Poprzedni temat «» Następny temat
gemrb-mods/10pp - 10 NPC w drużynie
Autor Wiadomość
Żelazko 
Morgan mnie zbił


Posty: 553
Podziękowania: 22/175
Wysłany: 2018-09-16, 17:57   gemrb-mods/10pp - 10 NPC w drużynie

https://github.com/lynxlynxlynx/gemrb-mods/tree/master/10pp

Wie ktoś jak zainstalować to ustrojstwo? Samego Gemrb nie mogę zainstalować na Baldur's Gate II. Wszystkie poradniki jak zainstalować GerMB na Baldur's Gate II są napisane obskórnie i niejasno.







////

Udało mi się odpalić Gemrb ale dostaje błąd i okno z grą Baldur's Gate gaśnie. Wie ktoś jak naprawić błąd gemrb.exe - Entry Point Not Found?




////
Mod 10 NPC w drużynie jest niekompatybilny z modem SHADOWS OVER SOUBAR. Instalka 10pp dławi się na tym pliku CBGONOBL.D który pochodzi z moda SoS.
_________________
Pod żadnym warunkiem nie usuwać mi warna.

Morganizm wyjaśniony.
http://athkatla.cob-bg.pl...p=109149#109149
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Żelazko 
Morgan mnie zbił


Posty: 553
Podziękowania: 22/175
Wysłany: 2019-02-16, 23:31   

Poradnik jak skonfigurować GemRB i zainstalować 10pp moda. Podstawowy angielski wymagany.

https://www.gibberlings3....allation-guide/

_________________
Pod żadnym warunkiem nie usuwać mi warna.

Morganizm wyjaśniony.
http://athkatla.cob-bg.pl...p=109149#109149
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 28
Posty: 321
Podziękowania: 96/22
Wysłany: 2019-03-27, 00:29   

Nieźle. Czasami brakuje tego slota albo dwóch, pod dodatkowych NPC (chociażby do zrobienia opcjonalnych questów). Dużo rzeczy jednak jest w IE zakodowane "na twardo" i trzeba by sporo z nich poprzepisywać na nowo. Dlatego dwa pytania:

1. Czy bantery między postaciami oraz wtrącenia w dialogach głównego bohatera działają jak należy, w takiej powiększonej ekipie?
2. Jak wygląda kontrolowanie 10-osobowej drużyny? Rozbudowano obecne w grze formacje, czy trzeba się mocno naklikać, by to wszystko okiełznać?

Nie próbowałem nigdy tego cuda, więc poradnik się przyda. Do ponownego przejścia Icewind Dale 2 było by jak znalazł, niestety kompatybilność z nim jest ponoć tylko częściowa.

EDIT: Cóż, zrobiłem wszystko zgodnie z poradnikiem (z wyjątkiem #MaxPartySize) i BG2 się nie chce odpalić. Lipa.
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Żelazko 
Morgan mnie zbił


Posty: 553
Podziękowania: 22/175
Wysłany: 2019-03-31, 12:33   

1) Oczywiście że działają mod nie miałby sensu jeśli dialogi by nie działały. Tu masz przykład
https://www.youtube.com/w...Pm7Y9x8X4A&t=4s
2) Opcje formacji są rozszerzone do 10 NPC. Sterowanie trochę kuleje w ciasnych lokacjach. Ale to jest aktywny projekt, który dostaje bugfixy. Jeśli będziesz grał w IWD i IWD2 możesz nam pomóc ulepszyć pathfinding robiąc prosty test i mierząc czas jaki postać idzie z punktu A do B. Wszystko jest zautomatyzowane w skrypcie wystaraczy go wrzucić i podkleić do NPC.
https://github.com/gemrb/gemrb/issues/106#issuecomment-475985677

Poradnik zalinkowałem w powyższym poście

///pewnie źle ustawiłeś ścieżki. Wklej twoje ścieżki do GemRB i katalogu z grą i najlepiej jeszcze daj cały .cfg plik i powiedział gdzie masz zainstalowany BG2 i gdzie masz wykapowany GemRB. Skąd GemRBa ściągnąłeś?

GemRB nie działa z EE.
_________________
Pod żadnym warunkiem nie usuwać mi warna.

Morganizm wyjaśniony.
http://athkatla.cob-bg.pl...p=109149#109149
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 28
Posty: 321
Podziękowania: 96/22
Wysłany: 2019-04-01, 18:40   

Czyli z banterkami nie ma problemu? Najs.
Obecność rozszerzonych formacji dobrze świadczy o jakości moda.

Przeglądając internety, odniosłem wrażenie że Baldur na GemRB to już raczej przedawniona i niewspierana rzecz. Jeśli ludzie nadal coś tam dłubią, to jak najbardziej kibicuję. Jeśli maczasz w tym własne palce to tym bardziej.

Na pewno będę jeszcze tego cuda próbował w (niedalekiej) przyszłości. Zdecydowanie bardziej podoba mi się idea budowania zawartości na silniku open source, niż na wersji od Beamdoga.

Ustawiłem chyba wszystkie ścieżki, tj. gra, save, plugin etc. Próbowałem najpierw z BG1, potem z BG2. Po uruchomieniu .exe gra teoretycznie się włączała, bo na ułamek sekundy pojawiał się czarny ekran... ale niemal od razu wyrzucało do pulpitu (bez żadnych komunikatów o błędzie). Jechałem na kopiach BG1 i BG2 (Classic) z GoGa.

GemRB pobierałem z https://sourceforge.net/projects/gemrb/
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
szwarc 

Wiek: 25
Posty: 43
Podziękowania: 8/8
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-01, 19:18   

To na GoGu można kupić wersje klasyczne?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Żelazko 
Morgan mnie zbił


Posty: 553
Podziękowania: 22/175
Wysłany: 2019-04-01, 19:55   

Damianus_NT napisał/a:
Czyli z banterkami nie ma problemu? Najs.
Obecność rozszerzonych formacji dobrze świadczy o jakości moda.

Przeglądając internety, odniosłem wrażenie że Baldur na GemRB to już raczej przedawniona i niewspierana rzecz. Jeśli ludzie nadal coś tam dłubią, to jak najbardziej kibicuję. Jeśli maczasz w tym własne palce to tym bardziej.

Na pewno będę jeszcze tego cuda próbował w (niedalekiej) przyszłości. Zdecydowanie bardziej podoba mi się idea budowania zawartości na silniku open source, niż na wersji od Beamdoga.

Ustawiłem chyba wszystkie ścieżki, tj. gra, save, plugin etc. Próbowałem najpierw z BG1, potem z BG2. Po uruchomieniu .exe gra teoretycznie się włączała, bo na ułamek sekundy pojawiał się czarny ekran... ale niemal od razu wyrzucało do pulpitu (bez żadnych komunikatów o błędzie). Jechałem na kopiach BG1 i BG2 (Classic) z GoGa.

GemRB pobierałem z https://sourceforge.net/projects/gemrb/


To jest stara wersja 55ef0ee z 2017 roku.

Tutaj jest ostatnia wersja do windowsa sortowana według daty.
Weź mi podaj pełną ścieżkę do katalogu z twoim BG2 to rzesztę sam ci ustawię.
https://sourceforge.net/projects/gemrb/files/Buildbot%20Binaries/Windows/AppVeyor/

GemRB w porównaniu do oryginalnego ślinka ma trochę mniej płynności, ale lynxlynx nad tym pracuje.

https://github.com/gemrb/gemrb/issues
Tutaj można śledzić postęp w poprawkach.

szwarc napisał/a:
To na GoGu można kupić wersje klasyczne?


Tak.
Cytat:
"Note that the classic editions are not automatically added to your GOG account; instead, you need to go to the corresponding game's library page, go to More -> Serial Keys, and use the link there to claim the classic edition. This also works for Icewind Dale, but not Planescape: Torment (which is handled differently for some reason)."

Musisz odblokować je.


Jeśli ktoś będzie grał w IWD i IWD2 możesz nam pomóc ulepszyć pathfinding robiąc prosty test i mierząc czas jaki postać idzie z punktu A do B. Wszystko jest zautomatyzowane w skrypcie wystaraczy go wrzucić i podkleić do NPC.
https://github.com/gemrb/gemrb/issues/106#issuecomment-475985677
_________________
Pod żadnym warunkiem nie usuwać mi warna.

Morganizm wyjaśniony.
http://athkatla.cob-bg.pl...p=109149#109149
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 28
Posty: 321
Podziękowania: 96/22
Wysłany: 2019-04-01, 20:35   

To nie była wina przedawnionego softu; pobierałem najnowszą wersję. Spróbuję na szybko jeszcze raz. Ostatnio się półtora godziny męczyłem, więc nie wróżę żadnych rewelacji.

EDIT:
Jest dokładnie to samo. Włącza się na moment czarny ekran, po czym wraca do pulpitu.
GamePath=C:\GOG Games\Baldur's Gate 2 (Polish)\
CachePath=C:\GOG Games\GemRB\Cache\
SavePath=C:\GOG Games\Baldur's Gate 2 (Polish)\
GemRBPath=C:\GOG Games\GemRB\
GUIScriptsPath=C:\GOG Games\GemRB\
PluginsPath=C:\GOG Games\GemRB\plugins\

EDIT 2:
Sprawdziłem jeszcze dwa wydania gry i ciągle taka sama sytuacja. Odpala się na moment okno z grą i zamyka, zanim załaduje się intro.

GOG (polski) - nie włącza się
GOG (angielski) - nie włącza się
Legendy RPG - nie włącza się

EDIT 3:
Ot, takie coś w logu pokazuje.
Cytat:
[Core]: GemRB Core Initialization...
[Core]: Initializing Video Driver...
[SDL 1.2 Driver]: Creating display
[SDL 1.2 Driver]: SDL_SetVideoMode...
[SDL 1.2 Driver]: Checking for HardWare Acceleration...
[SDL 1.2 Driver]: Creating Main Surface...
[SDL 1.2 Driver]: Creating Back Buffer...
[SDL 1.2 Driver]: Creating Extra Buffer...
[Core]: Initializing Search Path...
[ResourceManager/WARNING]: Invalid path given: C:\GOG Games\Baldur's Gate 2 (Polish)\CD1\data (CD1/data)
[ResourceManager/WARNING]: Invalid path given: C:\GOG Games\Baldur's Gate 2 (Polish)\data\CD1\data (CD1/data)
[ResourceManager/WARNING]: Invalid path given: C:\GOG Games\Baldur's Gate 2 (Polish)\CD2\data (CD2/data)
[ResourceManager/WARNING]: Invalid path given: C:\GOG Games\Baldur's Gate 2 (Polish)\data\CD2\data (CD2/data)
[ResourceManager/WARNING]: Invalid path given: C:\GOG Games\Baldur's Gate 2 (Polish)\CD3\data (CD3/data)
[ResourceManager/WARNING]: Invalid path given: C:\GOG Games\Baldur's Gate 2 (Polish)\data\CD3\data (CD3/data)
[ResourceManager/WARNING]: Invalid path given: C:\GOG Games\Baldur's Gate 2 (Polish)\CD4\data (CD4/data)
[ResourceManager/WARNING]: Invalid path given: C:\GOG Games\Baldur's Gate 2 (Polish)\data\CD4\data (CD4/data)
[ResourceManager/WARNING]: Invalid path given: C:\GOG Games\Baldur's Gate 2 (Polish)\CD5\data (CD5/data)
[ResourceManager/WARNING]: Invalid path given: C:\GOG Games\Baldur's Gate 2 (Polish)\data\CD5\data (CD5/data)
[ResourceManager/WARNING]: Invalid path given: C:\GOG Games\Baldur's Gate 2 (Polish)\CD6\data (CD6/data)
[ResourceManager/WARNING]: Invalid path given: C:\GOG Games\Baldur's Gate 2 (Polish)\data\CD6\data (CD6/data)
[Core]: Initializing KEY Importer...
[KEYImporter]: Opening C:\GOG Games\Baldur's Gate 2 (Polish)\chitin.key...
[KEYImporter]: Checking file type...
[KEYImporter]: Reading Resources...
[KEYImporter]: BIF Files Count: 182 (Starting at 24 Bytes)
[KEYImporter]: RES Count: 41793 (Starting at 5449 Bytes)
[KEYImporter/ERROR]: Cannot find data\progtest.bif...
[KEYImporter/ERROR]: Cannot find data\ProgTes2.bif...
[KEYImporter/ERROR]: Cannot find data\DeSound.bif...
[KEYImporter]: Resources Loaded...
[Core]: Initializing GUI Script Engine...

Jutro, wieczorem się pobawię. Teraz mi się już nie chce grzebać.

EDIT 4:
Najnowszy Python zainstalowany. Skoro u ciebie logi pokazują takie same komunikaty, a gra i tak odpala się (na takich samych ustawieniach), to nie wiem co może być przyczyną. Póki co, poddaję się.
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
Ostatnio zmieniony przez Damianus_NT 2019-04-02, 14:31, w całości zmieniany 3 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Żelazko 
Morgan mnie zbił


Posty: 553
Podziękowania: 22/175
Wysłany: 2019-04-01, 21:53   

Zreplikowałem twoje ścieżki i nie wiem co tam źle masz ustawione, bo gra mi się odpaliła.
Twój config plik nazywa się GemRB.cfg?

Spróbuj załącznika. Tam jest ostatni build gemrba i ścieżka na której odpaliłem go. W razie jakby dalej nie działało. Spróbuj zainstalować wersję angielską gry i sprawdzić czy pójdzie na GemRB. Oraz zainstaluja Python25 & Pynthon26

GemRB.7z
GemRB ze ścieżką dla Damianus_NT
Pobierz Plik ściągnięto 4 raz(y) 2,85 MB

_________________
Pod żadnym warunkiem nie usuwać mi warna.

Morganizm wyjaśniony.
http://athkatla.cob-bg.pl...p=109149#109149
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Żelazko 
Morgan mnie zbił


Posty: 553
Podziękowania: 22/175
Wysłany: 2019-04-02, 22:31   

http://www.gemrb.org/wiki...install:windows

Zainstaluj 1,2,3 i 5. Jak to nie zadziaŁa to nie wiem.

To straszne dziwne bo mi GemRB odpala się na win10 i odpalałem go też na win7.
_________________
Pod żadnym warunkiem nie usuwać mi warna.

Morganizm wyjaśniony.
http://athkatla.cob-bg.pl...p=109149#109149
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group