Poprzedni temat «» Następny temat
Prace nad modyfikacją
Autor Wiadomość
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 501
Podziękowania: 23/77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-02, 11:59   

AbdelStrife napisał/a:
Wystarczyłoby poromansować/zaprzyjaźnić się tylko z 2 bądź 3 postaciami czy tez w sytuacji gdy byłbym jedynym testerem powinienem sprawdzić wszystkie postaci?


Będzie super nawet jeśli zgodzisz się przetestować nawet 1 NPC - niczego nie będę nikomu narzucać. Równie dobrze możesz przyłączyć 5 postaci kobiecych NPC (dla wersji testowej wyłączę ograniczenia w romansowaniu, w tym konflikty romansowe) i korzystając z konsoli kodów (przyspieszanie wystąpienia rozmowy dialogowej - wytłumaczyłbym, co i jak) po prostu sprawdzić, czy odpalają się wszystkie rozmowy romansowe.

AbdelStrife napisał/a:
A i jeszcze jedno...czy jest to test skupiający się głownie na znajdowaniu bugow czy tez innych rzeczy jak np. potencjalnych błędów ortograficznych, konstruktywną krytyką postaci i questów w celu możliwych zmian/poprawek/rozszerzen w tym zakresie bądź tez uwag z zakresu jak łatwe/trudne są questy oraz czy postacie nie są zbyt silne (overpowered) lub zbyt słabe?


Na pewno ogólna opinia ma znaczenie - kiedy ostatnio memory testował wersję z 5 NPC, wskazał mi na istotne kwestie w dialogach Rimardo. Dzięki jego opinii dialogi wyglądały finalnie zupełnie inaczej. Nie oznacza to jednak, że zgodzę się z każdym komentarzem, gdyż sam jako twórca też mam pewną wizję mojej modyfikacji.

Co do błędów ortograficznych - nie powinno ich być. Pięciu z moich NPC przeszło korektę (dzięki Aristo!), ale uwagi dotyczyły raczej błędów interpunkcyjnych/stylistycznych. Na pewno przed wydaniem modyfikacji przejrzę wszysktie teksty jeszcze raz, natomiast przy takiej ilości tekstu łatwo jest mi coś przeoczyć (jako autor nie zwracam też uwagi na pewne oczywiste omyłki, które są widoczne wyłącznie dla innych osób niż ja). Za wszelkie wskazania błędów również będę zatem wdzięczny.

Co do testowania questów - ogólna opinia na pewno ma znaczenie, ale aby móc obiektywnie zaopiniować poziom trudności walk, trzeba po prostu uczciwie przejść grę, bez korzystania z konsoli kodów. Myślę zatem, że pierwsze uwagi co do tej kwestii pojawią się dopiero po wydaniu pierwszej oficjalnej pełnej wersji modyfikacji.
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AbdelStrife

Posty: 22
Wysłany: 2020-03-03, 17:36   

Ja tam nawet bym wolał żeby były konflikty romansowe gdyż te sytuacje należą moim zdaniem do najbardziej ciekawych chwil w całym romansie. Wciąż pamiętam jak bylem zaskoczony gdy nieśmiała Aerie zaczęła "podskakiwać" Jaheirze ^^

Zresztą bugi często występują podczas podobnych "rozgałęzień decyzyjnych". Bywa, ze mod źle odczytał poprzednio uczyniony wybór albo romans wygasł...nawet jeśli nie powinien.

Wprawdzie modów jak do tej pory nie testowałem w tzw. wersji beta, ale sporo ukończyłem i trochę "przywykłem" do tego co najczesciej się "buguje". :)

Podczas testów wystarczy, ze powie się w którym miejscu występuje bug (z która postacią/podczas której konwersacji/itd) oraz dołączy save'a tuz przed owym bugiem (może także z plikiem Weidu.log?) czy tez są konieczne w celu testowania bardziej dogłębne dane wymagające od testera jakichś minimalnym umiejętności w moddingu?

Wiem, ze pytanie brzmi dość "noobowato", ale ponieważ byłoby to moje pierwsze poważne testowanie wolałbym albo zrobić coś w miarę przyzwoicie (albo przynajmniej się postarać by tak było) albo zwyczajnie poczekać z pozostałymi fanami na pełną wersje.

Jeśli nikt inny nie wyrazi zainteresowania(albo zbyt niewielu) a nie przeszkadza ci, iż jestem trochę nowicjuszem w byciu testerem to nawet chętnie bym się zgłosił. Pozdrawiam.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 501
Podziękowania: 23/77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-03, 17:49   

AbdelStrife napisał/a:
Ja tam nawet bym wolał żeby były konflikty romansowe gdyż te sytuacje należą moim zdaniem do najbardziej ciekawych chwil w całym romansie. Wciąż pamiętam jak bylem zaskoczony gdy nieśmiała Aerie zaczęła "podskakiwać" Jaheirze ^^


Dopiero pracuję nad konfliktami romansowymi, więc w wersji do testów i tak nie mógłbym Ci ich przekazać ;)

AbdelStrife napisał/a:
Podczas testów wystarczy, ze powie się w którym miejscu występuje bug (z która postacią/podczas której konwersacji/itd) oraz dołączy save'a tuz przed owym bugiem (może także z plikiem Weidu.log?) czy tez są konieczne w celu testowania bardziej dogłębne dane wymagające od testera jakichś minimalnym umiejętności w moddingu?


Nie trzeba załączać żadnych save'ów. Wystarczy mi jedynie info, w/po której rozmowie w romansie nastąpił bug (o ile wystąpi). Po prostu sprawdzasz, czy wszystkie rozmowy romansowe się odpalają i czy odpowiedzi udzielane przez NPC mają logiczny sens. Naprawdę zakładam, że bugów nie powinno być.

AbdelStrife napisał/a:
Jeśli nikt inny nie wyrazi zainteresowania(albo zbyt niewielu) a nie przeszkadza ci, iż jestem trochę nowicjuszem w byciu testerem to nawet chętnie bym się zgłosił. Pozdrawiam.


Proszę zatem o ostateczną decyzję. Jeśli to, co wyżej napisałem Ci odpowiada, to daj znać, a poproszę Lavę o otwarcie dla nas komnaty do testów. Tam też dogadamy szczegóły.
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AbdelStrife

Posty: 22
Wysłany: 2020-03-05, 17:36   

Oki, to jeśli spełniam wymagania to dołożę starań by spełnić oczekiwania.

Zgaszam się zatem i czekam na dalsze instrukcje. Mam nadzieję, ze wszystko pójdzie dobrze. :smile:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 501
Podziękowania: 23/77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-06, 11:19   

AbdelStrife napisał/a:
Oki, to jeśli spełniam wymagania to dołożę starań by spełnić oczekiwania.

Zgaszam się zatem i czekam na dalsze instrukcje. Mam nadzieję, ze wszystko pójdzie dobrze. :smile:


Dzięki. Lava otwarł już dla nas komnatę, od teraz przenosimy dyskusję tam.

Gdyby ktoś jeszcze był chętny do testów - śmiało piszcie.
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-16, 19:47   

Ja mogę, ale jak już pisałem, będę grał po prostu i starał się różne sposoby grą próbować, gdyż nie mam doświadczenia w testowaniu.

Zła czy dobra drużyna?

Zerkniesz może na mój skrypt (taka mała przysługa za przysługę)?
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 501
Podziękowania: 23/77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-28, 16:44   

Prace nad modyfikacją nadal trwają - to, że nie piszę, wcale nie oznacza, że nic się nie dzieje :)

Modyfikacja jest testowana przez AbdelStrife'a, Ruffle'a i greeagaraka - z tego miejsca bardzo dziękuję im za wszystkie uwagi, opinie i komentarze.

Ja natomiast cały czas pracuję nad banterami. Poprawiłem już bantery Mirandy, Masambe i Alethry. W tym tygodniu planuję wziąć się za Rimardo i Talindrę. Na bieżąco poprawiam również drobne błędny zgłaszane przez testerów.
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 501
Podziękowania: 23/77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-01, 18:01   

Z uwagi na ważność newsa, pozwolę sobie napisać zupełnie nowego posta.

Otóż - fanfary - moja modyfikacja doczekała się... współautorstwa. Do projektu dołączyli twórcy znanego niektórym PROJEKTU X, który niestety nigdy nie doczekał się ukończenia. Projekt X to modyfikacja questowa, która dodaje kilka nowych mapek i całkiem interesujących questów. Przykładowe mapki w załącznikach.

Udało mi się dogadać z twórcami Projektu X w ten sposób, że dokończą w niewielkim stopniu swój projekt, a następnie przekażą mi go do dalszej pracy jako część BGEE 10 NPC PROJECT. Oznacza to, że niektóre z questów moich NPC będą odbywać się na zupełnie nowych lokacjach, a sama modyfikacja przestanie być rozpatrywana wyłącznie jako ta, która dodaje tylko nowych NPC. Będą bowiem questy, naprawdę fajne questy :)

Spora część tekstu z Projektu X pochodzi sprzed kilku lat, kiedy twórcy byli jeszcze bardzo młodzi. Oznacza to, że tekst musi przejść korektę. Nie ma tego bardzo dużo, ale byłbym szczęśliwy, gdyby ktoś z forum, kto zajmuje się profesjonalnie korektą, przejrzał te teksty. Jeśli ktoś chce pomóc, proszę napisać na priv.

Mam nadzieję, że chłopakom nie braknie zapału do ukończenia trzonu modyfikacji i będziecie wszyscy mogli zapoznać się z opracowanymi przez nich questami. Jaram się jak pochodnia, bo mapki są przepiękne! 3majcie kciuki.
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowyU
greegarak 
ttp://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=5917


Wiek: 36
Posty: 496
Podziękowania: 43/66
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-04-01, 19:01   

nowus777 napisał/a:
Otóż - fanfary - moja modyfikacja doczekała się... współautorstwa. Do

Prma aprilis?
Pierwsza mapka to Unerdark jakiś (niezła). A druga to wrzosowiska?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 45
Posty: 675
Podziękowania: 147/156
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2020-04-01, 20:54   

Łał!
I wtedy nazwa Nowe Opowieści z Wybrzeża Mieczy będzie jeszcze bardziej adekwatna :grin:
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 501
Podziękowania: 23/77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-01, 22:20   

greegarak napisał/a:
nowus777 napisał/a:
Otóż - fanfary - moja modyfikacja doczekała się... współautorstwa. Do

Prma aprilis?
Pierwsza mapka to Unerdark jakiś (niezła). A druga to wrzosowiska?


Żadne prima aprilis :)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-25, 09:02   

Czekam i czekam, a premiera się odwleka... Może warto byłoby wydać póki co wersję przetestowaną i bez nowych obszarów? No bo... Jutro nie jest zagwarantowane nikomu. Ani młodemu, ani staremu. A kto wie, co czai się wśród drzew?
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 501
Podziękowania: 23/77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-25, 23:00   

Ruffle_truffle napisał/a:
Czekam i czekam, a premiera się odwleka... Może warto byłoby wydać póki co wersję przetestowaną i bez nowych obszarów? No bo... Jutro nie jest zagwarantowane nikomu. Ani młodemu, ani staremu. A kto wie, co czai się wśród drzew?


Ruffle, niestety, ale nie wszystko da się zaplanować :( A nawet jak się zaplanuje, to rzeczywistość to weryfikuje. Przez ostatnie 2 tyg. musiałem poświęcić czas na kwestie rodzinne i nie zrobiłem totalnie NIC w związku z modyfikacją. W tym tyg. wrócę do prac. Na pewno nie wypuszczę modyfikacji w wersji, z której jestem niezadowolony.
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-03, 20:21   

Ale ludzie wydają open bety i tego typu wynalazki. Ale ok, rozumiem Twoją decyzję.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 501
Podziękowania: 23/77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-30, 13:44   

Długo milczałem, a więc czas coś naskrobać. Sam w to nie wierzę, ale prace są już na finiszu :) Bardzo ostrożnie informuję zatem, że pod koniec czerwca/najpóźniej w lipcu, będzie mieć miejsce premiera pełnej wersji modyfikacji. Naprawdę mam nadzieję, że nic się po drodze "nie wykrzaczy", bo sam chcę już zdjąć z siebie ciężar wydania tego moda ;) I z perspektywy czasu muszę Wam się przyznać, że drugi raz nie porywałbym się na tworzenie równie dużego projektu - zaczynając prace nad BGEE 10 NPC PROJECT nie sądziłem, że to zajmie mi aż tyle czasu. A nowej zawartości jest aż tyle, że nawet ja jako autor nie jestem w stanie zapamiętać wszystkich relacji w drużynie czy specyficznych sytuacji, które mają miejsce tylko przy określonym składzie drużyny. Oznacza to, że sam mam frajdę odkrywając własnego moda :lol: Brzmi bałowochwalczo, ale tak właśnie jest :)

Pełna wersja będzie zawierać wszystko to, o czym dotychczas pisałem. Z uwagi na ogromną ilość banterów do napisania, zdecydowałem, że w najbliższym czasie wydam modyfikację z banterami dla najbardziej popularnych BIOWARE NPC, a dla tych mniej popularnych (np. Alora, Quayle, Tiax) będę sukcesywnie pisał nowe bantery i aktualizował moda. Nie chcę wstrzymywać wydania modyfikacji tylko dlatego, że brakuje mi niektórych banterów.

Przez ostatni miesiąc testowałem i poprawiałem questy Theodora, Ariadne, Nathana, Kasandry i Namiira. Bardzo dziękuję za wszystkie uwagi moich testerów - dużą część z nich wziąłem pod uwagę i zaimplementowałem poprawki. Mam już bantery dla wszystkich moich NPC - każdy rozmawia z każdym min. 3 razy, oczywiście są też konflikty romansowe. Sprawdziłem też poprawność działania wszystkich ścieżek przyjaźni i pre-romansów.

Co zostało do zrobienia?
- korekta tekstów Theodora, Ariadne, Nathana, Kasandry i Namiira - nie wiem, gdzie szukać pomocy w sprawie korekty, więc po prostu sam czytam swoje teksty i poprawiam literówki czy znalezione błędy. Przy takiej ilości tekstu wiem, że nawet po wydaniu moda gracze na pewno trafią na jakieś brakujące/nadmiarowe przecinki czy literówki, ale liczę na wyrozumiałość w tym względzie; oczywiście błędy będe sukcesywnie poprawiał,
- odniesienia do świata gry, a zatem komentowanie przez moich NPC wątku głównego oraz wątków pobocznych (spokojnie, nie chcę przedobrzyć, a zatem postaram się te wtrącenia postaci napisać "z umiarem"),
- zakodować niespecyficzne zachowania NPC (np. Miranda automatycznie będzie wzywać na pomoc świerszcze przy małej ilości życia)
- rozpisać konflikty romansowe dla romansów z NPC PROJECT (Dynaheir, Branwen, Shar-Teel, Ajantis, Coran, Xan),
- dokończyć pisanie niektórych banterów,
- zintegrować zawartość mojej modyfikacji z zawartością modyfikacji PROJEKT X autorstwa Viadera i Selendisa (to będzie totalny sztos!),
- oficjalnie zmienić wszędzie nazwę modyfikacji na "Nowe Opowieści z Wybrzeża Mieczy".

Wydaje się, że przede mną jeszcze sporo pracy, ale uwierzcie mi, że w porównaniu do tego, co już mam, zostało zaledwie 10%.
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group