Wysłany: 2013-08-14, 09:38 Heroes of might and magic - Horn of the abyss
Hej.
Nie zauważylam, by był tutaj temat dotyczący tego dodatku. Wydano go niedawno, jest w nim nowy zamek - potworów morskich i piratów, mają być dwa kolejne. Narazie jest tylko po rosyjsku (sam zamek, nie cała gra), ale jak ktoś gra od dawna, to ogarnie, no i na stronie są tłumaczenia. Można pobrać stąd: http://www.hota.acidcave.net/
Mi osobiście bardzo się podoba, wygląda poważnie, nie jak WOG, w którego grać nie chciałam, strasznie mnie denerwował.
Wiek: 29 Posty: 716 Podziękowania: 94/109 Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-14, 09:51
HotA ma jedną zasadniczą wadę: język. Wydano go już prawie 2 lata temu, a angielskiej wersji wciąż nie widać. Jeśli ktoś nie zna rosyjskiego to raczej gra w HotA nie ma sensu. Ja zostane jednak przy WoG, aż do wydania VCMI 1.0 (zwłaszcza że do VCMI są już mody, m.in. właśnie miasto Cove).
Wiek: 29 Posty: 716 Podziękowania: 94/109 Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-14, 14:04
VCMI to projekt napisania H3 od nowa, tak aby pozwolić na wprowadzanie dowolnych modyfikacji, które wcześniej były ograniczone silnikiem gry, czyli ma zezwolić m.in na:
-dodawania nowych miast
-dodawanie nowych jednostek (WoG i HotA nieco jednostek, ale w obu przypadkach występuje limit maksymalnej ilości jednostek)
-dodawanie nowych lokacji/artefaktów/zdolności specjalnych itp.
A wszystko to w dużo prostrzej formie ułatwiającej tworzenie modów.
Wymaga to jednak nieco pracy, bo poza dodawaniem nowych funkncji, autorzy muszą oskryptować wszystkie oryginalne czary/artefakty/jednostki/lokacje/etc z Heroes 3.
Rys historyczno-techniczny:
Generalnie w modowaniu H3 największym problemem jest to, że większość rzeczy (choćby limit miast) jest zakodowane "na twardo", i żeby je zmienić trzeba było bawić się w edycje pliku .exe hexeditorem (co nie jest ani łatwe, ani przyjemne) - a to umieli tylko Slava(twórca pierwszych wersji WoG oraz ekipa HotA. Z tego powodu większość pomysłów na mody (np. wiele projektów nowych miast ni mogła zostać zaimplementowana).
Maagdaa [Usunięty]
Wysłany: 2013-08-14, 18:14
Akurat w HOTA złamali przecież to ograniczenie jednostek, miast i artefaktów :P
Wiek: 29 Posty: 716 Podziękowania: 94/109 Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-14, 19:03
Tak, tylko w HotA nowe jednostki mogą dodawać tylko autorzy HotA (przynajmniej z tego co wiem, nie znam rosyjskiego więc nie czytałem nic poza tym co jest na hearos community). :P
Wiek: 29 Posty: 132 Podziękowania: 4/5 Skąd: z Amanu
Wysłany: 2014-01-24, 20:18
Moje wrażenia - góra urodziła mysz. Dwie króciutkie kampanie, jedno och-jakże-przehype'owane miasto, parę artefaktów i niewiele poza tym. WoG nadal króluje niepodzielnie.
Horn of the Abyss doczekał się w międzyczasie wersji 1.5.4 i prawie kompletnego polskiego tłumaczenia.
Modyfikacja dodaje oczywiście w pełni grywalne miasto utrzymane w pirackich klimatach. Ważniejsze są chyba jednak (przynajmniej dla mnie) nowe obiekty na mapie oraz liczne drobne usprawnienia, które w przeciwieństwie do WoGa nie tylko wpasowują się w grę, ale też rzeczywiście ulepszają rozgrywkę. Generator map losowych działa bez zarzutu, korzysta ze wszystkich nowości z HoTy i pozwala tworzyć mapy w rozmiarach (poza klasycznymi S, M, L, XL) H, XH i G. Wszystko razem daje szansę cieszyć się H3 od nowa i dostarcza sporo zabawy przy odkrywaniu nowych elementów.
Uwaga na syndrom jeszcze jednej tury!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum