Poprzedni temat «» Następny temat
Baldur's Gate - choroby
Autor Wiadomość
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-10, 12:13   Baldur's Gate - choroby

Witam,

mam zainstalowany BG1 + OzWM.

Czy jest możliwość wyleczenia choroby jednej z postaci z drużyny za pomocą eliksiru, czaru lub odwiedzenia świątyni?

Czy jest możliwość zapobiegnięcia zachorowaniu za pomocą eliksiru, czaru, zwoju ochrony?

Gdzieś przeczytałem, że choroby w BG 1 "automatycznie" się leczą po przespaniu odpowiedniej ilości godzin - to prawda? W Icewind Dale można zażyć np. napar z mumii aby wyleczyć chorobę, a jeżeli się z tym zwleka to postać może nawet umrzeć.

Pytam, bo mam moda zainstalowanego, w którym eksploruje się jaskinie pod Beregost w celu znalezienia pewnego artefaktu i można zachorować w czasie walki ze szczurem (jak to brzmi).
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cecylio 


Wiek: 29
Posty: 270
Podziękowania: 11/41
Wysłany: 2020-08-10, 16:34   

Chyba rzeczywiście tylko odpoczynek. Nie wiem czy aTweaks działa pod klasycznego Baldura, ale przywraca on zdolności Paladyna związane z leczeniem, lub odpornością, chorób. Przywraca, czytaj: robi to, co powinien robić.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
p.jakub88
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-10, 16:44   

Cecylio napisał/a:
Chyba rzeczywiście tylko odpoczynek. Nie wiem czy aTweaks działa pod klasycznego Baldura, ale przywraca on zdolności Paladyna związane z leczeniem, lub odpornością, chorób. Przywraca, czytaj: robi to, co powinien robić.

Dzięki za szybką odpowiedź!

Tak też myślałem, bo nie znalazłem żadnego czaru czy zwoju ochrony na ten temat. Szukałem informacji tutaj: https://gexe.pl/baldurs-gate

Z tego co wiem to aTweaks nie jest pod BG1 + OzWM: http://readme.spellholdst...me_atweaks.html

A co do przywróconych zdolności Paladyna, to pewnie o to Ci chodziło (cytat z Readme):

"Restore innate disease immunity to Paladins
This component makes all Paladins inherently immune to disease, as per PnP rules. It also adds an innate Cure Disease ability, usable once per day, to the True Paladin and Cavalier kits. The Inquisitor and Undead Hunter kits do not receive the Cure Disease ability due to their respective restrictions. Note: a new game must be started in order for this component to function properly
."
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cecylio 


Wiek: 29
Posty: 270
Podziękowania: 11/41
Wysłany: 2020-08-10, 17:14   

A który poziom ma twój Kapłan? Pogrzebałem trochę i ta strona sugeruje, iż zaklęcie Cure Disease pojawiło się już w pierwszym Baldurze.

https://baldursgate.fandom.com/wiki/Cure_Disease

Jest to zaklęcie trzeciego poziomu, więc Kapłan musi mieć poziom... 5?

EDIT: z kolei ta strona mówi coś zupełnie innego xD

https://baldursgate.fandom.com/wiki/Priest_spells
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-10, 18:15   

Cecylio napisał/a:
A który poziom ma twój Kapłan? Pogrzebałem trochę i ta strona sugeruje, iż zaklęcie Cure Disease pojawiło się już w pierwszym Baldurze.

https://baldursgate.fandom.com/wiki/Cure_Disease

Jest to zaklęcie trzeciego poziomu, więc Kapłan musi mieć poziom... 5?

EDIT: z kolei ta strona mówi coś zupełnie innego xD

https://baldursgate.fandom.com/wiki/Priest_spells

W drużynie mam Jaheire wojownik / druid aktualnie na poziomie 4.

W obu Twoich linkach podają, że czar może rzucać między innymi Szaman - nie ma takiej profesji w klasycznym BG1: https://baldursgate.fandom.com/pl/wiki/Szaman

Poza tym, przeszedłem BG1 + OzWM kilka razy i nie przypominam sobie, żebym spotkał się z tym czarem. Jednak zapytać zawsze można, aż takim specem od serii Baldur's Gate to nie jestem, lol.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 40
Posty: 1389
Podziękowania: 87/1
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2020-08-12, 04:33   

Cytat:
Czy jest możliwość wyleczenia choroby jednej z postaci z drużyny za pomocą eliksiru, czaru lub odwiedzenia świątyni?

Eliksir zdrowia. Możliwe, że Rozproszenie magii też działa.

Czaru Leczenia chorób w klasycznym BG + OZWM nie ma. Świątynie też nie serwisują. Z prostego powodu - to bardzo rzadki efekt. Nie kojarzę, żeby występował jako skutek ataku jakichś potworków czy pułapek.

Cytat:
Czy jest możliwość zapobiegnięcia zachorowaniu za pomocą eliksiru, czaru, zwoju ochrony?

Pośrednio Lustrzane odbicia lub Półmaterialność. Pazurki szczurków raczej nie mają umagicznienia broni. Odporność na magię też powinna zapobiegać.
_________________
Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-12, 08:23   

Kinski napisał/a:
Cytat:
Czy jest możliwość wyleczenia choroby jednej z postaci z drużyny za pomocą eliksiru, czaru lub odwiedzenia świątyni?

Eliksir zdrowia. Możliwe, że Rozproszenie magii też działa.

Czaru Leczenia chorób w klasycznym BG + OZWM nie ma. Świątynie też nie serwisują. Z prostego powodu - to bardzo rzadki efekt. Nie kojarzę, żeby występował jako skutek ataku jakichś potworków czy pułapek.

Cytat:
Czy jest możliwość zapobiegnięcia zachorowaniu za pomocą eliksiru, czaru, zwoju ochrony?

Pośrednio Lustrzane odbicia lub Półmaterialność. Pazurki szczurków raczej nie mają umagicznienia broni. Odporność na magię też powinna zapobiegać.

Dzięki za informację!

W opisie eliksiru zdrowia nic nie piszą o tym że leczy choroby - jesteś pewny? Podają jedynie że neutralizuje trucizny i przywraca punkty życia.

Chorobą w walce mogą zarazić np. Ghule i Ghasty.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 40
Posty: 1389
Podziękowania: 87/1
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2020-08-12, 13:10   

Technicznie Eliksir zdrowia leczy 10 PŻ, usuwa zatrucie, niweluje efekt upicia oraz usuwa choroby.

Cytat:
Chorobą w walce mogą zarazić np. Ghule i Ghasty.

Tak, ghasty wywołują "chorobę" (ghule nie). Ale efekt "choroby" wywołanej przez ghasta to w zasadzie nie jest choroba tylko oddzielny efekt. Technicznie ikona wygląda jak ta "choroby", ale to inny efekt niż w BG2 czy IWD. Powoduje karę do TraK0 -2, jeśli nie uda się rzut obronny przeciwko różdżkom.
Rozproszenie magii działa. Pośrednio przemiana w galaretę musztardową z Polimorfowania siebie (czar maga 4 poziom) też zabezpiecza przed chorobami i innymi efektami. Jednak nie przed obrażeniami fizycznymi.

Cytat:
mam moda zainstalowanego, w którym eksploruje się jaskinie pod Beregost w celu znalezienia pewnego artefaktu i można zachorować w czasie walki ze szczurem (jak to brzmi).

Darkside of the Sword Coast (zadanie Otho)? Jeśli tak, to w zwoju kapłańskim powinno być Leczenie chorób (poziom 3) i Uzdrowienie (poziom 6). O ile pamiętam, to Jet'Laya ma przedmiot, który chroni przed chorobami (pierścień?).
Ewentualnie The Stone of Askavar też coś dodaje w tych rejonach.
_________________
Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-13, 20:52   

Przeszedłem już ten quest: polegał na odnalezieniu kamienia Serce Mroku dla pewnego kapłana z Beregostu. Chorobę jednej z postaci z drużyny wyleczyłem po prostu snem. A przed jadem pająka ochronił mnie zwój ochrony przed trucizną kupiony u maga Thalantyra. Droga rzecz ale skuteczna.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group