Poprzedni temat «» Następny temat
BG2 Tweak Pack - Komponenty
Autor Wiadomość
Torn 
Zasłużony


Wiek: 36
Posty: 391
Podziękowania: 59/60
Wysłany: 2009-05-23, 16:59   

Alvarez napisał/a:
Co do różnych tweaków, może by tak wielkie mistrzostwo dla wieloklasowców-wojowników. (dla wieloklasowców jak w BG2 Tweak Packu to ewidentny cheat, ale to chyba w porządku)?

Nie rozumiem pytania, a raczej jego drugiej części - BG2 Tweak Pack daje możliwość osiągnięcia wielkiego mistrzostwa wieloklasowym wojownikom właśnie, więc właściwie czym miałoby się różnić to co proponujesz?
Tzn. albo ja czegoś nie rozumiem, albo opisujesz dwa razy ten sam komponent, z tym że raz go negujesz jako cheaterski, a raz chcesz go dołożyć do TWM - do tego nie wiem po co, skoro Multi-Class Grand Mastery (Weimer) jest częścią BG1 Tweaks...

morgan napisał/a:
a niby z jakiej racji i czemu to niby miałby nie być cheat? że dla wojowników? karą za dual jest koniecznosć czasowego grania jedną i to słabą klasą do czasu odblokowania starej, karą dla multi jest właśnie brak 5* w biegłość...

To nie kara jako taka, a jedynie element spójności zasad z fabułą - w myśl AD&D postać wieloklasowa nie jest skupiona na jednej profesji, ale "skacze z kwiatka na kwiatek", stąd w myśl zasady, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, wieloklasowi wojownicy w AD&D nie mogą w zasadzie(bo są/były pewne kity które to umożliwiały) wyjść ponad specjalizację w broni, co ma w sumie sens, bo doba z gumy nie jest(nawet jeśli jesteś elfem ;P) i gdy poświęcisz 6 godzin dnia na ćwiczenia z mieczem, to nie poświęcisz ich na naukę czarów i na odwrót...
Dlatego ja nigdy nie instalowałem tego tweaka, ale jeśli ktoś uważa, że n.p. niziołek może sobie spokojnie 6 godzin ćwiczyć z mieczem i jednocześnie praktykować zdolności złodziejskie, to czemu nie, droga wolna. ;P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2009-05-23, 17:25   

Cytat:
BG2 Tweak Pack daje możliwość osiągnięcia wielkiego mistrzostwa wieloklasowym wojownikom właśnie, więc właściwie czym miałoby się różnić to co proponujesz?

Nie tylko, właśnie Multi-Class Grand Mastery daje też taką mozliwość wszystkim wieloklasowcom, nie tylko wojownikom (takiemu magowi/złodziejowi), co jest jakimś absurdem.

Cytat:
i gdy poświęcisz 6 godzin dnia na ćwiczenia z mieczem, to nie poświęcisz ich na naukę czarów i na odwrót

I właśnie dlatego wolniej awansowują w klasach, doświadczenie jest dzielone, ale powiedzmy (jeśli już obrazowo ma być), zamiast machać mieczem 24 godziny na dobę, machasz 12, a drugie 12 uczysz się czarów, wolniej opanowujesz walkę, ale czy to znaczy, że taki wieloklasowy woj, po dłuższym czasie, w którym jednak suma godzin poświęconych na wojowanie była równa temu co jednoklasowy w czasie krótszym, nie nauczy się tyle samo? (trochę pokręcone to zdanie :razz: )

Vinci, dla Ciebie no traps and locks nie jest cheatem, dla mnie to, i obaj mamy jakieś mniej lub bardziej logiczne argumenty.

W zasadzie to można by było przerzucić całą tą dyskusję do jakiegoś topica "co jest czitem".
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Karanith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 28
Posty: 1177
Podziękowania: 38/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-23, 17:33   

Alvarez napisał/a:
Nie tylko, właśnie Multi-Class Grand Mastery daje też taką mozliwość wszystkim wieloklasowcom, nie tylko wojownikom (takiemu magowi/złodziejowi), co jest jakimś absurdem.


Nie chce mi się tego instalować, ale w Readme jak wół stoi, że tyczy sie to tylko wieloklasowych zbrojnych. I z tego co pamiętam tak właśnie jest.

Alvarez napisał/a:
Vinci, dla Ciebie no traps and locks nie jest cheatem, dla mnie to, i obaj mamy jakieś w miarę logiczne argumenty.


Ten komponent czyni grę wygodniejszą, nie ułatwia za to jej najwazniejszego aspektu, czyli walki (poza tym, pozbawia punktów doświadczenia za robrajanie). Multi-Class Grand Mastery tak.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2009-05-23, 19:18   

Cytat:
Multi-Class Grand Mastery (Weimer)
This is for players who believe that AD&D's dual-class and multi-class system is inherently broken and that there is no conceptual reason for multi-class characters to be denied grand-mastery. Multi-class characters can now put more than two pips in things. In effect, any multi-class character that could put two stars in anything can now put five stars in that thing.

Cóż, z tymi niezbrojnymi namieszałem strasznie. Sorry. Ale i tak tyczy się to nie tylko multi wojów, łowca też się łapie, zdualowany zawadiaka chyba też.

Cytat:
(poza tym, pozbawia punktów doświadczenia za robrajanie)

Ale wtedy chyba nikt do drużyny już złodzieja nie bierze, zatem punkty które on pochłania przejdą na resztę drużyny, i tak wychodzi na dla nich na +.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Karanith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 28
Posty: 1177
Podziękowania: 38/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-23, 19:28   

Alvarez napisał/a:
Ale wtedy chyba nikt do drużyny już złodzieja nie bierze


No i? Bez No Traps & Locks też nie trzeba złodzieja, żeby poradzić sobie z zamkami i pułapkami? Chodzi o pominięcie upierdliwego fragmentu gry (tak samo jest np. z przyspieszeniem snów i przerywników - to też cheat?), który nie wpływa na jej najistotniejszą część.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2509
Podziękowania: 250/53
Wysłany: 2009-05-24, 00:00   

Alvarez napisał/a:
Vinci, dla Ciebie no traps and locks nie jest cheatem, dla mnie to, i obaj mamy jakieś mniej lub bardziej logiczne argumenty.


Jest czy nie jest...u mnie to zależy. Nie wyobrażam sobie, żeby grał z tym ktoś, kto nie zna Baldura. Ja wiem gdzie leżą wszystkie pułapki i mi to naprawdę rybka, ale za pierwszym razem, w kanałach pod miedzianym miałem loada, bo zamieniło mnie w kamień na kładce z drzwi i to było fajne, teraz już w to nie wpadnę. Jak gram ze złodziejem, to nie instaluje, a jak bez, to instaluje z chęcią. Byłoby inaczej, gdyby wybór łotrzyków był większy. Fajne jest to, że można dzięki temu komponentowi otworzyć drzwi, których normalnie otworzyć się nie da, np. w Kuli Sfer (chociaż niestety prowadzą donikąd) czy to wejście do posiadłości Delrynów przy schodach (które prowadzi do sypialni, miałem nadzieję na coś fajniejszego :P).

Alvarez napisał/a:
W zasadzie to można by było przerzucić całą tą dyskusję do jakiegoś topica "co jest czitem".


W TWM na pewno zostać to nie może ;) Cała sprawa przechodzi na BG2 Tweak Packa, więc stworzę taki temat z opiniami dotyczącymi komponentów. Przyda się, pomoże pewnie w przyszłości w opisywaniu go.

Karanith napisał/a:
Nie chce mi się tego instalować, ale w Readme jak wół stoi, że tyczy sie to tylko wieloklasowych zbrojnych. I z tego co pamiętam tak właśnie jest.


Ale ja zainstalowałem, właśnie przed chwilą i...

Alvarez napisał/a:
Ale i tak tyczy się to nie tylko multi wojów, łowca też się łapie, zdualowany zawadiaka chyba też.


...łowca się wcale nie łapie. O paladynach chyba wspominać nie muszę, bo oni nie wieloklasują, a dlaczego mieszasz w to jakieś duale, to nie wiem, przecież komponent dotyczy tylko wieloklasowców. Zawadiaka zdualowany na woja zawsze mógł dostać 5 gwiazdek, jak każda inna klasa zdualowana na woja :P Dodam, że multi typu złodziej/kapłan, złodziej/mag też się na ten komponent nie łapią ;)

Alvarez napisał/a:
Ale wtedy chyba nikt do drużyny już złodzieja nie bierze, zatem punkty które on pochłania przejdą na resztę drużyny, i tak wychodzi na dla nich na +.


Hmm, ale jak ktoś gra z drużyną, to chyba i tak zapełni miejsce złodzieja kimś. Przynajmniej ja tak robię, że liczbę członków drużyny ustalam sobie wcześniej, nieważne czy ze złodziejem czy bez.

Karanith napisał/a:
Chodzi o pominięcie upierdliwego fragmentu gry (tak samo jest np. z przyspieszeniem snów i przerywników - to też cheat?), który nie wpływa na jej najistotniejszą część.


Wiesz, ale przerywniki i sny Cię nie zabiją :P No i nie trzeba się bawić w kamienną, lustrzane itp. ale ogólnie to się z Tobą zgadzam :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group