Poprzedni temat «» Następny temat
[IwD I] Losowe przedmioty
Autor Wiadomość
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 694
Podziękowania: 128/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2012-06-20, 11:28   [IwD I] Losowe przedmioty

Czy ktoś wie, jak ustalić, jakie dokładnie przedmioty mogą wypaść w danych miejscach "losowego przedmiotu"? Np. pierwszy losowy przedmiot w grze, przy goblinie gwardziście (tym od ryby Damiena). Plik ma nazwę EH1TRES.itm - z własnego grania wiem, że może tam pojawić się sztylet dobrej jakości, mikstura uzdrowienia, może coś jeszcze - ale w Near Infinity nie znalazłem do niego żadnych odwołań i jestem w kropce... :hmm:
Oczywiście chodzi mi o sposób 100% pewny, więc nie wielokrotne wczytywanie gry i patrzenie co się wylosuje - tak nigdy nie ma się pewności, czy poznało się wszystkie możliwe przedmioty. No i oczywiście też o metodę uniwersalną, a nie podanie przedmiotów z tego czy innego miejsca.

Nie wiem, czy ktokolwiek tutaj jeszcze interesuje się Icewindem, ale nie pozostaje nic innego, tylko mieć nadzieję... :wink:


EDIT: Tak to jest, że człowieka oświeci dopiero wtedy, gdy napisze cały temat itd, itp. :wink: Znalazłem odpowiedź, może będzie przydatna dla "późniejszych pokoleń": wszystko jest ślicznie rozpisane w pliku RNDTRES.2da :smile:
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 31
Posty: 1707
Podziękowania: 130/135
Wysłany: 2014-01-05, 22:04   

*kopu kopu kopu* Odkopałem, chyba powinienem jednak isć na archeologię a nie na technologię chemiczną...

Jeśli ktos nie chce mieć możliwość wpływu na losowe przedmioty może wykorzystać mod: "IWD_tweaks_v15" a dokładniej komponent
"- Friendly Random Drops ->"
Opcje jego go dotyczą są bardzo dobrze opisane w readme, zatem każdy może wybrać to co mu najbardziej odpowiada.
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
sajok 
Przyjaciel Klanu

Wiek: 46
Posty: 270
Podziękowania: 30/54
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-04-10, 17:53   

Wracając ostatnio do gry w ID 1 bardzo zaintrygowała mnie opcja "Friendly Random Drops" zawarta w IWD_Tweaks'u o której mowa powyżej. Postanowiłem zatem ją przetestować (na skrzyni jaskini zaginionej karawany) i podzielić się wrażeniami gdyby ktoś zamierzał sięgnąć po ID1 a irytują go losowe przedmioty :wink:
Otóż FRD ma trzy opcje. Pierwsza klarowna - metodą save/load powtarzamy losowania, nie interesuje mnie. Druga powoduje, iż w skrzyni zamiast przedmiotu pojawił się "token", który po wzięciu do łapy zamienia się w widmowego kolesia, który pyta nas który z losowych przedmiotów danej lokacji chcemy dostać. Trzecia opcja jest najciekawsza według mnie. Losowanie jest standardowe. W Kulduhar zaś (i Samotnej Kniei chyba też) pojawia się Travelling Merchant (stoi sobie w centrum wsi) i w zamian za 1000 zł (nie wiem czy potem cena rośnie czy nie) pozwala nam wymienić przedmiot, który nam dropnął na inny, który potencjalnie mógł nam wypaść. Ja zamieniłem sobie pierścień mniejszej odporności na pas beatyfikacji. Zamiana jest jednorazowa. Tak samo mogłem wymienić losowy przedmiot, który wypada z tego wielkiego orka na przełęczy Kuldahar, też za 1000 zł. Aha, jak w RNDTRES na próbę wpisałem dodatkowo pierścień czarów i potem zainstalowałem FRD to też mi go kupiec proponował na wymianę. Można się zatem pobawić dodając własne przedmioty np. te które są w zasobach a twórcy je pominęli. Czyli pierścień czarów "Wieczna pamięć" i hełm Baldurana :smile:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Jolan, Kliwer
Szmatan 

Posty: 15
Podziękowania: 6/1
Wysłany: 2018-04-18, 19:13   Re: Losowe przedmioty

porfirion napisał/a:
Czy ktoś wie, jak ustalić, jakie dokładnie przedmioty mogą wypaść w danych miejscach "losowego przedmiotu"?

[...]więc nie wielokrotne wczytywanie gry i patrzenie co się wylosuje[...]

Nie wiem, czy ktokolwiek tutaj jeszcze interesuje się Icewindem, ale nie pozostaje nic innego, tylko mieć nadzieję... :wink:

Mówisz i masz:

https://gamefaqs.gamespot.com/pc/256221-icewind-dale/faqs/55628

Facet opisuje lokacje i itemki, które możesz w nich znaleźć (ITEM FISHING). Sprawdzał to za pomocą wielokrotnej gry - szacun, że mu się chciało...

Również długo tego szukałam, jako że zainstalowałam sobie mod Item Upgrade, w którym część ulepszanych przedmiotów należy do tych losowych, np. tarcza Stoutward.

Owszem, interesuję się sagą Icewind Dale na równi z Sagą Baldur's Gate. Cieszę się, że nie jestem jedyna.

sajok napisał/a:
Wracając ostatnio do gry w ID 1 bardzo zaintrygowała mnie opcja "Friendly Random Drops" [...]
Trzecia opcja jest najciekawsza według mnie. Losowanie jest standardowe. W Kulduhar zaś (i Samotnej Kniei chyba też) pojawia się Travelling Merchant (stoi sobie w centrum wsi) i w zamian za 1000 zł pozwala nam wymienić przedmiot [...] Zamiana jest jednorazowa

To prawda, ale uprzedzam, że ta opcja jest niekompatybilna z niektórymi modami (wspomniany Item Upgrade - nie uznaje istnienia przedmiotów kupionych od tego kupca). Ponadto gra w tym miejscu trochę się tnie i spowalnia.
  
Podziękuj autorce tego posta
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 694
Podziękowania: 128/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2018-04-18, 22:07   

Szmatan napisał/a:
Mówisz i masz:

https://gamefaqs.gamespot.com/pc/256221-icewind-dale/faqs/55628

Facet opisuje lokacje i itemki, które możesz w nich znaleźć (ITEM FISHING). Sprawdzał to za pomocą wielokrotnej gry - szacun, że mu się chciało...

Również długo tego szukałam, jako że zainstalowałam sobie mod Item Upgrade, w którym część ulepszanych przedmiotów należy do tych losowych, np. tarcza Stoutward.


Ok - ale to w zasadzie właśnie ta metoda, której chciałem uniknąć (i uniknąłem znajdując wspomniany przeze mnie w dalszej części pierwszego postu plik RNDTRES.2da) - bo przy wielokrotnym wczytywaniu nie ma 100% szansy, że wypadło wszystko co może wypaść. Choć niewykluczone, że gość tyle czasu na to poświęcił, że jednak mu się udało (ale bez listy w pliku i tak tego nie stwierdzi).

Właściwie nie wiem, czy ktokolwiek kiedykolwiek poczynił dokładną listę tych losowych przedmiotów posiłkując się właśnie ww. plikiem 2da (obecnie niestety ani nie mam Icewinda zainstalowanego, ani też krztyny czasu, by za coś takiego się brać).

Na marginesie: o ile mnie pamięć nie myli, to te losowe przedmioty były nieco inne w samej podstawce bez HoW (tj. w HoW dorzucili trochę nowych możliwości do już istniejących miejsc - ale chyba też jakieś pojedyncze usunęli). Ale robienie takiej listy, to już byłaby chyba sztuka dla sztuki, bo w obecnych czasach złotych edycji itp. zestawów czy ktokolwiek gra w samą podstawkę?

Na dodatkowym marginesie: nie mam pojęcia, czy
a) w EE coś w tej kwestii zmieniali;
b) ten system losowych przedmiotów w ogóle był w NEJ-u, a jeśli tak, to czy był modyfikowany (a co za tym idzie, jak to wygląda w WoBG).
Tak naprawdę, to chyba większość graczy obecnie ma styczność z IwD właśnie poprzez EE lub WoBG.
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Szmatan 

Posty: 15
Podziękowania: 6/1
Wysłany: 2018-04-19, 02:25   

porfirion napisał/a:
Ok - ale to w zasadzie właśnie ta metoda, której chciałem uniknąć (i uniknąłem znajdując wspomniany przeze mnie w dalszej części pierwszego postu plik RNDTRES.2da) - bo przy wielokrotnym wczytywaniu nie ma 100% szansy, że wypadło wszystko co może wypaść. Choć niewykluczone, że gość tyle czasu na to poświęcił, że jednak mu się udało (ale bez listy w pliku i tak tego nie stwierdzi).

Właściwie nie wiem, czy ktokolwiek kiedykolwiek poczynił dokładną listę tych losowych przedmiotów posiłkując się właśnie ww. plikiem 2da (obecnie niestety ani nie mam Icewinda zainstalowanego, ani też krztyny czasu, by za coś takiego się brać).


Dziękuję za wskazanie mi pliku RNDTRES.2da. Być może, jeśli starczyłoby mi czasu, mogłabym wypróbować poszczególne przedmioty i zrobić taką listę. Niczego jednak na razie nie obiecuję...

porfirion napisał/a:
w obecnych czasach złotych edycji itp. zestawów czy ktokolwiek gra w samą podstawkę?


Tak. Na przykład ja.

porfirion napisał/a:
Tak naprawdę, to chyba większość graczy obecnie ma styczność z IwD właśnie poprzez EE lub WoBG.


Wbrew pozorom, są tacy dziwacy jak ja, którzy przedkładają klasyczne gry ponad ich wersje Enhanced Edition. Chodzi o sentyment, (20-letnie) przyzwyczajenie do interfejsu.

W wersji EE zmieniony został wygląd i zasady gry, co nie każdemu musi się podobać:
- mało przejrzysty, niezgrabny wygląd księgi czarów; blade kolory ikon zaklęć;
- rozdzielczości (zbyt wysokiej dla mnie) nie da się zmienić (jest jedynie opcja "zoom in" i "zoom out")
- skutkiem tego postaci na planszy izometrycznej są malutkie
- stroje są zmienione, niekoniecznie na korzyść - np. ubiór mężczyzny-łotrzyka przypomina dres z trzema paskami :P
- w IwD:EE utracona została możliwość reedycji grupy w trakcie rozgrywki - musisz grać dokładnie tymi samymi postaciami, które stworzyłeś na początku. (Czasami wykorzystywałam tę opcję w IwD do testowania nowych postaci bez konieczności przeklikiwania się przez intro i monolog Hrothgara po raz n-ty);
- wiele modów jeszcze nie wspiera tej wersji;
- dodam do tego jeszcze własne, czysto subiektywne poczucie przerostu formy nad treścią i zagubienia gdzieś w tym wszystkim klimatu gry.

IwD:EE ma jednak kilka zalet, dla których postanowiłam go przetestować:
- zasady gry przypominające BG2;
- nowe klasy i podklasy postaci, więcej umiejętności klasowych, proste zdolności magiczne dla klas niemagicznych (wojownik, złodziej);
- możliwość przewijania filmów, dialogów (widzianych wcześniej wielokrotnie) za pomocą Escape;
- korzystna zmiana szaty kobiety wojowniczki (widok w oknie ekwipunku) - już nie paraduje w jednoczęściowym stroju kąpielowym;
- lepszy głos (nr 2) dla złodziejki;
- zmiany interfejsu i zasad nie są tak drastyczne jak w BG:EE i BG2:EE.
Jednak to za mało, abym przedkładała IwD:EE nad IwD.

Z kolei WoBG jest ciągle w fazie rozwijania i testowania. Również ma zmieniony interfejs, choć tu już da się zmienić rozmaite ustawienia (rozdzielczość, doświadczenie, ceny itd.). Jednak WoBG jest megainstalacją, zmuszającą gracza do przejścia przez całą fabułę BG1 zanim uzyska dostęp do IwD. Nie każdy jest tak cierpliwy, poza tym niektórzy chcą sobie pograć w samo IwD bez sagi BG... Ponadto w WoBG nie ma możliwości wyboru modów, jako że zostały one już włączone przez twórców. A nie wszystkim podoba się to samo - ja na przykład niespecjalnie lubię mody dodające/zmieniające zaklęcia, podobnie jak dodające zbyt wiele potężnych przedmiotów. Ponadto lubię mieć swobodę wyboru samą w sobie.
Zatem - owszem, WoBG jest ciekawym projektem, jednak raczej nie poleca się go początkującym graczom, a jedynie tym, którzy mieli już styczność z poszczególnymi grami i/lub modami.

Dlatego nie byłabym wcale taka pewna, że w dobie EE i WoBG oryginalne gry pójdą w odstawkę w przypadku "większości graczy". Nie można nie doceniać takich rzeczy jak sentyment czy zwykła kwestia gustu. Sam wiesz, że nie wszystkim podoba się to samo.
  
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
sajok, Nobanion
Szmatan 

Posty: 15
Podziękowania: 6/1
Wysłany: 2018-04-25, 01:21   

porfirion napisał/a:
Ok - ale to w zasadzie właśnie ta metoda, której chciałem uniknąć (i uniknąłem znajdując wspomniany przeze mnie w dalszej części pierwszego postu plik RNDTRES.2da) - bo przy wielokrotnym wczytywaniu nie ma 100% szansy, że wypadło wszystko co może wypaść. Choć niewykluczone, że gość tyle czasu na to poświęcił, że jednak mu się udało (ale bez listy w pliku i tak tego nie stwierdzi).

Właściwie nie wiem, czy ktokolwiek kiedykolwiek poczynił dokładną listę tych losowych przedmiotów posiłkując się właśnie ww. plikiem 2da [...] Ale robienie takiej listy, to już byłaby chyba sztuka dla sztuki


Właśnie przed chwilą skończyłam ową sztukę dla sztuki. Była to wariacka, mrówcza robota, więc mam nadzieję, że nigdzie się przy tym nie pomyliłam.

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam.

Downloads.zip
Pierwszy plik zawiera tabelę przedmiotów w formie zakodowanej, drugi plik - z pełnymi nazwami tych przedmiotów.
Pobierz Plik ściągnięto 55 raz(y) 14,96 KB

Podziękuj autorce tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Nobanion, sajok
Nobanion 

Posty: 1085
Podziękowania: 106/245
Wysłany: 2018-04-25, 08:40   

Cytat:
Szmatan
Cytat:
Dlatego nie byłabym wcale taka pewna, że w dobie EE i WoBG oryginalne gry pójdą w odstawkę w przypadku "większości graczy". Nie można nie doceniać takich rzeczy jak sentyment czy zwykła kwestia gustu. Sam wiesz, że nie wszystkim podoba się to samo.

Dziękuję za dwa poprzednie posty :smile:

Ja sam potrafię jeszcze sięgnąć do Baldur's Gate 1 klasycznej ( jak to brzmi ^^ ) bez dodatku z ichnim GUI itd...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
sajok 
Przyjaciel Klanu

Wiek: 46
Posty: 270
Podziękowania: 30/54
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-25, 09:00   

Również dzięki. Ja raz na jakiś czas (kilka lat?) sięgam po IWD 1 w oryginale z HoW i ToL, bo klimacik i grywalność tej gry w ogóle się dla mnie nie zmieniła.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Szmatan 

Posty: 15
Podziękowania: 6/1
Wysłany: 2018-04-25, 19:52   

Nobanion, Sajok - dziękuję za miłe słowa. Cieszę się, że nie jestem jedyną, która preferuje starsze, klasyczne wersje BG1, BG2 i IwD.

Zgadzam się co do niepowtarzalnego klimatu gry bez dodatków, choć obecnie lubię grać z modami przywracającymi treść usuniętą przez twórców owych gier przed ich premierami (w sumie to jest raczej zbliżenie do oryginału, a nie odbieganie od niego) - polecam!
Ostatnio zmieniony przez Szmatan 2018-04-26, 16:45, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorce tego posta
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5556
Podziękowania: 441/319
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2018-04-25, 20:37   

Świetna robota! Czy będę mógł to wrzucić na naszą Stronę, gdy już przejdziemy do fazy wstawiania opisów z IwD?
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Szmatan 

Posty: 15
Podziękowania: 6/1
Wysłany: 2018-04-26, 16:39   

morgan napisał/a:
Świetna robota! Czy będę mógł to wrzucić na naszą Stronę, gdy już przejdziemy do fazy wstawiania opisów z IwD?


Oczywiście! Jak najbardziej!
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
morgan
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group