Poprzedni temat «» Następny temat
[SoD] Wrażenia z gry
Autor Wiadomość
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 28
Posty: 310
Podziękowania: 91/21
Wysłany: 2016-04-01, 08:36   [SoD] Wrażenia z gry

Pobrałem sobie wstępnie grę (można chociażby na Steam - jest opcja zwrotu), obejrzałem menu, posłuchałem muzyki, przejrzałem opcje, włączyłem sam początek nowej kampanii; działa. I wygląda nieźle.

Nie będę się rozpisywać za bardzo, bo zrobiłem jedynie swego rodzaju 'quick looka'; wrzucę za to kilka screenów wraz z komentarzem. Chcę pokazać (po łebkach) co takiego oferuje najnowszy patch (także w wersji bez dodatku). Mam nadzieję, że to faktycznie nowości, jeśli nie, to wybaczcie.

Poziomy trudności. Podoba mi się nowy tryb. SoD oferuje dodatkowo jakościowo-ilościowe skalowanie się przeciwników. Ktoś musi przetestować jak im wyszło w praniu.
Świetna jest opcja "wyłącz otrzymywanie większych obrażeń na wyższych poziomach trudności". W pewnych przypadkach opcja jest bez sensu (hard i insane w czystej grze będą jak core rules), ale w dodatku oraz dla nowego, najwyższego poziomu trudności jest idealna.





Czarna obwódka wokół postaci. Tutaj pewnie będzie kwestia gustu, częściowo też przyzwyczajenia. Dla niektórych będzie paskudna, dla innych fajna. Sporo zależy od danej lokacji, oświetlanie oraz zooma. Do tego dochodzi efekt podświetlenia zaznaczonych postaci, paski życia oraz efekt szarości podczas pauzy. Sami oceńcie.













Zmiany w interfejsie, również kwestia gustu. Bardzo fajnie rozpisane są wszelkie statystyki postaci oraz w czytelny sposób ukazywane są modyfikatory tychże, podczas zmiany ekwipunku. Niestety, interfejs gryzie się z polską czcionką, przynajmniej u mnie. Ustawiona jest na wersję przed-najmniejszą (w przypadku ostatniej opcji przeskok jest gigantyczny i napisy robią się nieczytelne). Problemy z wersjami językowymi pomijam, bo to normalka w BG:EE. Dziennik jest meh.







Mapa. Tutaj jestem mile zaskoczony. Dodano fajną animację przejścia, z ekranu gry na ekran mapy. Bardzo elegancko to wygląda. Mapa świata niestety nadal paskudna, ale ona jest mniej ważna.







To by było na razie tyle. Chętnie poczytam wasze opinie dot. zmian interfejsu w starym BG:EE oraz recenzji SoD od osób, które zakupiły dodatek i będą na dniach grać.
Powtórzę to co napisałem na shoutboxie. Podobają mi się (w większosci) te zmiany. Beamdogi w końcu idą do przodu i widać, że gra się rozwija. Jeszcze trochę pracy i wersja 'enhanced' będzie faktycznie 'enhanced'. Polskiej wersji oraz szerokiej palety modów nie uświadczymy, ale przynajmniej silnik i community trochę ożyje.

Z drugiej strony dzisiaj mamy 1 kwietnia więc możliwe, że robię sobie jaja, a jutro napiszę gigantyczny hate post.

Wydzielono z tematu przedpremierowego. - L`f
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
Ostatnio zmieniony przez L`f 2016-04-14, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 354
Podziękowania: 61/39
Wysłany: 2016-04-01, 11:31   

w patchu 2.0 jest już polski dubbing w bgee zaimplementowany bez modów.
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 703
Podziękowania: 127/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2016-04-01, 12:51   

Dobre i to. Ale pewnie na dubbing nowych dialogów czy to samego EE, czy SoD nie ma co liczyć... czyli w polskiej wersji`zawsze będzie taki miks językowy, szkoda.
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2016-04-01, 16:20   

-Nowy poziom trudności mi się podoba - ciekaw jestem na ile będzie 'trudny' a na ile jest to tylko 'pudrowanie noska'... bo jeśli doczekamy się "Serca Furii dla BG" to będę szczerze zadowolony.
-Czarna obwódka ssie
-Zmiany w interfejsie ekwipunku nie są złe ale też nie czuję by były konieczne, nie widzę też zapowiadanych w SB opcji kilku zestawów broni jak w ID2 by można było nosić dwurak i jednoręczną broń+pawęż na raz... chyba że to inaczej rozwiązali
-Dziennik jak to dziennik z EE - ssie i połyka jak rasowa kurtyzana na krajowej 7.
-Co do mapy to różnicy wielkiej mi ona nie robi

Ogólnie jestem - patrząc na te zmiany - lekko na +, zobaczymy jak wyjdzie w praniu...
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kirara 
Eriavalh Avarozhe


Wiek: 26
Posty: 233
Podziękowania: 167/20
Wysłany: 2016-04-01, 17:10   

Tuldor88 napisał/a:
nie widzę też zapowiadanych w SB opcji kilku zestawów broni jak w ID2 by można było nosić dwurak i jednoręczną broń+pawęż na raz... chyba że to inaczej rozwiązali

Nie miało być zrobione jak w IWD2 (zestawy), tylko że po prostu możesz mieć równocześnie w slocie na tarczę trzymaną tarczę i w slocie na broń włożoną broń oburęczną (np. łuk, włócznię) - dzięki temu nie musisz odkładać tarczy do plecaka, by w ogóle móc włożyć w slot broni broń dwuręczną. Taka mała, użyteczna łatka na silnik IE.
_________________
DeviantArt | ArtStation
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Liberty_Prime

Posty: 3
Wysłany: 2016-04-01, 19:35   

Witam jako nowy użytkownik - mam pytanie na temat DS, z BG jestem mniej lub bardziej od samego początku serii, ale nie o tym - mam pytanie o DS - czy jeżeli gram obecnie na EE z modami NPC project i modem na poprawę grafiki w nocnych lokacjach jak Beregost czy Candlekeep - czy po kupnie DS EE nadal mi się odpali i wszystko będzie chodzić, czy raczej nie? No i czy będę mógł moją drużynę przenieść do DS :).

Jeszcze jedno, czy te obrzydliwe czarne obwódki postaci można wyłączyć? bo wygląda to, moim zdaniem, marnie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2016-04-01, 22:20   

Obwódki wyłączyć można zgodnie z zapowiedziami twórców, co zaś do modów to nawet jeśli będzie z jakimis problem dzieki weidu powinien być on szybko rozwiązany - przeinstalowanie/odinstalowanie to naprawdę chwila
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Liberty_Prime

Posty: 3
Wysłany: 2016-04-02, 00:58   

Dzięki :) - doczytałem na forum Beamdogs, że NPC projekt działa, graphic overhaul również (to moja obserwacja - byłem w Nashkel i Beregoście nocą i wszystko ładnie chodzi :) ) - mówię co prawda o samym patchu 2.0, bo SoD jeszcze nie kupiłem - kupię i eksportuję postać/drużynę, na razie wrócę też do 1.3 - poczekam, aż wyszlifują 2.0 :) , bo mam przeczucie, że same niektóre zmiany, jak i sam dodatek są fajnym pomysłem. Poza tym jakoś razi mnie częściowy angielski (nie to, żebym miał problem z tym językiem) w menu - zostałem wychowany na tym genialnym spolszczeniu i niech jak największa część tej gry będzie w naszym języku -szkoda, że do SoD'a się czegoś takiego nie doczekamy :( - pominę już to, że samo spolszczenie też nie pojawi się od razu - choć tutaj akurat nie mam do nikogo żalu, bo obecnie tą robotę robią fani, więc pełne uznanie.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AL|EN 


Wiek: 36
Posty: 371
Podziękowania: 21/90
Wysłany: 2016-04-02, 08:43   

Nie kupujcie BG:EE + SoD na Steam'ie ! Beamdogi zniszczyły kompletnie możliwość instalacji modów dla edycji Steam! Tutaj info: https://forums.beamdog.com/discussion/49877/bgee-sod-directory-structure
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Tuldor88
Semaj 


Wiek: 25
Posty: 69
Podziękowania: 2/3
Skąd: BGiF i TH
Wysłany: 2016-07-16, 19:48   

Sam nie grałem, ale strasznie cicho o tym jak na takie przedsięwzięcie. Nie uważacie?
_________________
Jeżeli masz nadzieję, to znaczy, że nie uczysz się na błędach.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 22
Posty: 699
Podziękowania: 59/107
Wysłany: 2016-07-17, 16:15   

Niby tak Semaj, ja zagrałem, miałem coś napisać, ale nic mi nie wyszło. Postacie tragedia, fabuła ok, główny boss z recyklingu ID, 0 nowych przeciwników (jedynie recykling z ID), zabicie skie tylko po to by, <charname> nie mógł wrócić do wrót , wybory spoko, dziwaczne niekompatybilności w drużynie ( Minsc + Edwin jest niemozliwe po raz pierwszy w serii wtf? ), niedziałające achievemnty na steamie, questy tak zrobione,że czasem okazuje się, że na danym etapie już nie możemy ich zrobić ,bo pan X poszedł gdzieś etc.; Gra niby ok, trochę taki ładny mod, ale słabo zrobiony

edit.

A i oczywiście ten idiotyczny romans z Safaną, który jest kompletnie idiotyczny ( nie możesz go dokończyć) albo zabugowany ( nawet jeżeli nie poznasz konkretnego barda, to Safana w magiczny sposób cię z nim zdradzi wtf)
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Phaelin 
Planewalker


Posty: 81
Podziękowania: 13/6
Skąd: Melbourne, VIC
Wysłany: 2017-03-29, 08:18   

Moje wrażenia są raczej pozytywne. Moim zdaniem SoD jest lepszy od wszystkich pseudododatków do podstawowej wersji gry (Rasaad, Neera, Dorn, Black Pits). Zawsze chciałem "oficjalnie" wybrać się na północ od Wrót, a samo połączenie BG1-2 wyszło w miarę zgrabnie. Owszem, nie jest to ideał, ale tym razem Beamdogi wyszły obronną ręką z podjętego zadania. Najbardziej zawiódł mnie finałowy boss - nie trudnością, tylko swoją nową/starą osobą.

Moja ocena to 7.5

Pytanie: Czy można liczyć na równie wypasioną solucję do SoD, jak te do oryginalnej sagi BG które znajdują się na Waszej stronie?
_________________
It would be of small avail to talk of magic in the air...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5576
Podziękowania: 434/317
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2018-07-29, 18:03   

Zacząłem grać (nowy laptop mi to umożliwia) i nie wiem, kiedy skończę, więc parę słów wstępnej opinii.
O ile menu mnie urzekło, pierwsze wrażenia też (fajniej można teraz "bajerować"), o tyle później jest - w moim odczuciu - gorzej.
Na razie dotarłem do pierwszego przystanku po Wrotach i zaczynam mieć deja vu z klasycznych dodatków (zwłaszcza OzWM, którego z tego względu nie lubię). Jakaś jaskinia, przed nią jakis tchórz. Wchodzę, a tam napakowane potworami. Nie jest oczywiście nawet w części tak trudno (nawet na szaleńczym, Dziedzictwo B. po streamie Kinskiego omijam) jak w OzWM, ale upierdliwie jak najbardziej. Przypomina to bardziej mody niż klasyczną Sagę.
Oczywiście to tylko pierwsze wrażenie (choć mocno mnie zniechęca) i wierzę, że jeszcze mnie in plus zaskoczy.
Choć w dodatku jest pewna rzecz, której charakterystykę - z pewnych względów - zostawię dla siebie, a która bardzo mi odpowiada, choćby dla samej niej warto było SoD poznać.
Gdy skończę zapewne zdam szerszą relację.
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group