Poprzedni temat «» Następny temat
Łamacz zaklęć - podklasa czarownika do EE
Autor Wiadomość
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 918
Podziękowania: 27/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-04-14, 23:29   Łamacz zaklęć - podklasa czarownika do EE

Już jakiś czas temu zrobiłem nieco do tej podklasy. Teraz następuje jej publikacja.

Nie powinno być problemów, może trafić się niedopatrzenie przy umiejętności Złamanie zaklęcia (jakaś ikona się nie zdejmie z portretu?)

Opis:

ŁAMACZ ZAKLĘĆ: Łamacze zaklęć to czarownicy wyspecjalizowani w magii rozpraszającej wrogie uroki, klątwy czy osłony magiczne. Ich wachlarz czarów jest poszerzony o zdolności imitujące zaklęcia takie jak Rozproszenie czy Usunięcie magii. Na wyższych poziomach potrafią przyzywać istoty (Nishruu czy Hakeashara), lub zdejmować magiczne zabezpieczenia. Mimo wielu zalet, łamacze zaklęć są niezwykle podatni na wrogą magię.

ZALETY:

- na 5, 10 i 15 poziomie uzyskuje możliwość rzucenia Rozproszenia i Usunięcia magii (jako dodatkowej zdolności specjalnej)
- na 5, 10 i 15 poziomie uzyskuje zdolność specjalną: Złamanie zaklęcia

ZŁAMANIE ZAKLĘCIA:

Ta umiejętność pozwala rozproszyć złe uroki i klątwy dręczące sprzymierzeńca. Zdejmuje sen, strach, petryfikację, ślepotę, głuchotę, oniemiałość, unieruchomienie, zamęt i bezmyślność. Szansa na udane rozproszenie wszystkich efektów wynosi zawsze 75%.

- na 8 poziomie uzyskuje możliwość rzucenia Zdjęcia klątwy
- na 12 poziomie uzyskuje możliwość rzucenia Przywołania Nishruu
- na 14 poziomie uzyskuje możliwość rzucenia Przywołania Hakeashara
- na 10, 15 i 20 poziomie uzyskuje możliwość rzucenia Wyłomu
- na 16 poziomie uzyskuje możliwość rzucenia Przeszywającej magii
- na 18 poziomie uzyskuje możliwość rzucenia Przebicia tarczy
- na 20 poziomie uzyskuje możliwość rzucenia Uderzenia czaru

WADY:

- Wrażliwość magiczna: stały modyfikator dodatni do rzutów obronnych przeciw magii wynoszący +3.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 918
Podziękowania: 27/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-08-28, 20:29   

Achtung, achtung. Najnowsze wieści. Komputer działa jednak, tylko internet odcięty. Zabrałem się za Łamacza. Co zmienione:

- tylko (pół)elf. Ma to być z założenia wysokiej krwi czarownik elfi. Coś jak uczeń smoka. Musiałem się zdecydować na jedną i "pół" rasy, heh.
- nie ma już nielegalnych punktów dodatkowych do zręczności i drugiej cechy
- dodana została kara -25% do odporności na magię. Na niższych levelach nadal kara do rz obr. Na magię -3.

Nadal brak maczuga (elfy wysokiego rodu i maczuga?) Jeden czar więcej do rzucenia.

Owszem, potęga, ale dopiero od 5 levelu konkretne profity. Potem z szatą vekny będziemy całkiem wrażliwi na magię, chyba, że ją czymś dodatkowym podniesiemy. Mogę jeszcze dodać zwiększenie obrażeń od magii. Tak około 15 %. Jeśli to powyższe to za mało.

Pliki wrzucę na USB i kiedyś tu umieszczę. Z innego urządzenia. Na razie wstrzymam się od publikacji "bety".
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 918
Podziękowania: 27/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-07, 10:52   

Dodam tylko, że jest to bardzo silna podklasa. Będzie, jak pisałem wcześniej, zmieniana. Mr. Tester ją wstępnie przetestował. Uwagi co do podklasy:

Uwagi do: 'Łamacz Zaklęć'
- Siłę i zręczność ludzkiego łamacza zaklęć można ustawić na "nielegalne" 19 punktów!
- Podklasa korzysta z tych samych biegłości co Uczeń Smoka, tj. używa: sztyletów, kijów, strzałek, proc. Ale nie może używać maczug, tak jak czysty czarownik.
- Łamacz Zaklęć posiada o 1 "komórkę na czary" więcej, od czystego czarownika! Np. Jeśli Uczeń Smoka na poziomie X może rzucić zaklęcia 1 poziomu 5 razy dziennie, to czysty czarownik może je rzucić 6 razy, a Łamacz Zaklęć aż 7 razy! Totalne niedopatrzenie i przegięcie.
- Obserwacja: premie Łamacza Zaklęć na dobrą sprawę zaczynają mieć znaczenie na średnich i wysokich poziomach. Z czasem, podklasa staje się niebywale potężna. Np. nasze klony z 'Projekcji duplikatu' (7 lvl) albo 'Mamidła' (8 lvl) mają odblokowane wszystkie nasze zdolności specjalne, więc możemy spamować wyłomami, rozproszeniami, przywołaniem Nishruu/Hakeashary, a nawet 'Uderzeniem czaru' (choć odblokowane dopiero na 20 poziomie). Szczególnie potężne w połączeniu z mamidłem, dla którego zmniejszony poziom staje się mniej istotny.

Jak już pisałem, poprawiłem podklasę. Wyszczególniłem też, co ulegnie zmianie, a co się zostawi jak jest. Wszystko czeka na USB i mój powrót do siebie.

Nie ukrywam, że cieszy mnie to, iż podklasa @Damianusowi się podoba i jest jedną z moich, którą mógłby zagrać całą kampanię. Zazwyczaj tworzę podklasy na drugi, trzeci plan. Do grania własnymi drużynami itp.

Co do wersji zamieszczonej - są w niej niedociągnięcia. Ale nie mogę usunąć załącznika. Co prawda grać się da, ale brakuje balansu i naprawy drobnych bugów.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 918
Podziękowania: 27/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-28, 17:25   Nowa wersja!!!

Załączam poprawioną wersję.

ŁAMACZ ZAKLĘĆ: Łamacze zaklęć to wysocy, elfiokrwiści czarownicy wyspecjalizowani w magii rozpraszającej wrogie uroki czy klątwy. Ich wachlarz czarów jest poszerzony, w tym o zdolności imitujące zaklęcia takie jak Rozproszenie czy Usunięcie magii. Na wyższych poziomach potrafią przyzywać istoty (Nishruu czy Hakeashara), lub korzystać z innych zaklęć uprzykrzających życie wrogim magom. W starciu z innym adeptem sztuki magicznej łamacz zaklęć ma wielką przewagę, choć wybór tej konkretnej ścieżki nie obywa się bez wad.

ZALETY:

- jeden czar do rzucenia więcej na każdym poziomie
- na 5, 10 i 15 poziomie uzyskuje możliwość rzucenia Rozproszenia i Usunięcia magii (jako dodatkowej zdolności specjalnej)
- na 5, 10 i 15 poziomie uzyskuje zdolność specjalną: Złamanie zaklęcia

ZŁAMANIE ZAKLĘCIA:

Ta umiejętność pozwala rozproszyć złe uroki i klątwy dręczące sprzymierzeńca. Zdejmuje sen, strach, petryfikację, ślepotę, głuchotę, oniemiałość, unieruchomienie, zamęt i bezmyślność. Szansa na udane rozproszenie wszystkich efektów wynosi zawsze 75%.

- na 8 poziomie uzyskuje możliwość rzucenia Zdjęcia klątwy
- na 12 poziomie uzyskuje możliwość rzucenia Przywołania Nishruu
- na 14 poziomie uzyskuje możliwość rzucenia Przywołania Hakeashara
- na 10, 15 i 20 poziomie uzyskuje możliwość rzucenia Wyłomu
- na 16 poziomie uzyskuje możliwość rzucenia Przeszywającej magii
- na 18 poziomie uzyskuje możliwość rzucenia Przebicia tarczy
- na 20 poziomie uzyskuje możliwość rzucenia Uderzenia czaru

WADY:

- Wrażliwość magiczna: kara do rzutów obronnych przeciw magii -3.
- Podatność magiczna: kara do odporności na magię -25%.
- Nie może być człowiekiem.
- Nie może używać maczug.

Spellbreak.rar
Pobierz Plik ściągnięto 10 raz(y) 887,61 KB

_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 918
Podziękowania: 27/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-11-17, 11:48   

Jak zwykle sam sobie strzelam mini reckę, a raczej odniosę się do wstępnych testów.

Podklasa jest silna. Gdyby była słaba, każdy by wziął ucznia smoka. Jedna komórka na czary więcej budzi moje wątpliwości. Te mamidła i projekcje duplikatu są do skasowania jednym prawdziwym widzeniem. Niepodatność na czary poznania konieczna, bo każdy lepszy mag rzuca prawdziwe. I nie tylko mag, kapłan, druid, nawet bard może. Konieczna jest też kapłańska odporność na magię. Tzn mniej, ale -25% sprawia, że jest się trudno zabezpieczyć nie używając ochron typu odchylenie/odbicie czaru czy klosz niewrażliwości. Tego się za bardzo nie opłacało robić według mnie. Lepszą obroną był atak.

Czy reszta zaklęć to jakieś super silne czary? Uderzenie czaru z 20 levelu jest silne. O ile mag nas nie zaskoczy czymś. Można wysłać mamidło, ale lisz rzuci widzenie prawdy. I silniejszy żywy mag też. Po takim zabiegu lisz na pewno znów coś rzuci. Niemniej, mamidło sprawdzi się świetnie, jako pomoc w rozproszeniu ochron.

Ta jedna komórka ma znaczenie na 8-9 lvlu czarów. I na początku. No cóż, jest to mniej niż dostaje Edwin dzięki amuletów. Reszta czarów nie jest jakoś super silna. Nishruu opłaca się wrogom, nasze przywołańce szybko zginą od zaklęcia śmierci.

Kwestię przekokszenia można by było usunąć szansą niepowodzenia rzucenia czaru, ale tu nie widzę wyjaśnienia. Elf, który dobrze radzi sobie z czarami może mieć jakąś podatność na magię. Jakby to ująć - w zamian za talent do niej, jest na nią wyczulony. Natomiast nie widzę tu spellcastera, który czasem sepleni?
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group