Poprzedni temat «» Następny temat
Przeniesienie WoBG na silnik EE
Autor Wiadomość
Olej 

Posty: 14
Podziękowania: 1/2
Wysłany: 2020-07-23, 13:15   Przeniesienie WoBG na silnik EE

Czy jest możliwość przeniesienia WoBG na silnik EE bez dodawania zawartości, przy wsparciu finansowym autora takie przedsięwzięcia ? Poprawiloby to problemy z płynnością , jak i również przyspieszyło wszystkie czasy ładowania, plus problemy z rozdzielczością ekranu.Oczywiście trzeba by usunąć całkowicie Icewind Dale 2 z gry ponieważ nie występują na tym silniku, to samo tyczy się połowy modów.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Azdul 

Posty: 18
Podziękowania: 2/3
Wysłany: 2020-07-23, 14:19   

Temat powraca co jakiś czas w innych wątkach (np. Propozycje dodatków i zmian albo WoBG.) Generalnie - autor (Dradiel) ma wciąż wiele pomysłów na poprawki i dodawanie nowej zawartości do WoBG na klasycznym silniku - a czas nie jest z gumy.

Icewind Dale II na EE jest jak najbardziej możliwe, tylko dokończenie tego projektu wymaga wiele czasu i zapału.

Rozwiązanie problemów z interfejsem czy wydajnością, czy dodanie wsparcia Siege of Dragonspear do wersji klasycznej podlega tym samym ograniczeniom - TobEx i GemRB są na GitHubie, tylko ktoś musi usiąść i zrobić :wink:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Olej 

Posty: 14
Podziękowania: 1/2
Wysłany: 2020-07-23, 14:30   

Siege of Dragonspear jest nieistotny.Bardziej chodzi o optymalizacje gry jak na wersji EE.Mógłby taką modyfikacje Dradiel sprzedawać np na steamie.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Azdul 

Posty: 18
Podziękowania: 2/3
Wysłany: 2020-07-23, 15:42   

Olej napisał/a:
Bardziej chodzi o optymalizacje gry jak na wersji EE.

Nie jestem pewien, czy WoBG na EE działałby dużo płynniej. Główną przyczyną problemów wydajnościowych w WoBG są skrypty z modów, a te pozostałyby w większości bez zmian.

Nic nie stoi na przeszkodzie aby samodzielnie spróbować zbudować namiastkę WoBG na EE, która działałaby płynnie. EET całkiem dobrze zastępuje BGT, a BG1NPC, Ascension, BG1QE mają swoje wersje dla EE. Wprawdzie na razie nie umywałoby się to do WoBG pod względem zawartości, kompatybilności, wparcia dla języka polskiego - ale WoBG też zaczynał od stosunkowo niewielkiej kompilacji modów na potrzeby jednej osoby.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 45
Posty: 703
Podziękowania: 154/159
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2020-07-24, 00:08   

Azdul napisał/a:
BG1NPC, Ascension, BG1QE mają swoje wersje dla EE. Wprawdzie na razie nie umywałoby się to do WoBG pod względem zawartości, kompatybilności, wparcia dla języka polskiego - ale WoBG też zaczynał od stosunkowo niewielkiej kompilacji modów na potrzeby jednej osoby.

Wersje EE ma obecnie znacznie więcej modów. Nawet niektóre megamody (przy okazji: dostały ostatnio dzięki morganowi aktualizację tłumaczeń).
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1777
Podziękowania: 772/118
Wysłany: 2020-07-24, 06:25   

Temat wraca co jakiś czas. Jednak nic się w tej sprawie nie zmieniło. Nie przewiduję przeniesienia WoBG na wersję EE. Należę do osób, które wolą oryginalny silnik. I tak jak kiedyś już napisałem, prędzej przeniósłbym dodatkową zawartość z EE do WoBG, niż przenosił WoBG na EE.
Poza tym płynność gry to pojęcie względne. Wiele zależy od komputerów na których WoBG jest uruchamiane. U mnie chodzi płynnie. Czasy przechodzenia pomiędzy lokacjami też mi jakoś nie przeszkadzają przy używaniu dysków ssd.
Ciekawe, czy wersja EE chodziła by tak płynnie, gdybyś do niej napakował tyle modów co jest w WoBG. Mam poważne wątpliwości, bo problemem nie tyle jest silnik gry, co bagatelizowanie przez moderów optymalizacji działania pisanych przez nich skryptów i nadużywanie zmiennych globalnych. Przy ilości modów zawartych w WoBG silnik musi obsłużyć ogrom zasobów A jak jeszcze do tego dojdzie zbieractwo graczy wszystkiego co popadnie z użyciem toreb przechowywanie (to największa przyczyna spowolnień) i innych tego pojemników, to silnik gry na niektórych konfiguracjach komputerów zaczyna spowalniać.
Zawsze mogę ograniczyć torby przechowywania, tylko pewnie zaraz by było pełno głosów niezadowolenia, że je usuwam, albo zmniejszam pojemność. Cóż zadowolić się wszystkich nie da.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Azdul 

Posty: 18
Podziękowania: 2/3
Wysłany: 2020-07-24, 08:17   

memory napisał/a:
Wersje EE ma obecnie znacznie więcej modów. Nawet niektóre megamody (przy okazji: dostały ostatnio dzięki morganowi aktualizację tłumaczeń).

Lista zaproponowana przeze mnie jest bardzo ograniczona, bo nie mam odpowiedniej wiedzy o wzajemnej kompatybilności modów.

Nawet dodanie BG1UB i UB do ww. listy z włączeniem wszystkich komponentów - sprawi, że pojawią się problemy na styku z BG1NPC i Ascension.

Bardzo przydałaby "półoficjalna" lista wzajemnie kompatybilnych modów dla EE - dla osób, które chcą mieć namiastkę WoBG dla EE - z wyszczególnieniem komponentów, które należy / nie należy instalować.

W kolejnym kroku proces instalacji możnaby zautomatyzować przy użyciu nowych narzędzi modderskich dla EE.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Olej 

Posty: 14
Podziękowania: 1/2
Wysłany: 2020-07-26, 23:15   

dradiel napisał/a:
Mam poważne wątpliwości, bo problemem nie tyle jest silnik gry, co bagatelizowanie przez moderów optymalizacji działania pisanych przez nich skryptów i nadużywanie zmiennych globalnych. Przy ilości modów zawartych w WoBG silnik musi obsłużyć ogrom zasobów A jak jeszcze do tego dojdzie zbieractwo graczy wszystkiego co popadnie z użyciem toreb przechowywanie (to największa przyczyna spowolnień) i innych tego pojemników, to silnik gry na niektórych konfiguracjach komputerów zaczyna spowalniać.
Zawsze mogę ograniczyć torby przechowywania, tylko pewnie zaraz by było pełno głosów niezadowolenia, że je usuwam, albo zmniejszam pojemność. Cóż zadowolić się wszystkich nie da.
Pobrałem około 50 modów do EE Trilogy i gra działała płynnie, przechodzenie pomiędzy lokacjami trwało sekunde, wczytywanie również :mrgreen: Niestety klasyczne baldury niezałeżnie od sprzętu ,nadal będą niezoptymalizowane
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group