Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i porady odnośnie modowania w wersji Enhanced
Autor Wiadomość
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 276
Podziękowania: 14/55
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-20, 02:28   

Mam problem z dziennikiem w moim modzie, tzn. nie wyświetlają mi się wpisy w zakładce nierozwiązanych zadań. Czy tutaj jest gdzieś błąd?

IF~~THEN BEGIN MIRANDA-00
SAY~bla bla~
IF~~THEN DO~SetGlobal("MIRANDAJoined","GLOBAL",1) JoinParty()~
UNSOLVED_JOURNAL~Tytuł wpisu

Treść wpisu.~EXIT
END

Zaznaczę jeszcze tylko, że gdy zamiast "UNSOLVED_JOURNAL" wpiszę "JOURNAL", wpis w dzienniku się pojawia (tyle tylko, że w złym miejscu, tzn. w luźnym dzienniku). Czy ktoś może wskazać błąd/powiedzieć, o co tutaj może chodzić?
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2029
Podziękowania: 239/45
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2018-05-21, 10:58   

W wersjach EE wpisy questowe do dziennika muszą być wcześniej "zarejestrowane" w grze instrukcją weidu ADD_JOURNAL, inaczej UNSOLVED_JOURNAL i SOLVED_JOURNAL nie działają (wyskakuje w grze komunikat o wpisie do dziennika, ale sam wpis się nie pojawia w dzienniku).

Sttrefy tekstów wpisów do dziennika są dodawane do listy w BGEE.SQL lub BGEE.LUA zależnie czy jest to BGEE 1.x czy BGEE 2.x.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowus777
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 276
Podziękowania: 14/55
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-21, 11:06   

Zed Nocear napisał/a:
W wersjach EE wpisy questowe do dziennika muszą być wcześniej "zarejestrowane" w grze instrukcją weidu ADD_JOURNAL, inaczej UNSOLVED_JOURNAL i SOLVED_JOURNAL nie działają (wyskakuje w grze komunikat o wpisie do dziennika, ale sam wpis się nie pojawia w dzienniku).


O widzisz, czyli o to chodzi... Będę jeszcze wdzięczny za informację, czy instrukcję ADD_JOURNAL wrzucam do pliku .d czy .baf?
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2029
Podziękowania: 239/45
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2018-05-21, 13:43   

Nie, to jest instrukcja pliku TP2, polecam readme weidu:

Cytat:
ADD_JOURNAL [ EXISTING ] [ MANAGED ] [ TITLE ( text ) ] reference list [ USING traFile list ]

If the game is not of an EE-type, this action does nothing. If the game is of an EE-type, this action patches BGEE.SQL or BGEE.LUA (depending on game version) with the provided quests and journal entries, so they will work with the EE-type journal system.

For each of the provided references, which are taken to be journal entries, the first line of text, up to a newline character, is taken to be the title of the journal entry. Titles isolated in this way have any trailing whitespace and full stops trimmed. The title is added as a separate string to the TLK, together with the complete journal entry. The game files patched with the strrefs of the title and journal entry. Each unique title is given a unique quest id and journal entries that share titles end up sharing quest ids.

If EXISTING is specified, the strref of the title is matched against the existing title strrefs. If a match is found, the journal entry is added under the quest id of the existing quest. Otherwise it is added as a new quest. Note that TITLE should be given a string reference in this case. ADD_JOURNAL cannot guarantee correct results if EXISTING is used without TITLE or if TITLE is given a string or tra reference instead of a string reference.

If MANAGED is specified, all provided journal entries are given a unique, non-zero quest-group number. They share the same quest-group number regardless of whether they share the same title. If EXISTING is also specified, the quest-group numbers for all existing journal entries that match the provided titles are assigned a quest-group number, provided they do not already have one. This option does nothing unless the game version supports quest groups.

If TITLE is specified, the provided text is used as the title for all provided journal entries. The titles of each individual journal entry remains unchanged, they are just all listed under the same title.

For more information on ADD_JOURNAL and some usage examples, refer to the journal section of this tutorial.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowus777
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 276
Podziękowania: 14/55
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-24, 19:31   

No ok, poprawiłem ten dziennik i niby wszystko śmiga, ale... Otóż zdarza się, że kolejne wpisy do dziennika (dotyczące tego samego questu) występują w różnych plikach .tra utworzonych przeze mnie analogicznie do plików .d. W dzienniku w grze pojawiają się przez to oddzielne wpisy o takim samym tytule, podczas gdy wpisy te powinny dodawać się pod jednym tytułem. Jestem przekonany, że chodzi tutaj o jakiś błąd w poniższym zapisie z pliku .tp2

ADD_JOURNAL TITLE (@0) @2 USING ~bgee10npcproject\tra\%LANGUAGE%\TALINDRJ.tra~
ADD_JOURNAL TITLE (@0) @3 @4 USING ~bgee10npcproject\tra\%LANGUAGE%\DARVIN.tra~

Zgodnie z komendami powyżej dziennik dodaje dwa osobne wpisy o tytule @0 (pod jednym z nich jest tekst @2, a pod drugim teksty @3 i @4). Co zrobić, aby wpisy @2, @3 i @4 pojawiły się w dzienniku tylko raz pod tytułem @0?

Jeśli ktoś wskaże mi błąd, będę bardzo wdzięczny. Możliwe, że chodzi o jakąś bzdurę, ale ja patrzę już na to przez tyle godzin, że mogę tej bzdury nie dostrzegać.
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2029
Podziękowania: 239/45
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2018-05-25, 19:08   

Jak pisałem wcześniej w tym wątku do końca z działaniem dziennika w BGEE 2.x nie doszedłem do ładu, ale postaram się coś doradzić.

Jak zauważyłem u innych moderów (np. Jastey w BGQE) przerzucają oni wszystkie testy wpisów do dziennika do SETUP.TRA, który jest zawsze załadowany w trakcie instalacji moda, więc i zawarte w nim teksty zawsze dostępne, nawet jeśli nie jest to jawnie zdeklarowane. Trzeba tylko numerację tekstów w SETUP.TRA zacząć od np. @10000, by nie pokrywały się z numerami tekstów w TRA dialogów. Ja też tak zrobiłem w TWM w wybranych questach, gdy wpisy do dziennika były rozrzucone po kilku plikach dialogów i nie chciałem ich łączyć w jeden D/TRA.

Możesz też skleić dwa pliki D w jeden z ciągłością numeracji, to będzie też jeden plik TRA. Plik D może zawierać w sobie polecenie tworzenia wielu plików DLG (kolejne BEGIN)

Reszta rozwiązań nie sprawdzona w praktyce:

Możliwe jest podanie dla USING obu plików TRA (wg. składni z instrukcji [ USING traFile list ] czyli można podać całą listę TRA). Wtedy też trzeba uważać by zakresy numerów tekstów w obu plikach TRA nie pokrywały się, np DARVIN.TRA numerujesz od @1000. Bardzo możliwe też, że wystarczy, aby tylko teksty wpisów do dziennika nie miały numerów pokrywających się z numerami tekstów w drugim pliku TRA, a dla reszty tekstów dialogowych nie ma to znaczenia:

ADD_JOURNAL TITLE (@0) @2 @1003 @1004 USING ~bgee10npcproject\tra\%LANGUAGE%\TALINDRJ.tra~ ~bgee10npcproject\tra\%LANGUAGE%\DARVIN.tra~

Można też podczepić kolejną porcję wpisów do już utworzonego questu z ustalonym tytułem używając przełącznika "EXISTING", choć tylko teoretycznie, bo instrukcja nie gwarantuje poprawnego działania gdy tytuł podany jest jako numer w TRA a tylko jako strref odwołujący się do TLK. Tylko "nie gwarantuje" a "nie działa" robi pewną różnicę, którą można by sprawdzić szybko, bo w sumie dodanie słowa EXISTING do kodu to najmniej kłopotliwa przeróbka:

ADD_JOURNAL TITLE (@0) @2 USING ~bgee10npcproject\tra\%LANGUAGE%\TALINDRJ.tra~
ADD_JOURNAL EXISTING TITLE (@0) @3 @4 USING ~bgee10npcproject\tra\%LANGUAGE%\DARVIN.tra~
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowus777
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 276
Podziękowania: 14/55
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-27, 03:04   

Zed, sprawdziłem każdą z Twoich propozycji i niestety nie udało mi się rozwiązać problemu.

Dzisiaj przez pół dnia przerabiałem wszystkie pliki na przykładzie Mirandy w taki sposób, aby wszystkie odwołania do dziennika znajdowały się wyłącznie w jednym pliku: MIRANDAJ.d - oczywiście teksty do dziennika analogicznie znajdują się w jednym pliku: MIRANDAJ.tra

W pliku .tp2 mam:
ADD_JOURNAL TITLE (@0) @1 @3 @4 @5 @6 @7 @8 @9 @10 USING ~bgee10npcproject\tra\%LANGUAGE%\MIRANDAJ.tra~

No i, niestety, wpisy @1, @3, @5 itd. pokazują mi się w dzienniku jeden pod drugim (o takim samym tytule), zamiast dopisywać się do jednego wpisu. Oczywiście wpis @1 zostaje uzupełniony o wpis @3, ale w dzienniku są zdublowane 2 wpisy (każdy z nich ma taki sam tytuł i zawiera treść @1 oraz @3). Gdy dochodzi wpis @4, w dzienniku pojawiają się 3 wpisy o tytule @0, z których każdy jeden zawiera wpisy @1, @3 i @4. Gdy dochodzi wpis @5, w dzienniku pojawiają się 4 wpisy o tytule @0, z których każdy zawiera wpis @1, @3, @4 i @5. Itd.

Ja już naprawdę nie wiem, co robię źle :(
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2029
Podziękowania: 239/45
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2018-05-27, 08:42   

Czyli teraz cały quest z wszystkimi wpisami instaluje się jednym poleceniem, tak?

Być może deinstalacja moda nie przywróciła pierwotnej wersji Baldur.lua i nadal jest tam utworzone kilka ID questów a kolejna instalacja dodaje do nich wpisy. Zainstaluj swojego moda na czystej instalce BGEE i zobacz czy nadal wpisy pojawiają się po kilka razy. Jeśli tak, to już nie wiem co doradzić, ale zdarzyło mi się już parę razy, że pozornie uporczywy błąd znikał, gdy zainstalowałem swojego moda na świeżo zainstalowanym BG1.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowus777
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 276
Podziękowania: 14/55
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-27, 10:37   

Zed Nocear napisał/a:
Czyli teraz cały quest z wszystkimi wpisami instaluje się jednym poleceniem, tak?

Być może deinstalacja moda nie przywróciła pierwotnej wersji Baldur.lua i nadal jest tam utworzone kilka ID questów a kolejna instalacja dodaje do nich wpisy. Zainstaluj swojego moda na czystej instalce BGEE i zobacz czy nadal wpisy pojawiają się po kilka razy. Jeśli tak, to już nie wiem co doradzić, ale zdarzyło mi się już parę razy, że pozornie uporczywy błąd znikał, gdy zainstalowałem swojego moda na świeżo zainstalowanym BG1.


Zed, pomogło Dziękuję, jesteś moim Mistrzem! I tak sobie teraz myślę, że być może te wszystkie sposoby, które próbowałem też działały, tylko chodziło o to, że gra nie miała przywróconej pierwotnej wersji Baldur.lua...
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group