Poprzedni temat «» Następny temat
Elfi dualiści
Autor Wiadomość
greegarak 
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=7680

Wiek: 40
Posty: 731
Podziękowania: 83/73
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2023-08-27, 15:58   Dj ak

Ruffle_truffle napisał/a:

Wysłany: 2019-04-22, 20:19     

...

Dijakkar

Dualiści to poprzednicy magów specjalistów. Skupiają się na jednej szkole magii i jej dokładnym przeciwieństwie. Łączy się to z negacją wszystkich innych szkół. Mogą nimi zostać tylko elfy i półelfy. Wyjątkiem są gnomi iluzjoniści/nekromanci.

ZALETY:

- Potęga czaru - poziom czarującego zawsze zwiększony o 2.
- +1 do rzutów obronnych przeciwko szkołom, jakimi włada dualista.
- na 1, 6 i 12 poziomie dualista otrzymuje Niepodatność na czary swych dwóch szkół.
- na 18 poziomie Dijakkar otrzymuje premię do Inteligencji +1, Mądrości +2 i Charyzmy +2.

WADY:

- brak dostępu do szkół magii, oprócz dwóch przeciwnych, jakimi włada.
- tylko półelf lub elf.

Szkoły dyspozycyjne: Przywołanie,

Djakkar ma najsłabsze bonusy na 18 poziomie, tylko mentalne.
Do tego Poznań to najsłabsza szkoła. Czy tak jest w oryginalnych założen 8-) ach, czy da się ulepszyć?
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 35
Posty: 1326
Podziękowania: 51/107
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2023-08-27, 16:30   

Hm...

https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Elven_dualist

No nie wiem, czy da się. Wzoruję się na oryginale i artykule Zireael.
Można dodać jeszcze jakiś bonus, ale to będzie kłopot.
_________________
years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor

https://forum.polter.pl/swiat-valees-rdzen-swiata-rasy-vt76172.html <- autorskie uniwersum
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=7680

Wiek: 40
Posty: 731
Podziękowania: 83/73
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2023-08-27, 20:38   

Cytat:
- +1 do rzutów obronnych przeciwko szkołom, jakimi włada dualista


Zdaje się poznania szkoła nic na tym nie zyskuje - tylko Poznanie charakteru ma rzut obronny.
https://www.pocketplane.n...p/spelldict.htm
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 35
Posty: 1326
Podziękowania: 51/107
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2023-08-27, 20:48   

Bo to pierwszy opis.

Teraz jest tylko maksimum trzy użycia niepodatności na czary swych dwóch szkół.
_________________
years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor

https://forum.polter.pl/swiat-valees-rdzen-swiata-rasy-vt76172.html <- autorskie uniwersum
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 35
Posty: 1326
Podziękowania: 51/107
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2023-08-30, 16:50   50% elfich dualistów, a może 45%?

Wstawiam aktualny opis i co nieco z gry tymi podklasami.

Mógłbym, gdybym chciał, zmienić Identyfikację na zdolność tworzącą zwój z czarem. Tyle, że to jakieś kombinowanie. Podobnie z sekwencerami - a jest porzekadło XI przykazanie - nie kombinuj.

Wyszłyby jakieś dziwadła.

Dlatego od tych reguł mogłyby istnieć wyjątki.

Spróbuję zmienić jednak zaklęcie Identyfikacji, ale nie wiem, czemu ono nie działa jako specjalna zdolność, skoro zmieniłem tylko typ i lokację. A może spróbować dać type Innate i Location: spell? Ech.

Poza tym udało mi się wyśrubować cechy drugiej postaci Dijakkara - Mądrość 18 i Intelekt 18. Teraz dysponuje wiedzą, której nie powstydziłby się mag na 6-7 levelu. I to na pierwszym poziomie.

Skoro próg minimalny to nie wada - można by było Dijakkarom podwyższyć próg mądrości - do minimum 16. Co za tym idzie - zwiększyć minimalne cechy innym trzem podklasom.

Wtedy Identyfikacja byłaby mniej przydatna. Ja mając swoją elfkę już na pierwszym levelu mam Wiedzę na 21.

Wstawię dwa screeny. Podczas okienka tworzenia bohatera.

kits11.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 264,09 KB

kits1.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 263,91 KB

_________________
years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor

https://forum.polter.pl/swiat-valees-rdzen-swiata-rasy-vt76172.html <- autorskie uniwersum
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 35
Posty: 1326
Podziękowania: 51/107
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2023-10-31, 16:37   

Kwestia identyfikacji - mam zamiar zmienić to zaklęcie.
Teraz, w wersji Dijakkara 2,5 jest sobie, ale na pasku specjalnych zdolności.

I nie działa przez to.

W wersji 3,0 (chyba definitywnej) zmianie ulegnie opis i działanie.

Czar chwilowo zwiększy wiedzę postaci. Kwestia tylko tego typu, o ile ją zwiększyć... Tak, żeby przez dajmy na to rundę postać doznawała olśnienia i mogła sporo magicznego sprzętu zidentyfikować. Kosztem tego, że najpotężniejsze itemy były nadal niezidentyfikowane.

Chyba dam kumulującą się premię do Wiedzy wynoszącą 50.
Na 1 rundę. Czyli Duration 9. I self.
_________________
years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor

https://forum.polter.pl/swiat-valees-rdzen-swiata-rasy-vt76172.html <- autorskie uniwersum
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 35
Posty: 1326
Podziękowania: 51/107
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2023-12-10, 20:14   Dwa czary

Płonące dłonie mają właściwą animację tylko na pierwszym levelu.

Wstawię łatkę.

W kolejnych wersjach również naprawię Identyfikację.

duel001.rar
Pobierz Plik ściągnięto 11 raz(y) 297 Bajtów

_________________
years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor

https://forum.polter.pl/swiat-valees-rdzen-swiata-rasy-vt76172.html <- autorskie uniwersum
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 35
Posty: 1326
Podziękowania: 51/107
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2023-12-23, 14:33   Encikkar v. 1.0

90% działa dobrze. Jest póki co jeden spory "babol" - sekwencery.

Stało się to, czego się obawiałem - crash po rzuceniu.
Dwie opcje zostają - albo wyciąć te zaklęcia, albo zmienić ich działanie.

Wolałbym to drugie. Np. mniejszy sekwencer skraca czas rzucania o 1 na 2 rundy. Sekwencer zaklęć - o 2 na 4 rundy. Wyzwalacz - o 4 na 8 rund.

Warunkowanie, hm... Może to jedyne zaklęcie do usunięcia. A Łańcuch czarów to w praktyce nieco inna Akceleracja.

Jakieś sugestie?
_________________
years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor

https://forum.polter.pl/swiat-valees-rdzen-swiata-rasy-vt76172.html <- autorskie uniwersum
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 35
Posty: 1326
Podziękowania: 51/107
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2024-04-20, 08:11   Elfi dualiści - complete

Podklasy utworzone.

Gram w BG 2 EE Encikkarem. Wziąłem go, bo ma najmniej czarów ochronnych (Tarcza, Ogniste tarcze). I sprawdzam, czy w realiach drugiej części gry taka podklasa ma sens.

Jeszcze nie zginąłem, a trochę już za mną. Spostrzeżenia:

- może i dobrze, że elfi dualista awansuje z poziomem zaklęć jak mag, albo i nawet wcześniej dostaje czary - na 11 levelu mam 6-ty poziom, ale w jego skład wchodzi jedynie Wyładowanie łańcuchowe i Zabójcza mgła. Gdyby awansował jak zwykły czarownik, byłby mega słaby... A tak dostając czary dość szybko, czyni go to silniejszym

- Szata Vekny + Amulet mocy + zdolność podklasy skracająca czas rzucania o 1, to koks. O 6 skrócony czas rzucania(!). No ale cóż, wybór jest bardzo ograniczony.

- dobrze, że można używać zwojów ze wszystkich szkół... Czasem kamienna skóra się może, jak wiadomo, przydać.


Wstawiłem pełną paczkę, najlepiej zainstalować jedną podklasę, by nie mieszać za wiele w plikach.

No i powtarzam - pomysł na dualistów nie jest mojego autorstwa. W AD&D (Advanced Dungeons & Dragons - czyli drugiej edycji, na której oparty jest Baldur, istnieją elfi dualiści).

Z czystym w tej sprawie sumieniem, wklejam autopromocję;

http://athkatla.cob-bg.pl/download.php?id=4568
_________________
years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor

https://forum.polter.pl/swiat-valees-rdzen-swiata-rasy-vt76172.html <- autorskie uniwersum
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Rakusz
Rakusz 

Posty: 61
Podziękowania: 4/73
Wysłany: 2024-04-20, 10:12   

Pogram sobie Nelluonkkarem. Czuję tu potęgę.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 35
Posty: 1326
Podziękowania: 51/107
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2024-06-15, 18:37   Elfi dualiści (Encikkar) - wrażenia i uwagi z rozgrywki

Grałem w BG EE I, bez SoD, BG II SoA i obecnie Tron Bhaala Encikkarem.

Mam 20 level.

Obawiałem się, że zginę w pierwszych krokach, i choć miałem ustawiony poziom trudności na normalny, czyli łatwy, to uzyskałem 20 level.

W trybie dziedzictwo Bhaala może być różnie...
Ale na normalce i standardzie jest dobrze.

Drobna uwaga: nie przechodziłem Tronu Bhaala od chyba dziesięciu lat, albo i jeszcze dłuższego okresu. Miło się oderwać nieco od przyziemności.

No cóż, na pewno ów mistrz skrajności się sprawdził. A po uzyskaniu 20 poziomu dostaje wszystkie zaklęcia z opcji Misja.

Nie zakładałem mu Szaty Vekny. Tę szatę ma Aerie, bo to daje szybkie leczenie (no i nie tylko). Ma dzięki amuletowi mocy i wrodzonej cesze krótszy czas rzucania o dwa, a zmodyfikowane Sekwencery skracają mu go jeszcze bardziej.

Teraz pojawia mi się opcja - super kombo - Akceleracja, Łańcuch czarów, no i najpotężniejsze spelle, Większy sekwencer, no i mniej potężne, Sekwencer zaklęć i te pośrodku, a także Mniejszy sekwencer i dobijanie...

:O

Dodatkowo (Upadły) Planetar, i mamy potęgę.

Rzucałem kamienną skórę, ale ze zwojów i sporadycznie.

Mimo dostępu do obu opcji - Upadły Planetar/Planetar, można naraz mieć tylko jednego, a także skrypt rzucający Święte lub Przeklęte słowo czyni jedną opcję mniej atrakcyjną, bo wszyscy towarzysze musieliby Neutralni, aby nie oberwać przypadkiem.

Sam mam chaotyczny neutralny charakter...

Kilka screenów:

Encikkar4.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 197,27 KB

Encikkar3.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 207,56 KB

Encikkar2.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 191,63 KB

Encikkar1.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 395,11 KB

_________________
years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor

https://forum.polter.pl/swiat-valees-rdzen-swiata-rasy-vt76172.html <- autorskie uniwersum
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 35
Posty: 1326
Podziękowania: 51/107
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2024-06-25, 18:50   Elfi dualiści - complete

Tylko należy pamiętać, że grając Nelluonkkarem nie można być także gnomem. Choć to do ominięcia - w drodze dopuszczalnego wyjątku.

Co prawda "ta tradycja wśród gnomów wyginęła wraz z Miastem, w którym żyli i ćwiczyli", ale trafić się może wyjątek-samouk.

Tak oto mam Quela "mistrza" Iluzji/Nekromancji (utworzyłem półelfa i zmieniłem Shadowkeeperem, a raczej EEKeeperem - należy jednak pilnować, by wybrać dobrze ścieżkę do gry).

gnom.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 367,99 KB

_________________
years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor

https://forum.polter.pl/swiat-valees-rdzen-swiata-rasy-vt76172.html <- autorskie uniwersum
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group