Poprzedni temat «» Następny temat
Punkty doświadczenia w WoBG - temat zbiorczy
Autor Wiadomość
Azdul 

Posty: 10
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2019-07-22, 14:20   

dradiel napisał/a:
Rozważam skorygowanie tych kilka pierwszych poziomów, chociaż nie widzę za bardzo w tym sensu, ponieważ możecie samodzielnie to zrobić podnosząc na początku gry poziom zdobywanego doświadczenia. A to, że przy 10% jest trudno o awans, wybaczcie, ale tak miało być, po coś jednak zostało wprowadzone skalowanie zdobywanego doświadczenia. Nie każdy musi grać na takim poziomie, po to jest jednak możliwość zmiany. Gdyby nie było takiej możliwości, to bym Was jeszcze zrozumiał.

Być może te nieszczęsne szczury, które urosły do rangi wielkiego problemu też z czasem zostaną skorygowane.

W oryginalnym Baldur's Gate prolog i rozdziały 1 i 2 to etapy uczenia się rozgrywki, a w WoBG są to etapy stanowiące największe wyzwanie i wymagające najwięcej powergamingu / metagamingu.

Dostępnych ścieżek fabularnych nie jest zbyt dużo, a w tych, które są dostępne, średnio zaawansowany gracz szybko natrafia na ścianę (ekipa duegarów w kopalnii, powitanie na moście Twierdzy Gnolli, zamknięty most do Wrót Baldura).

Innymi słowy - na domyślnych ustawieniach (10% PD) w pierwszych dwóch rozdziałach jesteśmy zdecydowanie do tyłu jeśli chodzi o punkty doświadczenia w stosunku do oryginalnej kampanii BG1, nawet jeżeli wykonamy każde dostępne zadanie.

Może warto rozważyć nieliniowe obniżanie punktów doświadczenia ? Albo osłabienie ekipy blokującej przejście do rozdziału trzeciego w kopalniach Nashkel ? Jestem pewien, że wiele osób próbuje WoBG ze względu na obietnicę ogromnego świata - i odbija się od poziomu trudności w pierwszych dwóch rozdziałach.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
lubczyk 


Wiek: 31
Posty: 164
Podziękowania: 31/8
Wysłany: 2019-07-22, 22:36   

Ekipe na moście można wyciąć łukiem, jednakże to monotonne wiec wole 3 zwoje czaszki plus różdżka ognia wszystko do zdobycia po drodze. Po zabiciu ich mamy sprzęt na Naskell. Po drodze powinniśmy mieć różdżkę paraliżu która rozwiązuje problem w kopalni Naskhell, Po wyjściu różdżka potworów rozwiązuje sprawę drużyny Natalki. W twierdzy gnolii hełm prawdziwego widzenia (czy jakoś tak) rozwiązuje problem fajnego przywitania.
Chociaż zaraz po kopalniach polecam pierwszą część SoBH gdzie sprzęt tam zdobyty rozwiązuje kolejne 70% BG1.

To są przykłady oczywiście po najmniejszej linii oporu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Azdul
Azdul 

Posty: 10
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2019-07-23, 08:47   

lubczyk napisał/a:
To są przykłady oczywiście po najmniejszej linii oporu.

Ekspert jest w stanie przejść całą pierwszą część Wrót Baldura z dodatkiem postaciami pierwszego poziomu - ale zmienia to radykalnie charakter rozgrywki, i moim zdaniem mocno na minus. Wymagana jest wiedza "spoza świata gry" o lokalizacjach przedmiotów i słabościach przeciwników - zupełnie jak w pierwszych dwóch rozdziałach WoBG.

Może to rzecz gustu - ale gdyby punkty doświadczenia były przycinane w miarę jak pojawiają się dodatkowe zadania niedostępne w oryginalnej grze - rozgrywka byłaby zdecydowanie lepiej zbalansowana.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group