Poprzedni temat «» Następny temat
BGEE 10 NPC PROJECT - opinie, uwagi
Autor Wiadomość
Okami028

Posty: 7
Wysłany: 2019-01-30, 12:33   

To tylko moje opinie. (Żeby nie było ze nie wiem o czym pisze to, moja standardowa drużyna w BG to Viconia, Imoen, Jaheira, Mińsc, (Khalid albo Dynaheira) czasem Kivan a w BG2 Minsc/Sarevok Viconia, Imoen/Yoshimo, Jaheira, Aerie/Keldorn/Valygar/Nalia/Mazzy lun Jan (Ale Aeri częściej) - czyli praktycznie dobra drużyna :P)
@Edit Już trochę pograłem w tego moda sprawdzając 3 kwiaty które są akurat dostępne :)
Alethra - jest dosyć specyficzną postacią, sprawia że cały czas się jest przy niej czujnym. Jest dość irytującym narcyzem, Podsumowując na chwile obecną (kiedy zrobiłem z nią już 2 questy), mogę powiedzieć śmiało że jest całkiem przyzwoicie zrobiona ale za często ma wtrącenia, no i jak wspomniałem to bardzo specyficzna postać :D po tym czasie jaki z nią spędziłem nie mam ochoty jej posiadać w drużynie, tylko z powodu jej charakteru/osobowości. Co do uwag 2 quest podczas postanowienia zabicia tego typa Alethra powinna z automatu stanąć po jego stronie i postarać się mnie powstrzymać, druga sprawa to lusterko nie wiem jak powinno działać ale jeżeli naceluje nim obok wroga (mniej więcej jedno kółko wielkości postaci bądź dwa) wrogowie nie otrzymują obrażeń itp, jeżeli naceluje na wroga bezpośrednio to owszem działa. Ogólnie myślałem ze to będzie działać jak kula ognia ale niestety tak nie jest.

Talinda - Napisze wiecej jak zakończe przynajmniej 2 questy. Ale aktualnie mogę powiedzieć że ta postać jest fanatyczna ale mam nadziej ze to sie zmieni pózniej oraz aktualnie dosyć miło się podróżuje. (Chociaż trochę przypomina mi Aeri)

Miranda - Napisze więcej jak zakończę przynajmniej 2 questy.Ale aktualnie mogę powiedzieć że ta postać jest też specyficzna i fochowata, nieświadoma tego że robi z siebie ofiarę przy interakcji z innymi. (Chociaż trochę przypomina mi Jaheire z BG2 podczas romansu)


PS. Muzyka przyjemna we wszystkich przypadkach :P ale kiedy zaczynają wszystkie po kolei konwersacje to zaczyna się chaos muzyczny :P może wypadało by trochę pozmieniać częstotliwość interakcji?

Wish list :D
Ogólnie fajnie było by dodać w Talinda portrecie hełm z otwartą osłoną na twarz.
Nie wiem jak stoją prace z inymi NPC. Ale ostatnio pomyślałem może o histori kobiety licza o charakterze którymś z neutralnych?
Albo kobietą barbarzyńcą czy Valkiria.

Tym razem to do poprawy.
https://ibb.co/gTyYVbS

https://ibb.co/dQQyJBf
Ostatnio zmieniony przez Okami028 2019-01-31, 11:45, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 344
Podziękowania: 12/64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-31, 11:01   

Dziękuję za wskazanie braku wyrazu - poprawię to :)

Właściwie zgadzam się z wszystkimi Twoimi komentarzami dot. postaci. Tworząc je, za punkt honoru postawiłem sobie stworzenie postaci, które będą miały zarówno wady jak i zalety. Nikt nie jest idealny - BIOWARE NPC w BG2 też tacy są: Aerie jest histeryczna, Korgan nadpobudliwy, a Anomen butny. Te cechy charakteru mogą irytować, ale sprawiają, że postaci są "jakieś", są niepowtarzalne.

Tak jak napisałeś:
- Alethra jest specyficzna - wkurza, irytuje, ale też jej obecność sprawia, że pojawia się kilka całkiem zabawnych (moim zdaniem) dialogów na różnych etapach gry. Na pewno jest barwną postacią plus jak na bardkę ma całkiem dobre statystyki (a w pełnej wersji moda będzie miała jeszcze lepsze). Romans z nią też nie należy do najłatwiejszych i uważam go za jeden z najciekawszych spośrod tych, które napisałem. Jej lustereczko działa na identycznej zasadzie jak róg Valhallii z BG2 - trzeba wycelować w konkretnego wroga, aby zadać obrażenia. Nie bardzo rozumiem, o co chodzi Ci z tym, że w queście Alethra powinna stanąć po czyjejś stronie. Chodzi Ci o Camillo? To nie miałoby żadnego sensu - Camillo więzi Alethrę, ona chce się od niego uwolnić. Czy też może chodzi Ci o coś innego? :)
- Talindra ma fanatyczne zachowania - to wynika nie tylko z jej klasy i historii (była stereotypowo traktowana przez mężczyzn), ale głównie z jej przynależności do zakonu. Członkostwo w zakonie (w którym zresztą też wciąż musi udowadniać, że na to zasługuje) jest dla niej kwestią priorytetowo.
- Miranda jest wrażliwa i strzela fochy, ale to też jest niejako uwarunkowane jej przeszłością (nie wiem, na ile już udało Ci się ją poznać). Miranda jest też najmłodsza spośród tych trzech NPC, nie zawsze potrafi się obronić. Zwróć uwagę, że w swych wypowiedziach często się waha, jest niepewna - bez wątpienia szuka wsparcia, oparcia, zależy jej na posiadaniu przyjaciół. Na pewno nie sugerowałem się postacią Jaheiry tworząc Mirandę - to zupełnie różne charaktery. Miranda chciałaby być taka jak Jaheira - Jaheira jest dla niej ideałem. Prawda jest jednak taka, że na pewno taka nie będzie. A przynajmniej nie w BGEE, bo w 2 części gry Miranda będzie już zupełnie inną postacią :)))

Co do muzyki - czy często zdarza Ci się, że tła muzyczne się na siebie nakładają? Wiesz, dialogi są uwarunkowane timerem, który uruchamia się w momencie przyłączenia NPC do drużyny. Jeśli zatem nie przyłączyłeś wszystkich NPC w tym samym czasie, to dialogi nie powinny uruchamiać się w tym samym momencie.

Napisz proszę, czy uruchamiają Ci się bantery pomiędzy NPC. Plus podziel się informacją, jakim składem drużyny grasz :)

Co do 5 NPC, których właśnie tworzę - będzie wśród nich Kasandra (chaotyczna zła zabójczyni magów), Nathan (chaotyczny neutralny uczeń smoka). Namiir (neutralny zły złodziej cienia), Ariadne (praworządna dobra czarodziejka) oraz Thedor (chaotyczny dobry łucznik). Każde z nich będzie specyficzne - z wadami oraz zaletami :)

Wielkie dzięki za komentarze i opinie!
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Okami028

Posty: 7
Wysłany: 2019-01-31, 11:43   

Hm.. Trudno bedzie mi utrzymać postaci o złym charakterze, szczególnie że mój styl gry to praworządność i czasem odstępstwie od reguły ale tylko dla Viconi.

Co do mojej drużyny aktualnej.
Imoen.
I niestety Branwen (Wziął bym zdecydowanie Viconie ale się nie da ;( moze da sie coś z tym zrobić?).
Miranda.
Talindra.
Alethra.

Każda była dołączana kolejno podczas podróży do pomocnej dłoni aż do Nashkel, przedział czasowy można sobie wyobrazić. Pierwsza Miranda z nia do pomocnej dłoni potem do Beregostu tam Talindra aż do Nashkel. Mapa nie odkryta wiec trochę to trwało. Co nie zmienia fakty że przy każdym dołączeniu zaczęły się synchronizować i w tym samym momencie zaczynają interakcje.

Jeżeli chodzi o banery miedzy postaciami to tak sporo gadają głupot z Branwen, praktycznie w cale z Imoen, a miedzy sobą (czyli te 3 nowe NPC) rzadko.

PS. Kasandra i Ariadne je pewnie też zobaczę :P
Ostatnio zmieniony przez Okami028 2019-01-31, 11:52, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pavlus
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 38
Posty: 1040
Podziękowania: 23/47
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2019-01-31, 11:50   

Interakcje tak już chyba mają, ilekroć grałem z wieloma nowymi NPC w BG2 tez tak się działo, że bantery wyskakiwały grupowo jeden po drugim:). Widać silnik EE też tak ma, ale ja się na silniku infinity nie znam.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 344
Podziękowania: 12/64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-31, 12:50   

Może rzeczywiście tak jest... Kurczę, nie bardzo mam pomysł, jak można to naprawić. O ile w ogóle się da.

Każdy NPC ma z wszystkimi innymi po 3 bantery (no chyba, że jakąś dwójkę zaczyna łączyć jakaś bardziej skomplikowana relacja, np. Masambe i Faldorn).
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
bon02 
Bonu$ z Pragi


Wiek: 37
Posty: 7
Podziękowano 1 razy
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-07, 12:38   

Siemanero kiedy planujesz wydać wersje z 10 NPC
Pytam z ciekawości, bo do przetestowania zostali mi jeszcze ten Barbarzyńca i Miranda tylko niestety czasu mało mam.

Aha nie wiem dlaczego ale questy dotyczące twoich NPC pojawiają się tylko w dzienniku jako notatki, a nie w głównej linii questów dotyczących poszczególnych aktów - to tak ma być ?
_________________
Alternatywne avatary niektórych klas i ras do BG 1
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 344
Podziękowania: 12/64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-07, 21:54   

bon02 napisał/a:
Siemanero kiedy planujesz wydać wersje z 10 NPC
Pytam z ciekawości, bo do przetestowania zostali mi jeszcze ten Barbarzyńca i Miranda tylko niestety czasu mało mam.


Pełną wersję obstawiałbym na maj, ale możliwe, że wcześniej wyjdzie aktualizacja z jedną dodatkową postacią i dubbingiem dla całej szóstki.

bon02 napisał/a:
Aha nie wiem dlaczego ale questy dotyczące twoich NPC pojawiają się tylko w dzienniku jako notatki, a nie w głównej linii questów dotyczących poszczególnych aktów - to tak ma być ?


Jest to błąd, nad którym wciąż pracuję.
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
afterbreak
Reed

Posty: 13
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2019-02-22, 00:18   

@nowus777

czy jest możliwość byś podał pozostałych 5 NPC, tzn ich profil czy też bardziej szczegółowe informacje? taki mały spojler dla oczekujących ;)

edit:
Jako że patrzę jak zbudowany jest Twój mod, w sensie postać mogłbyś mi wyjaśnić jak działa dodawanie dźwięku/skryptu?

przykład to Miranda na końcu pierwszego dialogu jak rozmawiasz z nią na Lwim Trakcie masz zapis [N#VMIR0]:
czy część N#V znaczy odtwórz plik, a MIR0 to pierwszy plik w folderze?
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 344
Podziękowania: 12/64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-22, 15:57   

afterbreak napisał/a:
@nowus777

czy jest możliwość byś podał pozostałych 5 NPC, tzn ich profil czy też bardziej szczegółowe informacje? taki mały spojler dla oczekujących ;)/


Ok, na dniach wrzucę biografie :)

afterbreak napisał/a:
Jako że patrzę jak zbudowany jest Twój mod, w sensie postać mogłbyś mi wyjaśnić jak działa dodawanie dźwięku/skryptu?

przykład to Miranda na końcu pierwszego dialogu jak rozmawiasz z nią na Lwim Trakcie masz zapis [N#VMIR0]:
czy część N#V znaczy odtwórz plik, a MIR0 to pierwszy plik w folderze?


Nic podobnego :) W nawiasie kwadratowym jest po prostu nazwa pliku dźwiękowego :) O ile się nie mylę, nie może ona przekraczać 8 znaków :) No i trzeba dopilnować, żeby się nie pomylić przy nazywaniu plików, czyli żeby rzeczywiście dany dźwięk odpowiadał danej kwestii :)

A Ty grałeś w obecną wersję moda? Jeśli tak, podziel się recenzją :)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
afterbreak
Reed

Posty: 13
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2019-02-22, 19:08   

Cytat:
A Ty grałeś w obecną wersję moda? Jeśli tak, podziel się recenzją :)


W zasadzie dopiero zacząłem grać ^^"

Prawdę mówiąc to używam Twojego moda jak i kilku innych jako referencji by nauczyć się/ogarnąć/być może napisać coś samemu (w sensie mod).
Teraz mam więcej czasu albo motywacji albo nie wiem co :P

Nie jestem daleko bo w chwili obecnej przyłączyłem Mirandę.


Dosłownie 5 minut temu.
Jest chyba literówka na koniec dialogu Mir:

~Ruszajmy! Po drodze opowiesz mi więcej o celu mojej misji.~

powinno być tu:
~Ruszajmy! Po drodze opowiesz mi więcej o celu Twojej misji.~

lub:
~Ruszajmy! Po drodze opowiem Ci więcej o celu mojej misji.~
(ta wersja najbardziej prawdopodobna, kolejna rozmowa z Mir potwierdza tą teorię)

ew moje czytanie ze zrozumieniem leży.. :P

Rozmowa na temat pierwszego questa: miejsce tej rozmowy (preferencyjnie tawerną gdzie spotykamy Khalida i Jaheire) było by trochę lepiej/klimatyczniej, bo w zasadzie rozmowę o zadaniu odpaliło mi zanim opuściłem Lwi Trakt.

Kolejna rozmowa była z Jaheirą i w skrócie Mir została zjechana/oddelegowana na swoje miejsce :cisza:

anyway walka z pierwszym 'Bossem' jest fajna, rozmowa dość, krótka i mało konkretna, wydaje mi się że MR.C mógłby powiedzieć coś więcej na temat Mir, ew dać wskazówkę związaną z nią.
Jak narazie mam pewien niedosyt związany z tą postacią. Jest mało informacji, albo są za krótko przekazywane etc. Myślę że dialog mógłby być dłuższy, ale może się nie znam :roll:



W zasadzie najbardziej mi zależy w modzie jak poprowadziłeś Tali, wiesz PLD teraz na topie, zresztą większość modów z NPC co są Magami/Paladynami wspominam dobrze :)

edit: jeszcze jest problem z dziennikiem ale to już wiesz :)

W chwili obecnej na czystym BGEE zainstalowałem: Sirene, VerrSza, Belaree i Twoj mod na końcu.

Jeśli masz info że któryś mod jest niekompatybilny z Twoim to daj znac :grin:
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 344
Podziękowania: 12/64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-23, 01:04   

W takim razie mam nadzieję, że gra z moim modem sprawi Ci choć odrobinę przyjemności :)

Co do Twoich uwag:
- już poprawiałem dialogi z Mirandą - w pełnej wersji moda nie pojawi się ta literówka,
- rozmowy questowe są uwarunkowane zarówno czasem, spotkaniami różnych postaci, lokacjami oraz rozdziałami - stety niestety, ale po prostu trzeba z daną postacią grać. Quest każdego mojego NPC jest rozłożony na całą grę - nie da się zrobić questu w ciągu godziny i odłączyć postać. Zapewniam, że Miranda skrywa kilka sekretów, a ich odkrywanie chyba należy do przyjemnych :) A przynajmniej tak wynika z dotychczasowych opinii i recenzji,
- co do odpalania się danych rozmów w danym momencie - gdy trochę zaczniesz modować, to szybko przekonasz się, że ustalenie miejsca i czasu rozmowy jest niezwykle trudne, gdyż na pięciu graczy, prawdopodobnie każdy z nich będzie poruszał się po lokacjach w innej kolejności, przez co 4 z nich nie odpali się dana rozmowa w momencie, w którym Ty byś chciał ;) zapewniam Cię, że nie wszyscy idą od razu do Pod Pomocną Dłonią :P
- a co to znaczy, że Miranda została oddelegowana na swoje miejsce po rozmowie z Jaheirą? hmmm, one nie mają konfliktu, wiec Miranda nie powinna się odłączyć z powodu Jaheiry... wyjaśnisz?
- co do Corsone - ta postać występuje w grze oryginalnie. Ja tylko dodałem kilka linijek do jego dialogów, dodałem dialogi Mirandy + utrudniłem bitwę z nim. Co do długości dialogów - tu też zapewniam Cię, że co gracz, to inna opinia xD jedni narzekają, że dialogi są za długie, inni, że za krótkie. Trzeba te opinie wyważyć i znaleźć złoty środek. Ja chyba mogę już przyznać, że wydaje mi się, że go znalazłem. Opinie co do długości dialogów są póki co raczej pozytywne :)
- myślę, że nie powinno być żadnych problemów z kompatybilnością :)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
afterbreak
afterbreak
Reed

Posty: 13
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2019-02-23, 08:45   

Cytat:
- co do odpalania się danych rozmów w danym momencie - gdy trochę zaczniesz modować, to szybko przekonasz się, że ustalenie miejsca i czasu rozmowy jest niezwykle trudne, gdyż na pięciu graczy, prawdopodobnie każdy z nich będzie poruszał się po lokacjach w innej kolejności, przez co 4 z nich nie odpali się dana rozmowa w momencie, w którym Ty byś chciał ;) zapewniam Cię, że nie wszyscy idą od razu do Pod Pomocną Dłonią :P


- zdaje sobie sprawę ;p

Cytat:
- a co to znaczy, że Miranda została oddelegowana na swoje miejsce po rozmowie z Jaheirą? hmmm, one nie mają konfliktu, wiec Miranda nie powinna się odłączyć z powodu Jaheiry... wyjaśnisz?


- może źle się wyraziłem w tej sprawie, chodziło mi o postawiona do pionu/utarcie nosa, nikt się nie odłaczył ;p +1 dla Jaheiry
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group