Poprzedni temat «» Następny temat
Bugi w WoBG, Część II
Autor Wiadomość
BRP 

Posty: 89
Podziękowania: 4/8
Wysłany: 2020-05-15, 19:08   

Witaj "Miszczu".

Dead nie odpowiedział na twoje pytanie, więc skorzystam z okazji i ja na nie odpowiem.
Moja drużyna też gra na wersji 1.86, ale gra została utworzona ze dwa lata temu na wersji 1.84 i wszystkie aktualne wtedy ustawienia obowiązują do dzisiaj. Dotyczy to, na przykład, owego nieszczęsnego Grimuaru Mistrzostwa Broni, który miał wtedy błędny opis.
Jeśli w chwili obecnej odpalę konsolę lub SK, to dalej dowiem się, że Grimuar dodaje +3 do dwóch parametrów i wcale nie jestem zdziwiony, że tak jest. Jestem nawet zadowolony z tego, że tak jest, bo nic bardziej nie wkurza gracza, jak zmiana reguł w trakcie gry.

Okazuje się, że, aby skorzystać z wszystkich poprawek dostępnych w wersji 1.86, należy rozpocząć grę od nowa (właśnie to sprawdziłem). W innych przypadkach pozostają dawne ustawienia gry. Dla waszych drużyn może być to błogosławieństwem lub przekleństwem, wszystko zależy od tego, czego oczekujecie.

Na razie podziękowania dla "miszcza" za to, że nie zmienia "na siłę" naszych sejwów i naszych gier w trakcie rozgrywki.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Valjean

Posty: 22
Wysłany: 2020-05-17, 20:11   

BG1, Drizzt Saga. Mroczny Elf padł podczas walki z Liszem Korgaxem. Wskrzesiłem go za pomocą zwoju. Wskrzeszony nie ma broni w głównej ręce, tzn. sejmitar niby jest w ekwipunku w odpowiednim slocie, ale w praktyce drow go nie trzyma w dłoni, zamiast tego wali piąchą (co ciekawe, w drugiej ręce sejmitar jest OK). Kliknięcie w ikonkę sejmitara w slocie wyświetla info, że sprzętu nie można zdjąć. Na ekranie głównym, w pasku na dole jest tylko piącha.

Mogę mu co prawda dać inny szpej do machania, więc nie będzie kompletnie bezużyteczny, ale to chyba tak nie powinno działać...?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
YNWA 

Posty: 11
Podziękował 4 razy
Skąd: Płock
Wysłany: 2020-05-22, 05:36   

Nie wiem czy to bug, czy tylko moja niewiedza (co rok zaczynam grać i nigdy nie kończę ;), ale płaszcz ukrycia (+15 do krycia) i pajęcze buty ostrożności (+15% do krycia) różnie dodają punkty. Płaszcz daje 7-8 pkt Kivanowi, ale już Imoen zgodnie z opisem 15. Buty też 15% nie dają. Imoen dodają 15 pkt, Kivanowi 17 (przy bazowych odpowiednio 15 i 53).
Nie umiem się doliczyć :/

I takie kosmetyczne już błędy:
Tarcza Lathandera nie ma w opisie, że obniża Trak0 o 2.

Zadanie 'Sąsiad Allany ma kłopoty' wisi w zadaniach bo ukradłem eliksir zamiast go kupić i mimo wykonania questa nie znika i przypomina, żeby kupić eliksir transformacji.

pzdr

0078 beregost powrot.rar
Pobierz Plik ściągnięto 6 raz(y) 269,33 KB

_________________
You'll Never Walk Alone
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
BRP 

Posty: 89
Podziękowania: 4/8
Wysłany: 2020-06-14, 17:04   

Drobna usterka, którą warto poprawić, bowiem wprowadza graczy w błąd.

Po rzuceniu klątwy na Jaheirę, druidka atakuje drużynę tekstem z NeJ.
Załączam stosowny obrazek.

klątwa Ployera.bmp
Plik ściągnięto 1 raz(y) 5,93 MB

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Azdul 

Posty: 12
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2020-06-16, 09:36   

Rozpocząłem nową grę w wersji 1.87. Przyłączyłem Branwen, i ma ona drugi poziom, i wiedzę (lore) ustawioną na zero. Zdjąłem wszystkie magiczne przedmioty - bez zmian. Kapłanka drugiego poziomu powinna mieć wiedzę przynajmniej 2.

Pozdrawiam,
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
BRP 

Posty: 89
Podziękowania: 4/8
Wysłany: 2020-06-16, 19:23   

Moja całkiem nowa drużyną, utworzona już na wersji 1.86 ograła dotąd spory kawałek gry.
Przedstawię kilka nowych problemów, które pojawiły się w niedawno temu.
Błędy można uznać za:
- kosmetyczne, jeśli graczem jest stary wyga, który przechodzi grę n-ty raz z rzędu.
- krytyczne, jeśli trafi na nie nowy gracz.

Błędów jest, co najmniej kilka, ale dzisiaj przedstawię tylko główny problemem, z którym spotkałem się po drodze przez Amn.
Są to dialogi Jaheiry, które powinny odpalić się W kilku miejscach gry i ułatwić drużynom dalszą rozgrywkę, ale (de facto) ją utrudniają.

1. Dzielnica mostów - siedziba Rejieka Skórarza.
W tym miejscu powinienewś zostać ostrzeżony przez członków swojej drużyny o grążącym ci niebezpieczeństwie:
- Jeśli masz Anomena w drużynie (lub Anomena i Jaheirę), to wszystko jest niby w porządku. Otrzymasz ostrzeżenie, ale tylko od Anomena.
- Jeśli nie masz Anomena w drużynie, ale masz Jaheirę, to właśnie druidka powinna ostrzec drużynę, ale zamiast ostrzeżenia zostaniesz
zaatakowany dialogami z dawno zakończonego [NeJ]. Chwilowo nic groźnego nie dzieje się.

2. Po jakimś czasie zawitasz do Doków i być może zechcesz zwiedzić dom Tyrianny. Niczego ciekawego tam nie ma, ale po wejściu na górny poziom budynku pojawi się ponownie stary i dobrze znany błąd z moda [I Shall Never Forget]. Drobna różnica polega na tym, że zostaniesz zaatakowany dialogami Jaheiry, pochodzącymi z [NeJ]. Jeśli nie znasz fabuły gry, to "witaj w czarnej rzyci" (cytat pochodzi z Wiedźmina).

3. Tawerna Morska Zdobycz, również w Dokach. W tym miejscu czeka na Jaheirę Baron Ployer.
Początkowo wszystko idzie dobrze (tzn. zgodnie z poradnikiem), ale po rzuceniu klątwy, Jaheira atakuje drużynę dialogami z [NeJ] i gra ztrzymuję się. Mniej obeznani gracze mogą zaliczyć w tym miejscu dużą wpadkę, bowiem Baron i jego magowie pozostają w Tawernie i nie bardzo wiadomo, co z nimi zrobić.
- Oczywiście można ich natychmiast zaatakować, ale to nie tak miało być.
- Dalsze dialogi Jaheiry nie zaskakują automatycznie. Można poradzić sobie z tym problemem za pomocą kodu lub zagadać do Jaheiry wodzem drużyny i zainicjować dialog "ręcznie".

Jeśli dialogi Jaheiry zaskoczą, to dalszą część zadania można już wykonać poradnikową metodą. Jeśli nie zaskoczą, to znowu lądujemy w "czarnej rzyci".

Na dzisiaj starczy. Za tydzień lub dwa moja drużyna powinna zakończyć III rozdział gry. Wtedy będę miał więcej do powiedzenia.

Pozdrowienia
Bayzelus RP
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowyU

Posty: 308
Podziękowania: 19/199
Wysłany: 2020-07-02, 22:33   

Po dotarciu na wyspę (mod Bone Hill), nie da się wskrzesić CHARNAME, do tej pory wszystko było ok.

W załączeniu save.

940000023-blad.zip
Pobierz Plik ściągnięto 1 raz(y) 436,82 KB

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1762
Podziękowania: 771/118
Wysłany: 2020-07-03, 05:57   

Unikaj przemieszczania się pomiędzy lokacjami z martwą główną postacią, ponieważ istnieje prawdopodobieństwo powstania błędu braku możliwości wskrzeszenia, na który jedyną radą jest edycja sejwa.

Pod linkiem masz naprawiony sejw:

https://drive.google.com/open?id=1NZqxCQAtjpy6MuwLElylJokmbE1CE7bg
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowyU
Balulish

Posty: 6
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2020-07-05, 22:08   

Dzień dobry,

przekopałem różne solucje, próbowałem pomocy na grupie FB dot. BG/IWD, oglądałem na youtubie jak inni przechodzą lokację i wydaje mi się, że to jednak bug.

W Głębi Dorna, w sali z okrągłym stołem, są ukryte drzwi. Problem mam taki, że te drzwi są zamknięte i nie da się ich otworzyć "złodziejsko" (nie ma tradycyjnego zamka). Byłem w lokacji z umbrowym kolosem, wykonałem "jego" zadanie, zdobyłem odznakę, ale nic to nie daje.

Poniżej save oraz "zdjęcie" ekranu. Print screen niestety mi nie działa po odpaleniu WOBG.

https://ibb.co/chb9mCZ

http://s000.tinyupload.co...166147967282592

To bug? Mój jakiś błąd? Da się jakoś naprawić save'a :(?
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1762
Podziękowania: 771/118
Wysłany: 2020-07-05, 22:28   

Żaden błąd. Trzeba mieć klucz do drzwi. Wypada z jednego Neooroga przed wejściem do Głębi Dorna. Pewnie leży tam, gdzie ubiłeś Neooroga. Wróć i go podnieś.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Balulish
Balulish

Posty: 6
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2020-07-05, 23:09   

Bardzo bardzo baaaaardzo Ci dziękuję. Przy okazji - jako, że obserwuję forum od lat (może ciężko w to uwierzyć, ale byłem przy samym starcie, choć wówczas pod innym nickiem, którego już nie pamiętam), to naprawdę wyrazy uznania za wszystko co zrobiłeś/robisz.

20 lat ogrywam Baldury i byłem przekonany, że to bug. Jakoś nie mogłem skojarzyć, że do tych drzwi był klucz.

Jeśli kiedykolwiek będziesz we wrocławiu to daj znać (serio), stawiam piwo i dobrą szamę :)! 609-804-156
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group