W tej chwili jestem w pracy wiec wkleję jak wrócę. Na tą chwilę mogę powiedzieć tylko że problem wystąpił przy rozmowie z burmistrzem Nashkel po zabiciu Mulaheya , przy rozmowie z kowalem z Beregostu gdy wykuwał zbroje z Ankhega i przy rozmowie między Imoen i Minsciem.No i przy rozmowie z gościem który podszedł do mnie przy Wrotach Baldura.
Sytuacja taka jak opisujesz zachodzi w sytuacji, gdy string zawarty w pliku .tlk nie ma ustawionego atrybutu o nazwie entry type.
Czy zaszła ona u Ciebie można to sprawdzić w dość łatwy sposób. Uruchamiasz Near Infinity.
Aby znaleźć poszukiwany tekst bierzesz Search\CRE, wpisujesz imię postaci, z którą masz problem, otwierasz jej plik .dlg i tam zawsze pod tekstem masz numer stringa z pliku .tlk
Następnie wybierasz edit/dialog.tlk. Otworzy się kolejne okienko, w którym parametr entry type jest pierwszy od góry, jeśli przy wcześniej znalezionym stringu jest ustawiony na no message data (0), to tekst ten nie wyświetli się.
Inna kwestia to, jeśli tak stało się u Ciebie, to z jakiego powodu? Na to pytanie może być trudno znaleźć odpowiedź. Jak dotąd nie słyszałem, żeby jakikolwiek mod po instalacji spowodował taki problem. O ile się nie mylę to instalatory weidu domyślnie ustawiają entry type na Massage with tags (7).
Wszystkie rozmowy, które podałeś wydaje mi się, że pochodzą z oryginalnego BGI, więc głównym podejrzanym byłby według mnie BGT, o ile grasz w trylogię. Zakładam, że tak skoro piszesz w dziale dotyczącym modyfikacji BGII. Mogło coś pójść nie tak w czasie konwertowania BGI na BGII, choć jak dotąd nie słyszałem o takim przypadku.
Jedyny raz kiedy się z tym spotkałem, to wtedy, kiedy sam grzebałem i zapomniałem sobie przestawić atrybut entry type.
Weidu.log możesz wrzucić, może mimo wszystko coś podpowie.
Prawdopodobnie dobrze strzeliłem jednak z przyczyną błędu.
Kolejność instalowania modów również masz intrygującą, zainteresuj się instrukcją kolejności instalowania modów zawartą w tym .pdf:
http://www.shsforums.net/...ds&showfile=534
Naprawienie wyświetlania rozmów jest w zasadzie możliwe hurtowo, jak chcesz to wrzuć spakowane pliki dialog.tlk i dialogf.tlk na chociażby rapidshare i daj linka do nich, jeśli faktycznie problemem jest to co opisałem, to Ci je naprawię, chociaż i tak grając wydaje mi się po Twoim weidu.log, że natkniesz się jeszcze na nie jeden błąd.
Niestety, moim zdaniem powinieneś jeszcze raz zainstalować sobie grę, w oparciu o któryś z poradników, które podałem.
Ten z shs w pliku .pdf wiele osób, które zaczynają zabawę z modami może odstraszać swoją wielkością i skomplikowaniem. Projekt ten nazywa się Big World Project (BWP). Ma on również setup, który automatyzuje w dużym stopniu instalację:
http://www.shsforums.net/...ds&showfile=963
Pomimo szczerych chęci autorów i pracy, którą w to włożyli, dla osoby która dopiero zaczyna grę z modami, zainstalowanie bardzo rozbudowanego BWP nawet z pomocą setupu wcale nie jest takie proste. Sugeruję na początek wybrać raczej minimalną wersję, ewentualnie samodzielnie wskazać mody, które chcesz zainstalować (taka możliwość też istnieje).
Wybranie wersji tactics czy expert może spowodować, że nie przebrniesz przez instalację, a nawet jak Ci się uda, to niestety błędy uniemożliwiające dalszą rozgrywkę i tak będą, a bez wiedzy jak je naprawić, to tylko można się zniechęcić do gry.
Jeśli interesuje Cię gra tylko w delikatnie zmodyfikowany świat, tylko z kilkoma modami, to lepszym wyjściem może się okazać ogólna instrukcja z cob z drugiego linka.
Dzięki
Zainstalowałem ponownie (znacznie uboższą wersje) ale niestety pojawił się błąd w przedmiotach - niektóre przedmioty(np te z item upgrade) maja zupełnie inne opisy.DLa przykładu Niesamowita zbroja elfów ma opis broni -Trójząb Shar :/ Dołączam weidu - może nie będę musiał znowu instalować wszystkiego od nowa
// Log of Currently Installed WeiDU Mods
// The top of the file is the 'oldest' mod
// ~TP2_File~ #language_number #component_number // [Subcomponent Name -> ] Component Name [ : Version]
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #0 // BG2 Fixpack - Podstawowe poprawki: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #101 // Ulepszone animacje zaklec: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #102 // Praca Cromwella zabiera dzien: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #103 // Poprawki sztyletow rzucanych/wrecz: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #104 // Poprawki swietych symboli Ghreyfaina: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #106 // Giganci otrzymuja kary gdy atakuja niziolki, krasnoludow i gnomow: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #107 // Usuniecie ograniczen dwuklasowana Lucznika i Tropiciela: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #109 // Poprawki dla przyzwanych demonow: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #110 // Dodatkowe poprawki skryptow: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #111 // Poprawiona Piesn Barda: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #112 // Zabojca magow zmniejsza szanse na rzucenie czaru takze przy ataku dystansowym: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #113 // Dodatkowe poprawki charakterow: v9.01
~TOD/SETUP-TOD.TP2~ #7 #0 // Mod Wieży Oszustw (Wymaga Tronu Bhaala)
~TOD/SETUP-TOD.TP2~ #7 #2 // Spotkanie z Ustrainem
~SOVEREIGN/SETUP-SOVEREIGN.TP2~ #0 #0 // Er'vonyrah - The Sovereign's Song - Pieśń Władającej
~SOVEREIGN/SETUP-SOVEREIGN.TP2~ #0 #1 // Historia pewnego Kronikarza
~TOTDG/SETUP-TOTDG.TP2~ #3 #0 // Colours of Infinity: Tales of the Deep Gardens
~TOTDG/SETUP-TOTDG.TP2~ #3 #1 // Reakcje NPC (Aerie, Viconia, Jaheira, Anomen, Haer'Dalis, Keldorn)
~TOTDG/SETUP-TOTDG.TP2~ #3 #2 // Dodaj Głębokie Ogrody do mapy świata - sugerowany komponent. Jeśli komponent nie może zostać zainstalowany z obawy o niekompatybilność, pomiń go.
~INNERSHADE/SETUP-INNERSHADE.TP2~ #2 #0 // Colours of Infinity: Innershade
~INNERSHADE/SETUP-INNERSHADE.TP2~ #2 #1 // Nowe animacje. Może nie być kompatybilny z modami zmieniającymi animacje starą metodą. (Nadpisuje sloty wigh1 i wigh2)
~INNERSHADE/SETUP-INNERSHADE.TP2~ #2 #2 // Rozmowy dla oryginalnych Bioware NPCs
~INNERSHADE/SETUP-INNERSHADE.TP2~ #2 #3 // Dodaj Śródcienie do mapy świata (*Musisz* wybrać jeden z tych komponentów, inaczej mod nie będzie się uruchamiał jak należy.) -> Tak
~SETUP-ITEMUPGRADE.TP2~ #4 #10 // Ulepszenia przedmiotów dla Cienii Amn -> Revised consistency plus version: v38
~SETUP-ITEMUPGRADE.TP2~ #4 #11 // Ulepszenia przedmiotów dla Tronu Bhaala -> Revised consistency plus version: v38
~SETUP-BANTERPACK.TP2~ #4 #0 // Dodatkowe Interakcje dla BG2: Cienie Amn
~SETUP-BANTERPACK.TP2~ #4 #1 // Zainstalowac skrypt przyspieszajacy bantery w SOA? (zwieksza czestosc interakcji miedzy postaciami)
~SETUP-BANTERPACK.TP2~ #4 #2 // Dodatkowe Interakcje dla BG2: Tron Bhaala
~SETUP-BANTERPACK.TP2~ #4 #3 // Zainstalowac skrypt przyspieszajacy bantery w TOB? (zwieksza czestosc interakcji miedzy postaciami)
~SETUP-UB.TP2~ #1 #0 // Porwanie Boo zrobione przez Cliffette
~SETUP-UB.TP2~ #1 #1 // Relacje Suna Seni i Valygara
~SETUP-UB.TP2~ #1 #2 // Kalah i To Co Bylo Mu Obiecane
~SETUP-UB.TP2~ #1 #4 // Gorje Ciemne Wzgórze i rozszerzone poszukiwania Ilitu
~SETUP-UB.TP2~ #1 #5 // Pai'Na/Zbuga pająka - rozszerzona przygoda
~SETUP-UB.TP2~ #1 #6 // Ulepszona tawerna Pod Krzywym Zurawiem
~SETUP-UB.TP2~ #1 #8 // Artemis Entreri w Siedzibie Bodhi
~SETUP-UB.TP2~ #1 #10 // Przywroceni Piekielni Sludzy, autorstwa SimDing0
~SETUP-UB.TP2~ #1 #11 // Poprawaka dla Gorfa, autorstwa Gebhard Blucher
~SETUP-UB.TP2~ #1 #12 // Przywrocone przedmioty
~SETUP-UB.TP2~ #1 #15 // Przywrocone portrety NPC
~SETUP-UB.TP2~ #1 #16 // Poprawione BAMy i Skrypty
~SETUP-UB.TP2~ #1 #17 // Poprawione imiona bohaterow
~SETUP-UB.TP2~ #1 #18 // Przywrocone pomniejsze dialogi
~SETUP-UB.TP2~ #1 #19 // Przywrocone Moce Bhaala, autorstwa David Gaider
~SETUP-UB.TP2~ #1 #20 // Rozszerzone opisy przedmiotow z ToB
~SETUP-UB.TP2~ #1 #21 // Pomniejsze przywrocenia do Tronu Bhaala
~SETUP-UB.TP2~ #1 #22 // Podklasa Smialka
~SETUP-UB.TP2~ #1 #24 // Wyrzuty Sumienia Sarevoka
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #20 // Zmień avatar Imoen na Maga: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #30 // Zmień avatar Nalii na Złodzieja: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #40 // Zmień kolor skóry Viconi na Ciemnoniebieski: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #60 // Poprawki animacji bronii: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #70 // Wygląd zaklęć z Icewind Dale (Andyr): v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #100 // Szarzy luzdie używają monotonnych kolorów: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #110 // Poprawki Ikon: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #130 // Wszyskie dialogi zatrzymują grę: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #1010 // Więcej interiekcji: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #1020 // Zmiana punktów życia wpływa na dialogii NPC: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #1030 // Odsłoń obszary dziczy przed Rzodziałem Szóstym: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #1070 // Ulepszony dialog wyrzucania z druzyny dla wielu graczy: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #1161 // Wiele twierdz -> Zachowaj restrykcje klasowe: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #1170 // Dodatkowi Kupcy (Baldurdash): v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #1220 // Zezwol Cromwellowi na ulepszanie przedmiotow z Twierdzy Straznika: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #3000 // Większa ilość punktów zdrowia prz awansie -> Maximum: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #3012 // Maxymalna ilość punktów zdrowia dla NPC(the bigg) -> Tylko dla NPCów mogących dołączyć do drużyny: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #3030 // Łatwa Nauka Czarów -> 100% Szansa Nauczenia Czaru: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #3050 // Usuń zmęczenie z czarów przywrócenia: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #3080 // Nieograniczone stackowanie amunicji: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #3090 // Nieograniczone stackowanie kamieni i biżuterii: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #3100 // Nieograniczone stackowanie mikstur: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #3110 // Nieograniczone stackowanie zwojów: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #3150 // Usun okropne animacje Plaszcza Odwzwierciedlen, Pulapki na czary i Materialnego lustra: v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #3190 // Odpoczywaj gdziekolwiek(Japheth): v9
~BG2_TWEAKS/SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #4050 // Zmień Charakter Jaheiry na Neutralny Dobry: v9
~UNIQUEARTIFACTS/SETUP-UNIQUEARTIFACTS.TP2~ #0 #2 // Unique Artifacts v1.12 -> Expanded
~WIDESCREEN/WIDESCREEN.TP2~ #0 #0 // Widescreen Mod -> for the original Infinity Engine (CHOOSE THIS!): Widescreen Mod v3.02
Trudno ocenić co mogłoby spowodować problemy. Wygląda mi, że użyłeś instrukcji z pdfa, a czy ręcznie instalowałeś mody, czy użyłeś może setupu? Setup ma możliwość sprawdzenia kompatybilności pomiędzy modami.
Może spróbuj odinstalować item-upgrade, kliknij na setup-itemupgrade.exe i każ mu go odinstalować. Zanim odinstaluje itemupgrade to najpierw odinstalowywane są wszystkie mody, które były dodane za nim, na końcu je powinien wszystkie ponownie automatycznie zainstalować.
Zainstalowałem BGT i z Serii Athkatlan Grounds (Southern Edge oraz Tales of the Deep Gardens). Chciałem jeszcze zainstalować "Ooze's Lounge" ale przy instalacji wyświetla mi komunikat "I:\Saga Baldur's Gate - Trylogy\BG2\Baldur's Gate II\Setup-Ooze.exe is not a valid Win32 application." Co jest nie tak?
Edit 9:24
Znalazłem problem. Naprawione, zainstalowane. Podmieniłem plik Setup-Ooze.exe na Setup-TotDG.exe oczywiście zmieniłem nazwę pliku "Setup-TotDG.exe" na "Setup-Ooze.exe" i zadziałało.
EDIT: Nie piszemy posta pod postem w tak krótkim odstępie czasu - używaj opcji edycji. - M
Ostatnio zmieniony przez Meisarcha 2020-11-13, 11:08, w całości zmieniany 1 raz
Zainstalowałem Southern Edge oraz Tales of the Deep Gardens, mam od Ribalda jakiś worek i mam go gdzieś zanieść, łażę już od jakiegoś czasu po wszystkich dzielnicach i nie mogę znaleźć wejścia do dzielnicy Południowy Skraj. Grę rozpocząłem od nowa (drugi raz) tak jak pisało w readme i nadal nie mam tej lokacji, to samo dotyczy Tales of the Deep Gardens. Mam tylko kilka modów zainstalowanych więc nie powinny robić problemów. Ooze's Lounge chyba działa bo mam podświetloną kratę w Slumsach , ale nie mogę znaleźć klucza. Gdzie to kuwa jest. Ładnie to w opisie wyglądało tylko co z tego jak nie da się w toto pograć. Może trochę dokładniejszy opis ?
Jak już pisałem, nie wiem, co jest przyczyną problemów z mapą Południowego Skraju. Sprawdź, czy możesz się tam przenieść kodem:
C:CLUAConsole:MoveToArea("L#ND01")
Tales of Deep Gardens: solucja.
Ooze's Lounge: klucz do kraty znajdziesz, rozwiązując zagadkę morderstw w Dzielnicy Mostów.
Takie może pytanie ignoranta... Gdzie na stronie jest jakaś lista z solucjami? Bo linkiem bezpośrednio wchodzę na solucję ToDG, ale "ręcznie" nie mogę tego jakoś znaleźć.
Kodami mogę wejść tylko że to trochę irytujące. Nie lubię kodów. Dzięki za link do solucji i podpowiedzi. A może jest gdzieś solucja do "Ooze's Lounge" i "Southern Edge" ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum