Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania dotyczące zawartości, zasad i sposobów gry, cz. III
Autor Wiadomość
BRP 

Posty: 26
Podziękowania: 1/3
Wysłany: 2018-08-17, 09:38   

Hej!
Właśnie miałem rozpocząć Baldura od nowa, ale raczej poczekam na nowy instalator.
Ta opcja max HP w ustawieniach bardzo mnie rajcuje. Z góry wielkie dzięki Dradielu!

@ doman.ak
Co do wampirów z Drizzt Sagi.
Owszem trochę za bardzo wyewoluwały. Jednak na to i owo są wrażliwe.
Najwięcej satysfakcji będziesz miał ze znalezienia własnej metody na ich unicestwienie, ale podejrzewam, że tak jak prawie wszyscy masz co najwyżej z godzinkę dziennie na pogranie sobie i stąd bierze się Twoja niecierpliwość.
Od razu podpowiem, że nie ma pojedynczego zwoju, ani pojedynczej mikstury, która chroniłaby przed wyssaniem kondycji i zręczności. Dopiero zestaw kilku zwojów, mikstur i odpowiednia broń do walki zapewni Ci sukces. Poza tym nie warto rzucać do walki wręcz całej drużyny, bo dla wszystkich na pewno zabraknie Ci osłonek.
I jeszcze jedna uwaga: Same wampiry nie są aż tak trudne do pokonania, przekonasz się o tym w Podziemnym mieście, gdzie czeka na Ciebie Valen z siostrzyczkami. Dopiero wredny zestaw potworów na pierwszej linii i Zakapturzona Postać na tyłach razem wzięci stwarzają problemy w walce.
Życzę sukcesu w poszukiwaniu własnej metody walki we wnętrzu Góry Śmierci.

Osobiście miałem problemy w innym miejscu.
Pod koniec IWD I, we wnętrzu Świątyni Temposa, walczymy z Pomabem zwanym tam Sklepikarzem. Nie mogłem dziada niczym zranić, a moja drużyna otrzymywała obrażenia tylko od latających po pomieszczeniu błyskawic. Tej walki nie dokończyłem, bo mój HDD właśnie wtedy postanowił przejść na wcześniejszą emeryturę.
Ciekawi mnie tylko jedno. To bug jakiś, czy tak ma być i na Sklepikarza muszę znaleźć jakiś sposób?

Z góry dzięki za odpowiedź.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 28
Posty: 310
Podziękowania: 93/21
Wysłany: 2018-08-17, 20:45   

Cytat:
Ad. 1. To już zostało wyjaśnione na shoutboxie, czyli następny patch nie pozwoli na dodatkowe zaklęcie na poziom, jak u maga specjalisty. Plus tabela P&P dla maga.

Naprawdę cieszą mnie te poprawki. Choć to drobiazgi, to od dawna mnie denerwowały, bo stanowią skazę na świetności WoBG. Mało kto gra czystym magiem, więc pewnie dlatego nikt nie zwrócił uwagi na zwiększoną ilość komórek czarodzieja. Natomiast tabela zaklęć maga zaczyna się rozjeżdżać jedynie na bardzo wysokich poziomach (trzeba grać z podniesionym doświadczeniem albo solo, by zmiany nas mocniej dotknęły).

Cytat:
Ad. 3. Ujednoliciłem, chociaż oryginalnie tak chyba było w grze. Przynajmniej na to mi wygląda po zawartości pliku kitlist.2da. W sumie sprawa nie ma większego znaczenia.

Zauważyłem, że w temacie http://athkatla.cob-bg.pl...t=6727&start=60 (strona 5, pierwszy post) wstawiłem obrazek ilustrujący problem z nazwami klas. Ciekawi mnie dlaczego u Imoen jest "Złodziej" z wielkiej litery, a u Regisa "złodziej" z małej litery. Sugeruje to, że trzeba ręcznie poprawiać każdego NPCa... dziwna sprawa. Tak czy siak, to już naprawdę niemal nieistotny drobiazg.

Cytat:
Ad. 4. Podanie rozpatrzone pozytywnie :) W opcjach dodatkowych pojawi się opcja MaxHP. Przy okazji dla hardkorowców pojawi się opcja NoTAB, o której kiedyś tam dawno wspominałem.

Otwieramy szampana! IMO ważniejsze niż max PŹ dla naszej postaci, jest na max PŻ dla bohaterów przyłączalnych (przed własnym awansem można po prostu obniżać poziom trudności). Już nigdy nie będziemy zmuszani brać Minsca z 69hp (powinno być 84) na początku Cieni Amn.
Maksymalna ilość HP jest absolutnie kluczowa jeśli gramy na podniesionym poziomie trudności. Niektórzy przeciwnicy potrafią zmasakrować czystego wojownika w ułamek sekundy.
Przykład (iron man run): https://clips.twitch.tv/RealApatheticClipsdadPunchTrees

Jeśli mowa o tzw. "quality of life improvements", to bardzo podoba mi się poszerzona funkcjonalność przycisku spacji w wersjach od Beamdoga, tj. możemy używać jej do "przeklikiwania" się przez kwestie dialogowe. Ułożenie lewej ręki na klawiaturze sprawia, że wciskanie ENTER jest ździebko niewygodne, a spację i tak masakrujemy podczas normalnej gry (aktywna pauza). Czy implementacja takiego rozwiązania jest w ogóle możliwa na starej wersji silnika? Pytam głównie z ciekawości (zawsze możemy sobie sami zbindować odpowiedni przycisk zewnętrznym skryptem poza grą).

@BRP Niestety, nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie (nie skończyłem cześci ID), ale liczę, że ktoś bardziej doświadczony odezwie się za jakiś czas w wątku. W razie wątpliwości ctrl+y ; )
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
BRP
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1639
Podziękowania: 772/108
Wysłany: 2018-08-18, 05:02   

Damianus_NT napisał/a:
Już nigdy nie będziemy zmuszani brać Minsca z 69hp (powinno być 84) na początku Cieni Amn.


Wygląda na to, że niezbyt precyzyjnie się wyraziłem. Pojawi się opcja MaxHP tylko przy awansie postaci. Jeśli kogoś spotkacie np. Minsca, który ma 69 HP, to tak zostanie. Dopiero jego kolejne awanse będą za każdym razem na max.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
BRP 

Posty: 26
Podziękowania: 1/3
Wysłany: 2018-08-18, 08:35   

@ Damianus_NT
Dzięki za odpowiedź. Mam czas i tak muszę rozpocząć grę od nowa.
Ctrl+y nie używam, dla zasady.

"Niektórzy przeciwnicy potrafią zmasakrować czystego wojownika w ułamek sekundy".

Niestety to fakt. Szczególnie w początkowej fazie drugiej części WoBG, kiedy to nie mamy przyzwoitego wyposażenia.
Dlatego ja zdecydowałem się powtórzyć fragment gry i odesłać Minsca zaraz po uwolnieniu z klatki. Wtedy Minsc odgrażał się, że gdzieś tam poczeka na drużynę, aż "stanie się godny".
Rzeczywiście spotkamy go jeszcze w późniejszej części gry, czy odchodzi na zawsze?

@ Dradiel
- O ile dobrze zrozumiałem, nowego instalatora na razie nie będzie, a maxHP pojawi się tylko dla postaci przyłączalnych i dopiero po pierwszym awansie.
- Mniej więcej, kiedy pojawi się nowy Patch do wersji 1.78?

edit:

Hej!
Po raz kolejny wielkie dzięki dla Dradiela!!
Do tej pory sądziłem, że zrealizujesz to, jako "skrypt specjalny", który odpali się przy uruchomieniu gry i wprowadzi dodatkową opcję z kolejną możliwością wyboru.
Teraz już wiem, że będzie to wyglądać nieco inaczej i pewnie nawet trochę ciekawiej. Bo i niby dlaczego mam ustalać sobie z góry maxHP dla wszystkich moich zawodników, skoro niektórych chętnie bym zdołował.

Teraz sobie trochę pomarzę.
Najlepszą opcją wyboru byłaby możliwość podkręcania sobie poziomu nie tylko maxHP, ale jeszcze np. uległości, wredności, złośliwości i innych cech u poszczególnych zawodników w drużynie.
Co tam jakiś Sarevok, czy inny Billy Bob, tych można ubić, a utrzymanie porządku w tak skonstruowanej drużynie byłoby wyzwaniem samym w sobie. Gra stałaby się arcyciekawa i rzeczywiście trudna.
Wiem, że Infinity Engine na takie bajery nie pozwala i to jeszcze nie ta epoka, ale marzy mi się sterowanie właśnie taką drużyną.

A wracając z Księżyca na Ziemię:
Walkę z Pomabem - sklepikarzem ledwie liznąłem, po czym ekran ściemniał nagle, wywaliło mnie do pulpitu i otrzymałem komunikat o awarii dysku.
Któregoś dnia znowu tam dojdę i jeśli coś będzie nie tak, to odezwę się i pewnie będę miał sejwa.
Pytałem tylko z ciekawości i dzięki za odpowiedź.
Ostatnio zmieniony przez BRP 2018-08-18, 18:54, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1639
Podziękowania: 772/108
Wysłany: 2018-08-18, 09:54   

Maksymalna ilość punktów życia będzie dawana w momencie awansu każdego członka drużyny na wyższy poziom. Opcja ta pojawi się w następnym patchu, który będzie pewnie za kilka tygodni. Kiedy dokładnie nie wiem na chwilę obecną. W każdym razie na 99% się w nim pojawi, ponieważ już to zaprogramowałem w patchu testowym.
NPC-om przyłączanym nie będę zmieniał HP, które posiadają, ponieważ mam na to inną koncepcją w oparciu o TobEx i wyrównywanie poziomów bezpośrednio w grze, a nie metodą zewnętrznego moda. Kiedy to zrealizuję i czy w ogóle zrealizuje nie wiem.

Nie przypominam sobie, żebym miał problem z zabiciem Pomaba, więc trudno mi stwierdzić o co chodzi. W takich wypadek możesz podesłać sejwa, to sprawdzę, czy jest to kwestią jakiegoś buga, czy nie.
Nie pamiętam, jak jest z Minsciem. Wiele postaci można przyjąć do drużyny na chwilę i odesłać do Gospody w Slumsach. Z Minsciem chyba tak się dało zrobić, jeśli dobrze pamiętam.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
BRP
doman.ak

Posty: 34
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2018-08-27, 14:03   

Ukończyłem BG1 woj/mag poziomy 7/8 (gram na ustawieniu 25/50%) czyli całkiem normalnie wszystko wyszło. Bardzo ładne płynne przejście do BG2 brawo, pantalony też są w szafce. Gdyby tak jeszcze były grimuary....(oczywiście tylko jeśli zaczynamy od zera w BG2) to nie trzeba by przechodzić za każdym razem BG1 aby pograc w BG2 nową postacią z profitami z książek :roll: ot takie przemyślenie luźle, nic nie sugeruje naprawdę :curious:

Pod koniec BG1 świadomie wywaliłem Jaheirę, która odstawała nieco poziomem bo nie zabrałem jej do DRIZZT SAGI, zabrałem gnoma mag/kapłan Quaila i dobrze zrobiłem, bo w BG2 jak przyłączyłem Jaheirę to podskoczył jej poziom w górę, a w ostatniej walce Jaheira z czarami tylko do 4 poziomu i tak nie była by zbyt pomocna.
Minsc natomiast z którym dotrwałem do końca miał chyba dokładnie tyle doświadczenia co na koniec BG1, a już na pewno ten sam 8 poziom, ciekawe

Wampiry - to wysysanie kondycji na ile to jest dni? miałęm z tym drobny kłopot, spałem kilka razy i nic, w końcu zastosowałem zwój ochrony przed magią i mnie wyleczyło. Nie mam nic przeciwko aby wampiry miały te dodatkowe zdolności, ale jednak np: ochrona przed negatywną energią powinna przed tym chronić.
W BG1 Valen sobie zabiłem, zwój ochrony przed nieumarłymi jest tu genialny bo wampir ucieka po prostu jak go bijesz...tylko szybko się kończy. Dziwne , że wampir cie trafia nawet jeśli jeszcze masz lustrzane odbicie nie zużyte, dziwne? ok koniec o wampirach, napiszę coś jak dojdę dalej. Pozdrawiam
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
lubczyk 


Wiek: 30
Posty: 138
Podziękowania: 14/8
Wysłany: 2018-08-27, 16:47   

doman.ak napisał/a:
Ukończyłem BG1 woj/mag poziomy 7/8 (gram na ustawieniu 25/50%) czyli całkiem normalnie wszystko wyszło. Bardzo ładne płynne przejście do BG2 brawo, pantalony też są w szafce. Gdyby tak jeszcze były grimuary....(oczywiście tylko jeśli zaczynamy od zera w BG2) to nie trzeba by przechodzić za każdym razem BG1 aby pograc w BG2 nową postacią z profitami z książek :roll: ot takie przemyślenie luźle, nic nie sugeruje naprawdę :curious:

Pod koniec BG1 świadomie wywaliłem Jaheirę, która odstawała nieco poziomem bo nie zabrałem jej do DRIZZT SAGI, zabrałem gnoma mag/kapłan Quaila i dobrze zrobiłem, bo w BG2 jak przyłączyłem Jaheirę to podskoczył jej poziom w górę, a w ostatniej walce Jaheira z czarami tylko do 4 poziomu i tak nie była by zbyt pomocna.
Minsc natomiast z którym dotrwałem do końca miał chyba dokładnie tyle doświadczenia co na koniec BG1, a już na pewno ten sam 8 poziom, ciekawe

Wampiry - to wysysanie kondycji na ile to jest dni? miałęm z tym drobny kłopot, spałem kilka razy i nic, w końcu zastosowałem zwój ochrony przed magią i mnie wyleczyło. Nie mam nic przeciwko aby wampiry miały te dodatkowe zdolności, ale jednak np: ochrona przed negatywną energią powinna przed tym chronić.
W BG1 Valen sobie zabiłem, zwój ochrony przed nieumarłymi jest tu genialny bo wampir ucieka po prostu jak go bijesz...tylko szybko się kończy. Dziwne , że wampir cie trafia nawet jeśli jeszcze masz lustrzane odbicie nie zużyte, dziwne? ok koniec o wampirach, napiszę coś jak dojdę dalej. Pozdrawiam



1. Wyssanie trwa ok tygodnia. tutaj się sprawdza ochrona przed zwykłymi broniami. a i tak maja jeszcze inne wyssanie, z tym że Dradiel pisał ze trwa kilka rund.

2. Co do przejść miedzy bg1 a 2, to ciekawostka: statystyki takie jakie dałeś w bg1 będą miały tylko postacie które miałeś w pt w momencie przeniesienia. wszystkie pozostałe nawet jeśli je miałeś jakiś czas w pt będą miały takie jak oryginalne bg2. to znaczy mimo że Jaheira zrównała się do ciebie expem, to specjalizacje w broniach najprawdopodobniej ma z oryginalnego BG2. wiec jak dałeś jej np dwie bronie i maczugi to niestety tego nie ma.

3. Postacie z mod BG1, a niezwiązane z BG2 przejdą tylko jeżeli masz je w pt np Keiria Silverstring i niestety takowych postaci nie można zostawić w miedzianym Diademku zawsze odchodzą po odłączeniu
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
doman.ak

Posty: 34
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2018-09-11, 21:19   

No tak sobie gram i gram (Icewind Dale wątek główny ukończony) rozpoczynam dodatek Heart of Winter, wszystko super, postacie rozmawiają, walki są trudne i ciekawe, no i uwaga spoiler znalazłem grimuar który dodaje na stałe +3 Traco i obrażenia....no mega super książka! Mam tez wypas pierścień (Kontika)+ 2 czary na każdy poziom maga !!!, +20% do obrażeń zadawanych przez postać i kilka innych właściwości a ja gram woj/mag więc to chyba najlepszy pierścień dla takiej postaci :) :
Przy okazji co z Imoen bo teraz mi awansuje jako złodziej kiedy biegam po ID (już chyba ma 11 poziom), rozumiem, że Irenicus mi ją zabiera jak wyjde z lochów i jak ją przyłącze później to wróci do dwuklasowości z oryginalnego BG2 (czyli spadnie jej poziom złodzieja do 7? ) i awansuje aby wyrównać do mnie poziomem?
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
lubczyk 


Wiek: 30
Posty: 138
Podziękowania: 14/8
Wysłany: 2018-09-12, 17:48   

Trochę źle zrobiłeś bo powinieneś ją sam zdualowac na 6-max8 lv.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
BRP 

Posty: 26
Podziękowania: 1/3
Wysłany: 2018-09-13, 16:54   

Hej!
Grimuar, który znalazłeś jest jednym z najfajniejszych Grimuarów, jakie możesz znaleźć w całej grze.
Mod, który właśnie rozpocząłeś, serwuje graczom, tak ze trzy rzeczywiście ciekawe przedmioty. Jednym z nich jest właśnie, znaleziony przez Ciebie Grimuar.
Podnosi statystyki każdemu zawodnikowi, bez względu na klasę.
Co Ci po sile lub zręczności +1, skoro nie jesteś w stanie trafić przeciwnika. Track0 wspomoże Twojego bohatera zawsze i wszędzie.

Skoro już ujawniłeś istnienie tego nietypowego Grimuaru, to możesz się liczyć z wizytą Dradiela w tych rejonach i przy okazji następnego przejścia przez "Serce Zimy" już go tam nie znajdziesz. Dlaczego? No cóż, przeczytaj wcześniejsze posty na Forum.

Co do Imoen.
Bez względu na to, który poziom osiągneła Twoja złodziejka, warto ją dwuklasować najpóźniej po rozpoczęciu [NeJ2] (o ile w ogóle chcesz to zrobić).
Podczas wędrówki przez Krainę Lodowego Wichru zdobędziesz wystarczającą ilość doświadczenia, by odblokować jej podstawowe umiejętności, co na pewno wspomoże Twoją drużynę w dalszej części gry.
Tak się jakoś dziwnie składa, że jednoklasowi zawodnicy właściwie nie mają czego szukać w drugiej części [WoBG]. Jeśli zamierasz w przyszłości odbić Imoen z więzienia i ponownie przyłączyć ją do drużyny, to należy ją dwuklasować na tyle wcześnie, by odeszła z drużyny już jako wieloklasowiec.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 28
Posty: 310
Podziękowania: 93/21
Wysłany: 2018-09-13, 18:12   

Cytat:
Skoro już ujawniłeś istnienie tego nietypowego Grimuaru, to możesz się liczyć z wizytą Dradiela w tych rejonach i przy okazji następnego przejścia przez "Serce Zimy" już go tam nie znajdziesz.

To właśnie dlatego nie możemy mieć ładnych rzeczy :<

Szczerze mówiąc, wydawało mi się, że Dradiel już kiedyś usuwał ten artefakt. To prawda że +3 do Trak0 oraz obrażeń to srogo przegięty bonus. Szkoda było by jednak pozbywać się tak interesującego przedmiotu. Może zamiast tego zmiana na +1 do trafienia i obrażeń (nadal świetna premia)?

Być może za jakiś czas założę temat poświęcony liście wszystkich permanentnych premii do cech jakie możemy zdobyć w WoBG. Póki co mam jedynie część BG1.

Jak widać, wszystkie oryginalne grimuary z BG1 są nadal w grze, jednak dodatkowe z DSotSC, NTotSC i SoB zostały usunięte (poza jednym +1 CHA z NTotSC).

Także jeśli ktoś znalazł jeszcze jakieś stałe premie do cech w BG1, ID albo BG2 to pisać! Będę wdzięczny za każdą informację.

No i apeluję do Dradiela, aby jednak nie wycinał wszystkiego jak leci. Kilka dodatkowych punktów do cech nie zniszczy przecież balansu gry (może z wyjątkiem siły, ale od czego są pasy ją zwiększające).
1. Stałe premie to wspaniała nagroda dla gracza. Znalezienie grimuaru daje niesamowitą satysfakcję.
2. Można dzięki nim ulepszać towarzyszy.
3. Nie każdy gracz kula cechy w nieskończoność (wystarczy spojrzeć na postać jaką stworzył Nobanion, w swoim przejściu na YT; chłop potrzebuje tyle grimuarów ile się da :P).

EDIT:
Lubczyk, no właśnie z BG2 nie mam nic, poza premiami/karami obecnymi w oryginalnej grze.
Dzięki. Zanotuję sobie rzeczy, które wypisałeś, ale potrzeba nieco większych konkretów (nazwa moda, lokacja, dokładna premia) aby sporządzić porządną listę.
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
Ostatnio zmieniony przez Damianus_NT 2018-09-13, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
lubczyk 


Wiek: 30
Posty: 138
Podziękowania: 14/8
Wysłany: 2018-09-13, 19:35   

Co do +3 trak0, to jeszcze w patchu 69 było dwie takowe księgi:)

Damianus_NT, jeżeli chodzi o mody BG2 to mocno uszczuplona lista, ponieważ

-w jakimś modzie (lokacja drzewa), są tam teleporty. mamy +1 ZR, no chyba, że wiemy o losowości pewnej skrzynki, która to potrafi zdublować każdą w wymienionym drzewie co za tym idzie load/load/load i mamy +2 do zręczności,
-jest trochę eliksirów +cos tam, a minus cos
-warto wspomnieć o pewnym modzie co ma nagrody w postaci kolorów. Np + 1 atak, + % odporności na magie itp.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
doman.ak

Posty: 34
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2018-09-15, 12:32   

lubczyk napisał/a:
Trochę źle zrobiłeś bo powinieneś ją sam zdualowac na 6-max8 lv.


hmm no dobra ale co się stanie jak wyjde z lochów z Imoen niezdwuklasowaną?? Zostanie już taka do końca gry? Teraz bez sensu abym ją dwuklasował ma 13 poziom i nie zrobie juz z niej wieloklasowca przed wyjściem z lochów. po prostu jestem ciekaw jaka do mnie wroci później

Edit:

W sumie mogę tez na tym 13 zdualowac mnożnik x5 wiec chociaż taka zaleta, tylko nie wiem co się stanie w bg2 z nią dalej...:(

W takiej sytuacji należy zedytować swojego posta, a nie pisać kolejnego pod swoim postem w w krótkim odstępie czasu.
Ostatnio zmieniony przez dradiel 2018-09-15, 18:03, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
BRP 

Posty: 26
Podziękowania: 1/3
Wysłany: 2018-09-15, 18:46   

Hej!
I Witajcie Mili Gracze!

Odpowiem w tym temacie, skro już tutaj zaczęliśmy.

Dawno, dawno temu w Dradielowej kompilacji BG+Mody (dalej zwaną [WoBG]) można było naleźć mnóstwo ciekawych fantów i dotyczyło to zarówno pierwszej, jak i drugiej, a nawet trzeciej części gry.
Niektóre z tych fantów były ostro przegięte, a inne tylko troszeczkę, a jeszcze inne były właściwie super, chociaż też nieco zakłócały balans gry. Trafiały się również fanty bardzo użyteczne w konkretnej fazie gry.
- Dla przykładu podam tutaj "Berło zmartwychwstania", które mogło wskrzesić nam poległych w pojedynku z wampirami w jaskiniach Góry Śmierci [DS]. Berło było ostro przegięte, co nie da się ukryć, ale posiadało zaledwie kilka ładunków, czyli mniej więcej tyle, ile mogło być potrzebne przeciętnej drużynie, by wyjść z tego pojedynku bez strat. Myślę, że twórcy [DS] umieścili je tam nie bez powodu.
Poza tym, po walce z wampirami, można było znaleźć jakieś miejsce w grocie, do którego należałoby wstawić ten artefakt, tak by otworzyło się wyjście i umożliwiło opuszczenie jaskini.
Bez względu na to, czy Berło miało jeszcze jakieś ładunki, czy też nie, trzeba by było je pozostawić.
Niestety, dzięki wszelkiego rodzaju krzykaczom i balansiarzom wybrano drogę na skróty. Berło zniknęło, a w zamian za to pojawił się na forum temat: "Jak pokonać wampiry?" i wałkujemy go do dziś.

Były również dziwne fanty, takie, które z pozoru niczego ciekawego nie dodawały, ale...
Nie zdradzę, ani nazwy, ani położenia tych fantów, bowiem niektóre z nich uchowały się do dzisiaj i ciągle mogą być bardzo użyteczne. Niestety według opinii ekspertów od BG byłyby moooocno przegięte, a to oznacza, ze należy je zniszczyć.
Dwa z tych fantów istnieją już od początku gry, czyli od podstawki i dają niesamowite możliwości, które można wykorzystać w trudniejszych momentach gry. Dzięki wszystkim Bogom Faerunu, nigdy nie zostały szczegółowo opisane.

Gram w te Baldury już niemal 20 lat i zwykle jestem tylko biernym obserwatorem, który nie wtrąca się w polemikę ekspertów, bo i po co. Eksperci i tak wiedzą lepiej, a zdanie takiego
"zwykłego gracza", który chciałby tylko trochę pobawić się i mieć z tego jakąś satysfakcję i tak się nie liczy.
Początkowo było bardzo łatwo. Był to główny zarzut do podstawki BG I i zgadzam się z nim. Nieco później pojawiły się "Opowieści z Wybrzeża Mieczy" z Wieżą Durlaga w roli głównej i już tak łatwo nie było.
Nie jestem jakimś wybitnym strategiem, czy taktykiem. Zwykle nie grzebię w silniku gry bez konkretnego powodu. Nie używam konsoli, jeśli nie jestem do tego zmuszony poprzez jakiś błąd w grze (co nie oznacza, że nie potrafię tego zrobić), ale chciałbym po wykonaniu jakiegoś trudnego zadania, otrzymać jakąś fajną nagrodę.
A tu od czasu pojawienia się [WoBG] tych fajnych fantów, mogących stanowić taką nagrodę, ubywa nam z wersji na wersję (głównie w modach) i nie rozchodzi się już tylko o Grimuary, których już prawie nie ma, ale również o inne przedmioty.
Te artefakty też mogły nieco zmienić statystyki naszych zawodników, co zwykle umożliwiało opracowanie odpowiedniej taktyki postępowania w oparciu o konkretny przedmiot.

Gdy ostatnim razem grałem w [WoBG], a było to coś około wersji 1.30 trafiałem na sporą ilość błędów w grze, ale i ciekawych fantów było wiele. zwykle trochę zakłócających balans na podstawowym poziomie trudności. Wystarczyło jednak nieco podnieść ten poziom, by tzw. przegięte fanty, przestały być przegięte. Powracała względna równowaga, a radość ze znalezienia cudownego przedmiotu pozostawała.

Grając w [WoBG] teraz, prawie nie znajduję błędów. Pozostały tylko te małe, malutkie lub maciupkie, ale również prawie nie znajduję ciekawych fantów.
Brak ciekawych fantów, nawet takich, które nieco psują balans, bardzo zubaża tą wspaniałą grę.
Zaczynam rozumieć dlaczego nagle ubyło graczy, a na forum posucha.

@ doman.ak

[WoBG] nieco różni się od BG II:SoA.
Oznacza to, że Imoen tylko można dwuklasować, ale konieczne to nie jest. Jeśli tego nie zrobisz, to pozostanie czystym złodziejem.
Z czasem dorobi się x6 do ciosu w plecy, a jeśli przypiszesz jej odpowiedni skrypt, to samodzielnie stanie się niewidzialna i zaatakuje wroga.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
doman.ak
doman.ak

Posty: 34
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2018-09-15, 21:02   

OK zdwuklasowałem na tym 13 poziomie bo nie widzę wyjścia, akurat chciałbym mieć Imoen w drużynie jako głównego maga potem docelowo. jako czysty złodziej nawet z użyciem dowolnego przedmiotu byłaby słabsza od Jana, który też tą zdolność otrzyma...nigdy jeszcze nie pozbyłem się Jana z drużyny może to będzie pierwszy raz :)

Tylko dalej nie daje mi spokoju jedna sprawa, w Wobg do tej pory każdy NPC wyrównywał niejako do mnie poziomem, i tu pojawia się pytanie czy Imoen też"wyrówna w górę" jak ją odzyskam? przecież ja i całą moja drużyna będziemy mieli o wiele wyższe poziomy niż po wyjściu z lochów. Jeśli TAK to w zasadzie nie muszę się przejmować, że ją tak późno dwuklasowałem...czy tak? :curious:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group