Poprzedni temat «» Następny temat
[BG II: EE] Problemy z modami
Autor Wiadomość
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 46
Posty: 714
Podziękowania: 162/160
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2019-05-01, 13:36   

Ja najczęściej przeglądam je w Shadow Keeperze. W Twoim przypadku to byłby EEKeeper.
Żeby "pozbyć" się twierdzy możesz wpisać w konsoli C:SetGlobal("PLAYERHASSTRONGHOLD","global",0)
Zastanawiam się tylko, czy późniejsza zamiana na "1" rzeczywiście da Ci z powrotem kontrolę nad twierdzą. Może trzeba będzie przywołać Lavoka, żeby jeszcze raz wygłosił swoją kwestię?
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Olos 
Gracz sezonowiec


Wiek: 27
Posty: 218
Podziękowania: 2/7
Wysłany: 2019-05-01, 14:12   

memory napisał/a:
Ja najczęściej przeglądam je w Shadow Keeperze. W Twoim przypadku to byłby EEKeeper.
Żeby "pozbyć" się twierdzy możesz wpisać w konsoli C:SetGlobal("PLAYERHASSTRONGHOLD","global",0)
Zastanawiam się tylko, czy późniejsza zamiana na "1" rzeczywiście da Ci z powrotem kontrolę nad twierdzą. Może trzeba będzie przywołać Lavoka, żeby jeszcze raz wygłosił swoją kwestię?


Jestem w podziemiach Czarowięzów, ale spróbowałem zrobić tak: Ustawiłem sobie tą zmienną na 1. przywołałem następnie umierającego Lavoka (LAVOK02). Jak dałem opcję, że zabiorę go na zewnątrz to przeteleportowało mnie oczywiście do Slumsów. Lavok umarł i o dziwo dostałem Kulę. Poczekałem chwilę i już byłem przygotowany na wciśnięcie Ctrl+Alt+Del, ale ku zaskoczeniu Posłaniec mnie nie zaczepił. Wyszedłem przed budynek w który "wbiła" się Kula i dopiero wtedy złapał mnie ten Kurier. Niestety gra sę wykrzaczyła, ale powtórzyłem manewr i szybko go zdezintegrowałem z bezpiecznej odległości. Quest z CtB mi przepadł, ale przynajmniej mam Kulę i Pierścień. Dzięki wielkie za wszelkie porady, połączyłem w sumie kilka podpowiedzi, które znalazłem też na forum Beamdoga i jakoś to poszło. Aczkolwiek chyba już więcej CtB nie zainstaluję.
_________________
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cecylio 


Wiek: 29
Posty: 270
Podziękowania: 11/41
Wysłany: 2019-12-22, 15:37   

Ratunku! Minsc mnie się zepsuł!

Otóż wydaje się, że chce zainicjować jakiś banter, ale w kółko wypowiada tylko jedną kwestię - i tak w koło Macieja, można zwariować. Zdarzało mu się to wcześniej, ale to były pojedyncze przypadki - teraz się zapętlił.

Wydaje mi się, że chodzi o mod Minsc Friendship. Ta przeklęta kwestia to:
Cytat:
"The boy Delon from the Umar Hills!"


Próbowałem zapisywać i wczytywać, przechodzić do innej lokacji, wywalać go z drużyny i przyłączać z powrotem, nawet go ukatrupiłem, ale po wskrzeszeniu dalej tkwi w pętli.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 30
Posty: 3174
Podziękowania: 215/71
Wysłany: 2019-12-22, 16:47   

Jakiś skrypt wywołuje rozmowę, ale zamiast wywołać właściwą, ciągle wyskakuje jakaś inna. Problem polega na tym, że żadna rozmowa w oryginalnym pliku BMINSC ani MINSCJ nie rozpoczyna się tymi słowami. Tak samo w Minsc Friendship... Dotyczące ponaglenia zaczynają się:

"Boo is curious and keeps bringing up the question of when we will travel to the Imnesvale village, and I heartily agree! We are heroes, and they are in need of heroes—it is a match even Minsc can see!"

oraz

"Did Minsc miss something? Did we already go and save the Imnesvale village? Boo demands that it is not so, but I cannot remember. Surely we would not shirk out heroic duty for so long! It cannot be!"

Jedyna linijka w MINSCJ wspiminająca Delona po imieniu to:

"We come because the little boy, Delon, said that there was evil here in need of a butt-kicking! And good for us that we have our boots on, yes, sir!"

W BMINSC nie ma żadnego odnośnika bezpośrednio do jego imienia. W Minsc Friendship nie znajduje się ani jedno odniesienie do tego imienia, bo mod wprowadza rozmowy wykraczające poza ten wątek w głównej grze i raczej opowiada o nowych kwestiach, niż dodaje więcej wzywania do zadania Umar.

Podejrzewam, że masz jeszcze jakiś mod, który dodaje do Minsca jakieś kwestie i ta kwestia znajduje się na szczycie dialogów z powodu nieprecyzyjnych warunków rozmowy (nieprecyzyjny global, za mało warunków, albo coś takiego)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Cecylio 


Wiek: 29
Posty: 270
Podziękowania: 11/41
Wysłany: 2019-12-22, 19:22   

Mam podejrzanego, choć pewien nie jestem. Wydaje mi się, że może chodzić o NPC Strongholds.

Fajny to mod, ale i dziwny. Jaheira została panią na włościach w twierdzy De'Arnise i właściwie kończę już te zadania. Aerie dostała zadanie od kościoła Lathandera, jestem już po wątku Niewidzącego Oka, ale kolejnych zadań z twierdzy Kapłana ni widu, ni słychu. Aerie ukończyła również twierdzę Maga, ale np. Jaheira nie otrzymała twierdzy Druida (ale to chyba błąd, bo miałem ze sobą Cernda, ale odmówiłem dalszej współpracy i gdy był już poza drużyną, odpalił się dialog z propozycją objęcia twierdzy przez niego).

Za to właśnie Minsc otrzymał twierdzę Łowcy. Przypuszczam, że to bardziej powiązane jest z konkretnymi postaciami, niż klasami, niemniej przerobiłem Minsca na Barbarzyńcę (i jest o niebo lepszy od czystego Łowcy z berserkerem, którego nie można kontrolować)... i być może to namieszało? Bo otrzymał jedno zadanie, a potem cisza. Być może Delon jest posłańcem od zadań twierdzy Łowcy (choć pierwsze zadanie "przyniosła" driada) i z jakiegoś powodu, gdy Minsc chce mnie powiadomić o dostępności zadania (co czyni Jaheira poprzez dialog), zamiast tego odpala się ten przeklęty dialog? Odpalał się sporadycznie, ale jak tylko odebrałem nagrodę od burmistrza Targowa, Minsc zaczął się zapętlać.

EDIT: Dodam jeszcze, że klasę zmieniałem mu już na samym początku, a nie po otrzymaniu twierdzy.

Dodatkowo, namieszałem z szybkim zapisem i jedyny, jaki posiadam to "twardy" zapis na początku Gaju Druidów - więc musiałbym przechodzić go od nowa... ale czy to cokolwiek by naprawiło? Błąd występował tak czy siak.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 30
Posty: 3174
Podziękowania: 215/71
Wysłany: 2019-12-22, 20:06   

Cóż... jest szansa, że to Stronghold, bo sprawdziłem i tam faktycznie pojawia się Delon by wręczać zadania. Widzę też w plikach:
@1039 = ~The boy Delon from the Umar Hills!~

także wygląda na to, że mod dodaje dialogi dla Minsca i niestety w pliku znajduje się "powyżej" dialogu. Jako, że jednak nie ma Delona (bo dialog nie ma warunku "widzi Delona"), to po linii Minsca wywala Ci dialog, bo brakuje aktora. Teraz tak... to trochę ryzykowne, bo nie wiem co się stanie później, ALE możesz spróbować wezwać Delona kodem (mając nadzieję, że gra po prostu rozwija jego dialog i jak będzie on ze swoim oryginalnym przypisanym dialogiem, to ruszy on dalej). Do tego byłby kod:
C:CreateCreature("DELON")
-- następnie niech odpali się dialog z Twoim ulubionym chomikowcem. Miejmy nadzieję, że tym razem całość pójdzie dalej.

...ale to trochę robisz na własną odpowiedzialność. Można też poszukać odpowiedniego dialogu/skryptu i zmienić globala... tak czy siak będzie to ryzykowne. Dobrym pomysłem może być zgłoszenie problemu tutaj: https://www.gibberlings3....pc-strongholds/

Pamiętaj też porozmawiać z Boo! W Minsc Friendship możesz doświadczyć tej przyjemności.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Cecylio
Cecylio 


Wiek: 29
Posty: 270
Podziękowania: 11/41
Wysłany: 2019-12-23, 19:08   

Lava Del'Vortel napisał/a:
C:CreateCreature("DELON")


"Stworzenie" Delona pomaga z tym problemem, ale zauważyłem że pojawił się po raz drugi, przy następnym zadaniu. Nie wiem czy to wina moda, czy mojej błędnej instalacji (bo to, że namieszałem, to raczej fakt). Tak tylko piszę, dla potomnych.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Silas

Posty: 2
Wysłany: 2020-01-05, 04:19   

Ma ktoś linka do najnowszej wersji Unfinished Business dla BG2 (v27)?

Z tej strony nie chce się pobrać:

http://baldur.cob-bg.pl/bg2ee-mody
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 37
Posty: 983
Podziękowania: 162/40
Wysłany: 2020-01-05, 08:10   

http://baldur.cob-bg.pl/bg2ee-mody

Szukaj pod literą "U". Najnowsza wersja jest na Githubie.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group