Poprzedni temat «» Następny temat
Dark ritual
Autor Wiadomość
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1352
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2005-02-06, 03:20   Dark ritual

Dark ritual 1.01

Nie mylić z Rytuałem, komponentem Tacticsa, to odrębny, dość ciekawy mod, który zawiera:
– nowy sklep w Świątyni Lathandera, teraz Ratava Sartsym ulepsza nam wszystkie rzeczy po Balduranie (Płaszcz, Hełm, Miecz, Zbroję), Dzienną Gwiazdę i inne (zobacz listę), podobnie jak Cromwell w Item Upgrade. Dodatkowo handluje wieloma zaklęciami (można kupić przedmioty Ribalda, jakie ma w 6 rozdziale i zaklęcia Lady Yuth oraz niektóre Łazarz z ToB, te można okraść, posiada dwa grimuary – inteligencji i siły. Nie radzę kupować u niej tuby na zwoje, bo jest zabugowana, jeśli kupimy, a mamy własną, to kupimy z zaklęciami takimi, jakie my mieliśmy. Podobnie jest z torbą przechowywania, zawiera w sobie sprzęt, który dostajemy w torbie jak zaczynamy nową grę w ToB. Dlatego najlepiej wywalić go gdzieś w jakiejś losowej, a niedostępnej potem lokacji, żeby nie kusił... Posiada kilka przedmiotów z IWD 1, m.in. Kolczugę z Czarnego Smoka, którą może nosić kilka klas, które niby nie mogą nosić zbroi, chociaż to zależy od kolejności zainstalowania np. Easy if Use. Samą Ratavę można okraść z pierścionka, albo zabić, jednak nie jest to łatwe, ona jest kapłanem/magiem (30/30), ma 999 PŻ; KP: -5; 4,5 ataków na rundę, 75 % na żywioły (zwykłe) i 100 % na magię i magiczny ogień oraz zimno, 90 % na obrażenia obuchowe, 80 % na kłute, 100% na obrażenia sieczne i od pocisków, nosi niezdejmowalną Szatę dobrego arcymaga, walczy dotykiem lisza, za każdym trafieniem zabiera kilka poziomów i jest odporna na broń magiczną... Wczesne wersje (np. 91) podmieniały Ratavie skrypt z Gaxxem (o yeah!), dlatego lepiej instalować nowsze wersje, nie będziemy narażeni na kilkakrotne Bramy i Uwięzienia... Ogólnie najciekawsze są wysokopoziomowe zaklęcia, Torba przechowywania, niektóre zwykłe i ulepszane przedmioty, które nie są zabugowane czy przegięte. Ciekawa jest szata dla mnicha czy Kolczuga z łusek czarnego smoka. Sama idea ulepszenia przedmiotów po Balduranie (czasem mało logiczna, np. ulepszenia Płaszcza Baldurana Zbroją płytową +1) też jest interesująca, mała rzecz, a cieszy...

Lista przedmiotów do kupienia u Ratavy:

Black Dragon Scale (KP: 4, + 25% do odporności na kwas, +2 do rzutów obronnych przeciwko czarom, Nie może używać: mag

Monk's Robe of Shadows (+20% do odporności na ogień i krycia się w cieniu, +1 do Trako, Może używać: mnich)

Robe of the High Templar (KP: +2, Specjalne: 25 % odporności na magię, +3 do rzutów obronnych, Może używać: mage (jedno-, dwu- i multiklasowiec), dobry i neutralny charakter)

Batlle Axe +3 "Hellfire" (Trako: +3, Obrażenia: 1k8 +3, +2k6 obrażeń od ognia, Nie może używać: druid, mag, kapłan, złodziej)

Girdle of Protection (+1 to KP [w rzeczywistości KP:1], Można rzucać barierę ostrzy 3 razy na dzień)

Boots of Stealth (Krycie się w cieniu: +30%, Może używać: łowca, złodziej)

Bow of Immolation (Trako: +2, Obrażenia: +2, Nie może używać: druid, kapłan, mag, Ciekawy łuk, strzela albo zwykłymi strzałami, albo ognistymi kulami)

The Black Bow (Trako: +4, Obrażenia: +3 , Nie może używać: druid, kapłan, mag, złodziej, Stary znajomy z IWD 1)

Blood of the Gloomfrost (młot, Trako: +4, Obrażenia: 1k4 +5, Specjalne: +10% do odporności na ogień i zimno, Lodowa nawałnica 1/dzień, 5% szans na uzdrowienie 2-12 PŻ, Nie może używać: druid, mag, złodziej)

Pole Axe +2 (halabarda, Trako: +2, Obrażenia: 1k10 + 2, Nie może używać: druid, kapłan, mag, złodziej, Zwykła halabarda +2)

Staff of Nature (Trako: +3, Obrażenia: 1k6 + 3. +2 od zimna i +2 od ognia, Specjalne: dodatkowe czary poziomów 1-5, Może używać: druid jedno-, dwu- i wieloklasowiec)

Short Sword "Inferno" (Trako: +4,Obrażenia: 1k6 + 4, +1 od ognia,Nie może używać: druid, kapłan, mag)

– ulepszony Kult Niewidzącego Oka, jedynie Pan zombie – Thessal jest ulepszony (nieznacznie), Kapitan Elitarnych Gwardzistów (ten koleś, co ma Ciężką kuszę celności) posiada bełty ukąszeń, Strażnik i Obserwator (tylko skrypty), ale dość nieznacznie, więc nie ma sobie co nimi głowy zawracać...
– lepsze walki z Harfiarzami, aby przekonać się o zmianach trzeba mieć Jaheirę w drużynie, podobnie jak przy kulcie poprawek jest niewiele, są doposarzeni jedynie w nowe przedmioty. Np. Galvarey posiada dwa takie itemy:
Pole Axe +4 "Flame Strike" (halabarda, Trako: +4 bonus, Obrażenia: 1k10 +4, +1k4 od ognia, Specjalne: +10 % do odporności na ogień, szansa na wyssanie poziomu przy uderzeniu)
Rig of Fate (przeklęty, Odporność na Zatrzymanie czasu, -20 do PŻ, -2 do zręczności)

– nowa potyczka w jaskini Firkraaga (z wampirami, świetne rękawice i miecz do zdobycia), spotykamy ich za golemami, a przed stadkiem nieumarłych (zobacz screeny w Galerii). Są to 3 szefowe – Lilith, Blood Raven i Marial Delsol, wyjaśnią nam dlaczego w Lochach Firka jest tak dużo wampirów... Pozornie potyczka ta ma być bardzo trudna, ale Zwój ochrony przed nieumarłymi/Dzienna gwiazda, rachu-ciachu i po strachu, nawet słabe drużyny sobie poradzą.

– The Chosen Of the Mystra Merchant. Nowy kupiec w Slumsach, "Pod Miedzianym Diademem" – Asgrim de Insane, poza usługami kapłańskimi (reputacja, identyfikacja, itp.) posiada kilkanaście nowych przedmiotów na sprzedaż, są to przedmioty z IWD 1 i 2. Dodam jeszcze, że po zakupie wszystkich potrzebnych rzeczy, które mogą okazać się przydatne, jego samego można zabić (14 tys. PD), przez co zyskamy Elfią Kolczugę Aslyferunda, Buty szybkości i toporek K'logarath. Nie jest trudnym wrogiem, nawet mimo tego, że posiada np. 850 PŻ, 25 siły i 24 zręczności oraz 50 % odporności na wszystko oprócz magicznego ognia i zimna. Przy 5 atakach spowalniamy go Cepem Bojowym Wieków i krasnal pada po kilkunastu rundach...

Clasp of bron's Cloak (amulet, 5 % odporności na obrażenia kłute, cięte i od pocisków)

Symbol of Corellon Larethian (amulet, Trako: +2)

Lonesome Road (topór oburęczny, Trako: +3, Obrażenia: 1k10 +3, +1 kondycji podczas używania, Nie może używać: druid, kapłan, mag, złodziej)

The Celebrant's Blade (topór, Trako: +4, Obrażenia: 1k8 +4, Nie może używać: druid, kapłan, mag, złodziej)

Fire's Edge (topór, Trako: +3, Obrażenia: 3k6 +3, 2k4 obrażeń od ognia, Typ obrażeń: w zwarciu: sieczne, rzucane, od pocisków: kłute; Specjalne: wraca do ręki po rzuceniu, Nie może używać: dobre charaktery, druid, kapłan, mag, złodziej)

Large Cold Shield +4 (tarcza, KP: 3, Specjalne: +1 przeciwko pociskom, 50% odporności na zimno, Nie może używać: druid, kapłan, mag, złodziej)

Bathed-In-Blood (Zbroja Skąpany we krwi, KP: -1, Nie może używać: druid, kapłan, mag, złodziej)

Hammer of the Storm Lord +3 (młot, Trako: +3, Obrażenia: 2k4 +3, +2k4 obrażeń od elektryczności, 15% odporności na elektryczność, Nie może używać: druid, mag, złodziej

Halberd +3 "Auril's Bane" (halabarda, Trako: +3, Obrażenia: 1k10 +3, +3k6 od zimna, Specjalne: 10% szans na zamrożenie celu po uderzeniu, Nie może używać: druid, kapłan, mag, złodziej)

The Argent Shield (tarcza, KP: 3, Specjalne: +25% odporności na magię, Może używać: ellfy, pół-elfy, Half-Elves, Nie może używać: druid, bard, mag, złodziej)

Elven Chainmail of the Hand +3 (KP: 2, Specjalne: +20% odporności na zimno, Nie może używać: druid, mag)

The Snow Maiden's Reaver (miecz półtoraręczny?, Trako: +2, Obrażenia: 2k4 +2, Specjalne: 2% szans na zamianę celu w lód, Typ obrażeń: od zimna, Nie może używać: druid, kapłan, mag, złodziej)

Arrows of Freezing Death +3 (strzały, Obrażenia: 1k6 +3, Specjalne: 1k2 obrażeń od zimna, 15% na zamrożenie celu na śmierć)

Confusion Arrows (strzały, Trako: +3, Obrażenia: 1k6 +3, Specjalne: 10% szans, że cel wpadnie w Zamęt po trafieniu)

– Nowe przedmioty:

Battle Axe +3 "Stunner" (topór, Trako: +3, Obrażenia: 1k8 +3, Specjalne: +2 do zręczności, -2 do kondycji, dodatkowy atak na rundę, 20 % szans na ogłuszenie celu na 20 sekund, Nie może używać: druid, kapłan, mag, złodziej)

Cloak of Ballister (płaszcz, 20% do znajdowania pułapek i kradzieży kieszonkowej)

Dagger of Sacrifice „Kali's Curse” (sztylet, Trako: +4, Obrażenia: 1k4 +4, Specjalne: 20% na wyssanie poziomu, 5% szans na śmierć władającego sztyletem lub przeciwnika)

Gabrielles Guantle's (rękawice, Trako: +3, +1 do siły, dodatkowy atak na rundę)

Kali's Bane (miecz półtoraręczny, Trako: +3, Obrażenia: 2k4 +3, Za każdym celnym trafieniem rzuca Pomniejsze drążenie Larlocha (bez rzutu) i wysysa poziom ofiary, -2 do mądrości i inteligencji władającego, Nie może używać: dobre i neutralne charaktery, druid, kapłan, mag, złodziej)

Przedmioty ulepszane przez Ratavę:
Dzienna gwiazda (Serce Lilith, 9 tys.)
Statystyki:
Trako: +3, +4 przeciwko złym istotom
Obrażenia: +3, +4 przeciwko złym istotom, podwójne przeciwko nieumarłym
Specjalne: Promień słońca 1/dzień:
Obrażenia: 3k6 (rzut obronny przeciwko czarom, albo cel zostanie oślepiony na 10 rund)
Nieumarli otrzymują dodatkowo 1k6 obrażeń na poziom rzucającego (rzut obronny przeciwko czarom, albo zostaną zniszczeni)
Obszar działania: 20 metrów
Noszący jest odporny na wysysanie poziomów
Nie może używać: kapłana, mag, druid
(Skopane umagicznienie broni, skoro nie mogłem nią zranić Biesów z czeluści, które są odporne na broń +2 i słabszą)

Amulet of Metaspell Influence (+Krew Starszego Mózgu, Umożliwia zapamiętanie po dwa czary poziomów 1-3)

Blade of Roses (wymienia się)
Statystyki:
Trako: +3
Obrażenia: 1k8 +3
Specjalne:
+1 do KP, +50% odporności na ogień
(Niby świetny mieczyk i w dodatku ulepszany za darmo, jednak jest kilka ale. Po pierwsze niech na nie myli to "Everyone" w używaniu, niektóre postacie (Jaheira? i kilka innych) nie mogą używać tego miecza, po drugie oznaczony jest jako "small sword" – (mały miecz?) i z tego co sprawdzałem, nie jest w kategorii żadnej broni, więc zawsze będziemy mieli karę za brak biegłości w nie używaniu danej broni (kara wynosi -4, co z +3 Trako tegoż ostrza da w sumie -1)

Miecz Baldurana (+ Pierścień ochrony +1, diament, 10 tys.)
Sword of Balduran
Statystyki:
Trako: +2
Obrażenia: 1k8 + 2
Specjalne:
+10% do wiedzy, +10% odporności na magię, +1 do KP (w rzeczywistości ustawia KP=1)
Nie może używać: druid, kapłan, mag

Zbroja Baldurana (+ Różdżka ognia, Zwój Ochrony przed ogniem, zielony 9 tys.)
Improved Plate of Balduran
Statystyki:
KP: -1
Specjalne:
+4 hit points, +1 Charisma bonus, +10 to fire resistance
Nie może używać: druid, mag, bard, złodziej

Hełm Baldurana (+ Zwój przywrócenia, Mikstura dodatkowego leczenia, 10 tys.)
Statystyki:
+1 do KP, +10 do maksymalnych PŻ, +1 do rzutów obronnych, +1 do Trako, chroni przed trafieniami krytycznymi, Nie może używać: mag, bard, złodziej

Tarcza Baldurana (+ Mikstura siły burzowego olbrzyma, 10 tys.)
Improved Shield of Balduran +3
Statystyki:
Odbija promienie obserwatorów, +1do siły
KP: +4
Nie może używać: bard, druid, mag, złodziej

Płaszcz Baldurana (+ Zbroja płytowa +1 [KP:2], 11 tys.)
Cloak of Balduran: +2 do KP, +1 do rzutów obronnych, 25% odporności na magię

Szata dobrego arcymaga (Płaszcz ochrony +2, 10 tys.)
Statystyki:
KP: 3
Specjalne: 15 % odporności na magię, +1 do rzutów obronnych
Może używać: mag (jedno-, dwu- i wieloklasowiec), dobry charakter
(Z Item Upgrade lepsza...)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2009-04-05, 11:50   

Takie mam pytanie, dark ritual zawiera 4 błędy (torba przechowywania, tuba na zwoje, dzienna gwiazda, ostrze róż) które można by naprawić w DLTCEPie w 2 minutki, czy gdyby poprawić je i wrzucić na jakiś serwer to uderzało by to w prawa autorskie?
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1352
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2009-04-05, 12:33   

4 błędy? Bueheheehehehe. Zabrakło chyba jednego zera.
Poza tym, to stary opis - nowy wrzucę, jak znajdę.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2517
Podziękowania: 254/53
Wysłany: 2009-04-05, 13:36   

Alvarez napisał/a:
czy gdyby poprawić je i wrzucić na jakiś serwer to uderzało by to w prawa autorskie?


Ano, musiałbyś mieć zgodę autora, na wprowadzenie usprawnień i modyfikacji, a wielu zachowuje się jak pies ogrodnika, więc pewnie byłby z tym problem. Ale mógłbyś bez problemu wydać do niego fixa, tyle, że to by była kolejna mała pierdółka do instalowania - strata czasu.

Z drugiej strony, autor i tak pewnie by się o takich małych zabiegach nie dowiedział, ale ja nie będę nikogo namawiał do łamania praw autorskich :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1352
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2009-04-05, 15:58   

A mnie walą te prawa autorskie. Poza tym nie mają podstaw prawnych i ich legalność jest mocno dyskusyjna. Bo modyfikować gry nie można, a jeśli już to na własny użytek.

A na własny użytek zamierzam poprawiać co niektóre ciekawsze mody i łączyć je w packi - kategoriami (np. Weimery, kity, itemy, quests). Trochę to potrwa (sprawdzenie kompatybilności), ale w przyszłości pozwoli zaoszczędzić czas na klikanie na instalki dziesiątki pojedynczych modów... Mam tego dość. Można jeszcze pomyśleć o packach packów, he he. Się zobaczy.

Poza tym jest wiele modów, które najlepiej było zrobić od nowa, przy okazji weryfikując ich wady i zalety, a do nich zaliczają się te, stworzone przez wybrańców Mystry...

Sorry, ale modderzy z Chosen of Mystra robią sobie najzwyklej w świcie Jaja przez wielkie "J". I to nie z tego powodu, że niedługo Wielkanoc. Od czasu wydania pierwszych wersji swoich modów w itemach nie poprawiają nic. Wyjątkiem są te, o których mają jakiś sygnał, że np. wiesza grę. A takich sygnałów jest tyle, co kto napłakał, bo mało kto tych itemów używa...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 29
Posty: 2380
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2009-04-08, 18:57   

Kinski napisał/a:
A na własny użytek zamierzam poprawiać co niektóre ciekawsze mody i łączyć je w packi - kategoriami (np. Weimery, kity, itemy, quests). Trochę to potrwa (sprawdzenie kompatybilności), ale w przyszłości pozwoli zaoszczędzić czas na klikanie na instalki dziesiątki pojedynczych modów... Mam tego dość. Można jeszcze pomyśleć o packach packów, he he. Się zobaczy.
Popieram ten pomysł. Walić te prawa, jak nikt nie potrafi niczego z tym zrobić. Instalka BG z modami dzisiaj to ile? 3 godziny, 4?
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Torn 
Zasłużony


Wiek: 37
Posty: 391
Podziękowania: 59/60
Wysłany: 2009-04-08, 21:01   

Kinski napisał/a:
A mnie walą te prawa autorskie.

No ładnie... :razz:
Kinski napisał/a:
Poza tym nie mają podstaw prawnych i ich legalność jest mocno dyskusyjna.

Mają, niestety, ale mają. W myśl prawa modyfikacje Baldura są normalnymi programami i stosuje się do nich takie same przepisy, jak n.p. do programów podmieniających oryginalny explorer.exe z Windows...
Kinski napisał/a:
Bo modyfikować gry nie można, a jeśli już to na własny użytek.

Już kiedyś o tym pisałem, ale post ten wziął był poleciał... Sprawa wygląda tak:
Ustawa o Prawie Autorskim i prawach pokrewnych napisał/a:

Art. 74.
1. Programy komputerowe podlegają ochronie jak utwory literackie, o ile przepisy
niniejszego rozdziału nie stanowią inaczej.
2. Ochrona przyznana programowi komputerowemu obejmuje wszystkie formy je-
go wyrażenia. Idee i zasady będące podstawą jakiegokolwiek elementu progra-
mu komputerowego, w tym podstawą łączy, nie podlegają ochronie.
3. Prawa majątkowe do programu komputerowego stworzonego przez pracownika w
wyniku wykonywania obowiązków ze stosunku pracy przysługują pracodawcy, o
ile umowa nie stanowi inaczej.
4. Autorskie prawa majątkowe do programu komputerowego, z zastrzeżeniem prze-
pisów art. 75 ust. 2 i 3, obejmują prawo do:
1) trwałego lub czasowego zwielokrotnienia programu komputerowego w cało-
ści lub w części jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie;
w zakre-
sie, w którym dla wprowadzania, wyświetlania, stosowania, przekazywania i
przechowywania programu komputerowego niezbędne jest jego zwielokrot-
nienie, czynności te wymagają zgody uprawnionego;
2) tłumaczenia, przystosowywania, zmiany układu lub jakichkolwiek innych
zmian w programie komputerowym, z zachowaniem praw osoby, która tych
zmian dokonała;
3) rozpowszechniania, w tym użyczenia lub najmu, programu komputerowego
lub jego kopii.
Art. 75.
1. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, czynności wymienione w art. 74 ust. 4 pkt 1 i 2
nie wymagają zgody uprawnionego, jeżeli są niezbędne do korzystania z progra-
mu komputerowego zgodnie z jego przeznaczeniem, w tym do poprawiania błę-
dów przez osobę, która legalnie weszła w jego posiadanie.
2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:
1) sporządzenie kopii zapasowej, jeżeli jest to niezbędne do korzystania z pro-
gramu komputerowego. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, kopia ta nie może
być używana równocześnie z programem komputerowym;
2) obserwowanie, badanie i testowanie funkcjonowania programu komputero-
wego w celu poznania jego idei i zasad przez osobę posiadającą prawo ko-
rzystania z egzemplarza programu komputerowego, jeżeli, będąc do tych
czynności upoważniona, dokonuje ona tego w trakcie wprowadzania, wy-
świetlania, stosowania, przekazywania lub przechowywania programu
komputerowego;
3) zwielokrotnianie kodu lub tłumaczenie jego formy w rozumieniu art. 74 ust. 4
pkt 1 i 2, jeżeli jest to niezbędne do uzyskania informacji koniecznych do
osiągnięcia współdziałania niezależnie stworzonego programu komputerowe-
go z innymi programami komputerowymi,
o ile zostaną spełnione następujące
warunki:
a) czynności te dokonywane są przez licencjobiorcę lub inną osobę
uprawnioną do korzystania z egzemplarza programu komputerowego
bądź przez inną osobę działającą na ich rzecz,
b) informacje niezbędne do osiągnięcia współdziałania nie były uprzednio
łatwo dostępne dla osób, o których mowa pod lit. a,
c) czynności te odnoszą się do tych części oryginalnego programu kompu-
terowego, które są niezbędne do osiągnięcia współdziałania.

3. Informacje, o których mowa w ust. 2 pkt 3, nie mogą być:
1) wykorzystane do innych celów niż osiągnięcie współdziałania niezależnie
stworzonego programu komputerowego;
2) przekazane innym osobom, chyba że jest to niezbędne do osiągnięcia
współdziałania niezależnie stworzonego programu komputerowego;

3) wykorzystane do rozwijania, wytwarzania lub wprowadzania do obrotu
programu komputerowego o istotnie podobnej formie wyrażenia lub do in-
nych czynności naruszających prawa autorskie.
Art. 76.
Postanowienia umów sprzeczne z art. 75 ust. 2 i 3 są nieważne.


Innymi słowy, jako że pliki tp2 są osobnymi programami komputerowymi i nie służą do obchodzenia zabezpieczeń anty-pirackich, to:
1)modyfikacje które w ogóle nie zawierają plików z gry nie mają żadnych problemów z legalnością
2)modyfikacje które używają mechanizmu COPY_EXISTING, do skopiowania *istniejących już u Ciebie* plików z gry, a następnie patchują ich zawartość, nie mają żadnych problemów z legalnością
Jedynie modyfikacje, które zawierają w sobie pliki gry(zmodyfikowane bądź nie), są nie legalne w myśl artykułu 74.... Co dotyczy głównie dużych modyfikacji WeiDU(TDD, CA itd. itp. wszystko co n.p. zawiera w sobie przerobione grafiki obszarów), których jest w zasadzie kilkanaście i modów nie-WeiDU... Cała reszta, nie ma z tym żadnych problemów, bo zapis w EULA Baldura w myśl artykułu 76. jest po prostu nieważny.
Sama zaś dystrybucja modyfikacji(które nie łamią postanowień artykułu 74.), nie jest nielegalna w żaden sensowny(z prawnego punktu widzenia) sposób - tak samo jak n.p. masz program Nero, który do działania wymaga programu Windows i sterownika do twojego kontrolera SATA/PATA(będącego również programem, albo dostarczanym wraz z Windows, albo osobno przez producenta płyty głównej/kontrolera), tak plik tp2 jest programem który do działania wymaga programu WeiDU, oraz programu BG i tyle...
kol napisał/a:
Instalka BG z modami dzisiaj to ile? 3 godziny, 4?

Rany, poważnie? Mi to jeszcze nigdy nie zajęło więcej jak godzinę, niemniej... Te same przepisy, które pozwalają na modyfikacje, można również wykorzystać do zrobienia takiego "multi-installa", pod warunkiem, że nie będzie on zawierał w sobie plików modyfikacji(tych których autorzy na to nie pozwalają), a jedynie ściągał je z sieci - co jest wykonalne, jako że z pod WeiDU idzie odpalić inne programy, takie jak wget czy unzip ;P To jest tylko kwestia napisania odpowiedniego tp2, który za jednym zamachem pobierze i zainstaluje te wszystkie mody, przy okazji patchując pliki które są "średnie"...
Z tym, że to jest od pytona roboty, bo tych modów(szczególnie mniejszych) jest od cholery i jeszcze trochę...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 29
Posty: 2380
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2009-04-08, 21:09   

Torn napisał/a:
Rany, poważnie?
No, może przesadziłem.
Ale jak za pierwszym razem instalowałem SCC II, to mi chyba z pół godziny zeszło na zastanawianie się na komponentami (porównywałem z listą K4thosa, które się nadają, które są kompatybilne...).
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Almateria
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-08, 21:26   

Cytat:
Instalka BG z modami dzisiaj to ile? 3 godziny, 4?

...pełną Listę Almi?
Mi zajęła trzy dni, jedna po drugiej. ^^
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1352
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2009-04-08, 21:42   

Z czego 75% modów nie jest warta uwagi, bo to śmiecie... No, na pewno 50%.

Wszelkie listy, kolejność instalacji itp., itd. tracą ważność po kilku miesiącach, zresztą jak łatwo i szybko można się zorientować, czytając odpowiednie wątki na forach - nie sprawdzają się. Zawsze są jakieś własne modyfikacje (listy).

Cytat:
To jest tylko kwestia napisania odpowiedniego tp2, który za jednym zamachem pobierze i zainstaluje te wszystkie mody, przy okazji patchując pliki które są "średnie"...

O to mniej więcej chodzi. Odpalasz setup, idziesz na herbatkę + ciasteczko, wracasz i grasz. Oczywiście wiąże się to z instalacją bez konkretnych opcji wyboru - instaluje się wszystko.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 29
Posty: 2380
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2009-04-08, 21:56   

Kinski napisał/a:
O to mniej więcej chodzi. Odpalasz setup, idziesz na herbatkę + ciasteczko, wracasz i grasz. Oczywiście wiąże się to z instalacją bez konkretnych opcji wyboru - instaluje się wszystko.
Niestety, ciekawa byłaby mozliwość instalowania tylko konkretnych komponentów, bo przeciez nie wszystko jest zawsze godne uwagi. I tu właśnie nie chodzi o to, by siedzieć przy kompie i wybierać, ale żeby ktoś rozsądny i zorientowany dokonał już tych wyborów, tak żeby wsio ładnie chodziło. Ale nie wiem, czy to jest mozliwe, technikalia to nie mój konik. Czyli nie tylko wybrane mody, ale i komponenty, o ile jest to fizycznie możliwe.

PS.
Szanowna administracjo, gdzieś już kiedyś założyłem temat o paczkach modów do BG - mozna by przenieść.
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1352
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2009-04-10, 12:03   

Na razie poprawiam tego moda, jakieś uwagi mogę uwzględnić.
Przetłumaczyłem właściwie od nowa...
Tendencja jest taka, że wywalam część rzeczy ze sklepu Ratavy (grimuary, torbę, tubę i stuff Ribalda po 6 rozdziale), poprawiam itemy (wiele broni jest niemagicznych mimo umagicznienia) i zmieniam właściwości (sorry, ale np. 3k6 od zimna już na początku...). Oczywiście likwiduję masę mniejszych i większych błędów.

Poza tym, może mi ktoś wyjaśni skąd się wziął mój klanowy opis z tego tematu (1 post) w paczcie z WR?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group