Poprzedni temat «» Następny temat
Początek Baldur's Gate: Ciemne Amn - hiperinflacja NPC
Autor Wiadomość
Sanguis 


Wiek: 25
Posty: 59
Podziękowania: 4/40
Wysłany: 2017-07-02, 22:03   Początek Baldur's Gate: Ciemne Amn - hiperinflacja NPC

Na wstępie - nie znalazłem podobnego tematu, który nie zapuściły już bujnej, białej brody. Gdy przesiadłem się na 1.69 zostałem niesamowicie mile zaskoczony ilością zmian *chylę czoła Dradeelu* toteż nowy temat ma służyć jak najbardziej aktualnym informacją.

Ogólnie staram się grać solo(a przynajmniej nabić konkretny level większością questów, a dopiero potem montować drużynę (z czego i tak wyrzucam ich po NPCowym queście żeby zrobić zadania wszystkich NPC)
Właśnie skończyłem Icewind dale'a (Hrothgar w końcu mówi po polsku!), po przejściu do Cieni Amn napotkałem na problem: inflacja NPC.

Tl;dr : Do lochów przeszli ze mną Jet'Laya, Indria, Skeezer Lumpkin VI i Keira Silverstag. Z NEJ'a doszedł Hrothgar. No jak z marką za czasów Rep. Weimarskiej.
NPC jest za dużo, musiałem starych towarzyszy zostawić w lochach, bo nie miałem możliwości odesłania ich do Miedzianego Diademu. Do tego obowiązkowo trzeba mieć Hrothgara, Kachicko+Yoshimo, Dirzzita. Serce by mi pękło gdybym wyrzucił Yarsenę nie nasłuchawszy się jej kwestii (świetny dubbing aktorki! Anonim, robisz świetną robotę).

Wychodzi na to, że skład jest z góry ustalony, jeżeli nie chce się stracić dużej części kontentu. Zapewnie NPCe z BG I i tak byliby milczący i bez zadania - odżałuję, ale chciałbym ich bezpiecznie wysłać do "przechowalni".

Pytania:
1. Czy można bezpiecznie odłączyć daną postać na jakiś czas bez straty kontentu?
Chodzi mi o Kachicko+Yoshimo, Hrothgara i Dirzzita.

2. Kiedy trzeba powyższe postaci przyłączyć ponownie by nie stracić kontentu?

3. NPC Melora - mówi żeby jej szukać pośród cieni - Gildia Złodziei Cienia?

4. Jakie postaci OBOWIĄZKOWO trzeba ze sobą wziąć do Brynnlaw by nie stracić zawartości? Aktualnie wiem o Dirzzit'cie i duecie Kachiko-Yoshimo.

5. Kiedy powyższym NPC całkowicie kończą się questy i można ich bez problemu wyrzucić?



Jeszcze mam problem z konsolą. Skróty klawiszowe działają (np. ctrl+1 dla zmiany wyglądu zbroi), jednak mam problem z dwoma często używanymi komendami:
1) CLUAConsole:ExploreArea() - nie lubię mieć nieodkrytej w całości mapy.
2) CLUAConsole:SetCurrentXP(x) - używam go by wyrównać do swojego poziomu level NPCów z którymi podróżuje.

Błąd jest następujący:
lua: indexed experssion not a table
Active Stack:
Active Stack:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
khayman 

Wiek: 42
Posty: 233
Podziękowania: 20/14
Wysłany: 2017-07-02, 23:01   Re: Początek Baldur's Gate: Ciemne Amn - hiperinflacja NPC

Sanguis napisał/a:
Na wstępie - nie znalazłem podobnego tematu, który nie zapuściły już bujnej, białej brody. Gdy przesiadłem się na 1.69 zostałem niesamowicie mile zaskoczony ilością zmian *chylę czoła Dradeelu* toteż nowy temat ma służyć jak najbardziej aktualnym informacją.

Ogólnie staram się grać solo(a przynajmniej nabić konkretny level większością questów, a dopiero potem montować drużynę (z czego i tak wyrzucam ich po NPCowym queście żeby zrobić zadania wszystkich NPC)
Właśnie skończyłem Icewind dale'a (Hrothgar w końcu mówi po polsku!), po przejściu do Cieni Amn napotkałem na problem: inflacja NPC.

Tl;dr : Do lochów przeszli ze mną Jet'Laya, Indria, Skeezer Lumpkin VI i Keira Silverstag. Z NEJ'a doszedł Hrothgar. No jak z marką za czasów Rep. Weimarskiej.
NPC jest za dużo, musiałem starych towarzyszy zostawić w lochach, bo nie miałem możliwości odesłania ich do Miedzianego Diademu. Do tego obowiązkowo trzeba mieć Hrothgara, Kachicko+Yoshimo, Dirzzita. Serce by mi pękło gdybym wyrzucił Yarsenę nie nasłuchawszy się jej kwestii (świetny dubbing aktorki! Anonim, robisz świetną robotę).

Wychodzi na to, że skład jest z góry ustalony, jeżeli nie chce się stracić dużej części kontentu. Zapewnie NPCe z BG I i tak byliby milczący i bez zadania - odżałuję, ale chciałbym ich bezpiecznie wysłać do "przechowalni".

Pytania:
1. Czy można bezpiecznie odłączyć daną postać na jakiś czas bez straty kontentu?
Chodzi mi o Kachicko+Yoshimo, Hrothgara i Dirzzita.

2. Kiedy trzeba powyższe postaci przyłączyć ponownie by nie stracić kontentu?

3. NPC Melora - mówi żeby jej szukać pośród cieni - Gildia Złodziei Cienia?

4. Jakie postaci OBOWIĄZKOWO trzeba ze sobą wziąć do Brynnlaw by nie stracić zawartości? Aktualnie wiem o Dirzzit'cie i duecie Kachiko-Yoshimo.

5. Kiedy powyższym NPC całkowicie kończą się questy i można ich bez problemu wyrzucić?



Jeszcze mam problem z konsolą. Skróty klawiszowe działają (np. ctrl+1 dla zmiany wyglądu zbroi), jednak mam problem z dwoma często używanymi komendami:
1) CLUAConsole:ExploreArea() - nie lubię mieć nieodkrytej w całości mapy.
2) CLUAConsole:SetCurrentXP(x) - używam go by wyrównać do swojego poziomu level NPCów z którymi podróżuje.

Błąd jest następujący:
lua: indexed experssion not a table
Active Stack:
Active Stack:



Odpowiedzi:
1+2. Kachiko i Yoshimop - muszą się spotkac i dogadać. Potem możesz ich zostawic ale musisz wziąść przed wyruszeniem do Brynnlaw. Hrothgar zaraz po powrocie do Athkatli będzie ci truł dupe że ma zadania, na początku 2 rozdziału jest trudne, ale HHrothgar daje mało czasu na rozpoczęcie go, więc nie warto zwklekać. Jak je zrobisz można go wywalić. Drizzta musisz zabrać aż do Promenady, potem możesz go spokojnie odłączać. W 2 rozdziale jest kilka zadań dl aniego, a potem musisz go wziąść ze sobądo Brynnlaw.
3. Tak.
4. na pewno jeszcze Yasraena, bo jej quest kończy sie w mieście drowów; w Podmroku dołączasz Soulafeina, który ma swoje przygody, romans z obydwiema płciami a także dodatkowy quest za sprawą moda Elistrae's song
5. Kachiko i Yoshimo de facto kończy się w trakcie podrózy do Brynnlaw, dodatkowy zmaczek fabularny jest w trakcie spotkania z Irenicuem na wyspie a także już po wyjściu z Podmroku. Drizzt ma także finish po wyjściu z Podmroku
6. Konsola, Dradiel skrócił polecenie do c:,czyli c:ExploreArea()
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
red_ender

Posty: 31
Podziękowania: 1/1
Wysłany: 2017-07-03, 12:20   

Mój plan na ID/BG2 wyglądał następująco:
- Z lochów zabieram: Dritza, Imoen (gram z nią do końca), Yoshimo, Kachiko. Jest jeden wolny slot na Hrothgara. Planowałem też przemycić Yeslicka, ale po zmianach nie wiem czy będize w lochach czy już "na mieście".
I tutaj miałbym problem - czy jeśli odeślemy w ID jakąś postać (np. Yeslicka) to wróci do Miedzianego Diademu? Bo nie chcę ciągnąć Hrothgara, ale muszę z nim wrócić. No chyba, że musi byc na stałe w drużynie podczas ID, ale skoro nosicie go jako zwłoki to chyba nie trzeba i nie jest zbyt rozmowny.
- Po IW tracimy Imoen i Hrothgara więc mamy wolne 2 sloty - na questowych NPC (i wtedy na Yeslicka, po prostu go lubię :))
- W podmroku dołączamy Sola - mamy 5 - Charname, Imoen, Yoshimo, Kaichiko, Sol, Dritz.
- Po podmroku kończy się fabuła Dritza, więc możemy go wywalić.
- IWD2 - dowolnie, ale z taką drużyną (sam gram Berserkerem dualowanym na maga, czyli 3x Woj/mag, czysty mag, woj/kapłan i złodziej - ewentualnie dualowany na wojownika/łucznika) powinniśmy dać radę :)
- TOB - wymieniamy Dritza/Kaichiko/Yoshimo na Irenicusa i Sarevoka - do końca skład: Charname/Sarevok/Irenicus/Imoen/Yeslick + wolny slot wg uznania.
Powinno dać radę z ogarnięciem większości contentu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
bunio

Posty: 67
Podziękowania: 2/4
Wysłany: 2018-01-30, 23:01   

Swojego czasu zastanawiałem się jak trudne byłoby zmodowanie gry tak, aby dało się jakoś nie wiem, potraktować kilku NPC (np Drizzda, czy Hrothgara jako dodatkowego NPC nie wliczanego w skład drużyny) jako nie elementu drużyny, a czegoś innego.


Skrypty dialogów i wyzwalaczy musiałyby być przerobione i ich trigerem musiałby być np przedmiot w ekwipunku który pozwala daną postać przyzwać. (jako miniona dla potrzeb "fabularnego wytłumaczenia")

Z jednej strony takie se rozwiązanie, z drugiej zaś gra cierpi na straszny przesyt postaci które po prostu musimy mieć (dla zawartości) i przez to trochę kuleje przyjemność z gry.


Co o tym myślicie i najważniejsze, co myśli o tym Twórca moda, bo zakładając, że spiąłbym pośladki i zrobił podmianki triggerów to jak widzi to w swojej modyfikacji? (ewentualnie można dodać opcjonalny trigger, postać w drużynie/przedmiot, przedmiot dostajemy przy odłączeniu postaci)

Drizzd i Hrothgar to postacie mocno zbędne, i raczej wszyscy tylko czekają, aż się ich pozbyć :)
Ostatnio zmieniony przez bunio 2018-01-30, 23:29, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5576
Podziękowania: 434/317
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2018-01-30, 23:22   

bunio napisał/a:
a czegoś innego.

słowem jak szwendaliby się jak ciury/markietanki za pospolitym ruszeniem;)

Pomysł - jeśli wolno mi to ocenić - dobry, pytanie tylko, czy realizacja to nie zbyt wysoko zawieszona poprzeczka (przypominam sobie grę w RoT, gdy podczas starcia z Yxunomei przypadkiem (bo i tak nie brał udziału w walce) zginął mi Drizzt, nie mogłem potem wyczilować Bruenora, bo co chwilę rzucał tekstem, ze nie ma ze mną Drizzta a tylko z nim będzie rozmawiać, gorzej niż Noober z Neeberem razem wzięci.
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
bunio

Posty: 67
Podziękowania: 2/4
Wysłany: 2018-01-30, 23:27   

Trochę byłoby to naciągane, postać nie chodziłaby za nami, a wtrącała tylko swoje dialogi/skrypty odpalane z triggera przedmiotu.
Korzystając z opcji "znajdź tekst" i tylko podmieniając wszystkie triggery nie musiałoby być to aż tak trudne.

BG nigdy nie modowałem, za to modowałem Neverwinter Nights i gry od Elder Scrolls, więc coś tam mniej więcej się orientuje co do czego ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1595
Podziękowania: 750/107
Wysłany: 2018-01-31, 06:17   

Teoretyzuję, bo nigdy nie rozważałem czegoś takiego. Moim zdaniem duża ilość postaci i to, że nie można mieć ich wszystkich na raz to wzbogaca grę. Zdaję sobie jednak sprawę, że wielu graczy chciałoby przejść wszystko za jednym zamachem.

Wracając jednak do teoretyzowania. Wydaję mi się to niemożliwe ze względu na ograniczenia silnika. Ciągnąć postacie to nawet by się i dało zrobić, ale jeśli nie będzie ona w drużynie to nie odpalą się jej dodatkowe pliki dialogowe, jak np. bedwin, edwinj. Poza tym wiele skryptów, nie wykrywając postaci w drużynie nie odpali się., a jak nie zajdą pewne zdarzenia wynikające z dialogów, czy skryptów, to i tak wątek padnie.

Poszerzenie drużyny na większą ilość niż 6 jest w gemrb, ale tam z tego co mi się kojarzy to też były problemy ze skryptami.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
bunio

Posty: 67
Podziękowania: 2/4
Wysłany: 2018-06-02, 14:55   

https://forums.beamdog.com/discussion/65205/mod-undivided-keeping-npcs-around/p1

Mamy tu podobny mod do Planescape Torment Enhanced Edition który zmienia Morte w takiego followersa i nie tracimy jego dialogów, trigerów etc.

Znaczy to, że jest to wykonalne.
Przepraszam, za zostawienia tematu, ale życie mnie dopadło :)

Nie wiem na ile moje zdolności pozwolą to wykorzystać, ale to dowód, że się da (a przynajmniej na wersji rozszerzonej silnika, niemniej, raczej na zwykłej też się da)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group