Poprzedni temat «» Następny temat
Stone of Askavar - problem z questem
Autor Wiadomość
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-17, 15:29   Stone of Askavar - problem z questem

Witam,

mam problem z tym modem - pomimo znalezienia wszystkich 5 amuletów przy rozmowie z Cearwinem na Jarmarku w Nashkel wynika, że jeszcze ich nie mamy. Zdjęcia poniżej.

Na samym początku także miałem z tym modem kłopot - musiałem przywołać Cearwina za pomocą komendy konsoli, bo go nie było tam gdzie być powinien.

Nie wiem, czy nie jest to aby spowodowane modami jakie mam zainstalowane (cyfry wskazują kolejność ich instalacji):

1 Baldurdash_FixPack_v1.1

1.1 sell-scrolls

2 BG1varFIX

3 Vault_v5

4 Baldur's Gate Mini-Questy i Spotkania

5 tgc1e_bg1

6 tsoaV2_2

7 BW_Herbs

8 ThalantyrItemUpgrade_v3.7

9 Baldur's Gate Unfinished Business

10 widescreen-v3.07

11 _TWMdemo_3.52R3_BG1

12 cdtweaks-v9

Mody zainstalowałem według kolejności instalacji zalecanej tutaj: http://baldur.cob-bg.pl/bg1-mody?pg=3

Byłbym wdzięczny za pomoc - mod Stone of Askavar 2.2 jest bardzo fajny i chciałbym go ukończyć zanim kontynuuje główny quest. Posiadam klasyczne Wrota Baldura z dodatkiem Opowieści z Wybrzeża Mieczy.

Cearwin.JPG
Plik ściągnięto 4 raz(y) 564,37 KB

Amulety.JPG
Wszystkie 5 amuletów mam jak widać w ekwipunku.
Plik ściągnięto 4 raz(y) 555,51 KB

  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-17, 21:13   

Za pomocą komendy konsoli CLUAConsole:CreateItem("SOAITM26") zdobyłem tytułowy Stone of Askavar, tym samym kończąc quest inkasując 7000 sztuk złota i 20000 punktów doświadczenia. Tak czy siak jest to cheat i wolałbym quest ukończyć w normalny sposób...

EDIT: Mam podejrzenie, że mod "Herbs and Potions Add-in for Baldur's Gate" nie jest kompatybilny ze Stone of Askavar. Jedna z 2 nowych lokacji dodanych przez mod Stone of Askavar ma dziwną nazwę, a powinna się nazywać Bluebell Wood. Zdjęcie poniżej.

problem z nazwą lokacji.JPG
Nowa lokacja ma nazwę identyczną jak jedna z roślin z modu Herbs and Potions Add-in for Baldur's Gate...
Plik ściągnięto 6 raz(y) 494,23 KB

  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 46
Posty: 714
Podziękowania: 162/160
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2020-08-18, 04:13   

To raczej nie jest niekompatybilność modów.
Objawy, które widać na załączonym zrzucie ekranu, to pomieszane linie dialogowe. Zdarza się to, gdy przeinstalowujesz jakiegoś moda ze środka swojej listy. Nawet jeśli zmieniasz tylko rozdzielczość w Widescreenie, to cała instalacja potrafi się tak poszatkować.
Być może przeinstalowanie wszystkich modów, które masz w swojej grze po tym, który zmieniałeś, by tu pomogło, ale nie wiem na pewno. Po pierwszych przygodach z modowaniem i wynikami podobnymi do Twoich zacząłem bardzo starannie planować swoje kompilacje i raczej zaczynałem instalować wszystko od nowa, niż wracałem do jakichś modów, bo komponent mi nie pasował.
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 37
Posty: 983
Podziękowania: 162/40
Wysłany: 2020-08-18, 05:38   

Generalnie jest taka zasada, że jak chcesz przeinstalować jakiegoś moda w trakcie gry... nie rób tego. Ale jak już musisz, to trzeba odinstalowywać mody w kolejności od ostatniego instalowanego aż do moda, który chcesz przeinstalować. Instalujesz ponownie tego moda (lub też nową jego wersję), a następnie instalujesz dalsze mody w takiej samej kolejności jak instalowałeś je pierwotnie. Innymi słowy odinstalowujesz mody od końca, instalujesz ponownie w kolejności, w jakiej je wcześniej instalowałeś. To jest najlepszy sposób, żeby nic się nie pochrzaniło w grze.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-18, 07:51   

memory napisał/a:
To raczej nie jest niekompatybilność modów.
Objawy, które widać na załączonym zrzucie ekranu, to pomieszane linie dialogowe. Zdarza się to, gdy przeinstalowujesz jakiegoś moda ze środka swojej listy. Nawet jeśli zmieniasz tylko rozdzielczość w Widescreenie, to cała instalacja potrafi się tak poszatkować.
Być może przeinstalowanie wszystkich modów, które masz w swojej grze po tym, który zmieniałeś, by tu pomogło, ale nie wiem na pewno. Po pierwszych przygodach z modowaniem i wynikami podobnymi do Twoich zacząłem bardzo starannie planować swoje kompilacje i raczej zaczynałem instalować wszystko od nowa, niż wracałem do jakichś modów, bo komponent mi nie pasował.

Dzięki za szybką odpowiedź na posta jak i na moją prywatną wiadomość!

Teraz sobie przypomniałem. Odinstalowałem jeden z komponentow z cdtweaks-v9 juz w trakcie gry (zwiększenie limitu noszenia magicznych przedmiotów) a zainstalowałem tą z TWM (każdy rodzaj zbroi + przedmiot zwiększający klasę pancerza). Ale to zrobiłem zanim zacząłem questa ze Stone of Askavar. Myślisz że to jest przyczyną problemu ze Stone of Askavar?
Ostatnio zmieniony przez p.jakub88 2020-08-18, 16:49, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-18, 12:11   

Cahir napisał/a:
Generalnie jest taka zasada, że jak chcesz przeinstalować jakiegoś moda w trakcie gry... nie rób tego. Ale jak już musisz, to trzeba odinstalowywać mody w kolejności od ostatniego instalowanego aż do moda, który chcesz przeinstalować. Instalujesz ponownie tego moda (lub też nową jego wersję), a następnie instalujesz dalsze mody w takiej samej kolejności jak instalowałeś je pierwotnie. Innymi słowy odinstalowujesz mody od końca, instalujesz ponownie w kolejności, w jakiej je wcześniej instalowałeś. To jest najlepszy sposób, żeby nic się nie pochrzaniło w grze.

Zrobiłem tak jak mi radziłeś, mimo wszystko to nie pomogło. Nadal muszę przywoływać tego barda Cearwina kodem konsoli by się pojawił na jarmarku Nashkel, a jedna z nowych lokacji dalej nazywa się jak jedna z roślin z modu Herbs and Potions Add-in for Baldur's Gate. Obstaję przy tym, że ten mod nie jest po prostu kompatybilny ze Stone of Askavar.

Mody ponownie odinstalowałem i zainstalowałem zanim kopalnia Żelaznego Tronu została zalana (przed rozpoczęciem rozdziału V - użyłem starego save). Może muszę zacząć grę od nowa?

Spróbuję jeszcze odinstalować mod Herbs and Potions Add-in for Baldur's Gate zanim zainstaluję ponownie Stone of Askavar.

EDIT: Nic to nie pomogło. Pewnie dlatego, że mod Herbs and Potions Add-in for Baldur's Gate instalowałem przed Stone of Askavar i pewnych zmian nie da się wycofać. Tak czy owak, chyba dam sobie spokój ze Stone of Askavar. Szkoda, ale nie mam zamiaru używać kodów aby go ukończyć.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 40
Posty: 1389
Podziękowania: 87/1
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2020-08-18, 13:40   

Cytat:
Na samym początku także miałem z tym modem kłopot - musiałem przywołać Cearwina za pomocą komendy konsoli, bo go nie było tam gdzie być powinien.
[...]
Mody ponownie odinstalowałem i zainstalowałem zanim kopalnia Żelaznego Tronu została zalana (przed rozpoczęciem rozdziału V - użyłem starego save).

Modyfikacja rozpoczyna się po rozdziale 5. Cearwin się dopiero wtedy pojawia na Jarmarku. Wygląda na brak spełnienia określonych warunków i nieaktywowania zmiennych. Zakładam, że spowodowało to sprowadzenie Cearwina konsolą. Sprawdź jak możesz:
- rozpocznij Rozdział 5,
- udaj się do Przełęczy Nashkel, zgarnij list Aranora od Cearwina,
- idź na Jarmark do Cearwina.
_________________
Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Ostatnio zmieniony przez Kinski 2020-08-18, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-18, 13:42   

Kinski napisał/a:
Cytat:
Na samym początku także miałem z tym modem kłopot - musiałem przywołać Cearwina za pomocą komendy konsoli, bo go nie było tam gdzie być powinien.
[...]
Mody ponownie odinstalowałem i zainstalowałem zanim kopalnia Żelaznego Tronu została zalana (przed rozpoczęciem rozdziału V - użyłem starego save).

Modyfikacja rozpoczyna się po rozdziale 5. Caerwin się dopiero wtedy pojawia na Jarmarku. Wygląda na brak spełnienia określonych warunków i nieaktywowania zmiennych. Zakładam, że spowodowało to sprowadzenie Caerwina konsolą. Sprawdź jak możesz:
- rozpocznij Rozdział 5,
- udaj się do Przełęczy Nashkel, zgarnij list Aranora od Caerwina,
- idź na Jarmark do Caerwina.

Wszystkie te warunki spełniłem. Sprowadziłem Caerwina konsolą bo po prostu go tam nie było. Rozpocząłem nową grę po instalacji moda tak jak kazali w Readme. Po zatopieniu kopalni udałem się od razu na Przełęcz Nashkel gdzie zabiłem bandytów i Golema oraz zdobyłem list. I tak jak pisałem wcześniej - Caerwina nie było na Jarmarku. Cały obszedłem. Jeśli mowa o postaciach których nie było - tą dziewczynkę Rebekę też musiałem przyzwać komendą konsoli bo jej nie było na mapie ze Świątynią. Cały teren zbadałem i jej nie znalazłem. Ale Aranor był tam gdzie powinien...

EDIT:Próbowałem nawet wywołać te 5 amuletów za pomocą komendy konsoli, tak jak to zrobiłem w przypadku Stone of Askavar kończąc quest. Mimo, że miałem amulety w ekwipunku, znowu w czasie dialogu z Caerwinem wychodziło na to że ich nie mam. Z tego co czytałem w solucji, trzeba z nim odbyć tę rozmowę inaczej nie pojawi się wejście do podziemnej świątyni w Obozie Bandytów. Chyba, że nie jest to konieczne? Tak czy siak, szukałem tego wejścia po zdobyciu normalnie wszystkich 5 amuletów i nic. Jedynie natknąłem się na Hobgobliny na tym terenie...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 40
Posty: 1389
Podziękowania: 87/1
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2020-08-18, 20:06   

Caerwin powinien się pojawić na Jarmarku (2664.3376) po rozpoczęciu Rozdziału 5, zdarzeniu w Przełęczy Nashkel oraz gdy mamy list. Rebeka pojawia się na mapie ze świątynią (4582.3466) po rozmowie z Cearwinem i Lizzy. Trudno stwierdzić dlaczego ich nie ma. Tak czy inaczej, samo przywołanie postaci konsolą nie rozwiązuje problemów, bo wymagane są określone zmienne.

Cytat:
Próbowałem nawet wywołać te 5 amuletów za pomocą komendy konsoli, tak jak to zrobiłem w przypadku Stone of Askavar kończąc quest. Mimo, że miałem amulety w ekwipunku, znowu w czasie dialogu z Caerwinem wychodziło na to że ich nie mam. Z tego co czytałem w solucji, trzeba z nim odbyć tę rozmowę inaczej nie pojawi się wejście do podziemnej świątyni w Obozie Bandytów.


Podczas rozmowy z Cearwinem - poza amuletami - wymagane są inne warunki:

Kod:
Global("CearwinQuest","GLOBAL",3)
Global("SpokeToCearwin","GLOBAL",3)


Wejście w lokacji z Obozem Bandytów (chociaż w dialogu bard mówi o Lesie Ostrych Kłów) pojawia się po rozmowie z Cearwinem. Odpowiednia zmienna:
Kod:
Global("CearwinQuest","GLOBAL",4)

ustawia się podczas rozmowy z Cearwinem.
_________________
Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
p.jakub88
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-18, 22:36   

A czy jest możliwość zedytowania tych zmiennych, tak żeby Cearwin podał mi lokalizację wejścia do podziemi w Obozie Bandytów? W sumie i tak zdobyłem wszystkie talizmany bez kodów, więc to nie będzie oszukiwanie. Szkoda by było zrezygnować z questa jak jestem już tak blisko jego zakończenia nie uważasz?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 46
Posty: 714
Podziękowania: 162/160
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2020-08-19, 02:39   

Myślę, że każda kolejna reinstalacja moda tylko pogarsza sytuację z pomieszanymi liniami dialogowymi, niestety. Natomiast problemy ze zmiennymi w Stone of Askavar, to raczej jakiś inny problem.
Cytat:
A czy jest możliwość zedytowania tych zmiennych, tak żeby Cearwin podał mi lokalizację wejścia do podziemi w Obozie Bandytów? W sumie i tak zdobyłem wszystkie talizmany bez kodów, więc to nie będzie oszukiwanie. Szkoda by było zrezygnować z questa jak jestem już tak blisko jego zakończenia nie uważasz?

Zmienne możesz edytować za pomocą konsoli kodów, korzystając z precyzyjnych informacji, które podał Kinski (cheers, mate!):
C:CLUAConsole:SetGlobal("SpokeToCearwin","GLOBAL",3)
C:CLUAConsole:SetGlobal("SpokeToCearwin","GLOBAL",3)
I spróbuj porozmawiać z Caerwinem. Jeśli dalej nie poda Ci lokalizacji, to:
C:CLUAConsole:SetGlobalGlobal("CearwinQuest","GLOBAL",4)
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
p.jakub88
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-19, 11:02   

memory napisał/a:
Myślę, że każda kolejna reinstalacja moda tylko pogarsza sytuację z pomieszanymi liniami dialogowymi, niestety. Natomiast problemy ze zmiennymi w Stone of Askavar, to raczej jakiś inny problem.
Cytat:
A czy jest możliwość zedytowania tych zmiennych, tak żeby Cearwin podał mi lokalizację wejścia do podziemi w Obozie Bandytów? W sumie i tak zdobyłem wszystkie talizmany bez kodów, więc to nie będzie oszukiwanie. Szkoda by było zrezygnować z questa jak jestem już tak blisko jego zakończenia nie uważasz?

Zmienne możesz edytować za pomocą konsoli kodów, korzystając z precyzyjnych informacji, które podał Kinski (cheers, mate!):
C:CLUAConsole:SetGlobal("SpokeToCearwin","GLOBAL",3)
C:CLUAConsole:SetGlobal("SpokeToCearwin","GLOBAL",3)
I spróbuj porozmawiać z Caerwinem. Jeśli dalej nie poda Ci lokalizacji, to:
C:CLUAConsole:SetGlobalGlobal("CearwinQuest","GLOBAL",4)


Dzięki wielkie za pomoc! Udało się! :smile:

Wpisałem do konsoli dwie linie tej treści jedna po drugiej:

CLUAConsole:SetGlobal("CearwinQuest","GLOBAL",3)

CLUAConsole:SetGlobal("SpokeToCearwin","GLOBAL",3)

Cearwin w końcu zobaczył, że mam talizmany i wskazał mi wejście do podziemnej świątyni w Obozie Bandytów. Lekko się zdziwiłem, że mi nie zabrał tych talizmanów (ale to nic - przydadzą się na pewno).

Udałem się we wskazane miejsce i ikona kursora zmieniła się w ikonkę drzwi. Myślę, że reszta questa będzie już działała jak trzeba.

Jeszcze raz wielkie dzięki dla Ciebie i Kinskiego. Czas teraz skopać tyłki w dobrej sprawie tym kultystom Bane'a jak mawia Minsc :wink:
Ostatnio zmieniony przez p.jakub88 2020-08-19, 16:00, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-19, 16:00   

Przed chwilą przeszedłem quest Stone of Askavar. Finałowa walka była dosyć ciężka - zabijałem wrogów na raty. :lol:

Ogólnie mod polecam każdemu. Moja ocena - 9/10 z uwagi, że lokacje które trzeba było odwiedzić by zebrać amulety znajdowały się dość daleko od siebie. Jak na razie najlepszy mod dodający zadania jaki przetestowałem - zobaczymy czy The Grey Clan Episode I: in Candlelight będzie równie dobry. Quest "Serce Mroku" z TWM też był niezły, z tym że wykorzystywał lokację z Icewind Dale (akurat grałem w Enhanced Edition stąd wiem). Nie można też zapominać o Baldur's Gate Mini-Questy i Spotkania - także świetny. Z kolei questy dodane przez The Vault v5 uważam za trochę przegięte (zbyt trudne).

Co do moich problemów z modem The Stone of Askavar i potrzeby używania poleceń konsoli by go ukończyć to nie wiem czy była to wina samego moda czy innych które miałem też zainstalowane w tym samym czasie. Może kiedyś do tego dojdę sam albo z czyjąś pomocą.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group