Poprzedni temat «» Następny temat
Punkty doświadczenia w WoBG - temat zbiorczy
Autor Wiadomość
Azdul 

Posty: 10
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2019-07-22, 14:20   

dradiel napisał/a:
Rozważam skorygowanie tych kilka pierwszych poziomów, chociaż nie widzę za bardzo w tym sensu, ponieważ możecie samodzielnie to zrobić podnosząc na początku gry poziom zdobywanego doświadczenia. A to, że przy 10% jest trudno o awans, wybaczcie, ale tak miało być, po coś jednak zostało wprowadzone skalowanie zdobywanego doświadczenia. Nie każdy musi grać na takim poziomie, po to jest jednak możliwość zmiany. Gdyby nie było takiej możliwości, to bym Was jeszcze zrozumiał.

Być może te nieszczęsne szczury, które urosły do rangi wielkiego problemu też z czasem zostaną skorygowane.

W oryginalnym Baldur's Gate prolog i rozdziały 1 i 2 to etapy uczenia się rozgrywki, a w WoBG są to etapy stanowiące największe wyzwanie i wymagające najwięcej powergamingu / metagamingu.

Dostępnych ścieżek fabularnych nie jest zbyt dużo, a w tych, które są dostępne, średnio zaawansowany gracz szybko natrafia na ścianę (ekipa duegarów w kopalnii, powitanie na moście Twierdzy Gnolli, zamknięty most do Wrót Baldura).

Innymi słowy - na domyślnych ustawieniach (10% PD) w pierwszych dwóch rozdziałach jesteśmy zdecydowanie do tyłu jeśli chodzi o punkty doświadczenia w stosunku do oryginalnej kampanii BG1, nawet jeżeli wykonamy każde dostępne zadanie.

Może warto rozważyć nieliniowe obniżanie punktów doświadczenia ? Albo osłabienie ekipy blokującej przejście do rozdziału trzeciego w kopalniach Nashkel ? Jestem pewien, że wiele osób próbuje WoBG ze względu na obietnicę ogromnego świata - i odbija się od poziomu trudności w pierwszych dwóch rozdziałach.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
lubczyk 


Wiek: 31
Posty: 167
Podziękowania: 28/9
Wysłany: 2019-07-22, 22:36   

Ekipe na moście można wyciąć łukiem, jednakże to monotonne wiec wole 3 zwoje czaszki plus różdżka ognia wszystko do zdobycia po drodze. Po zabiciu ich mamy sprzęt na Naskell. Po drodze powinniśmy mieć różdżkę paraliżu która rozwiązuje problem w kopalni Naskhell, Po wyjściu różdżka potworów rozwiązuje sprawę drużyny Natalki. W twierdzy gnolii hełm prawdziwego widzenia (czy jakoś tak) rozwiązuje problem fajnego przywitania.
Chociaż zaraz po kopalniach polecam pierwszą część SoBH gdzie sprzęt tam zdobyty rozwiązuje kolejne 70% BG1.

To są przykłady oczywiście po najmniejszej linii oporu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Azdul
Azdul 

Posty: 10
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2019-07-23, 08:47   

lubczyk napisał/a:
To są przykłady oczywiście po najmniejszej linii oporu.

Ekspert jest w stanie przejść całą pierwszą część Wrót Baldura z dodatkiem postaciami pierwszego poziomu - ale zmienia to radykalnie charakter rozgrywki, i moim zdaniem mocno na minus. Wymagana jest wiedza "spoza świata gry" o lokalizacjach przedmiotów i słabościach przeciwników - zupełnie jak w pierwszych dwóch rozdziałach WoBG.

Może to rzecz gustu - ale gdyby punkty doświadczenia były przycinane w miarę jak pojawiają się dodatkowe zadania niedostępne w oryginalnej grze - rozgrywka byłaby zdecydowanie lepiej zbalansowana.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
mattmatt 

Wiek: 33
Posty: 6
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2020-03-27, 19:33   

Siemka wszystkim poszukiwaczom szczęścia oraz bogactwa ^^ przechodząc WoBG w całości polecam mieć zdobywanie doświadczenia na poziomie 100% tyle samo za wykonane zadania, ponieważ może to być dla nie których zły sposób na granie ponieważ, już wyjaśniam.. grając na 100% XP za walki, sprawi to że już pod koniec przygody w IWD1 czyli rozdział 2 będziemy mieli maksymalny zdobyty poziom postaci, który jak na dzień dzisiejszy wynosi on 50lvl, jest to opłacalne ponieważ poziom trudności zawsze można zwiększyć w opcjach, a walki z wrogami dają większą satysfakcję, poziomy może nie na początku ale w BG2 Cienie Amn poziomy będą lecieć jeden za drugim, fajna sprawa, ponieważ na wyższych poziomach nasze NPC maja dostęp do unikalnych zdolności, np. taki złodziej na poziomie podajże 30 ma dostęp do specjalnych sideł, którymi można ubić smoka w zaledwie 2 sekundy, a co do zakończenia gry WoBG w ostatniej lokacji Tronu Baala gdzie czeka nas walka z Melisaną (nie pamiętam dokładnego imienia)walka przebiega w trzech lub czterech etapach, niestety nie wiem czy już to naprawiliście, ponieważ pod samym końcem walki z Melisaną wywalało mnie do Windowsa, to był chyba moment kiedy ma się pojawić Solar, wyskakuje mi okienko jakiegoś błędu i wywala do pulpitu, a co do gry to mam zachciankę na przejście WoBG jedną postacią czyli W/M/Z ciekawie by było, ale to chyba nie wykonalne, nie wiem do puki nie przetestuje tego sam ^^ Byłoby fajnie gdybyście przetłumaczyli już wszystkie teksty na Polski język, Podsumowanie.. Gra na 100xp jest dużo ciekawsza według mnie, ponieważ mając już 50lvl otwieramy sp. zdolności i szukamy później tylko dobrego sprzętu na postać, grając w ten sposób gra staje się jedną wielką sielanką w krwi i kości ^^Wszyscy chyba znają kolejność przechodzenia WoBG, wiadomo start BG1, IWD, BG2, IWD2, Tron Baala koniec.. ja zacząłem WoBG od początku i skończyłem na walce z niepełna pół bogini Melisaną ^^ aha właśnie nadal nie mam pojęcia jak się dostać do krainy IWD2!!?? Zwiedziłem bg1 idw1 no i później już tylko BG2 i Tron Baala, poboczne questy i postacie działają bez problemu, muszę przyznać że WoBG jest wybitnie dobrą robotą i chętnie przejdę go całego jeszcze nie jeden raz, więc czekam na nowości, aha jaką drużyną gram? przeważnie staram się mieć piątkę i jedno wolne miejsce, ale go nigdy nie wypełniam, pięcioosobowa drużyna jest najlepszym rozwiązaniem, ponieważ nie blokują się podczas atakowania przeciwnika, 6 to już za dużo^^ Tyle ode mnie trzymajcie się i powodzenia w Faerunie ;P

Save gry przed walką z Melisaną mam gdzieś na jednym z moich laptopów 'mam ich kilka' muszę poszukać, i wam udostępnić moją drużynę jakby ktoś był ciekawy jak i co wygląda :curious:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 30
Posty: 342
Podziękowania: 105/24
Wysłany: 2020-03-28, 10:58   

Dzięki za wpis, mattmatt. Odniosę się do niektórych rzeczy :P

Cytat:
może to być dla niektórych zły sposób na granie ponieważ, już wyjaśniam.. grając na 100% XP za walki, sprawi to że już pod koniec przygody w IWD1 czyli rozdział 2 będziemy mieli maksymalny zdobyty poziom postaci (...) jest to opłacalne ponieważ poziom trudności zawsze można zwiększyć w opcjach, a walki z wrogami dają większą satysfakcję

To zależy jakiej rozgrywki oczekujemy od gry. Sporo ludzi tutaj lubi grać ekipą, która jest "underpowered" i musi kombinować aby pokonać silniejszych od siebie przeciwników (gracz ma tę przewagę, że jest inteligentny). I to właśnie wspomniane kombinowanie sprawia, że walka w grze daje ludziom więcej frajdy. WoBG był raczej projektowany z myślą o takim podejściu, a opcje skalowania xp są ukłonem w stronę graczy, którym nie chce się specjalnie "męczyć" i wolą bardziej dynamiczną kampanię :P Oba podejścia są jak najbardziej spoko.

Co do maksymalnego poziomu, to chyba musiałeś gdzieś przyfarmić albo grać mniejszym składem, bo:
- Dead grając na 10% xp miał na tym etapie 325k xp, czyli było by ok. 3,3 mln na 100%.
- Januarius grając na 25% xp miał na tym etapie 1 mln xp, czyli było by ok. 4 mln na 100%.
- Jako że potrzeba 8 mln xp aby zdobyć 40 poziom wojownikiem, to osiągnięcie maksymalnego poziomu po skończeniu ID1 wydaje się być niemożliwe (w 6-ścio osobowej drużynie).

Cytat:
np. taki złodziej na poziomie podajże 30 ma dostęp do specjalnych sideł, którymi można ubić smoka w zaledwie 2 sekundy

Aaah, słynny serek z pułapkami :P

Cytat:
nie wiem czy już to naprawiliście, ponieważ pod samym końcem walki z Melisaną wywalało mnie do Windowsa, to był chyba moment kiedy ma się pojawić Solar, wyskakuje mi okienko jakiegoś błędu i wywala do pulpitu

W takich sytuacjach trzeba by zaraportować autorowi moda wspomnianego buga w odpowiednim temacie i załączyć w poście zapis gry. Dradiel może wtedy dojść do źródła problemu i go wyeliminować. Jeśli kiedyś natkniesz się na jakieś problemy z grą, to wal śmiało do działu z bugami ;)

Cytat:
mam zachciankę na przejście WoBG jedną postacią czyli W/M/Z ciekawie by było, ale to chyba nie wykonalne

W normalnych warunkach, granie jedną postacią jest łatwiejsze niż granie z drużyną. Nasz bohater szybciej awansuje, walki stają się prostsze do ogarnięcia, a zasoby takie jak mikstury czy zwoje ochronne nie muszą być zużywane na więcej niż jedną osobę.
Rozsądnie prowadzony w/m/z, na ustawieniu 100% xp, prawdopodobnie będzie iść przez WoBG jak przecinak.

Cytat:
nie mam pojęcia jak się dostać do krainy IWD2

Użycie zaklęcia 'ograniczone życzenie' daje dostęp do nowych przygód. W momencie kiedy wracasz z Podmroku, a wykonałeś już zadania z zaklęcia, to pojawi się nowa opcja. Doprowadzi ona do Icewind Dale 2... ale to nie będzie takie proste (tylko tyle wiem).
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
mattmatt 

Wiek: 33
Posty: 6
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2020-03-28, 14:41   

Całkowicie się z tobą zgadzam co do rozgrywki w WoBG na 100% xp, a jeśli chodzi o farmienie to po prostu grałem z tego co pamiętam pięciorgiem drużyną ale to w późniejszym etapie gry, wiadomo że na początku jesteś tylko Ty i Imoen, zwiedzałem każdą lokacje na 100% czyli zabijałem nawet niedźwiedzie czy tez inne stwory, po prostu walczyłem z każdym z kim się da, nawet jak się dało kogoś sprowokować aby zemną walczył, to wybierałem rozwiązanie bojowe, np. jeśli chodzi o smoki lub inne wielkie monstrum ^^ Mówisz 'gracz ma przewagę że jest inteligentny', zapewne masz na myśli dobrą taktykę na polu bitwy, podczas walki, to wiadomo, każdy wie o co chodzi. Co do granie jedną postacią to kusząca opcja jak dla mnie, muszę to przemyśleć. :roll:
Granie jedną postacią.. początki mogą być trudne, bez czarów i sprzętu.. Ale o to właśnie chodzi 8-)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lightening

Posty: 156
Podziękowania: 11/30
Wysłany: 2020-04-14, 20:03   

Moje wyniki przy obecnym podejściu (6os. , 10/10):

BG1 skończyłem ze 129tys expa. Jeśli odliczę exp na galaretach to wychodzi 123 tys. Jeśli dodatkowo odliczyć początkową farmę solo na bazyliszkach, syrenach i ankhegach byłoby to z kolei 115k expa u głównej postaci.

IwD1 skończyłem z 428500 expa u głównej postaci. Przed Icewindem zrobiłem jeszcze 1 piętro lochów bez sfery kieszeniowej i przeszedłem walkę z Sarevokiem z azen moda. Zdecydowanie najwięcej expa w IwD1 leci z dodatków HoW i ToL. Często za małe questy jest po 7tys expa na głowę. Np. za wilkołaka zgarniamy 14k expa na głowę w ciągu dwóch minut. Za drużynę Orricka bodajże po 7k expa.

Z grimuarów na 1 stronie brakuje tylko woluminu jasnych myśli z golema w bg1 z gray clan episode.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lightening

Posty: 156
Podziękowania: 11/30
Wysłany: 2020-04-15, 19:09   

NEJ2 sklep Lavillina w akademii Halruai:
- wolumin przywództwa i oddziaływania (CH)
-grimuar szybkiego działania (ZR)
-grimuar jasnych myśli (INT)

Kod lokacji TT0035

Edit:
-Mikstura zmiany działania +1 cha -1 zr

skrzynia na lewo od wejścia w kwaterach arcymagów w Halruai, triggerująca strażników.
Kod lokacji TT0067
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 45
Posty: 673
Podziękowania: 147/155
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2020-05-07, 19:53   

Lightening napisał/a:
Z grimuarów na 1 stronie brakuje tylko woluminu jasnych myśli z golema w bg1 z gray clan episode.

Rzeczywiście grimuar jest tam znowu. Właśnie przetestowałem na v1.86.
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Dead 
Bibliotekarz
Follower of Satan


Wiek: 30
Posty: 680
Podziękowania: 28/67
Wysłany: 2020-05-12, 00:55   

Moje expy przy 6os, 10% za wrogów, 25% za questy:

Po BG1 bez DrizztSagi: 83k XP.
Po DrizztSadze: 113k XP.
Po Icewindach: 603k XP.

Oczywiście zabiłem wszystko co wrogie i zrobiłem chyba wszystkie możliwe questy.

EDIT:
@Pavlus, tak tak, po jedynce, HoW i ToLu.
_________________
Tawerna Bibliotekarzy
Ostatnio zmieniony przez Dead 2020-05-13, 13:02, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Pavlus 
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 39
Posty: 1086
Podziękowania: 25/50
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2020-05-12, 20:45   

Icewindach? Chyba IWD1?
_________________
Cytat:
[Dzisiaj 10:37] Cecylio: Potrzeba łopaty do śniegu, by się przekopać przez stosy echii czy szkolnych haremów.

- Nic dodać, nic ująć^^
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group