Poprzedni temat «» Następny temat
Regulamin Ligi BG - pytania
Autor Wiadomość
Remik 
Asporny, apolityczny i awyznaniowy użytkownik


Wiek: 24
Posty: 589
Podziękowania: 14/30
Wysłany: 2009-01-18, 21:24   

Witam, po przerwie postanowiłem przeczytać jeszcze raz regulamin, bo myślałem że może doszły jakieś uaktualnienia. A tu wraz z cytatem mam pytanie - czy jest dozwolony ów eksport lub import czy nie?

i do tego dorzucę pytanie- czy można użyć BGT w czasie tworzenia postaci? wiem mod modem, ale ten nie modyfikuje w sumie gry tylko łączy obie części, no może zmieniająć mechanikę i grafikę jedynki na tę z drugiej części, jednak to wciąż nie ułatwia gry bądź wspomaga prezeciwko innym graczom , tylko uprzyjemnia i umila, oraz pozwala prowadzić takie postacie od początku jak np. mnich
a i pytam BGT do tworzenia postaci, a nie gry i samego pojedynku
Cytat:
(...)IV. Postaci:


(...)4. Dozwolone jest eksportowanie postaci z Baldur's Gate wraz z Opowieściami z Wybrzeża Mieczy. Zabronione zaś korzystanie z różnorakich edytorów typu Shadow Keeper i kodów.

(...)9. Zabrania się importu postaci z gry Baldur's Gate 1.

(...)
_________________
You will die!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5576
Podziękowania: 434/317
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2009-01-18, 22:49   

Remiq napisał/a:
czy jest dozwolony ów eksport lub import czy nie?

nie
Remiq napisał/a:
jednak to wciąż nie ułatwia gry bądź wspomaga prezeciwko innym graczom

polemizowałbym - BG1 by BGT jest sporo łatwiejsze, po drugie masz do zdobycia chociazby grimuary...
Remiq napisał/a:
prowadzić takie postacie od początku jak np. mnich

a czym sie różni na 7 czy 18 poziomie prowadzony od początku mnich, od tego nieprowadzonego?

A regulamin był zmieniany - nie wiem dlaczego się to tam poajwiło
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Shinigami
Zasłużony
Bóg Śmierci


Posty: 554
Podziękowano 10 razy
Wysłany: 2009-04-12, 14:50   

Cytat:
2. Oprócz niego każdy gracz winien posiadać: Baldur’s Gate II: Cienie Amn + (edycja kolekcjonerska) + patch do Baldur's Gate II: Cienie Amn + Baldur's Gate II: Tron Bhaala + patch do Baldur's Gate II: Tron Bhaala + BG2 Attacks (poprawka do zasad D&D).


dość sporne jak masz wersje dvd to nie instalujesz patcha do soa, bg fight ma zintegrowany bg2 attacks.
edycja kolekcjonerska dodaje tylko kupców a nie itemy a więc też w sumie nie potrzebne do walk

Cytat:
4. Do gry przez sieć niezbędny jest program Hamachi w wersji 1.0.2.5

Jest już wersja 1.0.3.0

Cytat:
4. Dozwolone jest eksportowanie postaci z Baldur's Gate wraz z Opowieściami z Wybrzeża Mieczy. Zabronione zaś korzystanie z różnorakich edytorów typu Shadow Keeper i kodów.

9. Zabrania się importu postaci z gry Baldur's Gate 1.


jedno chyba zaprzecza drugiemu

Cytat:
Gracz ma prawo do 3 pauz podczas każdej walki.


wywalić to w diabły i napisać każdy gracz ma prawo do nieograniczonej liczby pauz

Cytat:
9. W przypadku śmierci obu zawodników walkę uważa się za nierozstrzygniętą, należy ją powtórzyć.


kwestia sporna ostatecznie ktos zabił kogoś szybcioej

Cytat:
3. Zabronione jest użycie zielonego zwoju "Ochrona przed magią", oraz zwoju, jak i zaklęcia, "Uwięzienie", jednak jeśli w wyniku wybuchu dzikiej magii efektem czaru Dzikiego Maga będzie "Uwięzienie" walka nie zostanie przerwana.


dziki mag ma szanse na uwięzienie, kinski kiedyś pisal o tym artykuł, warto sprawdzić dokladnie

Cytat:
7. Zezwala się na przywołanie wszystkich istot oprócz Devy, Planetara, oraz Księcia Żywiołów.


przywoływaniec jak przywoływaniec moze mocniejszy trochę, ale nie widze argumentu by ich zakazac

Cytat:
7. Zabrania się używania przedmiotów z Baldur's Gate I wraz z dodatkiem


a więc nie moge mieć hełmu baldurana
_________________
"Jeden to wszystko, wszystko to jeden"
Ostatnio zmieniony przez Shinigami 2009-04-12, 15:53, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Torn 
Zasłużony


Wiek: 36
Posty: 391
Podziękowania: 59/60
Wysłany: 2009-04-12, 15:12   

Shinigami napisał/a:
Cytat:
9. W przypadku śmierci obu zawodników walkę uważa się za nierozstrzygniętą, należy ją powtórzyć.


kwestia sporna ostatecznie ktos zabił kogoś szybcioej

No nie wiem. ZTCW, sieciowy silnik Baldur's Gate II jest asynchroniczny, co oznacza, że kolejność zdarzeń nie jest jednoznaczna - jeśli obydwoje zawodników "upadło" w tej samej rundzie, to nie jest wykluczone(i często będzie się tak zdarzać(!)), że u gracza 1 najpierw padł gracz 2, potem gracz 1, z kolei u gracza 2, najpierw padł gracz 1 a potem gracz 2, a u sędziego obydwaj w tym samym momencie - i tak na prawdę, z racji asynchroniczności BG i lagów, *nie ma* "prawdziwej" wersji, dlatego raczej pozostawiłbym ten zapis tak jak jest...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
takiataki
Reprezentacja Polski w internetowych napinkach


Wiek: 32
Posty: 124
Podziękowania: 1/1
Skąd: Konurbacja Śląska
Wysłany: 2009-08-09, 14:47   

Regulamin napisał/a:
12. Zabrania się wykorzystywania [...] podczas tworzenie postaci błędów występujących w grze.


Prosibłym aby to uściślić. Istnieją w ogóle jakieś błędy, które można wykorzystać podczas tworzenia postaci, które dadzą komuś nieuczciwą przewagę podczs walki? Bo np duplikacja kamyczków na sprzedaż po wyjściu z lochów nie za bardzo wpływa na ligę. O ile to w ogóle można uznać za błąd gry. W zasadzie to głównie jestem ciekaw jak są definiowane "błędy występujące w grze" - jakaś lista może?

Z góry dziękuję za rozwianie wszelkich wątpliwości.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Dark 
Akolita Tempusa


Wiek: 29
Posty: 992
Podziękowania: 28/58
Wysłany: 2009-08-09, 15:22   

"3. W rozgrywkach brać udział mogą jedynie bohaterowie ukształtowani po jednorazowym przejściu sagi.
4. Zabronione jest importowanie postaci z Baldur's Gate wraz z Opowieściami z Wybrzeża Mieczy, jak również korzystanie z różnorakich edytorów typu Shadow Keeper i kodów."

Czy to oznacza, że nie wolno levelować postaci kodami ani dodawać itemów zgodnych z wymogami ligi, tylko trzeba teraz przejść całe SoA + ToB by stworzyć postać? Potencjalny chętny na Ligę właśnie tak to zrozumie.
_________________
http://baldur.cob-bg.pl/grafika/bg1/BG1.jpg
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5576
Podziękowania: 434/317
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2009-08-09, 15:31   

regulamin napisał/a:
po jednorazowym przejściu sagi.

To dość niefortunne stwierdzenie, zasadzajace sie zapewne na pierwszej wersji regulaminu - trzeba zmienić...
regulamin napisał/a:
12. Zabrania się wykorzystywania [...] podczas tworzenia postaci błędów występujących w grze.
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2009-08-09, 15:43   

Cytat:
4. Zabronione jest importowanie postaci z Baldur's Gate wraz z Opowieściami z Wybrzeża Mieczy, jak również korzystanie z różnorakich edytorów typu Shadow Keeper i kodów."

Chodzi o to, by nie korzystać z przedmiotów normalnie w grze niedostępnych (np. Płaszcz Baldurana, Grimuary), nie podnosić sobie statystyk za pomocą SK itp. Ale rzeczywiście formułka wskazuje na zakaz levelowania postaci kodem. Wtedy to już w ogóle nie byłoby chętnych.
Cytat:
W zasadzie to głównie jestem ciekaw jak są definiowane "błędy występujące w grze" - jakaś lista może?

Na przykład taki, że walczysz sobie czarną brzytwą, ale dalej masz dobry charakter ;p
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dark 
Akolita Tempusa


Wiek: 29
Posty: 992
Podziękowania: 28/58
Wysłany: 2009-08-09, 15:49   

Alvarez napisał/a:

Na przykład taki, że walczysz sobie czarną brzytwą, ale dalej masz dobry charakter ;p

UDP u Złodzieja wyklucza ograniczenia związane z charakterem i klasą. Swojego czasu kosiłam Karsomirem Demogorgona, mając Neutralnie Złą postać. ^^
_________________
http://baldur.cob-bg.pl/grafika/bg1/BG1.jpg
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2509
Podziękowania: 250/53
Wysłany: 2009-08-09, 15:54   

DarkMatter napisał/a:
UDP u Złodzieja wyklucza ograniczenia związane z charakterem i klasą. Swojego czasu kosiłam Karsomirem Demogorgona, mając Neutralnie Złą postać. ^^


Tu nie chodziło o ograniczenie charakteru, po prostu żeby zdobyć Czarną Brzytwę trzeba wybrać złą ścieżkę w Piekle i traci się dobry charakter. Chyba, że ktoś Czarną Brzytwę ukradnie ;)

Ciekawszą sprawą z błędów może być np. ten, dzięki któremu zabójca może mieć mnożnik trafienia w plecy x33. Tyle, że takie coś od razu by wyszło w pojedynku, albo i przed ;) Mamy na stronie taki arcik: http://baldur.cob-bg.pl/node/546?page=06 i większość (jeśli nie wszystkie) są tam opisane.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dark 
Akolita Tempusa


Wiek: 29
Posty: 992
Podziękowania: 28/58
Wysłany: 2009-08-09, 17:05   

Czy dopuszczalny byłby taki "trik" ?:
1. Stworzenie nowej postaci w ToB (2800000 PD na starcie)
2. Eksport tej postaci i import na początku SoA
3. Speedrun przez SoA+ToB singlem i dobicie taką postacią 8000000PD, po czym wyeksportowanie tak zrobionej postaci.
_________________
http://baldur.cob-bg.pl/grafika/bg1/BG1.jpg
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Remik 
Asporny, apolityczny i awyznaniowy użytkownik


Wiek: 24
Posty: 589
Podziękowania: 14/30
Wysłany: 2009-08-09, 17:42   

Nie.
-------------------------

Co do tworzenia postaci: postać wykona organizator po wypełnieniu formularza na Saradush (który niedługo zostanie uaktualniony). Jeśli gracz chce mieć pełną kontrolę nad tworzoną postacią to zagra w Bg2. I tyle w temacie.

Przez błędy i tricki w grze rozumie się wszystkie metody opisane w tym artykule oraz kody (oczywiście tylko spośród tych które wpływają na tworzenie postaci, czy wspomaganie w walce).
_________________
You will die!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group