Poprzedni temat «» Następny temat
[BG EE] Pytania i porady dla początkujących i wyjadaczy
Autor Wiadomość
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5556
Podziękowania: 441/319
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2017-12-24, 12:14   

Dzieje się tak zapewne dlatego, że Khalid i Jaheira znikają, jeśli nie dołączy się ich do rozdziału III, teoretycznie warunek ten jest ustawiony na PPD, ale widocznie przekłada się na same dialogi. Chyba nic się z tym nie da zrobić. Zresztą nie rozumiem tej desperacji, to bardzo przeciętny NPC. A gdyby udało się go przyłączyć, to i tak będzie mieć soje bazowe doświadczenie.

W sumie jest jeszcze jedno rozwiązanie - tego przywołanego przyłącz po prostu kodem ctrl + q (CTRL + Q). R-rozmawiać już raczej nie b-będzie, ale też zapewne nie dla konwersacji go miałeś.
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zal 

Wiek: 25
Posty: 24
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2017-12-24, 13:42   

Zadziałało. Dodałem mu też konsolą doświadczenia by miał tyle, co jak umarł. Dzięki. :)

EDIT: Do podziękowań służy odpowiedni przycisk po postem osoby, która Ci pomogła, sądzę, że chłopaki zasłużyli. - M
Ostatnio zmieniony przez Meisarcha 2017-12-24, 16:30, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
maddbirdie

Posty: 1
Podziękowano 2 razy
Wysłany: 2018-01-10, 19:18   

Hej, mam pytanie a propos przejścia między BG1 a SOD. Nie jestem pewna, czy mogę je tu wrzucić...? :dontgetit:

Walka z Sarevokiem kończy się przeniesieniem postaci do SOD. Grając w poprzednie wersje BG przyzwyczajona byłam do tego, że po Sarevoku robiłam questy związane z ToSC. Więc oczywiście tym razem zrobiłam tak samo, a gra wrzuciła mnie w dalszą część historii.. No i nie wiem, jak wrócić.

Czy z poziomu SOD wrócić do tych lokacji i potem przenieść się z powrotem na pierwszą mapę dodatku (jaki jest kod tej mapy?), czy może da się jakoś wyłączyć automatyczne przejście bohaterów do dalszej części rozgrywki?

EDIT:
Sposób z cheatsami nie działa. Z Final Save nie da się przejść kodem gdzieś indziej, a kody na lokacje z BG1 w SOD nie działają. Pomyślałam, że może w Final Save należy zmienić zmienną, która odpowiada za przejście do dalszej części rozgrywki? Ale na tym już się nie znam :(

EDIT2:
Problem rozwiązany, aczkolwiek zostawię post dla potomnych :) W EE Keeperze głównej postaci zmieniłam wartość zmiennej w zakładce Global Variables o nazwie SPRITE_IS_DEADSAREVOK z 1 na 0. Trzeba kodem na lokacje się przenieść gdzieś indziej. Wrzucę bo z tym też miałam problem.
Czyli najpierw zmiana w pliku baldur.lua poprzez dodanie

Cytat:
SetPrivateProfileString('Program Options','Debug Mode','1')

a potem konsola ctrl+spacja, przykładowy kod:

Cytat:
C:MoveToArea("AR2300")

P.orobić questy, jak się skończą - eksportować postać do SOD.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
morgan, Nobanion
Aristo 
Legenda


Posty: 361
Podziękowania: 164/130
Wysłany: 2018-04-25, 17:34   

Moi drodzy, czy przed instalowaniem modów do BG EE (Steam) nadal konieczne jest użycie Modmerge?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 

Posty: 1071
Podziękowania: 104/241
Wysłany: 2018-04-25, 17:53   

Aristo napisał/a:
Moi drodzy, czy przed instalowaniem modów do BG EE (Steam) nadal konieczne jest użycie Modmerge?

Tak. :razz:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 36
Posty: 913
Podziękowania: 147/36
Wysłany: 2018-04-25, 18:55   

Aristo, tak ale tylko pod warunkiem, że używasz też dodatku Siege of Dragonspear (SoD). W przypadku czystego BGEE ze Steama lub GoG, nie musisz korzystać z modmerge.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aristo 
Legenda


Posty: 361
Podziękowania: 164/130
Wysłany: 2018-04-25, 19:19   

Dzięki. W tym przypadku chodziłoby o BG z SoD.
Ja natomiast sądziłem, że konieczność instalowania Modmerge to była jakaś przejściowa niedogodność, którą z czasem usunięto.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 36
Posty: 913
Podziękowania: 147/36
Wysłany: 2018-04-25, 19:28   

Niestety nie wygląda na to, myślę, że prędzej WeiDU zostanie zaktualizowane w sposób wykluczający dalszą konieczność używania modmerge. Ale to też trzeba pewnie cierpliwie poczekać.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cecylio 


Wiek: 28
Posty: 225
Podziękowania: 8/38
Wysłany: 2018-11-27, 21:38   

Mam pewien problem - nie mogę znaleźć Shar-Teel... Używam moda Tweaks Anthology i komponentu, który przenosi poszczególnych towarzyszy w bardziej dogodne lokacje. Shar-Teel ma być rzekomo w lokacji "na północ od Nashkel", ale przeczesałem ją wzdłuż i wszerz, po kobicie ani śladu. Zna ktoś ten mod i wie czy to po prostu błąd? Może znajduje się ona gdzie indziej?

EDIT: Znalazłem Shar-Teel, po wczytaniu poprzedniego zapisu i ponownym zwiedzaniu tej lokacji. Stoi sobie na środku strumyku, można z nią pogadać, ale nie jest w stanie "wejść" na brzeg i nie odpala się skrypt walki z kimś z drużyny. Nie wiem czy to błąd, czy będzie tak samo jak zacznę grę od nowa (na upartego, to jeszcze bym chyba dał radę), albo zwyczajnie ją oleję i pozostanę przy Montaronie i Xzarze. Planowałem ich podmienić na Shar-Teel właśnie oraz Edwina.

W zasadzie, Edwin i tak ma w nosie to czy się z nim podróżowało czy nie, więc problemu kontynuacji tutaj nie widzę (a poza tym, wezmę go do drużyny w SoDzie). A po drugie - Montaron jest niesamowity, niedoceniany przeze mnie. Zasztyletował bez problemu pierwszego zabójcę, a potem samodzielnie rozprawił się z bandą hobgoblinów, rozdając ciosy na lewo i na prawo. Jest dobry wojownikiem i dobrym złodziejem. Tyle przegrać, ignorując go przez lata.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Olos 
Gracz sezonowiec


Wiek: 26
Posty: 218
Podziękowania: 2/7
Wysłany: 2019-03-24, 13:43   

Jaka wersja BG:EE jest obecnie najaktualniejsza? 2.05?
_________________
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 29
Posty: 324
Podziękowania: 97/22
Wysłany: 2019-03-24, 17:28   

Świeżo zainstalowane BG:EE na Steam pokazuje v2.5.17.0
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dawdi17

Posty: 4
Wysłany: 2019-06-08, 08:58   

Dzień dobry wszystkim użytkownikom!
Właśnie zacząłem ponownie grać w BG EE lecz tym razem chciałbym o wiele bardziej zrozumieć system. Na początek chciałbym zagrać wojownikiem i w związku z tym poczytałem trochę na necie o budowie postaci. Wiem już np. że pożądana wartość atrybutu siły to 18/00. Ale nie wiem np. czy lepiej mieć taką wartość i resztę cech mniejszą (przykładowo z puli 77) czy jednak resztę cech wysoką również (pula 89).

 By być konkretnym to podam moje rozdanie - siła 18/00, zręczność 17, kondycja 17, inteligencja 9, mądrość 8, charyzma 8 - jednoklasowiec wojownik. Czy ten build jest dobry i w jaką broń i rozwój najlepiej iść w przypadku takiej postaci? Czy może jednak wybrać inną zapisaną postać gdzie mam siły 18/51 z puli aż 89 punktów do rozdysponowania?

Jeśli można prosiłbym o w miarę szybką odpowiedź, bo news o BG3 tak mnie nakręcił, że postanowiłem przejść poprzednie części i nie chcę tego spieprzyć :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cecylio 


Wiek: 28
Posty: 225
Podziękowania: 8/38
Wysłany: 2019-06-08, 09:08   

@dawdi17, to dobre statystyki na czystego Wojownika, także nie ma problemu. Co do broni, to najczęściej trafiają się magiczne miecze, zwłaszcza Długie Miecze i Wielkie (dwuręczne?) Miecze. Do tego drugiego warto dobrać styl walki broniami dwuręcznymi. Do jednoręcznej broni zazwyczaj warto wybrać tarczę.

A jaka rasa? Pytam z ciekawości, bo Człowiek może zmienić/dodać sobie drugą klasę, jeżeli cię to interesuje. Np. Wojownik/Kapłan czy Wojownik/Mag. Wtedy ta druga postać z większą pulą ma więcej punktów do rozdysponowania, a do zmiany klasy są wymagane konkretne statystyki. Olej to, jeżeli zwyczajnie cię to nie interesuje, albo nie jesteś Człowiekiem (tj. twoja postać, nie ty xD). Zwykły Wojownik to też dobra postać, bardzo uniwersalna, łatwo dobrać do niej odpowiednich towarzyszy.

EDIT: Konkretniej dodam, że Wojownik nie potrzebuje Mądrości, Inteligencji i Charyzmy (ta ostatnia tylko do gadania, ale rzadko kiedy ma to znaczenie, jeżeli w ogóle - częściej znaczenie ma reputacja).
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dawdi17

Posty: 4
Wysłany: 2019-06-08, 09:26   

Będę grał człowiekiem ale jednoklasowcem.
Próbowałem już parę razy grać w BG, ale nigdy do końca nie rozumiałem mechaniki gry przez co rozgrywka była chaotyczna. Po pewnym czasie się zniechęcałem i odstawiałem grę. Ale lubię RPG i wstyd nie znać tych gier. Teraz, kiedy zapowiedziano trójkę chciałbym to naprawić. Poza tym chyba musiałem dojrzeć by należycie wziać się za ten cykl.
Dwuklasowca zostawię sobie na drugie przejście kiedy już poznam trochę grę i będę mógł odczuć różnicę.
I dziękuję za rady! ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 44
Posty: 598
Podziękowania: 132/152
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2019-06-08, 09:42   

W niezmodowanej grze, w której Twoja postać nie jest kapłanem, mądrość nie ma żadnego wpływu na rozgrywkę. Jeśli nie razi Cię taki widok na karcie postaci, to możesz ją spokojnie ustawić na 3.
Tutaj znajdziesz modyfikację, która automatycznie losuje cechy postaci zachowując najkorzystniejszy wynik. Osiągnięcie pożądanych wyników nie zajmie Ci dzięki niej więcej niż kilka minut. Zresztą granie wojownikiem bez siły 18/00 nie będzie żadnym problemem; w grze pełno mikstur podnoszących cechę, a z czasem i tak podbijesz ją do 19.
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group