Poprzedni temat «» Następny temat
Pomysł na Moda by Wszelak
Autor Wiadomość
Wszelak 
I'm the chosen one

Wiek: 27
Posty: 257
Podziękowania: 12/9
Skąd: Legnica
Wysłany: 2007-12-09, 13:51   Pomysł na Moda by Wszelak

Sam modami się nie zajmuje, więc przedstawie tutaj swój pomysł. To tak mod czynał by się po wyjściu z Podmroku. Zaraz przy wyjściu, po rozmowie z Elhanem podchodzi zakapturzona postać i prosi o spotkanie w Przełęczy Małego Zęba. Okazuje się, że zakapturzony to Drizzit (analogicznie trzeba wtedy usunąć spotkanie z drużyną zaćmienia). Prosi nas o pomoc, jedna z głównych kapłanek Loth, wysłała w czasie drużyne zabójców, którzy mają zabić małego Drizzita zaraz po narodzeniu. Jeżeli się zgodzimy to Drizzit dołączy do drużyny i teleportuje nas (przenosi w czasie) do miejsca walki domu Do'Urden i DeVir. Stoimy po środku więc trzeba wybić obie drużyny (Mapa może być np. Ust'Natha). Następnie przejść przez wyjście z obszaru (obojętnei jakie) i znajdziemy się na dziedzińcu domu Do'Urden, gdzie spotkamy 2 magów, którzy objecają teleportować nas do domu, jeśli zobaczymy czy Pozbawiony Twarzy wykonał swe zadanie. Trzeba udać się spowrotem na miejsce walki i wyjść innym przejściem do wieży Pozbawionego Twarzy (wieża Deirexa). Tak widzimy rozłożone na ziemi ciało drowa i stojących nad nim Masoja i Altona DeVir, który zamienia się w pozbawionego twarzy. Atakują nas więc zabijamy obu, z ciała Altona-Pozbawionego zabieramy głowę i zanosimy do magów. Po teleportacji do domu Do'Urden (Świątynia Loth) spotkamy Brize, Malice, Maye i Vierne. Wtedy rozmowe zacznie Drizzit i kiedy kapłanki zaczną sie uspokajać zaatakują z każdej strony zabójcy (magowie, złodzieje, wojownicy, kapłani). Wtedy trzeba ich tylko wykończyć. Przy ciele dowódcy znajdujemy list od zleceniodawcy. Okazuje się nim Kapłanka Pierwszego Domu w Menzoberranzan czasów teraźniejszych. Drizzit prosi nas o kolejną przysługę - zabicie kapłanki. Tym razem Opiekunka Malice teleportuje (przenosi w czasie) nas do teraźniejszego miasta. Pojawiamy się w mieście (Ust'Natha). Kapłanka zostałą najprawdopodobniej już poinformowana, że zabójcą się nie udało, bo czekaj na nas drużyna przeciwników. Pojawia się animacja - mag rzuca zaklęcie i wszyscy w drużynie mdleją, czarny, ekran, budzisz się w lochu (jakaś piwnica) bez ekwipunku. W druzynie nie ma Drizzita, a pilnuje cię drow. Jeśli ma się wysoką charyzme (>15), można go namówić, żeby cię uwolnił (to półdebil), jeśli nie to trzeba go zabić pięściami i magią. W jego ciele będzie klucz otwierający bramę. Za bramą jest zbrojownia, bierzemy podstawowy ekwipunke (jakieś przedmioty +1) i wychodzimy. Za drzwiami standartowo walka z drowami w domu dalej jest silny mag, który bada wasze uzbrojenie (w jego ciele jest list mówiący o rytualnej egzekucji Drizzita). Kiedy znowu jesteśmy uzbrojeni, kierujemy się do Świątyni Loth, gdzie Drizzit ma być złożony w ofierze. Po zabiciu wszystkich Drizzit nam dziękuje i teleportuje spowrotem do wyjścia z Podmroku, daje jakieś przedmioty, kase, expa. Tak oto kończy się quest, jeśli za krótki mogę go urozmaicić :) Co wy na to? Nadaje się pomysł do czegoś?


PS: Pomysł wziął się w dużej części z książki Ojczyzna :)
_________________
"Oto jest pięść moja, zna ją świata ćwierć. Kto ją ujrzy z bliska ujrzy swoją śmierć!"
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5556
Podziękowania: 441/319
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2007-12-09, 14:19   

primo - DRIZZT!! (nie żebym się czepiał, ale pewne miana nawet po obudzeni w środku nocy powinno się znać)
secundo - byłoby to niekompatybilne fabularnie z RoTem
tertio - mi jedno przebudzenie w ciemnej piwnicy wystarczy;)
poza tym quest jest dość liniowy i chyba nie bardzo posiada altrnatywy - ale to może tylko moje złe wyobrażenie - tyle co do spraw wstępnych...

Moim zadaniem bynajmniej nie jest Cię zniechęcać, jednak samo napisanie fabuły to ImHO trochę mało - zwłaszcza, ze nie zakresliłeś w tym opisie np. wielkości modyfikacji (czy będzie to krótki queścik, czy raczej dłuższa rozgrywka), zmian (itemy, czary, podklasy, zasady itd.) czy też oczekiwań co do potencjalnych modderów - czy Twoja rola ograniczałaby się tylko, jak mozna wnioskować, do tego co napisałeś, czy może jednak rozpiszesz dokładną fabułe - ktoś to musi zrobić, czy może jednak trochę poznasz smaku modowania i włączysz się w proces tworzenia... Bo jeśli oczekujesz, że ktoś odwali całą czarną robotę by późnej podpisać np. Drizzt's Timeadventures by Wszelak (a raczej Salvatore) to raczej wielu chętnych nie znajdziesz... Tu właśnie dochodzimy do kwestii najważniejszej - w wersji jaką przedstawiasz to jednak R. A. Salvatore byłby pomysłodawcą modu - Ty jedynie adaptatorem, a i to pod warunkiem, ze zaangażowałbyś się w proces adaptacji tekstu... Bo w chwili obecnej to mógłbys przypisac sobie jedynie rzucenie idei zaadaptowania Salvatorowego Drizzta...
Nie jest to krytyka - cieszy mnie, gdy ktoś chce coś zrobić... Ale co ciekawe pomysłów zawsze jest więcej niż projektów;/
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Orish


Wiek: 31
Posty: 214
Skąd: Cytadela Adbar
Wysłany: 2007-12-09, 14:43   

morgan napisał/a:
primo - DRIZZT!!

Drizzit Dudden!!!
_________________
Insimilion - Twierdza cRPG
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 28
Posty: 1373
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2007-12-09, 18:30   

Cóż, pomysł trochę przekombinowany i dość chaotycznie to opisałeś, więc możliwe, że nie zrozumiałem wszystkiego.

Po pierwsze - obszar Ust'Natha nie bardzo się nadaje jako choćby kawałek Menzoberranzan, które jest rozległe na parę kilometrów. Chyba zależy ci na tym, żeby mod był realny? Trzeba by rysować (albo znaleźć rysunek) odpowiednią mapę, a do tego tworzyć mapy światła, wysokości, minimapę, plik .wed (ściany, drzwi i inne cholerstwa), a to robota na parę miesięcy.

Po drugie - zgodzę się z Morganem. Wszelaku, bazujesz na pomyśle R. A. Salvatore'a, a nie wiem, czy to lekko nie podchodzi pod łamanie praw autorskich. No i faktycznie szkoda, że całą sprawę z Drizztem da się rozwiązać tylko w jeden sposób. Poza tym - oryginalność. Modów z rozszerzeniem roli Drizzta już trochę było.

Jeżeli naprawdę chcesz zająć się modowaniem, liźnij trochę wiadomości. Zainstaluj Infinity Explorer (dzięki niemu poznałem mechanizmy skryptów i dialogów), poprzeglądaj pliki gry, dowiedz się, jak wygląda BG od środka. Poucz się trochę o WeiDU, poucz się, jak tworzyć pliki .d (zapewne będziesz chciał umieścić dialogi). Wreszcie - ściągnij sobie DLTCEP (to mistrzowski edytor! - zrobisz nim prawie każdy plik gry) i dowiedz się, jak go obsługiwać.

Bo - przykro mi - ale same pomysły nie wystarczą. Wątpię, żeby modderzy tak po prostu realizowali Twój pomysł.

Jednak nie porzucaj chęci - czytaj tutoriale o modowaniu, ucz się edytorów. Jeżeli naprawdę chcesz zrobić mod, wymyśl coś oryginalnego, ubierz to w skrypt i grafikę i przedstaw go wtedy - Mod X by Wszelak. I nie rezygnuj od razu. Ja to ściągnę :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
boro 


Wiek: 34
Posty: 539
Podziękowania: 27/24
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2007-12-09, 19:42   

L`f napisał/a:
Trzeba by rysować (albo znaleźć rysunek) odpowiednią mapę

Mapę można znaleźć w pierwszym (chronologicznie) tomie Drizzta "Ojczyzna" na mapie są zaznaczone wszystkie domy, razem z Akademią i innymi lokacjami, łącznie z upadłymi domami , większe stalaktyty, stalagmity i kolumny, resztę można dodać samemu. Co do wyglądu to troszeczkę można by sie bazować na komiksie.
Bazowanie się na pomyśle R. A. Salvatore raczej nie powinno być nagięciem praw autorskich dopóki na przykład będzie napisane "na podstawie Homeland R.A. Salavtore" czy coś w tym stylu.
Zdecydowanie roboty na kilka miesięcy, jak nie więcej.
L`f napisał/a:
Modów z rozszerzeniem roli Drizzta już trochę było.

Sie zgadzam sie. Już za dużo Drizzta Do'Urden, lepiej już zająć się Wulgarem albo innymi bohaterami FR.

EDIT: Blokuję temat - dalsze dywagacje nie mają sensu, a jeśli pomysłodawca nauczy się choć trochę modować i coś wymyśli, a może i stworzy jakiś mod - zawsze będzie mógł założyć własny temat - w tym ostatnim przypadku znajdzie się na forum pewnie i jakiś przytulny kącik;) - jak zresztą dla kogokolwiek, kto chciałby uraczyć fanów BG jakimiś nowymi zadaniami, przedmiotami czy np. NPC-ami - morgan
_________________
Behold the flesh and the power It holds

( °Д°) <You've got to be kidding me...
Ostatnio zmieniony przez morgan 2008-01-08, 03:36, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group