Poprzedni temat «» Następny temat
[IWD:EE] Icewind Dale: Enhanced Edition - opinie i uwagi
Autor Wiadomość
Winth


Wiek: 26
Posty: 173
Wysłany: 2021-02-22, 19:13   

Pavlus napisał/a:
Taki mi team do łba przyszesł i się zastanawiam czy podoła na klasycznych zasadach:)

Wszystko podoła na klasycznych zasadach.
Pavlus napisał/a:

Paladyn(łowca umarlaków)
Bers(na dwa cepy/morgi)
Łucznik
Woj/Zło(łuk)
Woj/Dru
Kap/Mag (Niby warto brać barda, ale jakoś dwóch Divine Casterów pociąga bardziej)

Nie mam zastrzeżeń. (Od Kapa/Maga wolę kolejnego pół-wojownika, bo IMO IWD stalą stoi, ale Kap/Mag nie będzie bynajmniej zły.) Polecam tylko by Kap/Mag lub Woj/Zło (a może nawet nawet Berserker?) był niziołkiem tudzież gnomem dla kolorytu oraz, co ważniejsze, wspaniałego hełmu do kupienia u Conlana.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pavlus 
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 40
Posty: 1112
Podziękowania: 25/54
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2021-02-22, 19:17   

Zwykle robiłem kolorowe teamy:P Nie lubię jednorasowych drużyn:) Tu hobbit, tam gnomiszcze - norma:)
_________________
Cytat:
[Dzisiaj 10:37] Cecylio: Potrzeba łopaty do śniegu, by się przekopać przez stosy echii czy szkolnych haremów.

- Nic dodać, nic ująć^^
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
greegarak 
ttp://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=5917


Wiek: 37
Posty: 537
Podziękowania: 49/67
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2021-02-22, 20:14   

Pavlus napisał/a:
A może olać i wziąć tego moda z rozbudowanymi npc od Kulyok? (Zawsze można trudność obniży

Dla klimatu warto, wnoszą wiele wtrąceń ciekawych(poza bzdurą fabularną, iż czekają jak nie w eastheaven to w Kuldahar)
Dla poziomu trudności to ułatwienie większe niż własna drużyna.Dopasowane statystyki i możliwość wyboru profesji.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Pavlus 
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 40
Posty: 1112
Podziękowania: 25/54
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2021-02-22, 20:36   

Nie rozumiem jak ułatwienie? Oni są słabsi niż tworzony własnoręcznie team.
_________________
Cytat:
[Dzisiaj 10:37] Cecylio: Potrzeba łopaty do śniegu, by się przekopać przez stosy echii czy szkolnych haremów.

- Nic dodać, nic ująć^^
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 40
Posty: 1407
Podziękowania: 94/2
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2021-02-22, 22:17   

Odnośnie dodatkowych NPC - bez względu na świat gry, to mam już zakodowane, że:

Aristo napisał/a:
kiedy tak pograłem w BG1 z samymi oryginalnymi NPCami, to pomyślałem sobie: "Booooże, jaki ten Baldur jest super bez tych wszystkich przegadanych postaci, NPC Projektów itp! Można się bez przeszkód skupić na esencji - na zadaniach, na walkach, na ekwipunku." Dlatego nigdy więcej! - Nigdy więcej postaci wtrącających się we wszystko, żadnych flirtpacków, banterpacków, przyjaźni itd. Nigdy!

Jezusie Nazareński, jak długo czekałem na taką opinię. Ja to stwierdziłem dawno temu. Chyba po "przygodzie" z Keto w BG2. Aristo, mój bohaterze, wyślij mi swój adres na PW, a wyślę ci dobrą whisky.

Ty natomiast Pavlusie drogi jeszcze nie doszedłeś do tego momentu. Entuzjastycznie podchodzisz do jakichkolwiek dodatkowych treści. Nawet przemodowane gry nie przeszkadzają Ci nic, a nic. Ale samoświadomość, to proces powolny, lecz nieuchronny.

Winth napisał/a:
Plaga Owadów jest tutaj największym upierdliwcem, bo w zasadzie nie ma na nią żadnej konkretnej ochrony z wyjątkiem komponentu powodującego przerażenie.

Yyy, odporność na magię. Częściowo Kamienna skóra. Tarcza Lathandera? Rozproszenie magii? Strefa czystego powietrza? Przywołańce-jelenie?

Cytat:
Dobre pytanie - miecz był w oryginalnej jedynce i wiem jedynie, że EE przywraca w którymś momencie quest dotyczący przywłaszczenia sobie tego brzeszczotu. W IWD1 znalezienie miecza to kwestia uważnego przeszukania Dzielnicy Rzemieślników; w EE przywrócony jest obcięty wątek Durdela Anathy.

Konieczna jest określona kolejność. Ja uwaliłem paladyna, rozmawiałem z Harkonem, ale PO zniszczeniu posążka, paladyn się pojawił i sam zginął. Kości nie było. A z tego, co wyczytałem, z Harkonem należy porozmawiać PRZED zniszczeniem posążka. Potem zabieramy kości do Świątyni w Kuldahar i miecz powinien się pojawić w Dzielnicy Rzemieślników.
Sprawdzę to teraz, jak dotrę do Głębi Dorna moim Niewieścim Szlochem 1-class only. Z bólem serca zrezygnowałem z niziołka złodzieja.

Cytat:
Oczywiście nie sądzę, że na samych rzutach obronnych powinno się biegać całą grę, ale zdecydowanie mogą ukrócić czas buffowania ekipy lub uzupełniać czary dające odporność. =)

Nie jest to wymagane zawsze, ale w niektórych kluczowych sytuacjach konieczne. 1-2 "jelenie" generalnie z odpornościami wystarczają. Większość lokacji i tak można olać grupową niewidzialnością. No, ale szkoda tego expa...
_________________
Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Winth


Wiek: 26
Posty: 173
Wysłany: 2021-02-22, 22:36   

Kinski napisał/a:

Jezusie Nazareński, jak długo czekałem na taką opinię. Ja to stwierdziłem dawno temu. Chyba po "przygodzie" z Keto w BG2. Aristo, mój bohaterze, wyślij mi swój adres na PW, a wyślę ci dobrą whisky.

Ej, też lubię alkohol i gram jak opisujesz, tylko moją "uświadamiającą" przygodą była już Chloe. ;p No już dobrze, dobrze, może być podrzędny kraft za sześć złotych.

Kinski napisał/a:

Yyy, odporność na magię. Częściowo Kamienna skóra. Tarcza Lathandera? Rozproszenie magii? Strefa czystego powietrza? Przywołańce-jelenie?

Kamienna i Tarcza Lathandera pomoże przed obrażeniami - moje przeoczenie - ale raczej nie chroni przed komponentem dotyczącym niemożności rzucania zaklęć, Rozproszenie Magii może nieopatrznie skasować też czary, które chcemy pozostawić (albo nie zadziałać), Strefa czystego powietrza nie sądzę że tak działa... Wiem, że w Baldurowym SCSie David poczuł się zobligowany dodać Ognistej Tarczy oraz Nietykalnej Świętości Umysłu niewrażliwość na Plagę.

W sumie chyba to, czego tutaj szukam, to Niepodatność na czary: Inwokacje, ale tylko na jedną postać.

Cytat:

Konieczna jest określona kolejność. Ja uwaliłem paladyna, rozmawiałem z Harkonem, ale PO zniszczeniu posążka, paladyn się pojawił i sam zginął. Kości nie było. A z tego, co wyczytałem, z Harkonem należy porozmawiać PRZED zniszczeniem posążka. Potem zabieramy kości do Świątyni w Kuldahar i miecz powinien się pojawić w Dzielnicy Rzemieślników.
Sprawdzę to teraz, jak dotrę do Głębi Dorna moim Niewieścim Szlochem 1-class only. Z bólem serca zrezygnowałem z niziołka złodzieja.

Tak, Josh Sawyer pisał na swoim tumblrze chyba (?), że obcięli ten quest z oryginalnego wydania gry, bo wyszedł im zbyt skomplikowany.

Kinski napisał/a:

Nie jest to wymagane zawsze, ale w niektórych kluczowych sytuacjach konieczne.

A to wiadomka, Infinity Engine to seria zamków i pasujących do nich kluczy. (W przypadku niektórych klas wytrychów.)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 
ttp://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=5917


Wiek: 37
Posty: 537
Podziękowania: 49/67
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2021-02-23, 07:56   

Cytat:
Ja to stwierdziłem dawno temu. Chyba po "przygodzie" z Keto w BG2. Aristo, mój

Porównywać Keto z bg2 do IWD ”0 npc banter”, to nie na miejscu.
W IWD jest tak pusto że pogadać nie zaszkodzi. Npc od Kuylok nie są wydziwione, a co charakterystyczne są opisane jako grupka znajomych. O wiele to lepsze niż sztucznie tworzyć 6 protagonistów.(chyba że ktoś woli sztuczność, ale to bardziej do S-F pasuje).
Te Npc mają jedno przegięcie- czekają w Kuldahar, każdy 1,5mln pkt, jak ma się 1mln na koncie, o co w IWD wcale o to nie trudno.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 32
Posty: 1385
Podziękowania: 142/211
Wysłany: 2021-02-23, 09:30   

Ogólnie wiem, że istnieje wiele osób, które w ogóle nie lubią NPCów w stylu Baldura - gadających i z osobowością. Wiem też, że jest sporo graczy - przeważnie takich, dla których taktyka jest najważniejsza - którzy preferują tworzenie całej drużyny od podstaw. O dziwo są nawet graczek PnP, którzy uważają, że RPG to przede wszystkim taktyczne spotkania, a całe te odgrywanie to zabawa dla dzieci - dla niech sesja to po prostu figurkowa gra planszowa.

Ja lubię taktykę, lubię trudną rozgrywkę i lubię SCS-a. Ale też jednocześnie nie lubię, jak drużynę tworzy się ręcznie. Nie ma ona dla mnie charakteru, to takie manekiny bitewne, nic więcej. Dlatego też, mimo, że świat, fabułę i klimat IWD uważam za lepsze od BG, to jednak BG jest moją ulubioną grą.

Powiem, że nawet pod względem taktycznym lepiej mieć przyłączalnych NPCów. Jak tworzymy całą drużynę to jest to jedna wielka manczkinoza, zbiór parametrów w rozkładzie 18/18/18/3/3/3. Strasznie to nudne. Wolę sobie radzić z niezoptymalizowanymi NPCami, wyciskać z nich siódme poty, by stanęli na wysokości zadania. Taki Garrick z BG1 - jak dać mu szansę - spisuje się bardzo dobrze, ostatnio prawie zawsze gości on w mojej drużynie, mimo legendarnie słabych parametrów. Kiedy tworzymy drużynę w oparciu nie tylko o statystyki, ale też o nasze sympatie (i zgodność charakterów) uzyskujemy niekiedy ciekawe rezultaty, które właśnie podnoszą poziom trudności gry - i to w sposób ciekawszy, niż kolejne systemowe utrudniacze. W mojej obecnej rozgrywce BGT wymiana Jana na Imoen (zapóźnioną o 1 mln xp) to wybór na pewno nieoptymalny - ale fabularnie zrozumiały. I o to chodzi.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pavlus 
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 40
Posty: 1112
Podziękowania: 25/54
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2021-02-23, 09:58   

W BG2 się zgodzę:) IWD to jednak walka na walce walką z toną mobków poganiana.
Ale fakt, sam lubię puścić np taką Aerie czy właśnie Imoen solo i zobaczyć co zdziała zanim nie będzie musiała się wycofać. Z resztą mam tak ostatnio, że nie wyobrażam sobie gry bez Imoen mimo jej braku interakcji. Swoją drogą ciekawie jest jak się leci niemal natychmiast na ratunek. (Ostatnio jak gram to tylko na tarczę Baldurana zbieram i wio na statek).
No ale odbiegliśmy tu od IWD:)
_________________
Cytat:
[Dzisiaj 10:37] Cecylio: Potrzeba łopaty do śniegu, by się przekopać przez stosy echii czy szkolnych haremów.

- Nic dodać, nic ująć^^
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 40
Posty: 1407
Podziękowania: 94/2
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2021-02-23, 17:20   

gregarek napisał/a:
Porównywać Keto z bg2 do IWD ”0 npc banter”, to nie na miejscu.

To tylko przykład, akurat mocno hiperbolizowany. Dodam jeszcze, że jakiekolwiek modyfikacje dotyczące NPC, bnaterów, flirtpacków, romansów i co tam jeszcze fabryka daje, są ABSOLUTNIE KONIECZNE. Ich główną zaletą - po porównaniu z zawartością "kanoniczną" - jest uświadomienie, jakie te dodatkowe mody są dziadowskie, śmieciowe, płytkie i "wydziwione". Dzięki temu można znów zobaczyć piękno świata gry. Oczywiście, jakieś wyjątki zawsze się zdarzają.

Cytat:
Npc od Kuylok nie są wydziwione, a co charakterystyczne są opisane jako grupka znajomych.

"To takie manekiny bitewne", tylko stworzone przez kogoś innego. Bez żadnego zaplecza personalno-psychologicznego. Grupka znajomych? Tylko tyle? To lepiej stworzyć własną.

Kliwer napisał/a:
istnieje wiele osób, które w ogóle nie lubią NPCów w stylu Baldura - gadających i z osobowością. Wiem też, że jest sporo graczy - przeważnie takich, dla których taktyka jest najważniejsza - którzy preferują tworzenie całej drużyny od podstaw.

Trochę upraszczasz, ale to nie jest jakieś zarzut. Po prostu w BG mamy inny system postaci ("gadających i z osobowością"), a w IWD inny (osobowość musimy wykonać sami, jeśli chcemy). I oba się sprawdzają. W przypadku IWD każdy NPC w stylu BG dodany przez modyfikację będzie odstawał i nie pasował.

Cytat:
Ja lubię taktykę, lubię trudną rozgrywkę i lubię SCS-a. Ale też jednocześnie nie lubię, jak drużynę tworzy się ręcznie. Nie ma ona dla mnie charakteru, to takie manekiny bitewne, nic więcej.

Aha, czyli dodaj po prostu postacie Kuylok. Drużyna stworzona ręcznie. I co z tego, że przez kogoś innego. Też manekiny, ale nie własne. Tak, to ma sens... Chcesz Garricka w IWD? To sobie zrób - dodaj dźwięki (trzeba zmienić nazwy) oraz portret z BG. Dawaj Jansena do Doliny Lodowego Wichru. Historię dopowiesz sobie sam.

Winth napisał/a:
No już dobrze, dobrze, może być podrzędny kraft za sześć złotych.

Fortunka [ciemna] kołem się toczy ;]
_________________
Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 32
Posty: 1017
Podziękowania: 23/85
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-02-23, 17:53   

Napiszę coś... Rozchodzi się w BG o to, że protagonista jest... Protagonistą. A reszta? Plebs. Muszą mu jakoś dorównywać. Czymś się wyróżniać... Te usilne starania, by broń Boże nie byli nijacy! A najbardziej nijaki jest protagonista. Dlatego wolę podklasy z modów. To jak piorun (kulisty) w oku cyklonu...

http://www.shsforums.net/...cion-of-murder/

Zazdroszczę autorstwa tejże podklasy :b

Edit: dlatego Jaheira swoją *cudownie* ironiczną kwestią "taaak? O wszechpotęgo i władzo?" Wysyła ściany tekstu na makulaturę...
_________________
wybiłaś mi z głowy wiersz
prozę życia znam

(...)

odarłaś mi wiarę w cud
prawie jak ze szmat

IRA - Za późno już
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 32
Posty: 1385
Podziękowania: 142/211
Wysłany: 2021-02-23, 18:35   

E, Kinski - ja nie mówię, by na siłę do IWD dodawać postacie gadające. Tego modu Kuyloka nie mam i instalować nie będę. Chodzi o założenie. Już bym nawet wolał, by twórcy oryginału zrobili to jak w Świątyni Pierwotnego Zła - 4-5 postaci tworzonych ręcznie +1-2 NPC-e "z charakterem". Nawet w Gold Boxach byli czasowo przyłączalni bohaterowie - i to popychało fabułę.

Cytat:
A najbardziej nijaki jest protagonista.


To prawda. Ale jest bardzo niewiele gier, które naprawdę dają nam możliwość odgrywania. Dla mnie bodaj tylko Arcanum i Dragon Age: Origins jest pod tym względem jako-tako satysfakcjonujące.

BG1 ma u mnie plusa za to, że przynajmniej my - jako gracz - możemy powiedzieć naprawdę wyborne linijki tekstu. "Jestem Głupolus Jakiś Tam, Niszczyciel Siedmiu Słońc, argh...!".
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 
ttp://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=5917


Wiek: 37
Posty: 537
Podziękowania: 49/67
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2021-02-24, 17:56   

Cytat:

Dialogów stricte dla barda jest tyle co kot napłakał.
Praktycznie mało,aczkolwiek tak jak u paladyna jeszcze i druida to najwięcej jeśli idzie o klase - https://forums.beamdog.com/discussion/41754/special-class-amp-race-specific-banter-dialogue-guide-contains-spoilers
To i jeszcze to:
https://forums.beamdog.com/discussion/47202/random-treasures-of-icewind-dale-enhanced-edition-complete-list-by-camdawg-workinprogress
sprawia że IWD wnosi dobre rozwiązania do mechaniki gier na Infinity.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 40
Posty: 1407
Podziękowania: 94/2
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2021-02-24, 19:46   

Założenia do IWD były takie, że możemy stworzyć drużynę lub wybrać z tej puli co jest. Jest to własny, odrębny system, który nie powiela tego, co zastosowano w BG. Zawsze jakiś wyróżnik.

Ruffle_truffle napisał/a:
Rozchodzi się w BG o to, że protagonista jest... Protagonistą. A reszta? Plebs. Muszą mu jakoś dorównywać. Czymś się wyróżniać... Te usilne starania, by broń Boże nie byli nijacy! A najbardziej nijaki jest protagonista.

Że co? Jaki plebs? NPC są nijacy? Co Ty pierdzielisz? Takie założenia próbuje wprowadzić co najmniej 95% dodatkowych postaci z modów. Przez właśnie taką spłycającą ocenę.

Cytat:
A najbardziej nijaki jest protagonista.

Jest Potomkiem Bhaala, często menadżerem i zarządcą drużyny. Ma swoją uniwersalną historię bez względu na płeć, klasę, rasę, zaczynając jako wychowanek Goriona. Potężne zaplecze z backstory. Samo bycie Dzieckiem Bhaala wystarcza. Technicznie można przydzielić zestaw dźwięków. W porównaniu do BG3 to arcymistrzostwo. Obie części dzieli ponad dekada. Myślałby człowiek, że w świecie gier to epoka. A gdzie tam...

Cytat:
jest bardzo niewiele gier, które naprawdę dają nam możliwość odgrywania. Dla mnie bodaj tylko Arcanum i Dragon Age: Origins jest pod tym względem jako-tako satysfakcjonujące.

Oczekujecie dynamicznego rozwoju osobowości/charakteru (bo techniczne aspekty jak podklasa itp. są rozwijane) w statycznej grze z 2000 r.? Ha, ha, ha i ha, i jeszcze ha, ha.
_________________
Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Ostatnio zmieniony przez Kinski 2021-02-26, 17:01, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 32
Posty: 1017
Podziękowania: 23/85
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-02-24, 20:00   

Kinski napisał/a:
Założenia do IWD były takie, że możemy stworzyć drużynę lub wybrać z tej puli co jest. Jest to włąsny, odrębny system, który nie powiela tego, co zastosowano w BG. Zawsze jakiś wyróżnik.


W BG też możemy samemu stworzyć drużynę.

Ruffle_truffle napisał/a:
Rozchodzi się w BG o to, że protagonista jest... Protagonistą. A reszta? Plebs. Muszą mu jakoś dorównywać. Czymś się wyróżniać... Te usilne starania, by broń Boże nie byli nijacy! A najbardziej nijaki jest protagonista.

Że co? Jaki plebs? NPC są nijacy? Co Ty pierdzielisz? Takie założenia próbuje wprowadzić co najmniej 95% dodatkowych postaci z modów. Przez właśnie taką spłycającą ocenę.

Może ja to źle ująłem, ale ktoś nie wyczuł chyba sarkazmu.

Cytat:
A najbardziej nijaki jest protagonista.

Jest Potomkiem Bhaala, często menadżerem i zarządcą drużyny. Ma swoją uniwersalną historię bez względu na płeć, klasę, rasę, zaczynając jako wychowanek Goriona. Potężne zaplecze z backstory. Samo bycie Dzieckiem Bhaala wystarcza. Technicznie można przydzielić zestaw dźwięków. W porównaniu do BG3 to arcymistrzostwo. Obie części dzieli ponad dekada. Myślałby człowiek, że w świecie gier to epoka. A gdzie tam...[/quote]

I te same mniej więcej kwestie do wypowiedzenia za każdym przejściem i wcieleniem.

Dzięki, naprawdę tego nie wiedziałem. Co do BG 3 to się nie wypowiem, nie grałem. Tak, jak w Dragon Age.
_________________
wybiłaś mi z głowy wiersz
prozę życia znam

(...)

odarłaś mi wiarę w cud
prawie jak ze szmat

IRA - Za późno już
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group