Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe Opowieści z Wybrzeża Mieczy - pytania, błędy, pomysły
Autor Wiadomość
Illaser Szybki 

Wiek: 28
Posty: 5
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2020-09-05, 00:32   

Pozwolę sobie zapytać - bo złaziłem całą lokację Wybrzeży Mieczy - gdzie jest Namiir?
_________________
Przyszedłem głównie by podziękować modderom za ciężką pracę
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Neysa 
Witch with the Cat


Posty: 64
Podziękowania: 3/6
Skąd: z Kociej Wieży
Wysłany: 2020-09-05, 12:15   

Illaser Szybki napisał/a:
Pozwolę sobie zapytać - bo złaziłem całą lokację Wybrzeży Mieczy - gdzie jest Namiir?

Wybrzeże Mieczy, blisko statku. AR 3100. :wink: Czasem trzeba poczekać na zmianę pory dnia/nocy. Namiir chyba znika po ukończeniu aktu trzeciego.
_________________
Nie drażnić lwa!
- Dlaczego? - zapytałem dozorcy.
- Dostaje biegunki - odrzekł.
Stanisław Jerzy Lec
  
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Illaser Szybki
Illaser Szybki 

Wiek: 28
Posty: 5
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2020-09-05, 19:58   

Dziękuję za odpowiedź! Mam jeszcze dwie nurtujące mnie kwestie:
1. Alethra co moment zatrzymuje się w miejscu co bardzo utrudnia jej chociażby przejście kawałka po mapie. Jak gdyby anulowało jej akcję, nie wiem co może być przyczyną, czy ktoś jeszcze się z tym spotkał?
2. Po przyłączeniu Alethra miała klasę mag/złodziej i kompletnie niepasujące do tego statystyki :roll:

Dodam, że korzystam z kilku modów, chociaż starałem się ograniczyć do minimum, z tych bardziej oczywistych ingerujących w tego typu kwestie to lvl1NPC i jakieś drobiazgi typu strategems, faiths and powers, might and guile, spell revisions.
_________________
Przyszedłem głównie by podziękować modderom za ciężką pracę
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Neysa 
Witch with the Cat


Posty: 64
Podziękowania: 3/6
Skąd: z Kociej Wieży
Wysłany: 2020-09-05, 20:07   

Illaser Szybki napisał/a:

1. Alethra co moment zatrzymuje się w miejscu co bardzo utrudnia jej chociażby przejście kawałka po mapie. Jak gdyby anulowało jej akcję, nie wiem co może być przyczyną, czy ktoś jeszcze się z tym spotkał?


U mnie lata w miarę normalnie, przy BG EE zauważyłam NPCowe przycinki czasem. A może to winna konfiguracji sprzętu?

Illaser Szybki napisał/a:
2. Po przyłączeniu Alethra miała klasę mag/złodziej i kompletnie niepasujące do tego statystyki :roll:

Dodam, że korzystam z kilku modów, chociaż starałem się ograniczyć do minimum, z tych bardziej oczywistych ingerujących w tego typu kwestie to lvl1NPC i jakieś drobiazgi typu strategems, faiths and powers, might and guile, spell revisions.

Obstawiałabym konflikt modów, coś takiego kiedyś i mi się przytrafiło. Odinstalowanie lv1NPC mogłoby pomóc, ale gwarancji nie ma.
_________________
Nie drażnić lwa!
- Dlaczego? - zapytałem dozorcy.
- Dostaje biegunki - odrzekł.
Stanisław Jerzy Lec
  
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 51
Posty: 2122
Podziękowania: 257/52
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2020-09-05, 21:15   

Illaser Szybki napisał/a:
1. Alethra co moment zatrzymuje się w miejscu co bardzo utrudnia jej chociażby przejście kawałka po mapie. Jak gdyby anulowało jej akcję, nie wiem co może być przyczyną, czy ktoś jeszcze się z tym spotkał?
Typowe zachowanie, gdy jakiś blok skryptu postaci aktywuje się bez końca, bo wykonanie akcji bloku nie zmienia jego warunków na "false".
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Illaser Szybki 

Wiek: 28
Posty: 5
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2020-09-05, 23:32   

Zed Nocear napisał/a:
Typowe zachowanie, gdy jakiś blok skryptu postaci aktywuje się bez końca, bo wykonanie akcji bloku nie zmienia jego warunków na "false".


Czy jest coś co ja szaraczek mogę z tym zrobić, czy raczej czekać na ratunek rycerza na białym rumaku w postaci autora modyfikacji? :)
_________________
Przyszedłem głównie by podziękować modderom za ciężką pracę
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 51
Posty: 2122
Podziękowania: 257/52
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2020-09-05, 23:52   

Możesz wysłać autorowi save z występującego błędu, by mógł sprawdzić wartości zmiennych w trakcie jego trwania. Inaczej namierzenie takiego błędu może być trudne, gdy pojawia się tylko w bardzo specyficznej kombinacji warunków. A jak już będzie wiadomo, w czym problem, da się też pewnie doraźnie naprawić błąd zmieniając wartość zmiennej z konsoli lub podrzucając skompilowanę wersję poprawionego skryptu do Twojego folderu override gry.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 620
Podziękowania: 53/97
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-06, 14:14   

@Illaser Szybki - w opisywanym przez Ciebie przypadku ewidentnie chodzi o jakiś konflikt modów. Alethra jest fechtmistrzynią, a zatem jakiś inny mod musiał u Ciebie spowodować zmianę jej klasy.

Podobnie musi być z ciągłym uruchamianiem jakiegoś skryptu - każdy z moich NPC został przeze mnie przetestowany pod tym kątem (zarówno w kwestii rozmów questowych jak i romansowych) i nigdy nie miałem takich błędów. Gracze grający z postacią Alethry też dotychczas nie zgłaszali mi takiego błędu. Któryś z dodatkowych modów musiał coś namieszać.
_________________
Nowe Opowieści z Wybrzeża Mieczy: poznaj zawartość nowej megamodyfikacji do BGEE!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group