Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z modami
Autor Wiadomość
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 37
Posty: 983
Podziękowania: 162/40
Wysłany: 2020-05-03, 22:08   

Tuldor88 napisał/a:
Hmm... nie lubię EE. Od chwili gdy wyszło i ludzie zaczęli mody konwertować tak by były z tym badziewiem zgodne co i rusz jakiegoś babola na wersji klasycznej znajduję mimo i w starszych wersjach tych samych modów wszytsko chodziło jak w zegarku...

[/spoiler]


Tuldi, tylko nie badziewia, wypraszam sobie. Wielu graczy i modderów preferuje obecnie tę wersję ,czy ci się to podoba czy nie. I nie mówię tu teraz o samym Beamdogu, co do którego sam mam obecnie wiele zastrzeżeń, ale o samych wydaniach EE..To już narzekanie w każdym możliwym momencie na EE staje się nudne. Moderzy nie przestaną robić czy konwertować modów na EE, bo tobie się tam coś nie odpala. I tak wielu z nich podejmuje wysiłek, żeby zachować kompatybilność wsteczną. Poza tym atut na korzyść wersji klasycznej, że z modami daje lepszy efekt niż EE można obecnie włożyć między bajki. Na tę chwilę zdecydowana większość najważniejszych modów jest kompatybilna z EE i w dużej mierze także z EET, jedynie jakieś pomniejsze mody, w które mało kto gra albo o których mało kto wie, nie działają z EE.

Ppza tym jak ci tak strasznie psują rozgrywkę nowe wersje modów, to instaluj tę co ci działają bez zarzutu. Problem solved.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
picollo
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-02, 17:42   

memory napisał/a:


Nie masz TWM?


Zasugerowałem się twoim pytaniem i zainstalowałem moda Tajemnice Wybrzeża Mieczy w wersji 3.51 (jeśli o niego Ci chodziło) - plik instalacyjny nazywa się "_TWMdemo_v3.51_bg1". Póki co jestem z niego zadowolony - nowe przedmioty, ceny strzał i bełtów normalne, różne nowe ciekawe rozwiązania dla mechaniki gry (np. punkty doświadczenia za otwieranie zamków, itp). Dam sobie chyba spokój z NTotSC - za dużo z nim zachodu. Dzięki za podpowiedź! :smile:

EDIT: Przeniesione z tego tematu - M
Ostatnio zmieniony przez Meisarcha 2020-08-08, 00:27, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 46
Posty: 714
Podziękowania: 162/160
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2020-08-03, 03:45   

p.jakub88 napisał/a:
memory napisał/a:


Nie masz TWM?


Zasugerowałem się twoim pytaniem i zainstalowałem moda Tajemnice Wybrzeża Mieczy w wersji 3.51 (jeśli o niego Ci chodziło) - plik instalacyjny nazywa się "_TWMdemo_v3.51_bg1". Póki co jestem z niego zadowolony - nowe przedmioty, ceny strzał i bełtów normalne, różne nowe ciekawe rozwiązania dla mechaniki gry (np. punkty doświadczenia za otwieranie zamków, itp). Dam sobie chyba spokój z NTotSC - za dużo z nim zachodu. Dzięki za podpowiedź! :smile:

Najświeższa wersja pod oryginalne BG1 to chyba TWMdemo_3.52R3_BG1. Do pobrania stąd.

Cytat:
A mój avatar - David Stirling założyciel jednostki specjalnej SAS w II WŚ. Jestem fanem serii gier Hidden & Dangerous, lol.

Nie znam Hidden & Dangerous, ale pierwsze, co mi przyszło do głowy na widok Twojego awatara, to proza Alistaira MacLeana (Działa Navarony, Tylko dla orłów. On też chyba lubił tego Stirlinga :wink: )
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
p.jakub88
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-03, 09:37   

Cytat:


Najświeższa wersja pod oryginalne BG1 to chyba TWMdemo_3.52R3_BG1. Do pobrania stąd.

Nie znam Hidden & Dangerous, ale pierwsze, co mi przyszło do głowy na widok Twojego awatara, to proza Alistaira MacLeana (Działa Navarony, Tylko dla orłów. On też chyba lubił tego Stirlinga :wink: )


Dzięki za link - napewno wypróbuję! :smile:

Swego czasu przeczytałem chyba wszystkie powieści Alistara MacLeana jakie napisał, lol.

Co do serii gier Hidden & Dangerous stworzyłem moda do H&D Deluxe jakbyś był kiedyś zainteresowany: https://www.moddb.com/mod...e-ultimate-mod1
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-04, 15:02   

memory napisał/a:
Ktoś mi tu podpowiada, że przydałby Ci się patch 2.01B, ale nie wiem, czy rzecz jest jeszcze do ściągnięcia. Naprawiał cenę strzał, nikt już dziś nie pamięta, czy także wilki.


Wracając do tematu - na próbę zainstalowałem moda Darkside of the Sword Coast w wersji 1.06, który jest składową moda NTotSC. Ceny zwykłych strzał i bełtów są normalne, tak jak i prędkość poruszania się wilków.

Mody zainstalowałem zgodnie z instrukcją zamieszczoną tutaj: http://baldur.cob-bg.pl/bg1-mody?pg=3

Z tą różnicą, że nie mam wszystkich modyfikacji z listy zainstalowanych.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Albatros
Przyjaciel Klanu


Posty: 66
Podziękowania: 6/11
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-08-04, 20:36   

Wilki w NTotSC są podpakowane, a ceny w sklepach wysokie - to celowy zamysł autora. Ma być trudniej. Przypomnij sobie ile miałeś złota jak grałeś 20 lat temu oraz czy spotkania z wilkami sprawiały trudności. Wychodząc z Candlekeep należy trzymać się głównego traktu, bo w lasach jest niebezpiecznie :mrgreen:

Jedyny oficjalny patch do NTotSC to v2.01B. Item Correction Mod nie jest autorstwa Aurelinusa i z tego co pamiętam bardzo narzekał na jego używanie. Aczkolwiek z tego co pamiętam faktycznie niektóre przedmioty bywały przegięte jak np. płaszcz szaleństwa, który powodował efekt permanentny, nawet po ściągnięciu . Poprawka Zeda (ZN_Faded_v6) dodawała antidotum, więc ten nieoficjalny fix był mocno rekomendowany i warty instalacji.

DSotSC był mocno zabugowany, w wersji 1.04 bardziej grywalny, a chyba najlepiej dopieszczony w NTotSC. Proponuję rozważyć instalację mimo wszystko.

Do listy możesz jeszcze dorzucić The Grey Clan Episode I: In Candlelight. Dosyć wymagający z tego co pamiętam, ale satysfakcjonujący. Akcja zaczynała się się jakoś we Wrotach Baldura.

Generalnie jeśli chodzi o kolejność instalacji modów: NTotSC + patch 2.01B (jedyna instalka nie-Weidu), potem reszta, następnie widescreen, a na końcu TWM z uwagi na to, że kilka komponentów TWM pokrywają się z innymi modami, ale instalator je wykrywa i nie zdubluje, a do tego zawiera ładną nakładkę/poprawkę GUI na widescreen.

Na koniec przysyłam pozdrowienia p.jakub88, widać że elitarny fan prawdziwego BG1, a nie tego crapiszcza zwanym Enhanced Edition :grin:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
p.jakub88
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-04, 21:09   

Albatros napisał/a:
Wilki w NTotSC są podpakowane, a ceny w sklepach wysokie - to celowy zamysł autora. Ma być trudniej. Przypomnij sobie ile miałeś złota jak grałeś 20 lat temu oraz czy spotkania z wilkami sprawiały trudności. Wychodząc z Candlekeep należy trzymać się głównego traktu, bo w lasach jest niebezpiecznie :mrgreen:

Jedyny oficjalny patch do NTotSC to v2.01B. Item Correction Mod nie jest autorstwa Aurelinusa i z tego co pamiętam bardzo narzekał na jego używanie. Aczkolwiek z tego co pamiętam faktycznie niektóre przedmioty bywały przegięte jak np. płaszcz szaleństwa, który powodował efekt permanentny, nawet po ściągnięciu . Poprawka Zeda (ZN_Faded_v6) dodawała antidotum, więc ten nieoficjalny fix był mocno rekomendowany i warty instalacji.

DSotSC był mocno zabugowany, w wersji 1.04 bardziej grywalny, a chyba najlepiej dopieszczony w NTotSC. Proponuję rozważyć instalację mimo wszystko.

Do listy możesz jeszcze dorzucić The Grey Clan Episode I: In Candlelight. Dosyć wymagający z tego co pamiętam, ale satysfakcjonujący. Akcja zaczynała się się jakoś we Wrotach Baldura.

Generalnie jeśli chodzi o kolejność instalacji modów: NTotSC + patch 2.01B (jedyna instalka nie-Weidu), potem reszta, następnie widescreen, a na końcu TWM z uwagi na to, że kilka komponentów TWM pokrywają się z innymi modami, ale instalator je wykrywa i nie zdubluje, a do tego zawiera ładną nakładkę/poprawkę GUI na widescreen.

Na koniec przysyłam pozdrowienia p.jakub88, widać że elitarny fan prawdziwego BG1, a nie tego crapiszcza zwanym Enhanced Edition :grin:


Dzięki za informacje! Mimo wszystko uważam, że te wilki i ceny strzał to trochę przegięcie - sztuczne zwiększanie poziomu trudności. Póki co zniechęciło mnie to do modu NTotSC. Nie lubię takich rozwiązań w grach. Kojarzy mi się z Icewind Dale Enhanced Edition z milionem przeciwników do zabicia (jak w jakiejś grze FPS) i tylko kilkoma questami...

Heh. Jak grałem 20 lat temu pierwszy raz (w podstawówce) to dotarcie do Gospody Pod Pomocną Dłonią to było dla mnie wielkie osiągnięcie, lol. O zabiciu zwykłego wilka nie wspominając... :roll:

The Grey Clan Episode I: In Candlelight coś nie chciał mi się zainstalować, informowało o niekompatybilnej wersji gry. Nie pamiętam już o jaką chodziło...

Aktualnie mam zainstalowany TWM i jestem z niego zadowolony. :smile:

Klasyczny Baldur's Gate I i Opowieści z Wybrzeża Mieczy to jedna z moich pierwszych gier RPG i ulubiona z tego gatunku. Mam dylemat bo Enhanced Edition ma kilka przydatnych usprawnień i jest mniej toporny (np. płynniejsza gra, usprawnienia mechaniki gry, itp) oraz można do niej także zainstalować mody podobne do tych z BG1 i OzWM. Póki co nostalgia bierze górę. :wink:
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 46
Posty: 714
Podziękowania: 162/160
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2020-08-05, 01:28   

p.jakub88 napisał/a:
The Grey Clan Episode I: In Candlelight coś nie chciał mi się zainstalować, informowało o niekompatybilnej wersji gry. Nie pamiętam już o jaką chodziło...

Mod jest naprawdę niezły, warto się z nim zmierzyć. Tutaj znajdziesz wersję, która powinna poprawnie instalować się na starym BG1.
Edit:
O proszę, morgan przypomniał mi, że mamy też wersję z poprawionym tłumaczeniem: klik.

Jeśli chodzi o Dark Side, to warto rzucić okiem na to, co akurat ostatnio piszą w dziale o BGEE Aristo i Cahir: klik.

Przy okazji na liście Arista znajdziesz jeszcze jedną ciekawą pozycję, to
The Stone of Askavar.



Albatros napisał/a:
widać że elitarny fan prawdziwego BG1, a nie tego crapiszcza zwanym Enhanced Edition

Fenomenalny klimat BG1 zaczął być zarzynany już wraz z pojawieniem się Opowieści z Wybrzeża Mieczy. Wraz z BG2 i Tronem Bhaala było tylko gorzej (DLA KLIMATU, kolejne odsłony Sagi to wciąż świetne gry i dodatki). I EE to akurat wcale nie jest gwóźdź do trumny klimatu BG1, tylko raczej kompromis między tym, co było genialne w poprzednim tysiącleciu, a tym, czego oczekują gracze tymi czasy :wink:
Na potrzeby tego wątku przytoczę tylko, co
Cahir napisał/a:
O ile kojarzę wersja DSotSC pod EET ma osłabione przedmioty i chyba też łatwiejsze walki. W każdym razie jest polecana jako całkiem nieźle z balansowana. To samo z najnowszą wersją NTotSC. Obie działają teraz niezależnie i NTotSC nie wymaga DSotSC (kiedyś chyba wymagała).

Co by wskazywało na to, ze to właśnie z wersją EE da się zaliczyć wszystkie mody bez problemów z instalacją i z zawartością, która w starszych modach potrafi wzbudzać kontrowersje.
_________________
Slainte mhath!
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
p.jakub88
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 37
Posty: 983
Podziękowania: 162/40
Wysłany: 2020-08-05, 07:01   

Generalnie ostatnimi czasy fenomenalna ilość starszych lub mniej znanych modów otrzymała nowe wersje, dodające kompatybilność z EE/EET oraz zawierające liczne poprawki błędów. Jeszcze kilka tygodni/miesięcy i będzie można na palcach jednej dłoni policzyć mody, które NIE są kompatybilne z EE. Nie wspominając już o modach, które działają Tylko na EE.

Jeśli ktoś ma ochotę spróbować te mody na EE polecam githuba SHS.

PS: Muszę w końcu znaleźć czas i dodać te mody do listy modów na stronie CoB. Nazbierało się tego już od groma...
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-05, 10:07   

Cytat:
Mod jest naprawdę niezły, warto się z nim zmierzyć. Tutaj znajdziesz wersję, która powinna poprawnie instalować się na starym BG1.
Edit:
O proszę, morgan przypomniał mi, że mamy też wersję z poprawionym tłumaczeniem: klik.

Dzięki za linki!

Teraz się zorientowałem, że przypadkowo starałem się zainstalować wersję The Grey Clan Episode I: In Candlelight dla BGT. Zmyliło mnie oznaczenie WeiDU w nazwie...

Aczkolwiek znalazłem recenzję tego moda, której autor twierdzi, że pod koniec historii Gospoda Pod Pomocną Dłonią nie świadczy już żadnych usług: https://sorcerers.net/community/threads/bg-totsc-the-grey-clan-mod-review.36460/

Jednak autor przyznaje, że testował tylko wersję 1.0 moda. Mam nadzieję, że najnowsza wersja dla BG1 + OzWM nie ma tego błędu. Lubię się zatrzymywać w tej lokacji na zakupy, lol.
Ostatnio zmieniony przez p.jakub88 2020-08-05, 12:39, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-05, 12:07   

Albatros napisał/a:


Generalnie jeśli chodzi o kolejność instalacji modów: NTotSC + patch 2.01B (jedyna instalka nie-Weidu), potem reszta, następnie widescreen, a na końcu TWM z uwagi na to, że kilka komponentów TWM pokrywają się z innymi modami, ale instalator je wykrywa i nie zdubluje, a do tego zawiera ładną nakładkę/poprawkę GUI na widescreen.


Poprawka GUI na widescreen jest fajna. Niestety instalacja w rozdzielczości 1280 x 800 (natywna rozdzielczość mojego monitora) powoduje migotanie ekranu kiedy go przewijam myszką. Po jakimś czasie oczy od tego po prostu bolą. Jedynie w 800 x 600 mi chodzi bez problemu. Zawsze coś.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-05, 14:37   

Cahir napisał/a:
Generalnie ostatnimi czasy fenomenalna ilość starszych lub mniej znanych modów otrzymała nowe wersje, dodające kompatybilność z EE/EET oraz zawierające liczne poprawki błędów. Jeszcze kilka tygodni/miesięcy i będzie można na palcach jednej dłoni policzyć mody, które NIE są kompatybilne z EE. Nie wspominając już o modach, które działają Tylko na EE.

Jeśli ktoś ma ochotę spróbować te mody na EE polecam githuba SHS.

PS: Muszę w końcu znaleźć czas i dodać te mody do listy modów na stronie CoB. Nazbierało się tego już od groma...

Apropo wiesz może, czy tak jak w przypadku BG1 + OzWM kolejność instalacji modów do BG EE ma znaczenie? Bo według autora tego posta tak: https://forums.beamdog.com/discussion/60317/bgee-recommended-mod-list-for-new-players
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 37
Posty: 983
Podziękowania: 162/40
Wysłany: 2020-08-05, 18:58   

p.jakub88 napisał/a:
Cahir napisał/a:
Generalnie ostatnimi czasy fenomenalna ilość starszych lub mniej znanych modów otrzymała nowe wersje, dodające kompatybilność z EE/EET oraz zawierające liczne poprawki błędów. Jeszcze kilka tygodni/miesięcy i będzie można na palcach jednej dłoni policzyć mody, które NIE są kompatybilne z EE. Nie wspominając już o modach, które działają Tylko na EE.

Jeśli ktoś ma ochotę spróbować te mody na EE polecam githuba SHS.

PS: Muszę w końcu znaleźć czas i dodać te mody do listy modów na stronie CoB. Nazbierało się tego już od groma...

Apropo wiesz może, czy tak jak w przypadku BG1 + OzWM kolejność instalacji modów do BG EE ma znaczenie? Bo według autora tego posta tak: https://forums.beamdog.com/discussion/60317/bgee-recommended-mod-list-for-new-players


Tak, w przypadku EE kolejność instalacji modów też ma znaczenie.

Na stronie CoBu możesz zapoznać się z listą modów kompatybilnych z BGEE i BG2EE. Lista jest co jakiś czas aktualizowana. Natomiast co do kolejności instalacji, to trzeba poszperać na forach.

Lista modów do BGEE

Lista modów do BG2EE
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 46
Posty: 714
Podziękowania: 162/160
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2020-08-05, 22:57   

p.jakub88 napisał/a:
Aczkolwiek znalazłem recenzję tego moda, której autor twierdzi, że pod koniec historii Gospoda Pod Pomocną Dłonią nie świadczy już żadnych usług: https://sorcerers.net/community/threads/bg-totsc-the-grey-clan-mod-review.36460/

Jednak autor przyznaje, że testował tylko wersję 1.0 moda. Mam nadzieję, że najnowsza wersja dla BG1 + OzWM nie ma tego błędu. Lubię się zatrzymywać w tej lokacji na zakupy, lol.

To na pewno przestarzała informacja. Po zakończeniu moda gospoda PPD odzyskuje swą dawną świetność :razz:
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
p.jakub88 


Wiek: 32
Posty: 45
Podziękował 13 razy
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-08-06, 19:11   

Cytat:

Mod jest naprawdę niezły, warto się z nim zmierzyć. Tutaj znajdziesz wersję, która powinna poprawnie instalować się na starym BG1.
Edit:
O proszę, morgan przypomniał mi, że mamy też wersję z poprawionym tłumaczeniem: klik.

Nie wiem czemu, ale przy instalacji moda w języku polskim wywala mi błąd że nieznaleziono jakiś składników. Udało mi się zainstalować tylko w języku angielskim.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group