasta do miasta, w każdym mordując kilka osób.
Świątynie Nerulla zawsze są ukryte, nawet w miejscach, gdzie Rozpruwacza czci się otwarcie. Często znajdują się pod ziemią, stanowiąc część kompleksu katakumb. W większości świątyń pełno jest nieumarłych lub innych istot, które szerzą bądź czczą śmierć (wiedźmy, czarty czy wargulce).

Tyle informacji generalnej, reszta to specyfikacja, ciekawe może być to, że Nerull to Nekromanta 10/Kapłan 20/ Łotrzyk 10
Jeśli komuś potrzeba jakichś informacji ze specyfikacji, służę pomocą, oczywiście.
_________________
https://www.facebook.com/...54437278982807/
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Aryn
Aryn

Posty: 9
Podziękowania: 1/4
Wysłany: 2009-08-28, 05:47   

Dzięki wielkie. Link do tematu miałem w zakładkach i sprawdzam co jakiś czas ;p Jeżeli można informacje "specyfikowane" to poproszę.

EDIT: Do podziękowań służy przycisk POMÓGŁ pod postem osoby, która Ci pomogła, posty zawierajace jedynie podziekowania traktowane są jako spam i usuwane - m

EDIT2: morganie, staję w obronie, w końcu pojawiła się również prośba o specyfikację. - Li
Ostatnio zmieniony przez Li 2009-08-28, 21:40, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Li 
Przyjaciel Klanu
Lisior


Wiek: 31
Posty: 422
Podziękowania: 37/11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-08-28, 21:38   

Aryn napisał/a:
Link do tematu miałem w zakładkach i

sprawdzam co jakiś czas ;p

W takim razie wybacz, nie było mnie dłuższy czas na forum,

stąd ponad dwa tygodnie oczekiwań na odpowiedź.
W takim razie cytuję specyfikację za podręcznikiem "Bóstwa

i półbogowie" dla 3 ed. D&D.
Cytat:

Średni przybysz.
Boska ranga: 17
Kości wytrzymałości: 20k8+140 (przybysz) plus 10k4+70

(nek) plus 20k8+140 (kpn) plus 10k6+70 (łtr) (840 pw)
Inicjatywa: +15, zawsze pierwszy (+11 Zr, +4 Poprawiona

Inicjatywa, Najwyższa Inicjatywa)
Szybkość: 18m
KP: 77 (+11 Zr, +17 Boska, +30 Naturalny, +9 z Odbicia)
Ataki*: Ostra kosa prędkości i olśniewającej energii +5:

+70/+70/+65/+60/+55 wręcz lub czary +74 dotykowy wręcz lub

+63 dotykowy na dystans
*W teście ataku zawsze 20 - należy rzucić ponownie, by

sprawdzić krytyka [jakby sprawdzanie krytyka przy takich

premiach do ataku nie było formalnością, zgryźliwy

komentarz by Li ^^]
Obrażenia*: ostra kosa prędkości i olśniewającej energii

+5 2k4+15/x4 albo od zaklęcia.
*zawsze zadaje maksymalne obrażenia (kosą - 23)
Front/zasięg 1,5m na 1,5m/1,5m
Specjalne ataki: karcenie nieumarłych 24 razy/dzień,

ukradkowy atak +5k6 (30 obrażeń), wyniszczający atak, moce

domenowe, wybitne boskie zdolności, zdolności czaropodobne
Specjalne cechy: boskie niepodatności, RO 52/+4, odporność

na ogień 37, spontaniczne czarowanie (zaklęcia objawień),

rozumienie, mówienie i czytanie we wszystkich językach,

mówienie bezpośrednio do wszystkich istot w promieniu 25,5

km [to musi mieć problem, żeby komuś powiedzieć coś w

tajemnicy, przepraszam, to znowu mój zgryźliwy

komentarz...]. komunikacha na odległość, boże królestwo,

bezbłędna teleportacja na życzenie, zamiana planów na

życzenie, chowaniec (nietoperze), uchylanie, pułapki,

nieświadomy unik (nie może być flankowany), OC 69, boska

aura (25,5km, ST 36)
Rzuty Obronne*: Wytrwałość +56, Refleks +60, Wola +64
*W rzucie obronnym zawsze 20.
Atrybuty: S 25, Zr 33, Bd 25, Int 35, Rzt 40, Cha 29
Umiejętności*: ALchemia +62, Blef +74, Ciche poruszanie

+76, Czarostwo +92, Dyplomacja +58, Koncentracja +77,

Kradzież kieszonkowa +54 [wpadłam na pomysł stworzenia

boga-kleptomana pod wpływem tej statystki ;],

Nasłuchiwanie +80, Otwieranie zamków +48, Przebieranie

+83, Przeszukiwanie +72, Szacowanie +44, Ukrywanie +91,

Unieszkodliwianie mechanizmów +49, Wiedza (historia) +49,

Wiedza (nieumarli) +82, Wiedza (plany) +72, Wiedza

(religia) +82, Wiedza (tajemna) +82
, Wróżenie +82,

Wyczucie pobudek +90, Zastraszanie +60, Zauważanie +80

*W teście zawsze 20.
Atuty: Czar zasięgowy, Poprawiona inicjatywa, Powiększenie

czaru, Przenikanie czau, Rzucanie w walce, Stworzenie

berła, Stworzenie cudownej rzeczy, Stworzenie różdżki,

Unieruchomienie czaru, Uniki, Warzenie eliksirów,

Wyciszenie czaru, Wyjątkowo odganianie (x3), Wyświęcenie

czaru, Wzmocnienie czaru, Wzmocnione przenikanie czaru,

Wzmocnione ogniskowanie czaru (nekromancja), Zapisanie

zwoju, Zmysł walki, Zogniskowanie broni (kosa),

Zogniskowanie czaru (nekromancja)
Boskie niepodatności: Obniżanie wartości atrybutu,

wysączenie atrybutu, wysączenie energii, kwas, ogień,

zimno, zabójcze efekty, choroby, dezintegracja,

elektryczność, efekty wpływające na umysł, paraliż,

trucizny, uśpienie, otumanienie, transmutacja, uwięzienie,

wygnanie
Wybitne boskie zdolności: Awatar, Boska tarcza, Boski

promień, Boskie przyspieszenie, Boskie tworzenie, Boskie

zogniskowanie czaru (nekromancja), Kontrolowanie stworzeń

(nieumarli), Mistrzostwo w czarodziejstwie, Najwyższa

inicjatywa, Niszczące uderzenie, Obszarowa boska tarcza,

Przekształcanie rozmiaru, Przymioty nieumarłych, Ręka

śmierci, Spontaniczne zaklęcia czarodzieja, Stworzenie

artefaktu, Stworzenie przedmiotu, Stworzenie większego

przedmiotu, Wyssanie życia, Zmiana rzeczywistości,

Zwiększona odporność na czary, Życie i śmierć.
Moce domenowe: Rzuca zaklęcia zła na poziomie rzucającego

czary o 1 wyższym; 17 razy na dzień dotyk śmierci (jeśli

dotknięta istota nie ma przynajmniej 120 pw, umiera)
Zdolności czaropodobne: Nerull używa tych zdolności jakby

był 27-poziomowym rzucającym czary, z wyjątkiem zaklęć

zła, które rzuca jak na 28. ST rzutów obronnych 36+poziom

czaru: bluźnierstwo, ekran, fałszywy obraz, magiczny krąg

przeciw dobru, niewidzialność, niewykrywalność, ochrona

przed dobrem, odpędzenie śmierci, ostatnie tchnienie,

ożywienie umarłego, polimorfowanie dowolnego obiektu,

powodowanie strachu, profanacja, przeklęta aura, przeklęta

plaga, rozproszenie dobra, stworzenie nieumarłego,

stworzenie większego nieumarłego, wezwanie potwora IX

(tylko jako czar zła), wycie banshee, zabicie żywego,

zakłopotanie, zatrzymanie czasu, zmiana siebie, zmylenie

kierunku, zniszczenie.
Zaklęcia kapłana na dzień: 6/10/10/10/9/9/8/8/7/7, bazowa

ST=25+poziom czaru lub 42+poziom czaru dla zaklęć ze

szkoły nekromancji
Zaklęcia czarodzieja na dzień: 5/8/8/7/6/5, bazowa

ST=21+poziom czaru lub 38+poziom czaru dla zaklęć ze

szkoły nekromancji, zakazana szkoła: iluzje
Wyposażenie: Nerull dzierży Rozpruwacza życia, kosę +5 ze

specjalnymi cechami ostrość, prędkość i olśniewająca

energia. Jest to sękata hebanowa laska z zakrzywionym

ostrzem energii. Poziom rzucającego czary: 25, waga: 6kg.

Inne boskie moce: Nerull to większe bóstwo, zatem

automatycznie zyskuje najlepszy możliwy rezultat w każdym

teście, który wykonuje (wliczając testy ataku, obrażeń,

umiejętności i RO). JEST NIEŚMIERTELNY.
Zmysły: Nerull ma zmysły wzroku, słuchu, dotyku i węchu

sprawne na odległość 25,5 km. Widzi równie dobrze w

świetle, jak i ciemnościach, nawet magicznych (pod

warunkiem, że nie stworzyło ich bóstwo o boskiej randze

przewyższającej jego). Poświęcając akcję standardową, może

percypować wszystko oddalone o 25,5km od swych wyznawców,

poświęconych mu miejsc, przedmiotów, lub miejsc, w których

jedno z jego imion lub tytułów zostało wypowiedziane w

minionej godzinie. W ten sposób może korzystać ze zmysłów

w maksymalnie 20 miejscach jednocześnie. Potrafi także

zablokować zdolności wyczuwania bóstw o jego boskiej

randze lub niższej - maksymalnie dwa odległe miejsca

jednocześnie na 17 godzin.
Zmysł dziedziny: Nerull wyczuwa każdą śmierć na 17 tygodni zanim się wydarzy i przez okres 17 tygodni po jej nastąpieniu.
Akcje automatyczne: Nerull może wykorzystywać Wiedzę tajemną/historię/religię/plany/nieumarli w akcji darmowej, jeśli ST wynosi 30 lub mniej. Może także korzystać z powodujących śmierć zaklęć i mocy domenowych, ale nie wybitnych zdolności boskich, w akcjach darmowych. Ma prawo do 20 takich akcji darmowych w każdej rundzie.
Tworzenie przedmiotów magicznych: Nerull może wykonać magiczną broń (tylko sztylety, dziryty, lekkie buzdygany, tłuki, krótkie łuki, krótkie miecze, maczugi, ciężkie buzdygany, morgenszterny, drągi, rapiery i wszystkie kusze), a także przedmioty, które wywołują zabójcze efekty, np maska śmierci. Wolno mu także tworzyć przedmioty, które zmieniają wygląd lub ukrywają właściciela, np. pierścień niewidzialności, szata kameleona, czapka przebierania.

Awatarowie: Awatarowie Nerulla wyglądają tak samo jak on. Bóg rzadko z nim korzysta - wysyła ich zwykle tylko po to, by byli świadkami ogromnie znaczącej lub dziwnej śmierci.
Awatar Nerulla: Jak Nerull, z wyjątkiem boskiej rangi 8, KP 59 (dotyk 38, nieprzygotowany 59), Atak +61/+56/+51/+46/+41 wręcz (2k4+15/x4, ostra kosa prędkości i olśniewającej energii) albo czary: +55 dotykowy wręcz lub +64 dotykowy na dystans; SC RO +43/+4, odporność na ogień 28, OC 60, boska aura (240 m, st 27), MRO Wytrw +46, Ref +50, Wola +54, wszystkie modyf. umiejętności obniżone o 9.
Wybitne boskie zdolności: Boska tarcza, Boski promień, Boskie przyspieszenie, Boskie zogniskowanie czaru (nekromancja), Kontrolowanie stworzeń (nieumarli), Najwyższa inicjatywa, Niszczące uderzenie, Przekształcanie rozmiaru, Przymioty nieumarłych, Zwiększona odporność na czary
Zdolności czaropodobne: 18 poziom rzucającego czaru, ST rzutów obronnych 27+poziom czaru
Czary: Jak Nerull, lecz ST RO na kapłańskie nekromantyczne wynosi 33+poz. czaru, a na nekromantyczne zaklęcia czarodzieja 29+poz. czaru





Ło. Ale się rozjechał tekst, nie wiem czemu. Przepraszam, ale nie będę tego teraz poprawiać, i tak pisałam prawie 2 godziny tego posta i mam dość. Może jak potrzeba estetyki wygra ze zmęczeniem... ;) Przepraszam za błędy, mam angielski os i podkreśla mi cały tekst, więc tym trudniej jest wychwycić wszystkie literówki ,a trochę ich i tak poprawiłam... przejrzę to jeszcze przy okazji. Najważniejsze, że poprawiałam kompromitujące "uśmierdzający" czy coś w ten deseń...

EDIT: I oficjalny, podręcznikowy portrecik tego pana.
http://www.geocities.com/...ages/Nerull.jpg
Ciekawe skąd mu się wzięło 29 Charyzmy...
_________________
https://www.facebook.com/...54437278982807/
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Aryn
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group