Poprzedni temat «» Następny temat
Evilness Mod
Autor Wiadomość
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 36
Posty: 183
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2009-04-17, 15:12   Evilness Mod

Tak sobie wymyśliłem pewien pomysł z serii taktycznych. Usunąć uzbrojeniu wszystkie dodatkowe efekty (może ew. z pominięciem pierścieni, amuletów, płaszczów, butów, prostych szat). Furia niebios - kataną +3 bez dodatków, Karsomir - mieczem +5, zbroja czerwonego smoka - tylko KP :)

Wyjątek mogą stanowić proste szaty (odp. na żywiołów i te bez KP), czy pierścienie, amulety itp. coś co nie jest bezpośrednim uzbrojeniem. Skutecznie ubiłoby to strategie oparte na konkretnych przedmiotach, a wyłoniło te bardziej uniwersalne.
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Ostatnio zmieniony przez Riklaunim 2009-05-04, 18:11, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2519
Podziękowania: 254/54

Wysłany: 2009-04-17, 15:21   

No nie wiem, jak dla mnie mało grywalny dodatek. Mag będzie mógł sobie czarować, walnąć eteryczny pancerz, a wojownik, to już płytówki pełnej z bonusem mieć nie będzie mógł? Taktyki będą się opierały w takim wypadku wyłącznie na czarach magów i kapłanów. Trochę nudno jak na mój gust.

Poza tym taki mod nie współpracowałby z żadnym innym modem. Przynajmniej jaki sens byłoby go instalować z Tacticsem, który dodaje takie rzeczy jak Sanshudooku, czy np. z TS, który dodaje wiele przedmiotów.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 36
Posty: 183
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2009-04-17, 15:44   

Kwestia obsługi tych modów. Zwróć uwagę że magowie też stracą wiele - typu przyśpieszone czarowanie itp. (plus w światach fantasy tego typu patrząc po książkach magia jest znacznie silniejsza od napakowanego wojownika). Nie chodzi też o usunięcie premii do KP dla zbroi, ale o usunięcie dodatkowych efektów jakie przedmiot daje.
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 39
Posty: 1355
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2009-04-17, 15:47   

Faaaaaaajne, ale pójdźmy dalej - nie tylko bronie bez żadnych właściwości magicznych, wszystkie przedmioty. Po co traktować wybiórczo.
Ostatecznie skutkiem byłyby taktyki oparte na czarach (właściwie to teraz tak jest)...
Trochę by wyrównało szanse i niekoniecznie byłoby utrudnieniem.
Taktyki oparte na przedmiotach, hmmm, trzeba by to przemyśleć.

Poza tym wojownicy tracą najwięcej, magowie, kapłani i druidzi, bardowie nawet - niszczą ich (chyba). Ale już słyszę te krzyki i biadolenie nad Szatą Vekny, he he.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2009-04-17, 15:56   

Wg mnie to by się nie sprawdziło, po pierwsze przedmioty nie miały by odzwierciedlenia w opisie, pochodzeniu (wspomniana łuska czerwonego smoka), ale psuło by trochę rozgrywkę, na pewno zdecydowana większość graczy wolała by utrudnić sobie rozgrywkę przez BP, ascension, SCS, battles czy IA oraz przełączyć poziom trudności na szaleńczy niż użerać się z jakimiś kiepskimi broniami.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 36
Posty: 183
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2009-04-17, 16:08   

To jest stricte taktyczne rozwiązanie. Szata Vekny daje KP, ale nie przyśpiesza rzucania czarów. Karsomir ostro wali, lecz nie rozprasza i nie daje odporności na magię (gdyby w grze nie istniał to jakie bronie dla paladyna byłyby "najlepsze" ?). Zamiast stawianie na znane przedmioty zacznie się bieganie z cysterną mikstur, zwojów itd. - może "dziwne", ale zupełnie inne podejście do gry.

Kinski napisał/a:
Faaaaaaajne, ale pójdźmy dalej - nie tylko bronie bez żadnych właściwości magicznych, wszystkie przedmioty. Po co traktować wybiórczo.

Wtedy te poboczne przedmioty nie miałyby funkcji :) Też w porównaniu do bezpośredniego uzbrojenia nie są one aż tak potężne by na nich opierała się cała konkretna strategia :)


I jak magom miało by być łatwo to podmienić orki, gobliny itd. obserwatorami, łupieżcami itd. w ładnych kombosach ;) Albo zamiast 6 gibberlingów atakuje nas 6x artemis entreri niewidzialny na starcie :) (i w surround leci "rozerwę cię na strzępy" :D)
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Gawith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 31
Posty: 867
Podziękowania: 29/28
Wysłany: 2009-04-17, 16:11   

Wiecie, przy solówkach jakimiś nieczarującymi postaciami tez się biega z cysterną, biblioteką i opiera taktyki na przedmiotach ;)
_________________
Szarotki alpejskie som tuczące :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 39
Posty: 1355
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2009-04-17, 16:24   

Cytat:
utrudnić sobie rozgrywkę przez BP, ascension, SCS, battles czy IA

To już było i zrobiło się nudne, potrzeba trochę bardziej otwartych (i radykalnych) pomysłów.
Najlepsze są najprostsze rozwiązania, a nie pakowanie odporności i statsów na maxa - i ile trzeba się przy tym narobić... Kto powiedział, że modding ma opierać się na dodawaniu? Tak tylko twierdzą twardogłowcy z Zachodu, korzy są i tak jeszcze w erze kamienia łupanego (pod względem kierunku modyfikacji)... Zacznijmy odejmować.

Pomysł niezły - Tarcza (czar) + Szata ochrony przed ogniem będzie lepsza niż Szata Vekny, he he. Tak czy inaczej to sprawi, że te pomniejsze itemki też trzeba będzie wyczyścić. Zrobi się trochę jak w IWD 2 - tam przedmioty nie mają takiego znaczenia jak w BG2. A już na pewno nie przywiązuje się do nich aż tak rozbuchanego znaczenia.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Berg`inyon 


Wiek: 26
Posty: 380
Podziękowania: 4/24
Skąd: z Podmroku
Wysłany: 2009-04-17, 16:27   

Mi bardzo przypadł do gustu taki pomysł. Czas na inne utrudnienie niż Tactics i jemu pokrewne, czas na coś bardziej oryginalnego, niż dopakowywanie i dodawanie przeciwników.
_________________
Chcesz być czymś w życiu, to się ucz, Abyś nie zginął w tłumie; Nauka to potęgi klucz, W tym moc, co więcej umie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 36
Posty: 183
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2009-04-18, 18:56   

Trzeba będzie nad tym pomyśleć i coś wyklikać.
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 36
Posty: 183
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2009-05-04, 18:22   

Zarys moda "Evilness Mod" :)

1. Znormalizowanie silnych przedmiotów (+3 i wyżej, lub innych o lepszych zdolnościach typu wekiera zniszczeń)
2. Znormalizowanie średnich przedmiotów (w stylu +2)
3. Znormalizowanie przedmiotów z Item Upgrade
4. Znormalizowanie przedmiotów z Tactics (katana :D)
5. Zfragowanie Underrepresented items (sprzedawać będzie głównie złom, zapomniane przedmioty itd :P)
6. Znormalizowanie przedmioty z FR-ROV

Dalsze koncepcje
7. Elfie kolczugi dla każdego (poza tą dla barda. KP 5 niemagiczna totalnie bez ograniczeń, reszta dodanie np. maga)
8. Emoalternatywny zestaw NPC do przyłączenia (Gaunth Czesiek Błazen, Gnomka Hermiona kensai z "jesteś głupia i brzydka" 3x dzień, niziołek woj/złodziej mistrzyni halabard :D plus jedna druidka...)
9. Różdżki przyzywania wrogów - przyzywające zestaw wrogów, do treningu strategii (ekipa obserwatorów, liszów, łupieżców itd.)
...
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group