Poprzedni temat «» Następny temat
Gry warte polecenia
Autor Wiadomość
Karanith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 29
Posty: 1177
Podziękowania: 38/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-02, 17:03   

Na wstępie zaznaczę, że Mafia II ogólnie mi się podobała i myślę, że warto się z nią zapoznać, jeśli ma się okazję - jej systemowi walki i mechanice jazdy nie mam wiele do zarzucenia, jest do tego miła dla oka i ucha. Twórcy jednak zbyt często lecą sobie z graczem w kulki, bym mógł ją określić jako bardzo dobrą grę. Co konkretnie mam na myśli? Już spieszę z wyjaśnieniem.

Po pierwsze, mam mieszane uczucia względem fabuły. Przede wszystkim za wolno się rozkręca (początek zdaje się być ciągiem zupełnie niepowiązanych misji) i jest jej za mało, tzn. wiele wątków zostaje rozpoczętych i zwyczajnie porzuconych lub rozwiązanych w nieciekawy i niesatysfakcjonujący sposób (np. wątek siostry). Nie grzeszy też oryginalnością oraz wykorzystuje zbyt wiele schematów i klisz. Do tego dochodzi kwestia zakończenia.
Rozumiem, że twórcy chcieli zakończyć opowieść ponurym i przygnębiającym akcentem, ale nie kończy się gry/filmu/książki/komiksu w najciekawszym momencie! W pale się nie mieści, jak Czesi mogli olać wątek ZEMSTY NA MENTORZE ZA ŚMIERĆ NAJLEPSZEGO PRZYJACIELA! To po prostu niewybaczalne.
Jednak mimo wad końcówki, fabuła nie jest zła, wciąga i ma swoje momenty. Twórcy chcieli przedstawić stonowaną historię dwóch nieostrożnych i ambitnych cwaniaczków, nie potrafiących sobie poradzić w świecie przestępczym i ja to doceniam. Żałuję jednak, że nie wykorzystano w pełni jej potencjału.

Nie bardzo też rozumiem, po co tej grze otwarty świat, skoro go zupełnie nie wykorzystuje. Miasto jest puste, nie ma w nim absolutnie nic do roboty i służy jedynie sztucznemu przedłużaniu rozgrywki. Jestem pewien, że z 11 godzin, które poświęciłem Mafii II, przynajmniej 3 to nudne jak flaki z olejem dojeżdżanie z punktu A do punktu B. Biorąc pod uwagę, jak liniowa jest to gra, lepszym rozwiązaniem mogła być konstrukcja w stylu zwyczajnej strzelanki TPP, czyli ciąg misji z okazjonalnymi etapami samochodowymi. Nie może być tak, że twórcy budują piaskownicę, ale dają mniej zabawek niż Rockstar w GTA3.

Powyżej opisałem największe wady Mafii II. Pozostałe dotyczą głównie idiotycznego cofania się w rozwoju oraz zwyczajnych debilizmów. Czy ktoś jest mi w stanie wyjaśnić, dlaczego nie mogę przyspieszyć poruszania się po mieście przy pomocy taksówek lub metra? Sądziłem, że w grach tego typu, stało się to standardem. I niby czemu nie mogę strzelać w czasie jazdy, skoro była taka opcja w pierwszej części? Z jakiej racji policja może w czasie pościgu dziurawić moje auto ołowiem, a ja nie mogę się odgryźć nawet, gdy nigdzie nie jadę i nie muszę się skupiać na prowadzeniu? W końcu, dlaczego tak łatwo zginąć w samochodzie? O ile rozumiem, że wjazd w betonowy mur przy prędkości 120 mil na godzinę może zakończyć się zgonem kierowcy, to nie mam pojęcia, w jaki sposób umiera nasz protagonista po zahaczeniu kołem krawężnika przy połowie tej szybkości. Nie dopracowali twórcy tej mechaniki, oj nie.

Jestem przekonany, że miałem jeszcze coś Mafii II do zarzucenia, ale raczej nic poważnego, skoro zapomniałem co. Powtarzam, mimo tych wszystkich wad gra jest całkiem niezła. Nie zapłaciłbym za nią więcej niż 30 złotych w ramach extra klasyki, ale nie zmienia to faktu, że jak w końcu fabuła się rozkręci, to faktycznie wciąga.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 30
Posty: 2380
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2011-01-10, 17:53   

Singularity - tytuł, który raczej wielkiej kariery nie zrobił, zabłysnął i zgasł bez pamięci. Jednakże kontakt z tą grą pozostawia jednak pewien ślad.

Gra opowiada o pewnej wyspie, na której w ok. 1950 Sowieci odkryli pewien pierwiastek E99, dający niespodziewane efekty. Założono ośrodek badawczy. Na wyspę przybywamy AD 2010. Taki wstęp do fabuły.

Gra śmiga na starym i dobrym UE3, nie zliczę już gier, w które grałem, a które hulały na tym silniku. Chodzi wiec bardzo przyzwoicie, nie tnie się i jest ładnie, choć można by zarzucić teksturom pikselozę na bliskich bardzo dystansach. Muzyka jest dobrze dobrana, ale raczej mocno standardowa, nic nie wpadło mi w ucho, najwyżej jakiś jeden ambientowy kawałek w pewnej chwili mnie zaskoczył. Jednakże nie można nie docenić przede wszystkim poziomu artystycznego lokacji, który jest naprawdę bardzo wysoki. Gra oferuje multum widoków, bardzo różnych, czuć ogrom prac, jaki włożono w zaprojektowanie tej gry. Wyszło to bardzo dobrze.

Gra jest FPSem, nowalijką, którą wprowadza, jest naręczne urządzenie zwane Time Manipulation Device, TMD, zasilane E99, które pozwala na dwie rzeczy: rozprawianie się z wrogami oraz operowanie na martwych przedmiotach, nadając im świetność z lat 50. Ta druga możliwość daje nam sposobność do rozwiązywania prostych zagadek logiczno-przestrzennych, których nie ma za dużo, toteż nie frustrują i nie nużą. Samo strzelanie wypada poprawnie, mamy całkiem spory arsenał, choć można by go z pewnością rozbudować, ale nic.

Więcej o fabule. Jest to prosta dość historia o manipulowaniu czasem, choć bardzo dobrze pomieściła elementy gry (gry w znaczeniu matematycznym) i dała okazję do zaprezentowania różnorodnych lokacji oraz mechanizmów wymagających udziału gracza. Największy mój zarzut to brak zaplecza naukowego dla fabuły. Nie jestem chemikiem ani fizykiem, ale nie obraziłbym się za jakieś teorie, których ogarnąć nie mogę z powodu mojego słabego w tych materiach wykształcenia. Historii brakuje może pewnej wyrazistości, jeśli idzie o relacje międzyludzkie.

Podsumowanie będzie wymagało perspektywy historycznej. Singularity z pewnością mierzy w jedną grę - Bioshocka. Są wyraźne nawiązania, które odnajdzie każdy grający w obie gry. Jest to stracie wyrównane, ale palmę pierwszeństwa dzierży jednak Bioshock, wyrazistszy i bardziej zakręcony, tym niemniej czas poświęcony Singularity uważam za niestracony. Dobra gra dla jednego gracza.

Na koniec dodam, że Singularity nie jest krótkie, lecz za to bardzo brzydka działa z padem. Zamiast instrukcji "wciśnij A", dostajemy instrukcję "wciśnij Pad 1", bardzo niedobrze.
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 24
Posty: 699
Podziękowania: 59/107
Wysłany: 2011-02-26, 20:24   

Ja tak trochę z innej bajki.

Jedi Knight: Jedi Academy to jedna z najgenialniejszych gier w które grałem.
Fabuła
Głównym bohaterem gry jest Jaden Korr młody kandydat na Rycerza Jedi, który udaje się na nauki do tytułowej Akademii Jedi na Yavinie IV. Prędko jednak następują wydarzenia, dzięki którym będzie musiał wykazać się zdolnościami wykorzystania Mocy, celnością i sprawnością fizyczną w warunkach bojowych.(ogólnie taka sobie[Dwuliniowa!])

Sterowanie
Mamy widok z trzeciej osoby gdy walczymy mieczem świetlnym lub z pierwszej gdy strzelamy blasterem.Sterowanie WSAD myszka oraz klawisze F1-F12 dla mocy (jeżeli będziemy używali kazdej mocy a tego nie polecam)

Moce
Mamy do dyspozycji 16 mocy!
Jednakże 3 moce są mocami pasywnymi.
Reszta jest aktywowana przyciskami.
Te moce to np. Grip(duszenie),Heal(leczenie),Push(odepchnięcie),Sight(wizja[widzimy wrogów,przedmioty,sojuszników przez przez ścianę]itd

Bronie
Mamy do wyboru(z wikipedii)
# Ciężki pistolet blasterowy DL-44

* tryb podstawowy: pojedynczy strzał zadający niewielkie obrażenia, ale zawsze celny. Zużywa 1 jednostkę amunicji.
* tryb alternatywny: możliwość naładowania pocisku, aby zadawał większe obrażenia. W pełni naładowany zużywa 5 jednostek amunicji.

# Karabin blasterowy E-11

* tryb podstawowy: strzały o średniej prędkości, ale za to dość celne. Zużywa 1 sztukę amunicji.
* tryb alternatywny: bardzo szybki ogień o niskiej celności. Każdy strzał kosztuje 2 jednostki amunicji.

# Karabin dezintegracyjny DXR-6

* tryb podstawowy: pojedynczy, celny strzał przechodzący przez miecze świetlne, mała szybkostrzelność. Zabiera 3 jednostki amunicji.
* tryb alternatywny: tryb snajperski, posiada lunetę, po naładowaniu zadaje bardzo duże obrażenia. W pełni naładowany strzał pochłania 30 jednostek amunicji.

# Kusza energetyczna Wookieech

* tryb podstawowy: powolne strzały o średniej mocy, możliwość naładowania, aby wystrzelić 1, 3 lub 5 pocisków. Nienaładowany strzał kosztuje 5 jednostek amunicji, a w pełni naładowany - 25.
* tryb alternatywny: nieco szybsze strzały, które odbijają się od napotkanych przeszkód. Także kosztuje 5 jednostek amunicji.

# Ciężki imperialny karabin samopowtarzalny (z granatnikiem)

* tryb podstawowy: bardzo szybki ogień o sporym rozrzucie, szybko zużywa amunicję, mimo iż zabiera tylko 1 jednostkę na strzał.
* tryb alternatywny: pocisk energetyczny o sporym promieniu wybuchu i małym zasięgu. kosztuje 8 jednostek amunicji.

# Karabin rozpryskowy FC-1

* tryb podstawowy: powolne strzały o olbrzymim rozrzucie, który wręcz uniemożliwia stosowanie tej broni na długim dystansie. Zabiera 8 jednostek amunicji.
* tryb alternatywny: dwa małe pociski odbijające się od ziemi i eksplodujące przy kontakcie. Koszt taki sam jak przy trybie standardowym.

# Działko impulsowe DEMP 2

* tryb podstawowy: powolne strzały energetyczne uszkadzające droidy i maszyny, zadające niewielkie obrażenia istotom żywym. Zużywa 8 jednostek amunicji.
* tryb alternatywny: możliwość naładowania ładunku energetycznego. W pełni naładowany pochłania 30 jednostek amunicji.

# Karabin wstrząsowy Stouker

* tryb podstawowy: powolne pociski zadające olbrzymie obrażenia na niewielkim obszarze, nie można ich odbić mieczem, ale można je odepchnąć mocą "push". Każdy zabiera 40 jednostek amunicji.
* tryb alternatywny: pocisk o dużej prędkości, zadający jeszcze większe obrażenia, ale nie posiada pola rażenia. Zabiera aż 50 jednostek amunicji.

# Wyrzutnia rakiet MerSonn PLEX-2M (pociski Arakyd 3T3) - Maksymalnie możemy mieć 10 rakiet.

* tryb podstawowy: pojedyncza, powolna rakieta.
* tryb alternatywny: rakieta samonaprowadzająca, wymaga celowania do przeciwnika przez chwilę.

# Detonator termiczny - Możemy ich mieć maksymalnie 10.

* tryb podstawowy: wybuch po niewielkim czasie od momentu wyrzucenia.
* tryb alternatywny: wybuch przy kontakcie z przeszkodą, lub wrogiem.

# Mina przeciwpiechotna - Również możemy mieć ich tylko 10.

* tryb podstawowy: wybuch następuje po przejściu przez emitowany przez nią promień lasera.
* tryb alternatywny: wybuch następuje, gdy do miny zbliży się przeciwnik. Wybuch także po dłuższym czasie.

# Zdalnie odpalany ładunek wybuchowy Maksymalnie możemy mieć ich 5.

* tryb podstawowy: położenie pakietu detonacyjnego.
* tryb alternatywny: detonacja wszystkich podłożonych pakietów.
oraz oczywiście

Miecz świetlny
Ta gra to prawdziwa gratka dla wielbicieli walk mieczami świetlnymi.
Mamy na początku 1 zwykły miecz,następnie wbieramy styl walki(szybki lub silny) ,następnie wybieramy miedzy dwoma mieczami,podwójnym

Same pojedynki są epickie.
Mamy do wyboru kilka rodzajów mieczy kilkadziesiąt mocy a do tego różne combosy.
Wszystko składa się na niezwykłe widowisko.Po prostu nie da rady opisać tej frajdy gdy tniemy wszystkich na swej drodze.
link do walki
http://www.youtube.com/watch?v=oWMfqZAB8r4


Grafika

Gra jest z 2003 więc farejweków nie ma i się postarzałą.
Zostałą stworzona na silniku ID tech 3 (gry też stworzone pod ten silnik to Cod,MoH,QIII:Arena,Wolfenstein: Enemy Territory itd)


Ogónie moja lubiona gra z gatunku TPP/FTP
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jvegi 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 29
Posty: 1432
Podziękowania: 40/38
Skąd: Z chomikowa
Wysłany: 2013-03-31, 22:36   

Gemini Rue
Właśnie skończyłem. Stosunkowo nowa przygodówka (2011), ale w rozdzielczości 320x200, robiona przez jednego kolesia + paru do pomocy.

Tak to wygląda. Powiększcie sobie, bo w okienku pixeli nie widać.

Wyraźnie musi opierać sie na stylistyce, gameplay'u i fabule. No i ze wszystkim jest wspaniale. Tła i animacje są prześliczne i bardzo wyraźne (wiadomo co jest co), gameplay zaskakująco bogaty, z paroma bardzo ciekawymi pomysłami (kopanie, kierowanie npcami), a fabuła jest skutecznie noirowo-scifajowa. Klasyczna przygodówka, z nowoczesnym easy-of-use. Polecam.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 

Posty: 1081
Podziękowania: 105/244
Wysłany: 2019-07-14, 04:58   Age of Wonders III

Age of Wonders III

Za darmo, warto mieć i dlc tańsze niż na GOGu :)

https://store.steampowered.com/app/226840/Age_of_Wonders_III/
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group