Poprzedni temat «» Następny temat
Dziecię Bhaala na okrągło
Autor Wiadomość
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 36
Posty: 183
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2009-05-19, 22:12   

Efekty by się nie kumulowały :) I też można dać ograniczenia zbliżone do władcy zwierząt. Mogliby mieć także karę do Thac0 co parę poziomów jako że dostają bajery magiczne a nie trenują walki :)
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dark 
Akolita Tempusa


Wiek: 30
Posty: 991
Podziękowania: 28/58
Wysłany: 2009-05-20, 05:07   

Riklaunim napisał/a:
- na 12 poziomie raz dziennie + 1 raz na każde 4 poziomów może użyć ochrony przed magią/nieumarłymi (odpowiednie zielone zwoje) (max 5 użyć dziennie)

Karanith ma rację. Demilisze też nie mają żadnych szans. ^^
_________________
http://baldur.cob-bg.pl/grafika/bg1/BG1.jpg
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 36
Posty: 183
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2009-05-20, 08:42   

hehe ;) Trzeba to trochę zmienić.

Zalety:
- +4 do rzutów obronnych na 12 i 18 poziomie
- 5* w Toporach oraz stylu walki mieczem i tarczą
- ma do dyspozycji dodatkowe czary w księdze kapłańskiej:
Cytat:
1: ochrona przed petryfikacją, wykrycie niewidzialnego, rozproszenie magii
2: chaotyczne rozkazy, swoboda działania, wyłom, mniejszy klosz niewrażliwości
3: ochrona przed żywiołami, niepodatność na czary

- w zdolnościach ToB może dodać kilka nowych czarów. Każdy nowy czar daje także karę 2 do Thac0

Wady:
- Brak biegłości w innych stylach walki
- Pozostałe bronie 0*
- Wymaga 16 inteligencji i 16 mądrości
- Kara 2 do Thac0 na 6, 12, 18 i 22 poziomie
- Nie może nosić ciężkich zbroi, w tym płytowych (ograniczenie w stylu barb lub któregoś łowcy).
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aeremar 
Szalony Berserker


Wiek: 28
Posty: 400
Podziękowania: 3/14
Wysłany: 2009-05-20, 17:02   

Ten pierwszy pomysł mimo głupiej nazwy wydaję mi się całkiem fajny. Teraz tylko czekać, aż ktoś rzuci pomysł gry Przyjacielem Mykonidów, albo Hodowcą Yuan-Ti.
_________________
Chuck Norris nie zmienia się w zabójce - to by go tylko osłabiło.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5556
Podziękowania: 441/319
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2009-05-20, 17:18   

Riklaunim napisał/a:
Thac0

TraK0
Riklaunim napisał/a:
Wymaga 16 inteligencji i 16 mądrości

1. To raczej do zalet - paradoksalnie (i juz nie raz ten temat był podejmowany) wyższe cechy to + nie -
2. Po co łowcy inteligencja? Jeśli po to by mógł mieć te czary to zapytam:
I. po co i z jakiej racji ma mieć te czary?
II. Wyłom na II poziomie księgi? OPŻ i Niepodatnosć na III?
Lepsze to oczywiście niz to zwojopochodne kombinowanie, ale i tak mam brzydkie wrażenie, że jest to nieco przymocnawe, ale ujdzie...
Riklaunim napisał/a:
- +4 do rzutów obronnych na 12 i 18 poziomie

+8 to ciągle za dużo, może by tak urozmaicić by co poziom dostawał po jeden punkt do określonego rzutu (np. na 1. +1 do rz. p. śmierci, na 2. +1 do rz. p. różdżkom itd.) powiedzmy do poziomu 15 (dałoby to w sumie +3 do rzutów obronnych - to i tak naprawdę sporo...
Riklaunim napisał/a:
- w zdolnościach ToB może dodać kilka nowych czarów. Każdy nowy czar daje także karę 2 do Thac0

Niezwykle ciekawe rozwiązanie - jednakże przydałoby się określić jakie czary wchodzą w grę - moze dopiero tutaj Wyłom, OPŻ, Niepodatność na czary czy Klosz niewrażliwości mniejszej?

Ogólnie dziwna ta podklasa - ogólnie troche jak dual woja na maga na niskim poziomie z tym, że na odwrót - tam TraK0 mimo wszystko się polepszało powoli, za to otrzymywało sie ofensywnego maga, który często rozstrzygał pojedynki bronią, tutaj z czasem dostaniemy postać z dziadowską celnością, któremu znacznie bliżej będzie do kapłana niż do wojownika - z tego drugiego zostaną właściwie tylko dodatkowe ataki, tym bardziej, że otrzymane czary też są typowo defensywne...
No cóż, do gry solo będzie dość dużym wyzwaniem, do drużynowej zasię swoistą barykadą (dobrze, że nie przewidziałeś OpMB, bo stanowiłby coś takiego w 100%) - stanie, zbierze na łeb co trzeba, jak odpowie to będzie taki bonus od życia (taki mag „jeleń” z Odpornością na czary/Odrzucanie i innymi ochronami jak to drzewiej przy okazji taktyk nazwał Kinski) - a klepać bedą pozostali...
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 36
Posty: 183
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2009-05-22, 10:53   

jak dasz 16 wymaganej int przy tworzeniu to blokujesz część pkt przy tworzeniu w int i nie możesz dać na inne :) Koncepcja jeszcze jakoś do przemyślenia:
* Koleś szuka wiedzy o przeciwnikach i ich słabych stronach. (wysoka int/mądr, też kara na PD)
* Jeżeli zna możliwości przeciwnika - musi opracować taktykę chroniącą przed zagrożeniami jakie stwarza, czy też niedopuszczającą ich użycia.
* Dostawanie bonusów z poziomami w stylu mnicha/moritury jest "cool"

~~~~~~~~~~
Thac0 - To Hit Armor Class 0. Polska wersja jakaś dziwna. TRAfienie Kamizelki 0 :D

~~~~~~~~~~
OT: Oko jest ślepe!

-----------------------------------------------------------

A gdyby tak umiał tworzyć działające przez określony czas kamienie ioun? -1 diament i dostajesz kamień dający np. chaotyczne rozkazy czy swobodę działania przez n-tur :) Różne efekty dla różnych kamieni, naszyjników itd?

Bez jaj, tyle lat na forum, a nie potrafimy edytować? :razz: Sorki El'ef, że Ci robotę kradnę :P

Oficjalnie przebaczam. ;P
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Ostatnio zmieniony przez L`f 2009-05-22, 15:58, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2009-05-22, 11:44   

Cytat:
Thac0 - To Hit Armor Class 0. Polska wersja jakaś dziwna. TRAfienie Kamizelki 0 :D

Trafienie Klasy pancerza 0
Cytat:
1. To raczej do zalet - paradoksalnie (i juz nie raz ten temat był podejmowany) wyższe cechy to + nie -

To może jeszcze raz napiszę, że to nie jest zaleta (przynajmniej dla mnie), gdyż z cech które jakoś specjalnie się nie liczą już nie odejmiemy punktów by przydzielić ich do tych ważniejszych.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2519
Podziękowania: 254/54
Wysłany: 2009-05-22, 11:49   

Riklaunim napisał/a:
jak dasz 16 wymaganej int przy tworzeniu to blokujesz część pkt przy tworzeniu w int i nie możesz dać na inne :)


Bzdura. Wymagane punkty są dodawane do wylosowanej puli i to fakt znany nie od dziś - minimalne cechy to ułatwienie, a nie utrudnienie. Wystarczy porównać paladyna z wojem. U paladyna wymagana wyższa mądrość i charyzma dlatego znacznie łatwiej wylosować nim lepsze statystyki. Zresztą zrób sobie prosty test - ustaw 4 cechy wymagane na 18, a nawet 5 cech. Według Twojej teorii naprawdę ciężko będzie dla 6 cechy osiągnąć więcej niż 3 punkty bo przecież te pięć osiemnastek zablokuje większość (jeśli nie wszystkie) punktów z wylosowanej puli, a tu zonk, bo bez problemu dorobisz się 18 punktów dla 6 cechy.

Riklaunim napisał/a:
* Koleś szuka wiedzy o przeciwnikach i ich słabych stronach. (wysoka int/mądr, też kara na PD)


No ale po 16 to chyba za dużo jak na zwyczajną wiedzę o przeciwnikach. Niejeden mag i kapłan by mu pozazdrościł.

Riklaunim napisał/a:
Thac0 - To Hit Armor Class 0. Polska wersja jakaś dziwna. TRAfienie Kamizelki 0 :D


Hmm, bardziej Trafienie Klasy Pancerza 0

Karanith napisał/a:
Gzemnida - sam pomysł naprawdę dobry, ale znowu widzę przegięcia. Odnoszę wręcz wrażenie, ze jest odporny na większość wystepujących w grze efektów. A minusy znowu nie są takie straszne (Kusza ze sklepu w TS i jakaś włócznia/kijaszek +3 na początek, a potem Taran/Kąsacz z IU i jazda).


Tak, ale nie każdy gra z IU i TS. To trochę tak jak z tym instalowaniem przegiętych tweaków żeby sobie zbalansować poziom z tacticsa. Oceniając jakiś pomysł na modyfikacje, nie bierzmy pod uwagę innych modów, tylko samą podstawkę ;) Według mnie Gzemnida jest całkiem, całkiem, na 22 poziomie taki berserker ze stałym szałem :P

Kapłan trochę słaby, ograniczenie do metalowych przedmiotów i tylko 85% doświadczenia za magiczną broń dystansową z losowym efektem? Pytanie jeszcze ile Tworzy takich "oczu", jakie mają obrażenia? Ile ataków an rundę? Efekty bez rzutów obronnych? Przechodzą przez odporność na magię? Brakuje mi w tym wszystkim szczegółów żeby to prawidłowo ocenić ;)

Do toporowładnego ciężko coś dodać.

Riklaunim napisał/a:
OT: Oko jest ślepe!


Mógłbym ją poprowadzić przez życie :P

Alvarez napisał/a:
To może jeszcze raz napiszę, że to nie jest zaleta (przynajmniej dla mnie), gdyż z cech które jakoś specjalnie się nie liczą już nie odejmiemy punktów by przydzielić ich do tych ważniejszych.


Tyle, że wylosowałeś i tak tyle ile miałeś wylosować, a do tego dostałeś wymagany bonusik do tych cech. Np. losujesz:

STR: 16
DEX: 14
CON: 15
INT: 8
WIS: 9
CHA: 12

Z ustawioną minimalną inteligencją i mądrością na poziomie 16, BG doda Ci automatycznie 8 punktów do inteligencji i 7 do mądrości. Rozumiem, że chciałbyś obniżyć int i wis do 3, żeby zmaksować resztę, a tu się nie da, ale w takim wypadku losujesz jeszcze raz. Z minimalnymi cechami naprawdę można stworzyć znacznie lepszą postać.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Karanith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 29
Posty: 1177
Podziękowania: 38/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-22, 13:07   

Vinci napisał/a:
Tak, ale nie każdy gra z IU i TS. To trochę tak jak z tym instalowaniem przegiętych tweaków żeby sobie zbalansować poziom z tacticsa. Oceniając jakiś pomysł na modyfikacje, nie bierzmy pod uwagę innych modów, tylko samą podstawkę ;)


Przecież z tego co wymieniłem, tylko Kąsacz (a właściwie Przebijacz +4, coś mi się wcześniej pomerdało) jest z moda. Zamiast tego może być podstawowa jego wersja albo Włócznia Uwiądu, a na sam początek włócznia +3. I tak będzie dobrze.
TS = Twierdza Strażnika ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Valsharessa 
Cesażowa Drowów


Wiek: 22
Posty: 1
Skąd: Lubawa
Wysłany: 2009-08-16, 13:05   

Nawet niezły pomysł. Masz moje poparcie. :grin:
_________________
Valsharessa
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group