Poprzedni temat «» Następny temat
Punkty doświadczenia w WoBG - temat zbiorczy
Autor Wiadomość
Lightening

Posty: 115
Podziękowania: 5/23
Wysłany: 2017-05-20, 00:14   

Czyli magiem nawet się nie wbije czarów 9 poziomu O.O. No tego to się nie spodziewałem. Trochę śmiesznie. Jak grałem w baldura tylko z tacticsem /battlesem /ascension to zwykle zdobywałem chyba koło 6,5mln kk grając z 6 osobami, wiedziałem, że wobg mocno ogranicza expa, ale nie spodziewałem się ,że się będzie kończyć nawet nie wbijając zdolności wyosokopoziomowych O.O.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
khayman 

Wiek: 43
Posty: 244
Podziękowania: 21/14
Wysłany: 2017-05-20, 00:30   

wiesz, w sumie mozna powiedzieć, że to odzwierciedla stan kanoniczny, w końcu czystego BG2 bez dodatku tez kończysz bez featów i mozliwości rzucania zaklęc 9lvl :razz:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lightening

Posty: 115
Podziękowania: 5/23
Wysłany: 2017-05-20, 00:35   

W czystego bg2 nigdy nie grałem, dziwi mnie, że się kończyło bez zaklęć 9 poziomu. W końcu ja wy chodziłem z cieni zwykle chyba na 26-28 poziomie, bez modów chyba na 24 około, bez twierdzy z tobu to i tak powinno wychodzić gdzieś właśnie koło 3mln expa.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
khayman 

Wiek: 43
Posty: 244
Podziękowania: 21/14
Wysłany: 2017-05-20, 00:42   

Nom, taki smieszny myk. Czyste BG2 miało limit na 2 950 000 doświadczenia. Teraz tabelki ze strony cob'u:

http://baldur.cob-bg.pl/bg2?pg=1,5,8 "Doświadczenie a poziom"

Czyli mag kończył max z poziomem 17

http://baldur.cob-bg.pl/bg2?pg=1,5,18 "Lista znanych zaklęć"

Na 17 poziomie mozna mieć max 0 zaklęc 9lvl i 2 zaklęcia 8lvl itd.

Twórcy gry to byli jednak spryciarze jak sprzedać dodatek do BG2 8-)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Astharoshe 
Gwiazda Mystry


Wiek: 27
Posty: 35
Podziękowania: 42/23
Wysłany: 2018-02-04, 00:19   

Odkopuję temat, bo może komuś przydadzą się moje spostrzeżenia, co do ustawienia sobie expa w grze.

Miałam mały problem z tym, jak ustawić sobie doświadczenie w WoBG, bo już wiedziałam z góry, że nie będę przechodzić niektórych modów ani IWD. W związku z tym ustawianie doświadczenia 10%/10% nie miało dla mnie sensu, a znowu też nie chciało mi się bawić w zmienianie % podczas samej gry. Wolałam więc ustawić sobie jakąś stałą wartość i tego się trzymać. Z drugiej strony, nie chciałam sobie dawać zbyt dużo doświadczenia, bo inaczej gra byłaby za łatwa i nie byłoby w tym żadnego wyzwania.

A zatem ostatecznie postanowiłam ustawić sobie przelicznik doświadczenia na 25%/50%, gdzie pierwszy odpowiada za potwory, drugi za zadania. Właśnie na tym przeliczniku przeszłam całe BG1, włącznie ze wszystkimi modami oprócz Drizzt Sagi. W sumie, przez większą część gry grałam 6-osobową drużyną, a początkowe lokacje przechodziłam 4- lub 5-osobowym składem, ale w stosunku do całości to był niewielki procent gry. Także, mogę uznać, że przeszłam całą grę w pełnym składzie.

Oto rezultat:

Jak widać mam "trochę" (40k expa w BG1 to całkiem pokaźna sumka, ale imho w obliczu całej sagi to niewiele) więcej doświadczenia niż przewiduje to limit w OzWM. Ten mały „boost” nie dał jednak żadnych dodatkowych korzyści dla mojej postaci, bo skończyłam grę i tak na poziomie 8. Jeśli dobrze pamiętam, to na tym dodatkowym expie skorzystała tylko Jaheira, a to ze względu na to, że jest wieloklasowcem. Także, żadne dużej przewagi mi to nie dało i ogólnie jestem zadowolona z końcowego efektu.

Na razie zamierzam trzymać się tego przelicznika w BG2, choć w II części selekcja modów będzie u mnie ostrzejsza. Odpadną niektóre megamody i wspomniany IWD, ale i tak jestem niezmiernie ciekawa, jak to wszystko wyjdzie w praniu i jeśli skończę, to nie omieszkam podzielić się swoimi spostrzeżeniami na ten temat ;).
Podziękuj autorce tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 44
Posty: 600
Podziękowania: 134/152
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2018-02-04, 09:57   

Pierwszy etap WoBG wbrew pozorom wcale nie dodaje aż tak dużo doświadczenia za zadania jak mogłoby się wydawać. Zresztą podobny efekt Kliwer zaobserwował na swojej, trochę mniejszej instalacji. Z moich testów wynika, że nawet podniesienie ustawień na 100% za zadania nie pozwoli uzyskać dodatkowego awansu przy sześcioosobowej drużynie przez całą grę. Natomiast podniesienie doświadczenia za potwory do 25% już tak. Oczywiście przy założeniu, że zmierzymy się również z Drizzt Sagą (co mówi wiele o tym, jaki ten mod jest :wink: ).
Od etapu IWD (który Ty akurat pomijasz) zaczynają się już pojawiać zadania, za które nagroda w doświadczeniu nie dzieli się już na wszystkich członków drużyny, ale zostaje przyznana każdej postaci w danej wysokości. W Cieniach Amn te wartości potrafią być już naprawdę spore (nawet po 40 tysięcy na głowę). Trudno mi jednak ocenić jaki wpływ na rozgrywkę będzie to miało, przy pominięciu niektórych (mega)modów.
Ja najlepiej czułem się na etapie BG1, grając na 10/100. Pomogło to przebrnąć mozolny okres do pierwszego awansu; jest sporo drobnych zadań, które można wykonać praktycznie bez walki, lub potykając się z niewymagającymi przeciwnikami. W IWD zmieniłem ustawienia na 10/25 i w założeniu tak miałem grać do końca, ale jakoś mi się nie udało przebrnąć przez Halruaa, bo do niedawna wszyscy tam gadali po angielsku :wink: . Może teraz w końcu mi się uda...
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Astharoshe 
Gwiazda Mystry


Wiek: 27
Posty: 35
Podziękowania: 42/23
Wysłany: 2018-02-04, 12:56   

memory napisał/a:
Natomiast podniesienie doświadczenia za potwory do 25% już tak. Oczywiście przy założeniu, że zmierzymy się również z Drizzt Sagą (co mówi wiele o tym, jaki ten mod jest :wink: ).

A to, że więcej doświadczenia dostaje się za potwory, a nie zadania jakoś mnie nie dziwi ;). Ciekawi mnie, ile doświadczenia można zdobyć w DS. Gdzieś widziałam, że to jest coś koło 300k, co brzmi wręcz nieprzyzwoicie dużo, zwłaszcza jak gramy bez żadnych ograniczeń w doświadczeniu.

Cytat:
Od etapu IWD (który Ty akurat pomijasz) zaczynają się już pojawiać zadania, za które nagroda w doświadczeniu nie dzieli się już na wszystkich członków drużyny, ale zostaje przyznana każdej postaci w danej wysokości. W Cieniach Amn te wartości potrafią być już naprawdę spore (nawet po 40 tysięcy na głowę).

Też myślałam o tych zadaniach, gdzie każda z postaci dostaje x doświadczenia na głowę, ale nie wiem... Nie wydaje mi się, żeby było ich aż tak dużo, aczkolwiek nie grałam w BG2 już od wielu lat, więc moja pamięć może płatać mi figla. Na pewno będę uważnie śledzić, jak to wpływa na doświadczenie i najwyżej się dostosuje ;).

Cytat:
Ja najlepiej czułem się na etapie BG1, grając na 10/100. Pomogło to przebrnąć mozolny okres do pierwszego awansu; jest sporo drobnych zadań, które można wykonać praktycznie bez walki, lub potykając się z niewymagającymi przeciwnikami.

Pamiętam, że nawet z moim przelicznikiem 25/50 było mi ciężko na początku. Zdobycie pierwszych poziomów szło jak krew z nosa. Jednak nie jestem aż tak dobrze obeznana z grą, żeby wiedzieć, które zadania są łatwe i na których mogę najwięcej skorzystać przy niewielkim wysiłku ;). Nie jestem też jakimś mistrzem taktyk i mechaniki, więc niektórzy przeciwnicy zapewne sprawili mi więcej problemu niż powinni.
Ale jakoś dałam radę, mimo wszystko :wink: .

Cytat:
W IWD zmieniłem ustawienia na 10/25 i w założeniu tak miałem grać do końca, ale jakoś mi się nie udało przebrnąć przez Halruaa, bo do niedawna wszyscy tam gadali po angielsku :wink: . Może teraz w końcu mi się uda...

No właśnie a propos IWD. Zdaje mi się, że ten etap gry też daje sporo doświadczenia, a skoro nie zamierzam tego robić, to startuję z trochę gorszej pozycji, więc przydałoby się to trochę nadrobić w samej grze. Także, ustawienie % doświadczenia trochę wyżej nie powinno być aż takie złe. Przynajmniej na początku, a potem się zobaczy ;).
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Pavlus 
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 38
Posty: 1061
Podziękowania: 26/47
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2018-10-25, 00:56   

Tak sobie patrzę na tabelki i to co dał khayman i inni i wychodzi mi taki myk, że na 50% ToB kończy się na jego oryginalnym lv capie, ale same Cienie po ID1 można zacząć na wysokim poziomie z 2mln expa. Ot taka mała dygresja. Ciekaw jestem jak to u mnie będzie z expem dzielonym na 8 klas :)
_________________
Cytat:
[Dzisiaj 10:37] Cecylio: Potrzeba łopaty do śniegu, by się przekopać przez stosy echii czy szkolnych haremów.

- Nic dodać, nic ująć^^
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 44
Posty: 600
Podziękowania: 134/152
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2019-01-06, 22:11   

Damianus_NT napisał/a:
Ciekawe by były także aktualne informacje o dostępnych w obecnej wersji grimuarach na stałe podnoszących cechy postaci.

Doszedłem prawie do końca IwD (v 1.83), muszę "tylko" pokonać smoczycę i CBP.
Poza tymi dostępnymi w oryginalnej grze udało mi się odnaleźć:
- Grimuar siły na pierwszym poziomie podziemi Wieży Durlaga
- Wolumin Jasnych Myśli w Laboratorium Oswalada w Kuldahar
- Mistrzostwa broni w Smoczym Oku (poziom 1 lub 2).
- I kolejny na ołtarzu w siedzibie Jorila, lodowego olbrzyma.
- Przywództwa i oddziaływania w Zamku Mistrza wabienia

Oprócz tego dwie ciekawe mikstury zmieniające Cechy na stałe:
- Mikstura przeniesienia kondycji (gdzieś w BG1) -1 KON +1 SIL
- Mikstura przeniesienia charyzmy (Odcięta Dłoń) -1 CHA +1 INT

Tę pierwszą raczej trudno wykorzystać; siłę podnieść dość łatwo dzięki czarom czy przedmiotom, a kondycję warto mieć jak najwyższą non stop. Być może są jakieś postacie, które mają kondycję wyższą, niż poziom, który zapewnia premię do PŻ. Na pewno żaden <CH> :wink:
Druga może mieć jakąś wartość na przykład dla kogoś, kto będzie chciał dwuklasować postać.
_________________
Slainte mhath!
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Damianus_NT
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 29
Posty: 324
Podziękowania: 97/22
Wysłany: 2019-04-05, 23:18   

Zaktualizowano temat i dodano listę grimuarów.

Dzięki, memory. Twój post był dokładnie tym, czego potrzebowałem, aby w końcu dokończyć tabelkę i wstawić ją do pierwszego postu w tym temacie.

Sądziłem, że permanentne bonusy w BG1 miałem już opracowane, ale zaskoczyłeś mnie z tą księgą w podziemiach Wieży Durlaga; w życiu bym na to nie wpadł. Nie mam pojęcia skąd się ona tam wzięła i jaki mod ją tam dodaje. Dobre znalezisko!

Nie miałem za to na liście żadnej z ksiąg znajdowanych w NEJ. Te bonusy +1 do inteligencji oraz +1 do charyzmy brzmią zacnie. Podobnie jak opcjonalna miksturka zamiany charyzmy na intelekt. Nie rozumiem jednak co w WoBG robią jeszcze Grimuary Mistrzostwa Broni. Można by zdzierżyć jedną sztukę dającą +1 do trafienia i obrażeń, ale nie dwie, dające łącznie +6! To niedorzecznie wysoka premia.

Wszystkie nowe grimuary dla pewności sprawdziłem, teleportując się do sugerowanych przez Ciebie lokacji i przeczesując skrytki.

Mikstura przeniesienia kondycji, o której piszesz, znajduje się w wieży Haeballa (Knieja Larsa) z NTotSC i zastępuje oryginalnie występujący tam grimuar siły (to chyba autorska ingerencja Dradiela).

Przy okazji, dzięki także dla Astharoshe i innych udzielających się w temacie : )
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Caladan 
Chaos is Behind you

Wiek: 33
Posty: 231
Podziękowania: 6/15
Skąd: Gdynia Smocza Góra
Wysłany: 2019-04-06, 21:28   

Jak dobrze pamiętam sporo grimuarów zwiększające rózne statystyki min odporności na ogień etc były w lokalizacja Vecna mod.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 44
Posty: 600
Podziękowania: 134/152
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2019-04-07, 09:57   

Damianus_NT napisał/a:
Nie rozumiem jednak co w WoBG robią jeszcze Grimuary Mistrzostwa Broni. Można by zdzierżyć jedną sztukę dającą +1 do trafienia i obrażeń, ale nie dwie, dające łącznie +6! To niedorzecznie wysoka premia.

Nie byłem w stanie sprawdzić, jak zmieniają się obrażenia po przeczytaniu tych grimuarów, ale jestem pewien, że TraK0 podniosło się mojej postaci właśnie o 1 za każdym razem. Chyba nawet zgłosiłem to jako błąd (rozumiem, że +3 to przegięcie, ale tak właśnie jest w opisie...)
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 29
Posty: 324
Podziękowania: 97/22
Wysłany: 2019-04-07, 11:35   

Sprawdzałem to i obrażenia na pewno działają. Postać główna początkowo bije Imoen za 1-2 dmg, używając gołych pięści. Natomiast po przeczytaniu dwóch Grimuarów Mistrzostwa Broni uderza za 7-8 obrażeń. To samo dzieje się w przypadku krótkiego łuku. Zamiast 1-6 obrażeń na strzał, otrzymujemy 7-12 obrażeń na strzał.

Na karcie postaci daje premię -3 do podstawowego Trak0. Więc po użyciu dwóch ksiąg Trak0 spada np. z 16 do 10.

Wszystko było sprawdzane na wersji 1.79 (wrzesień 2018). Od tego czasu mogło się coś zmienić.

EDIT:
Sprawdziłem wersję 1.84. Faktycznie zostały wprowadzone zmiany!
Grimuar Mistrzostwa Broni daje teraz +1 do Trak0 i +1 do obrażeń, choć w opisie nadal widnieje +3. Dradiel będzie musiał poprawić opis przedmiotu, a ja zaktualizować tabelkę na pierwszej stronie tematu.

EDIT 2:
Caladanie, dzięki za cynk, zrobiłem kompletny spis griumuarów z Vecny. Za jakiś czas podepnę to na głównej stronie (muszę poprosić o to moderatora).

- Wolumin odporności na magię +10% [AAR018]
- Wolumin odporności na magię +10% [AAR048]
- Wolumin odporności na ogień +10% [AAR048]
- Wolumin odporności na kwas +10% [AAR048]
- Wolumin odporności na elektryczność +10% [AAR048]
- Talia Mnogich Rzeczy [AAR004]
- Wolumin odporności na zimno +10% [AAR049]
- Wolumin odporności na zimno +10% [AAR049]
- Wolumin prawdziwego uderzenia Trak0 +1 [AAR049]
- Wolumin prawdziwego uderzenia Trak0 +1 [AAR049]
- Wolumin regeneracji (1 PŻ co 5 rund) [AAR049]
- Wolumin regeneracji (1 PŻ co 5 rund) [AAR049]
- Wolumin odporności na ogień +10% [AAR035]
- Wolumin odporności na zimno +10% [AAR035]
- Wolumin odporności na kwas +10% [AAR035]
- Wolumin odporności na elektryczność +10% [AAR035]
- Wolumin regeneracji (1 PŻ co 5 rund) [AAR035]
- Wolumin długiego żywota (+10 PŻ na stałe) [AAR035]
- Oko Vekny (podwaja czary 1 i 2 poziomu, +10% odp. na magię, +2 do rzutów czary/śmierć, -2 PŻ, -2 charyzma) [AAR001]
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
red_ender 


Posty: 45
Podziękowania: 6/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-30, 01:57   

W wersji 1.84 jest jeszcze jeden Wolumin podnoszący Inteligencję - dodaje go mod o Szarym Klanie, a jest w Pleśniowym Golemie, którego rozbrajamy na końcu moda.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Sargenas

Posty: 25
Podziękował 10 razy
Wysłany: 2019-05-02, 18:30   

Ustawienia 25/25, przeszedłem co znalazłem od prawie samego początku do samego końca grając 6 osobowa ekipa.

Ilość expa: 12 325 768

Co do poziomu trudności, to wcale nie było łatwo mimo lvl, czasami bez zaklęć ani rusz. Sprowadzalo się to do obuffowywania się na całego - wtedy było za łatwo, ale ciężko było znalezc środek pomiędzy :)

Całość zajęła mi prawie 600 godzin :) Moge umierać bez świadomości że nie przeszedłem WoBg :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group