Cecylio: Posiada już ktoś PST:EE? Warto kupować? Nigdy nie przeszedłem oryginału, więc nie wiem czy ta edycja mnie przekona :D
[Dzisiaj 0:57] memory: Mam z Goga. Wygląda rzeczywiście lepiej, ale d**py nie urywa. Kosztem podświetlanych pojemników i temu podobnych bajerów rodem z BG traci się okrągłe menu pod prawym przyciskiem myszy.
Powód dla którego usunięto to menu może być taki że powodował niezłego buga.
Mianowicie jak dawało się ikonką na przejście do innej lokacji, a następnie prawym przyciskiem myszy dawało się właśnie menu i w nim zmieniało się np. broń, to przechodziło się do tej właśnie lokacji, mimo że byleś daleko od niej. Czyli np. zaraz zginiesz, ale wystarczy że użyjesz menu i masz ewakuację. Mechanizm trochę podobny, do Ctr +L w Baldursie, gdzie przemieszczało cię pod wskazanie kursora po paru sekundach, ale jak przełączyłesz broń w trakcie tego to przemieszczało cię natychmiastowo.
Mimo wszystko tego akurat elementu oryginalnej gry będzie mi na pewno brakować w wersji EE. Uważałem... wciąż uważam, że to bardzo wygodne rozwiązanie. Możliwość podświetlenia za pomocą klawisza Tab interaktywnych elementów gry mi tego nie zastąpi. Chociaż rozumiem, że może to przekonać do P:TEE tych graczy, których dawniej odrzucała "nieczytelność" grafiki. Wiele osób na to właśnie narzeka przy pierwszym kontakcie z Tormentem. Właściwie: narzekało...
Możliwość podświetlenia za pomocą klawisza Tab interaktywnych elementów gry mi tego nie zastąpi
Torment ma dość ciemną szatę graficzną. I mimo że przez to jest klimatyczna, to jednak wielu graczy mogłoby nie dostrzec interesujących elementów lokacji, a Tab niejako to ułatwia.
Czy mógłbyś coś napisać apropo czarów? Tak samo działają jak w P:T, czy trochę się upodobniły do BG? Te z długo trwającymi animacjami i zamrażającymi czas pozostały niezmienione?
Niestety nie bardzo mam czas zagrać. Uruchomiłem tylko, żeby sprawdzić jak wygląda. Mam nadzieję, że "Działo Mechanusa" itp nie straciły jednak swojego specyficznego uroku, chociaż może to zapewne rujnować trochę rozgrywkę według zasad BG.
Na razie najbardziej martwi mnie fakt, że przy podnoszeniu poziomu nie dostaję punktu do przydzielenia na Cechy (dodałem sobie doświadczenie w EEKeeperze)...
Edit:
Zmieniłem w Keeperze klasę na maga. Po wpisaniu w pliku LUA (zatytułowanym "Baldur", hehe) linii: SetPrivateProfileString('Game Options','Cheats','1'), za pomocą konsoli dodałem sobie w grze zwój z czarem Burza meteorów. Po rzuceniu go odpalił się filmik jak w klasycznym Tormencie.
Na marginesie dodam, że zwój w ekwipunku podświetlał się oczywiście na zielono, bo nie miałem go jeszcze w księdze. Bardzo wygodne rozwiązanie obecne we wszystkich grach EE.
W przypadku PSTEE, Beamdog zdecydował się na pozostanie wiernymi oryginałowi. Jedyne zmiany to:
- zmodernizowany silnik gry, obsługujący wysokie rozdzielczości i systemy mobilne.
- wygląd interfejsu - tu zmiany są największe (między innymi zrezygnowanie z okrągłego menu). Jak dla mnie pod względem funkcjonalnym zmiany są naprawdę w porządku (szczególnie, że wiele opcji można włączać i wyłączać z poziomu Menu Opcji Gry). Pod względem estetycznym liczyłem jednak na coś znacznie więcej (gdzie są ręcznie malowane portrety pytam ja się?)
- dodana większość poprawek z Fixpacka (nie wszystkie, gdyż każda zmiana była dokładnie konsultowana z Chrisem Avellone - nie wszystkie przypadly mu do gustu). Stety albo niestety dodatek Unfinished Business nie zostal zaimplementowany - Chris stwierdził pewnie, że te elementy celowo zostaly wycięte z gry.
- wiele poprawek gramatycznych i interpunkcyjnych wprowadzonych przez Chrisa Avellone
Reszta pozostała niezmieniona. Może nie wygląda to imponująco, ale akurat w przypadku PSTEE niezwykle łatwo byłoby zepsuć historię dodając nowe elementy, odstające jakościowo od geniuszu oryginalnych twórców. Jak dla mnie edycja jest w porządku. Dupy nie urywa, ale jest bardzo solidna. A sama gra genialna
_________________ Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Chyba rozgryzłem problem z brakiem punktu na Cechę, po awansie o poziom. Problem pojawiał się jedynie, gdy dodawałem sobie doświadczenie w EEKeeperze. Zwiększenie expa za pomocą konsoli pozwala już na normalny awans, bez żadnych skutków ubocznych. Podobna sytuacja jest z dodawaniem przedmiotów do ekwipunku. Jeśli zrobimy to za pomocą EEK, to przedmiot nie pojawi się w ogóle w grze, mimo że cały czas będzie widoczny w edytowanym za pomocą Keepera zapisie. Dodawanie przedmiotów za pomocą konsoli działa prawidłowo.
Najwyraźniej Torment EE nie lubi się z EEKeeperem.
EE Keeper jeszcze nie został zaktualizowany do działania z PSTEE. Autor nad tym pracuje.
_________________ Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
_________________ Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Mam dylemat czy próbować przejść tą wersję czy trzymać się oryginału? Jeżeli oryginału - czy mody są konieczne? Nie znam oryginalnej zawartości, więc poprawki/dodatki niewiele mi powiedzą.
Non stop czytam, że warto zrobić mądrą/inteligentną postać. A co jeżeli zrobię silnego, głupiego Wojownika? Rozumiem, że dostanę mniej dialogów, ale co poza tym?
Umknie ci całkiem sporo fabuły bo do niektórych wspomnień może dotrzeć tylko postać o dużej mądrości i inteligencji. Charyzma również jest bardzo przydatna. Siła pomaga w testach zastraszania a z wysoką zręcznością czasami będziesz miał okazję by zabić jakąś postać zanim ta się ruszy. Ale prawda jest taka że Torment to gra nastawiona na dialogi, walka ma marginalne zdarzenie.
Można spokojnie grać bez modów. Te co wyszły to taki jakby "tweak pack" połączony z "unfinished business".
Non stop czytam, że warto zrobić mądrą/inteligentną postać. A co jeżeli zrobię silnego, głupiego Wojownika? Rozumiem, że dostanę mniej dialogów, ale co poza tym?
Tylko że ta gra dialogami stoi. Nie odkryjesz całej historii, ominie Cię wiele zastrzyków expa. W tej grze nie ma dużo walk, a te trudniejsze można przegadać.
Cecylio napisał/a:
Mam dylemat czy próbować przejść tą wersję czy trzymać się oryginału? Jeżeli oryginału - czy mody są konieczne? Nie znam oryginalnej zawartości, więc poprawki/dodatki niewiele mi powiedzą.
Jeżeli masz wersję EE to ja bym już w taką grał. Ma kilka przyjemnych usprawnień i nie ma problemu z wysokimi rozdzielczościami, wpływu na fabułę nie ma żadnego.
Też podpisuję się pod tym co napisali poprzednicy. Swoje pierwsze przejściem zagrałem typowym Wojem, bo byłem nastawiony na rozgrywkę z BG czy IWD, bardzo się zawiodłem gdy czytajac solucję nie mogłem wykonać niektórych rzeczy, bo moja postać była za głupia. Drugie podejście wykonałem z wysoką mądrością i intem, co dodało mnóstwo informacji o naszym protagoniście i jego innych wersjach. Nieraz więcej stałem i czytałem niż rzeczywiście ruszałem się z punktu A do B. Dialogi z Ignusem czy Dak'konem oraz innymi NPC-ami taką postacią wiele wniosą do rozgrywki.
Nie znam oryginalnej zawartości, więc poprawki/dodatki niewiele mi powiedzą.
Non stop czytam, że warto zrobić mądrą/inteligentną postać. A co jeżeli zrobię silnego, głupiego Wojownika? Rozumiem, że dostanę mniej dialogów, ale po
Brak mądrości sprawia grę uciążliwà -wolny awans. No i mocno obcina wiele zadanek. Czyli bycie głupim jestbardzo ogranicza treść gry, no ale na prawdę możesz poczuć sie głupim. Unfinished B wiele nie dodaje trochę ekwipunku więcej i tyle.
_________________ Mapa( w profilu lub ten link ) nie wyjaśnia: 8h z "PPD" do Cloakwood a 12 powrót, 16h z "PPD" do Pelvel a 20 powrót, 8h od Zbójów do Pelvel a 12 powrót, 8h od Mutamina do Durlag a 16 powrót,
krócej idzie się z Gulyki do Durlag,niż z mostu Fire, z kopalni jest blisko do Wyrm's Xing i do tego jest trakt;Inne rozbieżności czasowe w 2-ie strony do przyjęcia np:strome zbocza u LonelyPeak,wolno się z schodzi,wolniej niż gdy się wchodzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum