Poprzedni temat «» Następny temat
[IwD I EE] Pytania o mody
Autor Wiadomość
Li 
Przyjaciel Klanu
Lisior


Wiek: 36
Posty: 422
Podziękowania: 35/11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-07-23, 14:55   

Czy żeby zmodować IWD:EE z Goga to trzeba zrobić coś szczególnego? Baldury z Beamdoga nie robią problemów, a tym zostałam "uszczęśliwiona" i poległam. Mody się instalują, wszystko jest ok, ale nie widzi ich po uruchomieniu. Jestem kompletnie nie na czasie. :<
_________________
https://www.facebook.com/...54437278982807/
  
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Cecylio 


Wiek: 33
Posty: 273
Podziękowania: 11/41
Wysłany: 2017-07-23, 15:42   

A o jakie mody chodzi? Z tego co wiem kilka nie działa, tj. w ogóle nie da się ich zainstalować - np. fixpack, bo większość rzeczy poprawiona, bodaj tweakpack też nie jest kompatybilny. Ale żeby zainstalować i nie działało - to już dziwne.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Li 
Przyjaciel Klanu
Lisior


Wiek: 36
Posty: 422
Podziękowania: 35/11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-07-23, 15:48   

Heh, no właśnie sprawa dotyczy IWD NPC Kulyok, więc daleko temu do niekompatybilności.
_________________
https://www.facebook.com/...54437278982807/
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2519
Podziękowania: 250/60
Wysłany: 2017-07-23, 16:11   

A nie jest czasem tak, że instalujesz na zły dialog.tlk? Podczas pierwszej instalacji wybrałaś polski, w grze może używasz angielskiego? Zerknij do folderu z językami czy dialog którego używasz ma datę edycji z godziny, gdy instalowałaś mody.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cecylio 


Wiek: 33
Posty: 273
Podziękowania: 11/41
Wysłany: 2017-07-23, 16:17   

Instalki pod EE zawsze pytają o język, którego używasz/będziesz używać w grze. Może tu coś się pochrzaniło. Jeżeli nie zajmie ci to długo, to zalecam reinstalację. Mod jest chyba tylko po angielsku, prawda?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Li 
Przyjaciel Klanu
Lisior


Wiek: 36
Posty: 422
Podziękowania: 35/11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-07-23, 16:39   

Vinci napisał/a:
Zerknij do folderu z językami czy dialog którego używasz ma datę edycji z godziny, gdy instalowałaś mody.

Ma. I nic z tego. Robiłam też kombinację ze zmianą w weidu.conf i reinstalacją.

Sprawdziłam wszystkie możliwe opcje, reinstalowałam grę parę razy, bo to żaden problem, wcześniej robiła mi jazdy, że rzekomo była po angielsku, ale uruchamiała się po polsku. Teraz już defaultowo jest angielska, ale ogólnie żadne ustawienia i żaden wybór wersji gry niczego nie zmieniają. W imporcie postaci w ogóle nie ma dostępnych npców z modyfikacji, nie ma też ich dźwięków. No niczego nie ma. Zacytowałabym jednego polityka, który mówił coś o kupie kamieni, ale nie wolno. ^^
_________________
https://www.facebook.com/...54437278982807/
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Cecylio 


Wiek: 33
Posty: 273
Podziękowania: 11/41
Wysłany: 2017-07-23, 17:52   

A zaczynałaś w ogóle grę? Należy stworzyć swoją postać, NPC-e czekają na początku w gospodzie i dopiero tam ich można rekrutować. Z importem i dźwiękami to trzeba się bawić przy NPC-ach do Icewind Dale 2. Może ci się mody pomyliły? :wink:

Chyba, że na nie-EE tak to działało, a teraz jest prościej.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Li 
Przyjaciel Klanu
Lisior


Wiek: 36
Posty: 422
Podziękowania: 35/11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-07-23, 18:01   

. . .

Nie pomyślałam o tym nawet, bo w klasycznym IWD było tak:

For the original Icewind Dale:

To start playing, create your protagonist in the first slot, and import your
companions(O#Holvir, O#Korin, O#Nella, O#Severn and O#Teri) alongside. Make
sure to choose correct soundsets(O#Holvir, O#Korin, O#Nella, O#Severn and
O#Teri) for them.



Brak mi słów na moje ograniczenie umysłowe.

Gry nie zaczynałam, bo po co miałam ją zaczynać skoro nie mogłam zaimportować postaci. ;) Dziękuję. Idę sprawdzić czy to działa.

EDIT: Tak, oczywiście, że to działa.......................... ^^ Spuśćcie proszę zasłonę milczenia na mój geniusz. ^^
_________________
https://www.facebook.com/...54437278982807/
  
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
greegarak 
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=7680

Wiek: 40
Posty: 732
Podziękowania: 83/73
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2017-07-24, 15:09   

Cecylio napisał/a:
A zaczynałaś w ogóle grę? Należy stworzyć swoją postać, NPC-e czekają na początku w gospodzie i dopiero tam ich można rekrutować

Czekają też owi Npc w gospodzie w Kuldahar, jak ich się nie najęło w Eastheaven. Chociaż to małe przegięcie i naciągane fabularnie. Do tego jak ma się 1mln expa (o co łatwo solo w ICD) to oni też są mocno napakowani(po około 1 mln exp).
_________________
http://cob-bg.pl MapazProfilu lub częściowo z link nie wyjaśnia: 8h z "PPD" do Cloakwood a 12 powrót,16h z "PPD" do Pelvel a 20 powrót, 8h od Zbójów do Pelvel a 12 powrót, 8h od Mutamina do Durlag a 16 powrót,
krócej idzie się z Gulyki do Durlag,niż z mostu Fire,czy z kopalni jest pżejście Wyrm's Xing? Ta mapa sugeruje trakt;Inne rozbieżności czasowe w 2-ie strony do przyjęcia np:strome zbocza u LonelyPeak,wolno się z schodzi,wolniej niż gdy się wchodzi
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ril 
Aurylita


Wiek: 37
Posty: 111
Podziękowania: 69/69
Wysłany: 2020-03-15, 19:35   

Cześć, pomyślałem że fajnie by było mieć ten mod z NPC-ami w polskiej wersji językowej i podjąłem pierwsze próby tłumaczenia. Niestety, problem pojawił się już na samym początku. Frazy, w których używam polskich znaków, nie wyświetlają się prawidłowo. Gdy testuję tak przetłumaczone zdanie w grze (np. w pliku player.tra są rozmowy głównego bohatera z NPC-ami i wpisuję tam "@1 = ~Jak się masz?~"), podczas testu zamiast przetłumaczonego zdania wyświetla się puste okno dialogowe i gra natychmiast się zawiesza. Dla porównania, te same frazy wpisane bez użycia polskich znaków ("@1 = ~Jak sie masz?~") wyświetlają się poprawnie. Czy ktoś się orientuje, jak sobie poradzić z tym problemem?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Meisarcha, emix, Furrak
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 50
Posty: 906
Podziękowania: 239/203
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2020-03-15, 21:27   

Musisz zachować wszystkie pliki tra, które przetłumaczysz, w formacie Ansi. Podczas instalacji gra sama zamieni je na Utf8. Wtedy wszystko powinno wyświetlać się poprawnie.
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Ril
Ril 
Aurylita


Wiek: 37
Posty: 111
Podziękowania: 69/69
Wysłany: 2020-03-15, 22:37   

memory napisał/a:
Musisz zachować wszystkie pliki tra, które przetłumaczysz, w formacie Ansi. Podczas instalacji gra sama zamieni je na Utf8. Wtedy wszystko powinno wyświetlać się poprawnie.

Ok, wypróbuję. Dzięki.

ed: Sprawdziłem. Wszystkie pliki są już domyślnie zakodowane w formacie ANSI. Zrobiłem więc na odwrót – przekonwertowałem je na format UTF-8 bez BOM [cokolwiek to znaczy]. Nie wiem, jaki to finalnie będzie miało skutek, ale póki co działa. Niestety, tylko niektóre z plików da się zmienić na format UTF-8 bez BOM, inne mimo takich prób pozostają w ANSI, co jest dla mnie zagadką. W każdym razie dzięki za pomoc.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Meisarcha, memory, Furrak
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 50
Posty: 906
Podziękowania: 239/203
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2020-03-16, 23:21   

Jestem w podróży i nie bardzo mogę przyjrzeć się sytuacji z tym modem. Normalnie obok plików z przekładami w modach EE pojawia się folder 'iconv', który chyba w jakiś sposób odpowiada za dopasowanie formatu plików tra podczas instalacji. Normalnie mają one format ANSI, ale podczas instalacji obok nich pojawiają się bliźniacze pliki z przedrostkiem fl#utf8.
Pobrałem właśnie moda Kulyok i widzę, że nie ma tam w ogóle 'iconv', a pliki tłumaczenia rosyjskiego są od razu w UTF8 (english oczywiście w ANSI). Może wystarczy zastąpić w rosyjskich plikach tekst na Twoje tłumaczenie i wszystko pójdzie ok po zainstalowaniu moda? I wyborze 'russian' oczywiście.
Nie wiem, czy zwykła edycja pliku tp2 pozwoli na dodanie tutaj Twojego tłumaczenia tak, żeby wyświetlało się obok rosyjskiego.
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ril 
Aurylita


Wiek: 37
Posty: 111
Podziękowania: 69/69
Wysłany: 2020-03-17, 00:39   

memory napisał/a:
Może wystarczy zastąpić w rosyjskich plikach tekst na Twoje tłumaczenie i wszystko pójdzie ok po zainstalowaniu moda? I wyborze 'russian' oczywiście.

Jeśli coś jeszcze nie będzie działało, to pomyślę o tym.

memory napisał/a:
Nie wiem, czy zwykła edycja pliku tp2 pozwoli na dodanie tutaj Twojego tłumaczenia tak, żeby wyświetlało się obok rosyjskiego.

Raczej tak. Wystarczyło dopisać jedną linijkę w pliku instalacyjnym i są teraz trzy języki do wyboru. Mod instaluje się/odinstalowuje bez problemu i bierze pliki z folderu "Polish".
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 36
Posty: 1495
Podziękowania: 165/262
Wysłany: 2021-02-04, 16:11   

Hej!
Myślę sobie o zakupie IWD w wersji EE. Bo, jak widzę, do oryginału modów jest niewiele, a do EE – już trochę. Parę pytań mam:

1.
Co byście polecali? Zależy mi (jak zawsze) na modach trzymających „klimat i poziom”, raczej trudnych niż łatwych, dodających zadania. Myślę, że zacznę od 4 modów Lavy (NIGHT OF THE BLINKING DEAD, TERROR OF THE SKINEATER, BELOW & BELOW INN, TALE OF OUR LADY DREAMLESS). Jest jeszcze coś podobnego, najlepiej spolszczonego?

2.
Do tego: czy jest do IWD EE jakiś odpowiednik SCSa? Bo, jak tak sobie myślę to gra może być inaczej trywialnie prosta (podklasy i czary z BG EE, do tego dodatkowe xpe za mody – a i bez tego oryginał nie był za trudny). Czy można chociaż jakoś zrobić tak, by spawn potworów był jak z szalonego poziomu trudności, ale bez premii do XP i bez zwiększonych obrażeń potworów? Albo może jest jakiś mod przycinający zdobywane doświadczenie (jak Ding0 xp fixer do oryginalnego BG)?

3.
Kusi mnie zainstalować jakieś kit-pack dla kapłanów. Widzę w necie przynajmniej dwa (Divine Remix i Deities of Faerûn). Ktoś grał z tym? Polecacie któryś z tych modów?

4.
Kolejna sprawa: są jakieś mody z fajnymi przyłączalnymi NPCami do IWD? Tak, by można było grać jak w BG – z jednym startowym bohaterem i zbieraną drużyną? Lava wypuścił trochę tych NPCów, ale jakoś mi się nie podobają z opisu (dziwadła same, a to duch, a to niziłek-antypaladyn, do tego co drugi to gej – widzę, że się nasz naczelny moder wpisuje w ogólnoświatowy trynd cRPGowy…).

5.
Coś ponadto powinienem wiedzieć? Jakieś fanowskie pacze/tweaki zalecane?

6.
A jeszcze takie pytanko: IWD EE na GOG-u ma originalny polski dubbing, ten z Talarem? Bardzo by mi na tym zależało.

Z góry dzięki za odpowiedzi. Topory w górę wojownicy!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group