Poprzedni temat «» Następny temat
[BG I-II] Muzykalia
Autor Wiadomość
Ril 
Aurylita


Wiek: 37
Posty: 108
Podziękowania: 69/64
Wysłany: 2024-01-09, 18:51   

Wklepałem nowe nuty:
https://musescore.com/user/21757231/scores/13759405

Tym razem wybór padł na melodię z dolnego miasta z BG3, która nazywa się "Streets and Faces". Możliwe, że każdy skojarzy tę kompozycję z gry, choć istnieje obawa, że nie zyska ona szerszej popularności w porównaniu do reszty OST. Z jakiegoś powodu nie uwzględniono jej w oficjalnym albumie z soundtrackiem BG3. Ludzie teraz mają problem z dotarciem do niej (choćby na takim YouTubie), bo nie znają tytułu. Sam przez kilka godzin się naszukałem.

"[BG I-II]" w temacie tego wątku może sugeruje, że ograniczę się do muzyki z BG I i II, ale pomyślałem, czemu nie rozszerzyć tego na całą tetralogię BG (BG I, II, Tron Bhaala i III)? Jak by co, rzeczy związanych z BG3 będzie tu niewiele. Mam tylko dwa ulubione utwory z tej gry (z czego jeden to "Streets and Faces", a drugi to "A Threat From Nether Years"). Słyszałem za to, że publiczność szaleje za piosenką z walki z Rafaelem. Ja jakoś nie podzielam tego. Orkiestrowo nie jest zła, ale ten wokal po angielsku wytrąca mnie z imersji (po piekielnemu powinien być!). Jeśli miałbym wybierać spośród piosenek w grach, to wolę Tajemniczego Gościa z Divinity: Original Sin ("Mysterious Guest"). To napisał akurat nie Borislav Slavov, a Kirill Pokrovsky (oficjalny kompozytor Larianów do roku 2015). Też świetny muzyk. Szkoda, że nie ma go już wśród nas.

memory napisał/a:
Nie gadać. Tworzyć!

Gdyby ktoś się zastanawiał, posłusznie wykonałem ten postulat i wiosną 2023 coś tam naskrobałem do Nowych Opowieści, co spotkało się z większym lub mniejszym entuzjazmem autora modu. :smile: Przypuszczam, że Nowus coś sobie z tego wybierze i któregoś razu włączy to do aktualizacji. Jednakże jestem przekonany, że autor muzyki do Sailor Moon (gdyby żył) lepiej by sobie poradził z tym zadaniem. :wink:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Neysa
Ril 
Aurylita


Wiek: 37
Posty: 108
Podziękowania: 69/64
Wysłany: 2024-01-15, 22:38   

Motyw Anomena (wersja standardowa):
https://musescore.com/user/21757231/scores/13900561

Zrobiłem też "mroczniejszą" wersję na okoliczność wyrzucenia go z Zakonu:
https://musescore.com/user/21757231/scores/13950427

Pomyślałem, że muzyka w grze mógłby się jakoś różnić w obu tych sytuacjach. Teoretycznie można by zrobić z tego mini-mod, ale wiedząc jak wygląda dodawanie nowej muzyki do gier Infinity, byłaby to raczej mordęga.

A skoro mowa o różnych wariantach muzyki do BG2, to chciałem Wam pokazać też coś innego:
https://www.youtube.com/watch?v=Yl52Xoyk9jo

Tym razem to praca innej osoby. Motyw z menu głównego, tylko spokojniejszy. W stylu muzyki z romansu Viconii, która zresztą jest zacytowana w drugiej połowie. Uważam, że świetna robota. Też nadawałoby się do wykorzystania w modzie, np. jako tło lokacji.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Neysa
Neysa 
Witch with the Cats


Wiek: 102
Posty: 185
Podziękowania: 20/44
Skąd: z Kociej Wieży
Wysłany: 2024-01-15, 22:59   

Aż mi się taki mod zamarzył. :wink: Sam pomysł na zmianę muzyki w zależności od dokonanych wyborów, uważam za bardzo trafiony. Tego mi trochę brakowało.
_________________
Nie drażnić lwa!
- Dlaczego? - zapytałem dozorcy.
- Dostaje biegunki - odrzekł.
Stanisław Jerzy Lec
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Ril 
Aurylita


Wiek: 37
Posty: 108
Podziękowania: 69/64
Wysłany: 2024-03-05, 20:53   

Nie byłem zadowolony z rezultatu, więc przerobiłem całkiem ten swój wariant motywu Anomena i napisałem dwa kolejne. Trudno było mi się potem zdecydować, który z nich jest najlepszy, więc opublikowałem wszystkie trzy. :d
https://musescore.com/user/21757231/scores/13950427
https://musescore.com/user/21757231/scores/13982563
https://musescore.com/user/21757231/scores/14002438

Pierwsza linijka w każdym jest identyczna, a w drugiej każdy wariant prowadzi do innej tonacji (1. do D-dur, 2. do e-moll, 3. do a-moll). Trzeci chyba najlepiej nawiązuje do estetyki baldurowej, choć nie jestem pewien do którego utworu. Może do muzyki z twierdzy D'Arnise?

Niedawno się zorientowałem, że twierdza ma inną ścieżkę dźwiękową przy oblężeniu, a inną po wyzwoleniu. (Dotąd zdawało mi się, że w obu przypadkach jest ta druga). To odkrycie spowodowało, że zachciało mi się przetranskrybować i ten motyw:
https://musescore.com/user/21757231/scores/14196292

Ale tu jak zwykle muszę się przyznać do artystycznej porażki, bo choć starałem się odwzorować każdy detal (no, może perkusję trochę olałem, bo jest skomplikowana i nie chciało mi się liczyć tych stuknięć i puknięć), w oryginale jest dużo więcej życia. Lepiej układa się frazowanie i w'ogle.

Przetranskrybowałem ostatnio też trochę muzyki nie-baldurowej, która może Was zainteresować:
Piosenka "Mysterious Guest" z Divinity: Original Sin
https://musescore.com/user/21757231/scores/14247517
Oraz melodya z Czarnegostawu z Neverwinter Nights
https://musescore.com/user/21757231/scores/14752984
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Neysa
Neysa 
Witch with the Cats


Wiek: 102
Posty: 185
Podziękowania: 20/44
Skąd: z Kociej Wieży
Wysłany: 2024-03-11, 15:36   

Trzecia ścieżka Anomena jest najlepsza. Taka z jajem. :wink:
_________________
Nie drażnić lwa!
- Dlaczego? - zapytałem dozorcy.
- Dostaje biegunki - odrzekł.
Stanisław Jerzy Lec
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Ril
Ril 
Aurylita


Wiek: 37
Posty: 108
Podziękowania: 69/64
Wysłany: 2024-04-20, 00:17   

Cześć! Właśnie mija rok odkąd pojawiła się inicjatywa, bym napisał muzykę do "Nowych Opowieści z Wybrzeża Mieczy". Nie rozstrzygnęło się, które z tych utworów trafią do tej modyfikacji (i czy w'ogle, bo sprawa aktualizacji NOzWM zdaje się przeciągać). Niemniej pomyślałem, że dobrze byłoby podzielić się z Wami efektem tych prac. Od dziś każdego dnia będę publikował po jednej kompozycji (łącznie jest ich 20). Po wstępnych, domowych testach doszła mnie pogłoska, że wszystkie są na jedno kopyto. Dementuję ją jednak!, bo nie ma w tym słowa prawdy. :p Każda ścieżka trwa około minuty. Wszystkie dotychczas opublikowane będą dostępne pod tym linkiem:
https://musescore.com/user/21757231/sets/6213430
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Neysa
Dudzio


Posty: 23
Podziękowania: 2/7
Wysłany: 2024-04-25, 10:55   

Ril napisał/a:
Cześć! Właśnie mija rok odkąd pojawiła się inicjatywa, bym napisał muzykę do "Nowych Opowieści z Wybrzeża Mieczy". Nie rozstrzygnęło się, które z tych utworów trafią do tej modyfikacji (i czy w'ogle, bo sprawa aktualizacji NOzWM zdaje się przeciągać). Niemniej pomyślałem, że dobrze byłoby podzielić się z Wami efektem tych prac. Od dziś każdego dnia będę publikował po jednej kompozycji (łącznie jest ich 20). Po wstępnych, domowych testach doszła mnie pogłoska, że wszystkie są na jedno kopyto. Dementuję ją jednak!, bo nie ma w tym słowa prawdy. :p Każda ścieżka trwa około minuty. Wszystkie dotychczas opublikowane będą dostępne pod tym linkiem:
https://musescore.com/user/21757231/sets/6213430

Jak dla mnie rewelacja! Świetny klimat!
_________________
Nigdy nie zdobył należnej mu sławy.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Ril
Ril 
Aurylita


Wiek: 37
Posty: 108
Podziękowania: 69/64
Wysłany: 2024-10-14, 21:33   Pakiet naprawczy do muzyki w Nowych Opowieściach

Witajcie, Dzieci Ilmatera. Jak się dzisiaj czujecie?

Jako że mod "Nowe Opowieści z Wybrzeża Mieczy" (do BG I EE) od dłuższego czasu nie był aktualizowany i nie wiadomo, kiedy będzie (aktualna wersja w dniu kiedy robię ten wpis to 3.0), to pomyślałem, że poruszę tu pewien wątek związany z muzyką. I przy okazji podzielę się metodą, jak ów problem rozwiązać, póki jeszcze pamiętam, jak to działa.

Na czym polega problem?
Niekiedy bywa, że muzyka, która pojawia się w trakcie rozmów z towarzyszami wybrzmiewa równocześnie z muzyką z obszaru. Miało być tak, że w momencie uruchomienia muzyki pochodzącej z zasobów modu, muzyka z gry milknie (tak jak się to dzieje w BG II gdy rozmawiamy np. z Anomenem), ale tutaj nie zawsze to tak działa. Jako przykład niech posłuży ten gameplay, gdzie muzyka z bitwy nakłada się na tło muzyczne w dialogu z Masambe:
https://www.youtube.com/w...OjZWPaqM&t=210s
Jaka jest przyczyna problemu?
Ogólnie chodzi o to, że silnik Infinity nie pozwala dodać do gier na nim opartych dowolnej liczby plików z muzyką. Tej muzyki w grze podstawowej (BG I czy BG II - bez różnicy) jest bardzo dużo, co niemal wyczerpuje tę dostępną pulę (zdaje się, że takich "slotów" na muzykę jest łącznie 128). W związku z tym, gdyby każdy modder chciał tu dorzucić coś od siebie, miejsce to prędko by się skończyło. (Same "Opowieści z Wybrzeża Mieczy" dorzucają do gry 20 utworów, nie mówiąc o innych NPC modach, których jest mrowie). Modderzy więc, aby jakoś z tego wybrnąć, wpadli na pomysł, że każda nowa muzyka może w kodowaniu funkcjonować jako dźwięk i tak być traktowana przez silnik gry. Bo tak się składa, że dźwięków da się dodać dowolną ilość. Problem w tym, że odtworzenie dźwięku (takiego jak np. odgłos szczęku oręża) nie przerywa muzyki, która aktualnie jest odtwarzana, a w tym konkretnym wypadku jest to niepożądane, bo nie chcemy mieć dwóch utworów muzycznych brzmiących równocześnie. I na to znaleziono rozwiązanie. Wystarczyło moment pojawienia się tego nowego "dźwięku" (który tak naprawdę jest utworem muzycznym) poprzedzić odtworzeniem pliku muzycznego zawierającego 1 minutę i 2 s ciszy, który sprawi, że muzyka z obszaru (lub bitewna) natychmiast zamilknie. No i w tym zakresie do "Nowych Opowieści" wkradła się drobna usterka, która powoduje, że to wyciszanie muzyki nie działa.
Jak to naprawić?
Znam dwie metody. Jedna z nich jest prostsza, ale prowizoryczna, a druga trudniejsza. Zacznijmy od tej prostszej:
1. Wystarczy oprócz "Nowych Opowieści z Wybrzeża Mieczy" zainstalować też jakiś NPC mod od Skitii (np. Emily NPC lub Helga NPC). Każdy z tych modów zawiera elementy, które przy okazji poprawiają działanie muzyki w "Nowych Opowieściach". Osoby, które korzystają z wielu modów, mogły się więc w ogóle z tym problemem nie zetknąć. (No ale ja się zetknąłem i zacytowany YouTuber też – choć on w trakcie tego gameplayu zdaje się tego nie zauważać).
2. Metoda trudniejsza polega na tym, że trzeba pobrać 2 pliki: blank.mus oraz blank.acm, które tu załączam. Otwórz folder instalacyjny "Nowych Opowieści" i tam umieść pliki blank.acm oraz blank.mus w folderze "Audio". Następnie otwórz w notatniku plik "Setup-NOzWM.tp2", odszukaj tam frazę "wyciszanie innych dźwięków" – pod tym nagłówkiem znajdują się 3 linijki kodu:
Kod:
COPY ~NOzWM\AUDIO\n#vblank.mus~ ~music~
COPY_EXISTING ~songlist.2da~ ~override~
SET_2DA_ENTRY 0 2 3 ~N#VBLANK.MUS~

Należy je usunąć i w to miejsce wstawić następujące:
Kod:
MKDIR ~music/blank~
COPY ~NOzWM/AUDIO/blank.mus~ ~music~
~NOzWM/AUDIO/blank.acm~ ~music/blank/blanka.acm~

   COPY_EXISTING ~songlist.2da~ ~override~
          SET_2DA_ENTRY 0 0 2 ~2DA_V1.0~
          SET_2DA_ENTRY 0 1 2 ~~
          SET_2DA_ENTRY 0 0 2 ~THXtoIDOBEK Name~
          SET_2DA_ENTRY 1 2 3 ~Blank.mus~
        SET_2DA_ENTRY 1 1 3 ~BLANK~
          SET_2DA_ENTRY 0 0 3 ~~
          REPLACE_TEXTUALLY CASE_INSENSITIVE ~2DA_V1.0~ ~2DA V1.0~

LAF HANDLE_AUDIO
  STR_VAR
    audio_path = ~NOzWM/AUDIO~
    oggdec_path = ~NOzWM/AUDIO~
    sox_path = ~NOzWM/AUDIO~
END

Zapisać, zamknąć. Teraz można zainstalować mod.

NOzWM 3.0 (muzyka - pakiet naprawczy).zip
Pobierz Plik ściągnięto 0 raz(y) 1,85 KB

Ostatnio zmieniony przez Ril 2024-10-18, 15:34, w całości zmieniany 5 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ril 
Aurylita


Wiek: 37
Posty: 108
Podziękowania: 69/64
Wysłany: 2024-10-14, 21:53   

Przesyłam też sejw, na którym można samemu przetestować, czy naprawianie muzyki w Nowych Opowieściach odniosło skutek. Chwilę po odpaleniu gry pojawia się rozmowa z Fiodorem. Dotyczy ona jego osobistego zadania, zatem nie będzie tu żadnej specjalnej muzyki. Ale kilka sekund po tym zdarzeniu odpala się druga rozmowa, z tym samym kompanem, i tym razem jest to rozmowa "koleżeńska". Jeśli korzystałeś z domyślnych plików instalacyjnych "Nowych Opowieści" 3.0, to dwa utwory będą się tutaj nakładać, natomiast w wersji naprawionej nakładania być nie powinno.

000000077-Test nakładania.zip
Pobierz Plik ściągnięto 1 raz(y) 233,41 KB

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ril 
Aurylita


Wiek: 37
Posty: 108
Podziękowania: 69/64
Wysłany: 2024-10-20, 10:04   

Przesyłam moją muzykę do Nowych Opowieści, na wypadek jak by ktoś chciał ją sobie przesłuchać w dogodniejszej formie. Podzieliłem ją na dwa foldery: 1M to motywy zwykłe, a 2M romansowe.

Nowe Opowieści w Wybrzeża Mieczy - muzyka - Ril - 2024-10-20.zip
Pobierz Plik ściągnięto 11 raz(y) 16,14 MB

  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Neysa, Rakusz
Neysa 
Witch with the Cats


Wiek: 102
Posty: 185
Podziękowania: 20/44
Skąd: z Kociej Wieży
Wysłany: 2024-10-22, 10:12   

Bardzo dobra paczka. Najbardziej podobają mi się motywy Kasandry, Nathana i Namiira. Włożyłeś w to dużo pracy, więc chylę czoła. :smile:
_________________
Nie drażnić lwa!
- Dlaczego? - zapytałem dozorcy.
- Dostaje biegunki - odrzekł.
Stanisław Jerzy Lec
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Ril
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group