Poprzedni temat «» Następny temat
Cania believe it (pomoc przy modowaniu)
Autor Wiadomość
szef


Posty: 63
Podziękowania: 10/3
Wysłany: 2024-01-23, 19:33   Cania believe it (pomoc przy modowaniu)

Pewnego dnia, przesiadując na Discordzie Grimuaru Sferowca, oraz po udanym imporcie (zaledwie) części mapki z BG1 do PST, kilku z nas wpadło w niewielką ekscytację (kiedy Bezi zaczął biegać po nowej lokacji). Nadszedł czas na jakiegoś moda do PST.

Otóż, chcielibyśmy – słowo klucz – stworzyć mod fabularny do Tormenta.

Trochę liznęliśmy podstaw: tworzenia dialogów, obszarów (chociaż wciąż daleko nam do perfekcji) i mamy też coraz lepszą fabułę.
Ale sednem tematu jest szukanie chętnych do pomocy. Najbardziej zależy nam na kwestiach technicznych i pisaniu dialogów, ale i pomysły fabularne - wszystko mile widziane.

Mod byłby dwujęzyczny (pl/eng).

Odnośnie (tylko) początkowego zarysu fabularnego (by Wrathu):

"Mój pomysł na przebieg fabuły jest taki:

Wstęp do zadania znajduje się w Ulu. Najlepiej poprzez powiązane z Baator NPC, czyli Etelgrina i Tegar'rina. Dodatkowa opcja dialogowa (np. "Śpiewka niesie, że oferujecie tutejszym kontrakty. Czy macie jakiś dla mnie?") dodawałaby krótki pierwszy podquest polegający na znalezieniu klucza (coś powiązanego z chłodem, np. zwój Lodowego Noża lub Wiecznie Mroźny Puchar) i portalu (proponuję obok Kostnicy w zaułku). Kiedy Bezimienny odnajdzie klucz, od biesów dowie się, jaki gest z tym kluczem zrobić, żeby przejść przez portal. Umawiają się tam.
Drużyna Bezimiennego staje w zaułku i zagaduje do biesów, które również tam stoją (na tym etapie znikają oni z Gospody Pod Gorejącym Człekiem, co wpływa na Ilquiksa bez konieczności zabijania Etelgrina i Tegar'rina).
Bezimienny o niskiej mądrości może nie kwestionować w ogóle kontraktu, ale jeśli wartość jest powiedzmy wyższa niż 16, zauważy pewne sprytnie sformułowane paragrafy, które zobowiązują go do pójścia z biesami, gdy odnajdzie klucz. Skonfrontowane z tym faktem w gospodzie wciąż nalegają, by się zgodził, ponieważ tam będzie miał okazję zdobyć jeszcze więcej bogactw i magicznych przedmiotów.

W tym momencie rozpoczyna się nasza wyprawa po Canii/Stygii. Po krótkiej eksploracji początkowego obszaru pojawia się oddział złożony z kornugona i kilku czerwonych abiszai. Okazuje się, że Etelgrin i Tegar'rin byli zobowiązani kontraktem wobec wyżej postawionego Baatezu, by sprowadzić śmiertelników na roboty w Canii, ale spóźnili się z realizacją projektu, przez co są skazani na śmierć. Kornugon zabija Tegar'rina, a Etelgrin zostaje naszym towarzyszem i poprzysięga zemstę wyżej postawionym Baatezu."

To ledwie początek.

Przygoda ma mieć miejsce w Canii (nowa lokacja) - ósmej, mroźnej warstwie Dziewięciu Piekieł Baator, warstwie z której niewielu powróciło itd.: https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Cania Mod nie po fabule gry, ale po drodze... Wszystko byłoby zrobione bardzo lore friendly.

Może są tu jeszcze jacyś wyjadacze modingu tych gier?? Albo nowi chętni, zdolni i gotowi do wsparcia ;P?


E: Mod ostatecznie nazywa się: Blizzard in Baator.

wa.gif
Plik ściągnięto 593 raz(y) 352,23 KB

_________________
Jedną nogą w grobie, a drugą w enhanced edition.
Ostatnio zmieniony przez szef 2024-04-28, 00:05, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
szef


Posty: 63
Podziękowania: 10/3
Wysłany: 2024-02-16, 19:50   

Fabuła uległa nieco zmianie. Jest obecnie "o piekło" lepsza.

Ale potrzeba ludzi do dialogów dla postaci niezależnych:

Biesy (Abishai,Cornugon,Gelugon)
Udręczone dusze
Githzerai
Zagubieni obieżysferzy

A także:

Pojawia nam się nowa lokacja w Sigil - Kanał (oryg. The Ditch). Nad kanałem mieszkają różne trepy, co nawdychały się tego i owego. Tak więc to bardzo atrakcyjne postaci do napisania niezobowiązujących dialogów.

Mapkę Kanału (by FallDamage312) trzeba będzie podzielić, gdyż nawet EE ma ograniczenia (8960x5120 okazało się za duże).

...

000.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 189,55 KB

_________________
Jedną nogą w grobie, a drugą w enhanced edition.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=7680

Wiek: 40
Posty: 731
Podziękowania: 83/73
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2024-02-17, 09:19   Substancio

Cytat:
Githzerai

Ktoś mówiący jak Dakkon, czy raczej taki by się zdecydowanie rôżnił?
.Zagubieni obieżysferzy to formy humanoidalne, czy coś odmiennego substancjalnie.?

Lokacja zapowiada się bardzo klimatycznie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
szef


Posty: 63
Podziękowania: 10/3
Wysłany: 2024-02-17, 12:15   Re: Substancio

Będzie to lokacja niejako startowa dla moda :).

greegarak napisał/a:
Cytat:
Githzerai

Ktoś mówiący jak Dakkon, czy raczej taki by się zdecydowanie rôżnił?


I tak i nie. To znaczy Dak'kon jest raczej jedyny w sowim rodzaju, a z drugiej strony wydaje się, że wszystkie Githzerai mówią podobnie ;p.

Githzerai z reguły są ponurzy i poważni, bez poczucia humoru. Uśmiechają się rzadko, śmieją oszczędnie, a łzy na twarzy githzerai miało możliwość ujrzeć niewielu. Z tego powodu są oni prawdziwą bolączką artystów, bardów i błaznów. Niechętnie pozwalają wciągnąć się do rozmowy, preferują milczenie nad marnowanie słów na nic nie znaczące zagadnienia. Chociaż nie są tak paranoiczni jak githyanki, żyją ostrożnie, ufając niewielkiej grupie osobników spoza swojej rasy i zawsze pamiętając o nieustającej wojnie z githyanki i illithidami. Ich największym koszmarem jest jakakolwiek forma zniewolenia, tak więc githzerai postrzegają każdy schemat i rozkaz jako formę ucisku, z którą trzeba walczyć.

https://sfery.fandom.com/wiki/Githzerai

greegarak napisał/a:

Zagubieni obieżysferzy to formy humanoidalne, czy coś odmiennego substancjalnie.?


Wszystko: od ludzi (chociaż z racji wielkiego zimna, muszą mieć na to sposób), do sam sobie wybierz. Podobnie z tematami dialogów.
_________________
Jedną nogą w grobie, a drugą w enhanced edition.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=7680

Wiek: 40
Posty: 731
Podziękowania: 83/73
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2024-02-22, 20:27   dog.com/discussion/64411/did-you-know-about-spoilers/p1

xlevel napisał/a:
Fabuła uległa nieco zmianie. .

Czyżby rezygnacja z towarzystwa (pełnoprawnego) Etelgrin'a?
Jeśli tak to dobry kierunek(nawet Beamdogi czy ChrisAvalone się na dodanie nowego npc nie porwali). Atrakcyjność moda widziałbym w pokusach zdobywania przedmiotów zaniedbanych przez wersję EE,, kosztem stawania się złym i chaotycznym. A przedmioty mam na .myśli takie jak - Oko Vecny czy tatuaż Anarchistów. Czy też takie niedopracowane, jak Ostatni Ratunek(RESORT.itm) by wykorzystać ich potencjał.
https://github.com/thisisulb?tab=repositories
I dla wprowadzenia świeżości wprowadzić w świat gry nowe potwory,np.moder(Ulb) ma takie propozycje.
Ostatnio zmieniony przez greegarak 2024-02-24, 09:53, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
szef


Posty: 63
Podziękowania: 10/3
Wysłany: 2024-02-23, 09:32   

greegarak napisał/a:
xlevel napisał/a:
Fabuła uległa nieco zmianie. .

Czyżby rezygnacja z towarzystwa (pełnoprawnego) Etelgrin'a?
Jeśli tak to dobry kierunek(nawet Beamdogi czy ChrisAvalone się na to nie porwali).


Biesy zamieszane będą nadal, ale tak - ichni udział nie będzie main-game-changing.
(Chociaż autor fabuły, dla pewnych wątków miał dla nich bardziej drastyczne plany.)
Jeszcze kombinujemy z samym początkiem i udziałem tej dwójki, bo będą jedynym, tak ciężkim łącznikiem między grą a modem.
_________________
Jedną nogą w grobie, a drugą w enhanced edition.
Ostatnio zmieniony przez szef 2024-02-25, 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
szef


Posty: 63
Podziękowania: 10/3
Wysłany: 2024-02-25, 21:07   Re: dog.com/discussion/64411/did-you-know-about-spoilers/p1

greegarak napisał/a:
[spoiler]
https://github.com/thisisulb?tab=repositories
I dla wprowadzenia świeżości wprowadzić w świat gry nowe potwory,np.moder(Ulb) ma takie propozycje.


Hmm, ciekawe. Problem jest tu taki, że łatwiej zrobić nową animację, niż zaimportować coś np. z bg2ee do pstee, zachowując przy tym poprawne kolory (przynajmniej my tego nie ogarniamy).

Nowe stwory i tak będą. Mamy w tym względzie pewne plany, choć nie wiem czy wszystko się uda tak jak powinno, oraz czy moda w ogóle uda się dokończyć ;).

Oto prezentacja animacji nowej postaci:

https://i.imgur.com/zsDtTNs.mp4
_________________
Jedną nogą w grobie, a drugą w enhanced edition.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=7680

Wiek: 40
Posty: 731
Podziękowania: 83/73
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2024-02-26, 08:00   

xlevel napisał/a:
Mamy w tym względzie pewne plany, choć nie wiem czy wszystko się uda tak jak powinno.....
Życzę powodzenia. Odnośnie potyczek to trzeba pamiętać o dobrze napisanych skryptach nowych przeciwników, by zabłysnęli (widziałbym poza zatruwaniem, ogłuszanie czy wprawianie w zamęt) jakością w świecie Tormenta. Przydałaby się nowa jakość, bo Torment jest prostacki w tym aspekcie - wszystkim przeciwnikom da się wbić "backstabba"(np.glaberazu z pudełka Mori-dor), żaden nie wykrywa niewidzialności, no i jeszcze większość nie potrafi biegać.
Jest w zasobach gry ciekawy efekt(255) "soul exodus"(także jest taki przedmiot soul.itm,który się nazywa Eksodus duszy). Na ile to przetestowałem, to jest to coś na wzór Projekcji duplikatu z BG2 ale działa tylko na protagonistę.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
szef


Posty: 63
Podziękowania: 10/3
Wysłany: 2024-02-26, 09:21   

greegarak,

Ah kochane skrypty. W pst są one - jak wspomniał mi a77: "peculiar" i już się o tym przekonałem, niekiedy zła kolejność i się rypie.

Gdzie dokładnie jest ten efekt 255? Nie mogę go znaleźć.
_________________
Jedną nogą w grobie, a drugą w enhanced edition.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=7680

Wiek: 40
Posty: 731
Podziękowania: 83/73
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2024-02-26, 10:32   Niesterylny

Cytat:
dokładnie jest ten efekt 255? Nie mogę...

Pomyłka z mojej strony- 355.
https://gibberlings3.github.io/iesdp/opcodes/pstee.htm#op355


Przywołuje duplikat (nie sterowalny) o początkowych statach Bezimiennego, wyglądzie(animacja znaczy się przywołojącego) z efektem Rozmycia,ale chyba też lustrzanego odbicia.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
szef


Posty: 63
Podziękowania: 10/3
Wysłany: 2024-02-27, 11:45   

OK, ale jak tego użyć w skrypcie? To nie jest jako czar.
_________________
Jedną nogą w grobie, a drugą w enhanced edition.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=7680

Wiek: 40
Posty: 731
Podziękowania: 83/73
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2024-02-27, 16:44   Esko

Cytat:
To nie jest jako czar

Wstawiłem to zamiast efektu 382 Fist of Iron w spwi104.spl i rzuciłem jako czar. I zamiast Fist of Iron jest ten efekt,który badam póki co.
Nie działa jedynie gdy rzuca to Bezimienny.
Mało co na razie wiem,ale jest to intrygujące bo ten efekt w żadnej grze na IEngine nie wprowadzono,a wydaje się że mialbyć on wykorzystany w Tormencie
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
szef


Posty: 63
Podziękowania: 10/3
Wysłany: 2024-02-27, 18:01   

A, no dobry pomysł. Zrobiłem zwój .itm i podpiąłem ten czar. Trochę dziwnie ten efekt wygląda, jak zbugowany.

Nie tylko staty ma Beziego, ale i podpis: "Bezimienny". Można projekcje przyatakować, ale klon się chyba nie broni?
_________________
Jedną nogą w grobie, a drugą w enhanced edition.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=7680

Wiek: 40
Posty: 731
Podziękowania: 83/73
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2024-02-27, 20:02   Ekspo2024

Cytat:
projekcje przyatakować, ale klon się chyba nie broni?

Albo efekt jest niedopracowany,albo trzeba poeksperymentować.
Podpiąłem efekt 355 pod czar Zamęt,zmieniając też by nie było rzutu obronnego i żeby mijał odporność magiczną (aby było ofensywnie i zadaje po jakimś czasie obrażenia,ale jakiego typu?). Jest też pierwsze "wykrzaczenie" do pulpitu, po tym jak rzuciłem czar na spanikowanego Lothara. Z początku działał,ale jak B zginął, a później wrócił do miejscówki Lothara,to "crash".

Ukryta Wiadomo:
Jeli jeste *zarejestrowanym uytkownikiem* musisz odpowiedzie w tym temacie eby zobaczy t wiadomo
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
szef


Posty: 63
Podziękowania: 10/3
Wysłany: 2024-02-28, 14:28   Re: Ekspo2024

[quote="greegarak"]
Cytat:

Ukryta Wiadomo:
Jeli jeste *zarejestrowanym uytkownikiem* musisz odpowiedzie w tym temacie eby zobaczy t wiadomo
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---


Tak chyba jest opcja żeby klonowało (party), albo jednego towarzysza (preset target). Cutscenka, po dialogu, a nawet może i przy wejściu na obszar.

Tylko, że wszyscy by się nazywali Bezimienny ;p. I to atakowanie należałoby jakoś rozkminić.

Szkoda, że nie da się wejść głębiej w ten efekt. A może się da?
_________________
Jedną nogą w grobie, a drugą w enhanced edition.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group