Wysłany: 2023-10-10, 23:02 [IwD I EE] Nowości na liście modów
Mija rok odkąd ostatnio aktualizowałem naszą klanową listę modów do Icewind Dale EE. O modach do klasycznego IwD i II nie wspominam, bo z racji wieku tych gier (i oporności na modowanie) nie spodziewam się dalszych zmian na tych listach – no, może poza tym, że czasem pojawiają się nowsze wersje modów już istniejących.
Domyślam się, że nie każdy ma nawyk przeglądania forum Beamdoga (od momentu powstania wersji Enhanced główne miejsce, gdzie społeczność publikuje mody – choć nie jedyne), a za to niektórzy może zaglądają tutaj i byliby zainteresowani jakąś zbiorczą informacją na ten temat. Zostawiam więc krótkie podsumowanie nt. najnowszych modów.
Mody dodane do listy 10-10-2023:
5E-style spellcasting
The Artisan's House Rule Tweaks
Cassia NPC for IWD EE
EE Cosmetic Item Enhancement
Epic Thieving
Icewind Dale II Voice Pack for EE 2.6+
Infinity UI++
IWD Fixpack
IWD Item Upgrade
IWD:EE compatibility fixer for mod kits
Orrick Store Fix
Random Graion Magic
Skills and Abilities
Warlock Kit
Część przeoczyłem przy dawniejszych wpisach lub nie dodałem celowo, gdy np. dany mod dotyczył pierwotnie innych gier Infinity (był do BG lub klasycznego IwD), a nie IwD EE. Niektóre pozycje natomiast są całkiem nowe. Spośród nich warto wyróżnić:
Cassia NPC for IWD EE (kobieta, diabelstwo, kapłanka Helma) – tym razem NPC mod zrobiony przez autorkę o nicku Arvendor, a nie przez Lavę, co samo w sobie jest warte uwagi, bo rzadko występuje w przyrodzie. Warto dodać, że Cassia NPC ma zawartość związaną z modami fabularnymi tego autora oraz bantery z innymi przyłączalnymi NPC-ami, zarówno Lavy, jak i innych modderów (aby skorzystać z tej zawartości, należy dodatkowo pobrać najnowszą wersję Icewind Dale Crossmod Banter Pack). Cassia NPC na razie tylko po angielsku.
Epic Thieving – autor znalazł zastosowanie dla umiejętności otwierania zamków na poziomie powyżej 100. Od teraz zamki, których w oryginalnej grze nie dało się otworzyć, zostają zamienione na "epickie zamki", które wymagają nadzwyczajnych zdolności otwierania – mod dziala w BG EE, BG2 EE oraz IwD EE i tam pozwala przykładowo otworzyć bramę do Zamku Maluradek bez konieczności rozwiązywania zagadki (wymagane 250 w otwieraniu – przez autora przytoczony jedynie taki skrajnie trudny test, ale przypuszczam, że są i łatwiejsze). Podobnie sprawa ma się z wcześniej niemożliwymi do rozbrojenia pułapkami i kradzieżą ekwipunku noszonego przez napotkane postaci (np. broni lub hełmu, a nawet zbroi, które postać niezależna aktualnie ma na sobie, i co w bazowej grze było niemożliwe). Uważam, że bardzo fajna rzecz.
Oprócz tego uaktualniłem już istniejące wpisy (41) o modach, które są teraz dostępne w wersji nowszej niż rok temu. Ale nie będę ich tu wyliczał, bo chyba nie jest to aż takie istotne. W razie czego można je wszystkie znaleźć, wyszukując na liście modów frazę: 2023.
Jeśli zrobiłem błąd albo pominąłem coś istotnego, to można napisać o tym tutaj lub wysłać do mnie pw.
Jesienna aura przypomina mi, że zapowiedzi modowe już dawno nie były aktualizowane. Zatem oto podsumowanie, co się zmieniło od ostatniego razu.
Nie jest to bardzo świeża nowość, ale na liście IwD II pojawiła się długo wyczekiwana (przeze mnie) fanowska Edycja Rozszerzona autorstwa grupy modderów znanych jako The Red Chimera Group. Wypróbowałem i działało bardziej płynnie od klasycznego IwD II – szybsze ładowanie obszarów, zapisywanie stanu gry i w'ogle. Ten mod daje w zasadzie wszystko to, czego bym oczekiwał od edycji Ehnanced jako gracz. (Jest to obraz dość niepełny, bo istotne raczej, jak z taką fanowską EE pracowało by się modderom - czy porównywalnie łatwo jak z IwD I EE). Pojawiła się możliwość przyłączenia niektórych z postaci napotkanych w grze, m.in.: duch Veiry, Emma Moonblade, Vrek Wredny Pazur. Sterowanie Veirą przenikającą przez ściany działa świetnie i (choć jest OP) daje wrażenia nieporównywalne z niczym, co było do tej pory w grach Infinity. Nowi członkowie drużyny mają jakieś wtrącenia do dialogów, ale w śladowych ilościach. (Wygląda to jak jedna rodzynka, co przez przypadek wpadła kucharzowi do ciasta). Być może z czasem będzie to rozbudowane. Szkoda, że te dodane treści, które się pojawiają tu i ówdzie, są tylko po angielsku. Mod nazywa się "Icewind Dale 2: Enhanced Edition", link znajdziecie tutaj:
https://baldur.cob-bg.pl/iwd2-mody
Wygląda na to, że drzemią we mnie dwie cziłały - jedna "nie spodziewa się zmian na liście modów do IwD II", a druga "wyczekuje na fanowską Edycję Rozszerzoną do IwD II". Nie ma to jak spójność poglądów.
Najwięcej działo się jak zwykle w temacie IwD I EE. Mody dodane do listy 09-08-2024:
AutoRest
Bethany IWDEE NPC
Derat's Absolute Wacky Arcanists Pack
Illo the tattooist
Illumisfhityroc
Jazon the revenant
Multiclassed Multikit Builder
Of Paths And Ways
Talents of Faerun
Xikâsz’s Grove of Chaos
Wiele wpisów też przy okazji zostało zaktualizowanych (19), w tym:
"Icewind Dale NPCs", do którego dodałem polski dubbing (taka mała autoreklama)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum