Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wygenerowac opisy itemów/czarów przez weidu?
Autor Wiadomość
xlevel


Posty: 5
Wysłany: 2019-03-14, 09:04   Jak wygenerowac opisy itemów/czarów przez weidu?

Witam!

Mecze się trochę z tym, gdyż jestem absolutnie zielony w tym temacie :P.

W jaki sposób (w grach na infinity engine) za pomocą weidu generować opisy szczegółowe np. nazwa przedmiotu/czaru , jego description do pliku .txt??

Jakiej komendy uzyc?
Udaje mi się uzyskać listę itemow lub czarów, ale za cholerę nie potrafię otrzymać opisu...

:D

P.S.
Pod tym linkiem o tym mówię: https://www.weidu.org/IWD2-ItemList.txt

Oczywiście nie zależy mi na aż takiej estetyce.
_________________
"Cóż bowiem za korzyść stanowi dla człowieka zyskać świat cały, a swoją duszę utracić?"
Mk 8,36 ;)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 785
Podziękowania: 30/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-03-14, 14:28   

Tu masz przykład:

SAY NAME1 ~Petarda~
SAY NAME2 ~Petarda dźwiękowa~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Petardy to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie.~
SAY DESC ~Petardy to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie. Ten egzemplarz powoduje eksplozję hałasu, która sprawia, że istoty w zasięgu, które nie zdały rzutu obronnego przeciw różdżkom z modyfikatorem -3 stają się głuche na 6 rund.

PARAMETRY:

Specjalne:
Powoduje obszarową głuchotę (rzut obronny przeciw różdżkom z modyfikatorem -3 neguje)
Obszar działania: w promieniu 5 metrów
Waga: 1
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Paladyn~
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
xlevel


Posty: 5
Wysłany: 2019-03-14, 15:44   

Hej!

Dziękuję za odpowiedź :).

Jednak... chyba czegoś nie rozumiem?

Wiem, że tak wygląda opis przykładowego przedmiotu.

Ale jaką komendą spod cmd go wywołałeś? I jak WSZYSTKIE opisy przedmiotów exportować do pojedynczego txt (--out itemy.txt)?
_________________
"Cóż bowiem za korzyść stanowi dla człowieka zyskać świat cały, a swoją duszę utracić?"
Mk 8,36 ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 785
Podziękowania: 30/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-03-14, 16:05   

Teraz to ja czegoś nie rozumiem. Jeśli chodzi o tworzenie przedmiotów, to daje się najpierw plik i komendę COPY.

Potem procedura jak wyżej.

Jeśli chodzi o jakieś wyciąganie opisów przedmiotów, to nie wiem. Ja używałem shadowkeepera/ee keepera, by skopiować opis jakiegoś czaru/przedmiotu.

Ale Ty mówisz o Weidu, a on jest do tworzenia modów.

Copy kopiuje, say name1 to nazwa bez identyfikacji, say name2 to nazwa zidentyfikowana, say unde... Desc to niezidentyfikowany opis, a say desc to opis. Po tych komendach są tyldy, w których zamyka się tekst.

Czy o to Ci chodziło? Piszesz, że jesteś zupełnie zielony, więc tłumaczę podstawy.

Jeśli chodzi o komendę, która by za pomocą Weidu generowała opis w txt to nie wiem. Nigdy tego nie używałem. Trzeba zapytać eksperta. Na pewno ktoś tutaj wie, ale nie wiem, czy pomoże.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
xlevel


Posty: 5
Wysłany: 2019-03-14, 16:18   

Tak, tak wiem że weidu służy przede wszystkim do modów ;).

Popróbuje jeszcze z tym, może coś mi się uda.
Ale jeśli jakiś expert to czyta niech przypuszcza raczej że mi się nie udało - bo nie mam na to już więcej pomysłów :P.
_________________
"Cóż bowiem za korzyść stanowi dla człowieka zyskać świat cały, a swoją duszę utracić?"
Mk 8,36 ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 785
Podziękowania: 30/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-03-14, 16:54   

Jeżeli Tobie się nie udało, to mnie tym bardziej się nie uda. Witaj w klubie zielonych...

Spis wszystkich komend można znaleźć tu: https://weidu.org/WeiDU/README-WeiDU.html

Pewnie o tym wiesz, readme tłumaczy podstawy. Będzie tam komenda odpowiedzialna za to. Więcej doradzić nie mogę. I znikam, bo nie chcę plątać sprawy, zamiast realnie pomagać.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1697
Podziękowania: 790/111
Wysłany: 2019-03-15, 05:39   

Nie wiem, czy coś takiego Cię zadowoli, bo zrobiłem tego moda dawno temu na własne potrzeby do pracy przy korekcie przedmiotów z WoBG.

Kod moda w sumie jest krótki:

Kod:
BACKUP ~nerf_item/backup~

AUTHOR ~dradiel (xxx@xxxxxx.xx)~

VERSION ~1.0~

BEGIN ~nerf_item~

NO_LOG_RECORD

<<<<<<<< plik.txt
>>>>>>>>

APPEND_OUTER ~plik.txt~ ~setup-nerf_item.debug~

COPY ~nerf_item\log.exe~ ~log.exe~

COPY_EXISTING_REGEXP GLOB ~.*\.itm~ ~override~

READ_LONG 0x18 "flags"
PATCH_IF ("%flags%" BAND 0b100) BEGIN
    READ_STRREF 0x8 "general_name"
    PATCH_IF (("%general_name%" STRING_COMPARE_CASE "Miecz półtoraręczny")=0) BEGIN
        READ_LONG 0x8 "nr_general_name"
        READ_STRREF 0xc "identified_name"
        READ_LONG 0xc "nr_identified_name"
        READ_STRREF 0x54 "description"
        READ_LONG 0x54 "nr_description"
        PATCH_PRINT ~//////////////////////////////////////////////////

%SOURCE_FILE% | %general_name% (%nr_general_name%) | %identified_name% (%nr_identified_name%) | (%nr_description%)

--
%description%
--~
    END
END

BUT_ONLY

AT_NOW ~log.exe~

DELETE ~log_temp.txt~
DELETE ~plik.txt~
DELETE ~log.exe~


Przedmioty są listowane w poniższy sposób:
Cytat:

//////////////////////////////////////////////////
AAITM132.ITM | Miecz półtoraręczny (6646) | Furcolo (86132) | (154213)
--
Miecz ten jest całkiem cenny. Jest to magicznie wzmocniona broń, dodająca +3 do trafienia i obrażeń. Oprócz ostrości i zbalansowania obdarza ona też używającego magicznymi premiami. Każdy, kto dzierży Furcolo w ręku otrzymuje dość znaczną odporność na magię, jest także chroniony przed nieumarłymi. Miecz ten jest istotą rozumną i raz na dzień potrafi rzucić na swojego posiadacza Całkowitą niewrażliwość.
PARAMETRY:
Specjalne:
Pozwala rzucić zaklęcie Całkowita niewrażliwość (1x dziennie)
Pozwala rzucić zaklęcie Odpędzanie nieumarłych (1x dziennie)
+15% do odporności na magię
Obrażenia: 1K10+3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 5
Umagicznienie: +3
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
Druid (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Kapłan (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Mnich
Złodziej
Mag/złodziej
Czarownik
Mag
Władca zwierząt
--
//////////////////////////////////////////////////
AAITM170.ITM | Miecz półtoraręczny (6646) | Klinga mocy +2 (179418) | (179420)
--
Zwany jest również "bękartem" - zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ten egzemplarz jest umagiczniony.
PARAMETRY:
Obrażenia: 2K4+4
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 9
Opóźnienie: 6
Umagicznienie: +2
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
Druid (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Kapłan (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Mnich
Złodziej
Mag/złodziej
Czarownik
Mag
Władca zwierząt
--
//////////////////////////////////////////////////
BAOFACC.ITM | Miecz półtoraręczny (6646) | Klinga celności +2 (103311) | (103312)
--
Zwany jest również "bękartem" - zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ten egzemplarz jest umagiczniony.
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K10+2
TraK0: +4
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 9
Opóźnienie: 6
Umagicznienie: +2
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
Druid (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Kapłan (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Mnich
Złodziej
Mag/złodziej
Czarownik
Mag
Władca zwierząt
--


Kluczowe miejsca w kodzie:

COPY ~nerf_item\log.exe~ ~log.exe~ //to plik, który czyści zapis loga z niektórych niepotrzebnych wpisów (to taka informacja, gdybyś się zastanawiał po co w modzie dodatkowy plik .exe)

PATCH_IF ("%flags%" BAND 0b100) BEGIN //listuje wyłącznie przedmioty dropowalne

PATCH_IF (("%general_name%" STRING_COMPARE_CASE "Miecz półtoraręczny")=0) BEGIN //tu wskazujesz , którą grupę przedmiotów ma wylistować, w tym wypadku miecze póltoraręczne

Czasem w grze może być sytuacja, że bazowa nazwa brzmi miecze długie lub długie miecze, wtedy trzeba dokonać lekkiej modyfikacji kodu:

PATCH_IF ((("%general_name%" STRING_COMPARE_CASE "Miecz długi")=0) OR
(("%general_name%" STRING_COMPARE_CASE "Długi miecz")=0)) BEGIN

Jeśli masz chociaż podstawowe pojęcie o programowaniu, to na podstawie powyższych informacji powinieneś sobie już poradzić.

nerf_item.zip
Pobierz Plik ściągnięto 6 raz(y) 923,3 KB

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
xlevel


Posty: 5
Wysłany: 2019-03-15, 09:05   

Ok, dziękuje - coś rusza.

Przepraszam, że niestety nie mam wiedzy na temat programowania, myślałem że to będzie prostsze :P:P.

Zależy mi głownie na spisie czarów do PS:T EE. Czary siedzą w data/spells.bif i zamiast .itm to .spl - tyle wiem i jak się domyślam wystarczy podmienić na początku: COPY_EXISTING_REGEXP GLOB ~.*\.spl~ ~override~

...

Pobawiłem się twoim modem, ale nadal nie umiem/nie wiem jakie mają być właściwe te wyrażenia.

PATCH_IF ("%flags%" BAND 0b100) BEGIN // a co ma być dla nie tylko dropowalnych przedmiotów, ale wszystkich?

PATCH_IF (("%general_name%" STRING_COMPARE_CASE "Miecz półtoraręczny")=0) BEGIN // podobnie - nie tylko na przykład miecze, ale wszystko?

Szukałem w weidu readme, próbowałem różnie, ale bez wiedzy no cóż. Jeżeli masz cierpliwość to napisz, jeśli to jest jeszcze bardziej skomplikowane to zrozumiem brak cierpliwości do tłumaczenia mi. I damy sobie spokój :D.
_________________
"Cóż bowiem za korzyść stanowi dla człowieka zyskać świat cały, a swoją duszę utracić?"
Mk 8,36 ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group