Poprzedni temat «» Następny temat
Mody i kolejność instalacji
Autor Wiadomość
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-09-01, 21:55   

memory napisał/a:
The Grey Clan Episode I: In Candlelight w wersji EE, w wykonaniu K4thosa: klik!
Baldur's Gate Mini Quests and Encounters - jak wiesz, tylko w wersji z pomieszanym językiem angielskim i polskim.
Vault jakoś nigdy nie zdobył zbyt dużej popularności...
Cytat:
Zastanawiałem się nad instalacją megamodów Baldur's Gate TuTu lub Trilogy do BG1. Opinie o pierwszym nie są zbyt dobre (błędy, dawno nie aktualizowany, itp) a BG T wygląda na dość skomplikowany w instalacji. Najbardziej boli mnie brak odpowiednika moda TWM w przypadku obu tych megainstalacji.

Jeśli chcesz je instalować tylko dla innych modów, to chyba nie ma to sensu. Chociażby ze względu na brak TWM.
Instalacja BGT nie jest aż tak skomplikowana, bez obaw.

Dziękuję za linka do The Grey Clan Episode I: In Candlelight w wersji EE - zainstalowałem w języku polskim bez problemu. :smile:

The Vault v5 nie był taki zły - trochę przegięty poziom trudności (quest z ogrami w Gullykin to masakra, a drowy w kopalni Nashkel podobno też - ale nie sprawdzałem). Z drugiej strony podobały mi się nowe przedmioty i możliwość ulepszania np. hełmów u kowala z Beregostu. Jakoś sobie bez tego moda poradzę w BG:EE - u Thalantyra przecież też można ulepszać przedmioty po zainstalowaniu moda Thalantyr Item Upgrade Mod.

W gwoli ścisłości: TWM dla BGT istnieje, ale jest mocno okrojony: TWM Tweaks for BGT Mod.

W sumie chciałem zainstalować BG TuTu albo Trilogy jedynie z tego powodu, że są pewne mody niekompatybilne z BG:EE, a BG1 + OzWM z wieloma modami nie działa zbyt dobrze, ale z tego co widzę nie ma to sensu tylko i wyłącznie dla samych modów tak jak piszesz. Jedynie miałem nadzieję, że silnik z BG2 jest lepszy niż ten z klasycznego BG1 i lepiej sobie radzi z obsługą wielu modów (brak limitu zmiennych, itp). Jednak tak jak pisałeś BG:EE radzi sobie z tym całkiem nieźle.

A co do pauzy w ekranie ekwipunku w BG:EE - na tej opcji zbytnio mi nie zależało. Bardziej cieszy mnie fakt, że możemy teraz przełączać się między użyciem tarczy wraz z bronią jednoręczną (np. długim mieczem), a użyciem broni dwuręcznej (np. łuku) bez potrzeby wchodzenia w ekran ekwipunku za każdym razem (z tego powodu prawie nie używałem tarcz w BG1 + OzWM).
Ostatnio zmieniony przez p.jakub88 2020-09-01, 23:02, w całości zmieniany 3 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 46
Posty: 714
Podziękowania: 162/160
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2020-09-01, 22:22   

p.jakub88 napisał/a:
Jedynie miałem nadzieję, że silnik z BG2 jest lepszy niż ten z klasycznego BG1 i lepiej sobie radzi z obsługą wielu modów (brak limitu zmiennych, itp).

Jest lepszy. I zdaje się, że tak naprawdę większość udoskonaleń, które przyniosła wersja EE, to właśnie przeniesienie BG1 na silnik (poprawiony) BG2.
Co ciekawe, wiele osób, które kiedyś marzyły o takiej konwersji (i ochoczo korzystały z BGT) dzisiaj psioczą na EE. Z drugiej strony niejeden hejter BGT ("bo klimat jedynki zarzyna") nie uznaje już innych wersji niż EE...
Wszystkim dogodzić się nie da :razz:
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
p.jakub88
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-09-01, 22:30   

memory napisał/a:
p.jakub88 napisał/a:
Jedynie miałem nadzieję, że silnik z BG2 jest lepszy niż ten z klasycznego BG1 i lepiej sobie radzi z obsługą wielu modów (brak limitu zmiennych, itp).

Jest lepszy. I zdaje się, że tak naprawdę większość udoskonaleń, które przyniosła wersja EE, to właśnie przeniesienie BG1 na silnik (poprawiony) BG2.
Co ciekawe, wiele osób, które kiedyś marzyły o takiej konwersji (i ochoczo korzystały z BGT) dzisiaj psioczą na EE. Z drugiej strony niejeden hejter BGT ("bo klimat jedynki zarzyna") nie uznaje już innych wersji niż EE...
Wszystkim dogodzić się nie da :razz:

Ja też z początku byłem mocno sceptyczny co do BG:EE - szczególnie po przeczytaniu kilku recenzji i obejrzeniu filmików (między innymi z serwisu gry-online). Z kolei klasyczne BG1 + OzWM jest niestety trochę "toporne" jak na dzisiejsze standardy gamingowe i raczej ciężkie do strawienia bez modów. Jak zwykle sentymenty często brały u mnie górę nad uciążliwościami niektórych mechanik gry. :wink:

EDIT: Tak teraz sobie pomyślałem, czy moje problemy z modami w BG1 + OzWM nie wzięły się po prostu stąd, że grę miałem zainstalowaną w Program Files w systemie Windows Vista? Tak się składa, że akurat mam dual boot z Windows XP - ciekawe jak gra działała by na tym OS. Kiedyś to muszę sprawdzić z ciekawości.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group