Poprzedni temat «» Następny temat
TWM - pytania i porady
Autor Wiadomość
Scol 


Wiek: 28
Posty: 716
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-07-24, 16:04   

porfirion napisał/a:
jednostkowe rzucone na Viconię przez nią samą chyba nigdy jej nie wywalają - testowałem ze 30 razy leczenie ran itp. czary i zawsze wchodziły - chyba że miałem niewiarygodnego farta


Nie fart, taka mechanika. Jest z tym związany nawet pewny myk - sekwencery z ognistymi kulami czy innymi obszarówkami wymagają wskazania celu (w sensie postaci, nie miejsca), wycelowanie takiego sekwencera w czarującego sprawia że obszarówki ignorują odporność na magię (nie tylko czarującego, ale też i przeciwników). Wystarczy zapewnić magowi odporność na ogień (czy inny tam typ obrażeń) i może w ten sposób ubijać hordy przeciwników niepodatnych na magię (np. drowy).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cecylio 


Wiek: 28
Posty: 225
Podziękowania: 8/38
Wysłany: 2016-08-14, 13:42   

Właśnie zainstalowałem GUI z tego działu i gra strasznie klatkuje. Czy to wina Windows 10 czy po prostu mod? Wszystko wygląda super i zabiłbym co by zagrać w oryginał BG, dla samych wspomnień ;)

EDIT: Cóż, wychodzi na to, że to jednak, na 100%, widescreen mod. Szkoda, bo oryginalna rozdziałka jest bardzo niska.
Ostatnio zmieniony przez Cecylio 2016-08-14, 15:30, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 44
Posty: 596
Podziękowania: 132/151
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2016-08-14, 14:14   

Popróbuj włączania/wyłączania różnych rodzajów "kopiowania" w opcjach grafiki. To może pomóc na klatkowanie, ale na pewno nie uczyni gry przesadnie szybką. Jeśli grasz na laptopie, to przełącz się na tę "gorszą" kartę; u mnie zintegrowana grafika radzi sobie z BG1 znacznie lepiej.
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 29
Posty: 324
Podziękowania: 97/22
Wysłany: 2016-08-14, 19:29   

Cecylio. Próbowałeś może łatki DirectDraw?
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=6783
Na moim PC (Win 8), bez tej poprawki, oryginalny BG1 nie potrafi utrzymać marnych 10 klatek.

EDIT:
Co do rozdziałki, mam monitor 22" 1680x1050 (16:10) więc zazwyczaj gram na 1280x800.
Rozmycie obrazu jest minimalne, choć na monitorze 24" polecałbym 1440x900.
Dla proporcji ekranu 16:9 (smutny standard dzisiaj), trzeba dać małą poprawkę, ale wartości powinny być podobne :)
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
Ostatnio zmieniony przez Damianus_NT 2016-08-14, 22:34, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Cecylio
Cecylio 


Wiek: 28
Posty: 225
Podziękowania: 8/38
Wysłany: 2016-08-14, 21:15   

@Damianus, dzięki, działa! Teraz tylko muszę wykombinować, która rozdziałka wygląda najlepiej. No i gra crashuje przy wyłączeniu pełnego ekranu, cóż, wolałbym grać w oknie na ładnym 1280x768 ale nie można mieć wszystkiego :wink:

EDIT: Śmiga jak ta lala! Paradoksalnie gra najlepiej wygląda w 4:3, czyli 1024x768. Wypełnia ekran, nie jest rozciągnięta czy skurczona. Tylko mało widać na ekranie, ale to pewnie już przyzwyczajenie do BGT i Widescreena. Dzięki raz jeszcze, wyruszam na klasyczne Wybrzeże Mieczy ;)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aellernir 


Wiek: 23
Posty: 7
Podziękował 6 razy
Wysłany: 2017-08-23, 22:12   

Mam jedno pytanie co do modułu zmniejszającego ilość otrzymywanych PD za pokonywanych przeciwników. Czy jeśli gram, jak dotąd, z wersją "50%", to czy zmiana na "25%" spowoduje jakieś problemy techniczne? (mam na myśli problemy w czasie już rozpoczętej rozgrywki) Mam zainstalowane NTotSC oraz parę innych modów.

Weidu log:

// Log of Currently Installed WeiDU Mods
// The top of the file is the 'oldest' mod
// ~TP2_File~ #language_number #component_number // [Subcomponent Name -> ] Component Name [ : Version]
~BG1VARFIX/SETUP-BG1VARFIX.TP2~ #0 #0 // Extending limit of GLOBAL variables in BG1 engine up to 4096
~SETUP-PAT.TP2~ #0 #0 // Patche 1.1b NTotSC
~DRIZZTSAGA/DRIZZTSAGA.TP2~ #1 #0 // Saga Drizzta dla BG1, wersja 1.0
~SETUP-TGC1E.TP2~ #5 #0 // Szary Klan Epizod 1: In Candlelight, edycja BG v1.9 -> Edycja normalna
~SETUP-THALAN.TP2~ #6 #0 // Thalantyr - ItemUpgrade: 3.7
~WIDESCREEN/WIDESCREEN.TP2~ #0 #0 // Widescreen Mod -> for the original Infinity Engine (CHOOSE THIS!): Widescreen Mod v3.07
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #0 // Modul techniczny PRE (uzupelnienie IDS, wykrywanie odpoczynku i walki): v3.5b(106_21)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #1 // TWM CORE - CZESC FABULARNA: v3.5b(106_21)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #52 // Ulepszone niedzwiedzie: v3.5b(106_21)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #54 // Reguly awansu do 50 poziomu dla BG1: v3.5b(106_21)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #55 // Maksimum punktow zycia przy awansie dla BG1: v3.5b(106_21)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #61 // Lepsza muzyka w BG1: v3.5b(106_21)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #65 // Lepszy Skuteczny Plaszcz Ukrycia i odtrutka na niego v8: v3.5b(106_21)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #66 // Nowy system podrozowania w obrebie Wrot Baldura -> Pelna wersja komponentu: v3.5b(106_21)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #67 // Brak zakonczenia BG1 po finale: v3.5b(106_21)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #68 // Male poprawki questow BG1: v3.5b(106_21)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #89 // Rozszerzenia AI i dialogow oryginalnych postaci gry: v3.5b(106_21)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #901 // Oddzielne zestawy portretow dla gracza i BN-ow v1,5 -> Edwin, Imoen, Jaheira, Minsc i Viconia maja portrety z BG2: v3.5b(106_21)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #91 // Doswiadczenie za rozbrajanie pulapek i otwieranie zamkow v3.5: v3.5b(106_21)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #92 // Doswiadczenie za zapamietywanie czarow mistycznych v2.1: v3.5b(106_21)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #94 // Dla hardkorowych graczy: mniej rabania potworow (H&S) w BG1: v3.5b(106_21)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #95 // Dla hardkorowych graczy: ograniczenie doswiadczenia za zabijanie potworow -> tylko 50% oryginalnego PD: v3.5b(106_21)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #97 // Nakladka na WideScreen Mod poprawiajaca GUI w BG1: v3.5b(106_21)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #99 // Modul techniczny POST (Emulacja warunkow AreaCheck i AreaType w BG1): v3.5b(106_21)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2057
Podziękowania: 257/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2017-08-24, 12:58   

Dobre pytanie, bo nigdy nie próbowałem zmieniać opcji instalacji TWM w trakcie rozgrywki.

Przeinstalowywanie TWM kończy się popsuciem polskich znaków, lepiej go odinstalować i zainstalować ponownie, ale wtedy z kolei mogą się pozmieniać numery strrefów i błędne podstawienia tekstów w już zaczętej rozgrywce (takie ryzyko jest zawsze przy przeinstalowaniu modów i kontynuacji zaawansowanej gry).

Jeśli TWM jest zainstalowane jako ostatnie, to reinstalacja komponentu #95 ruszy tylko 3 ostatnie komponenty, które nie dodają tekstu do gry, więc powinno się udać bez strat. Ale jeśli masz miejsce na dysku, może jednak zrób kopię folderu BG1 przed próbą reinstalacji. Reinstalacja zmieni tylko EXP za potwory, które jeszcze się nie pojawiły w rozgrywce, czyli na jeszcze nie odwiedzonych lokacjach lub które dopiero zostaną przywołane skryptem/czarem/dialogiem.

Cytat:
~BG1VARFIX/SETUP-BG1VARFIX.TP2~ #0 #0 // Extending limit of GLOBAL variables in BG1 engine up to 4096
Ten modzik nie trzeba instalować, gdy używasz TWM, bo jest też zawarty w "komponencie technicznym PRE" TWM.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Aellernir
Aellernir 


Wiek: 23
Posty: 7
Podziękował 6 razy
Wysłany: 2017-08-24, 18:14   

Dzięki za pomoc. :) Zrobiłem tak, jak napisałeś, mam więc zrobioną kopię BG1. (do której na peeewno będzie mi się chciało wracać, jeśli coś się skopie w zmienionej wersji :P) Po przeinstalowaniu TWM wszystko, jak na razie, gra i tańczy. Po krótkiej obserwacji wydaje mi się, że zmiany zaszły dokładnie wg opisu z Twojego posta.

Ciekaw tylko jestem, który z modów tworzy takie oto grupy przeciwników (było tak również przed reinstalacją TWM:



Oczywiście tworzenie takich grup jest zupełnie nieszkodliwe :P, ale po instalacji "mniej H&S w BG" nie spodziewałem się takich zgrupowań stworzątek. :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Gawith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 31
Posty: 867
Podziękowania: 29/28
Wysłany: 2019-04-20, 02:38   

Pomocy!
Potrzebuję sobie przywołać miksturkę z Jarmarku w Naskhel. Tę potrzebną później dla Logana by zatrzymać Tsukiego.
Gram na starym dobrym nie modyfikowanym niczym oprócz TWM Baldurku pierwszym (w sensie - żadne WoBG i inne cuda).
Czy dobrze pamiętam komendę?
CLUAConsole:CreateItem("nazwa")

Mam wcześniejszego sava z tym przedmiotem (wywaliłem gdzieś).

Jakim narzędziem odszukam kod przedmiotu?
Jak się tę konsolę wywoływało?

Minęło kilka lat odkąd grałem w Baldurka i sporo rzeczy uleciało z pamięci. Z góry dzięki.
No i witam po przerwie :)
_________________
Szarotki alpejskie som tuczące :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2517
Podziękowania: 254/54
Wysłany: 2019-04-21, 20:20   

Hoho, kogo ja widzę, to była całkiem długa przerwa :P

Kodu Ci nie podam, bo nie mam instalacji w tej chwili, ale możesz użyć ShadowKeepera, żeby dodawać sobie przedmioty, do pierwszej części chyba nazywało się to Sword Coast Keeper. To ten programik do edycji sejwów, gdybyś zapomniał. Jak masz sejwa, gdzie posiadasz ten przedmiot, to możesz go sobie wczytać i podejrzeć kod przedmiotu, a potem dodać go sobie w nowszym sejwie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2057
Podziękowania: 257/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2019-05-04, 20:12   

To jest oryginalna z BG1 "Czerwona mikstura" czyli "POTN15". Sorry, jeśli odpowiadam za późno.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Gawith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 31
Posty: 867
Podziękowania: 29/28
Wysłany: 2019-06-17, 12:14   

Dziękuję Panowie, poradziłem sobie w międzyczasie własnie za pomocą gate keepera. Opcja szukaj na forum jednak dużo pomaga :D

Tym niemniej gry nie ukończyłem. Przyłączalny mag z Beregostu, którego imienia w tym momencie nie pamiętam, odmówił przyłączenia się do drużyny na stałe, wkurzyłem się i rzuciłem całym tym Baldursem :P
Pewnie moja wina. Przyłączyłem go późno (chyba po ubiciu Mulaheya), zwiedziłem spory kawałek świata na południu, ogarnąłem obóz bandytów i ruszyłem do Kniei Otulisko. No i stwierdziłem, że coś musi być nie tak, skoro ten quest mu się jeszcze nie uaktywnił :lol: .
Wróciłem z Kniei, znalazłem kogo trzeba pod Candelkeep i po rozmowie mag odmówił przyłączenia się na stałe.
Zed, może rzucisz trochę światła? Czas, reputacja, charakter, coś jeszcze innego?

Ze sztyletem też miałem pecha, dziabałem nim kogo się da i nie zmienił się.

Ogólnie fenomenalny mod. Przydałaby się jakaś solucja. Wiem, że to nie do końca zgodne z zamysłem Autora, ale TWM adresowane jest do ludzi mojego pokroju - dziadków, którzy przeszli grę milion razy za młodu, a po latach chcą zakosztować nowej zawartości w nienarzucającej się, zgodnej z bryłą oryginału formie.
Tylko mi się nie chce i nie mam czasu przechodzić gry znów 3 razy żeby wszystko po kolei odkrywać. Wolałbym przeczytać konkretnie co mam zrobić i to zrobić. Któryś raz z rzędu odbijam się od TWM w ten sposób.
Pomyśl Zed, może jednak jakiś dokładniejszy opis? ;)
_________________
Szarotki alpejskie som tuczące :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2057
Podziękowania: 257/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2019-06-18, 21:10   

Do solucji TWM już się kiedyś zabierałem, ale chciałem szczegółowo i zakres roboty mnie przerósł. Może czas wrócić do pomysłu i publikować solucje w odcinkach, zaczynając od NPCów?
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group