Poprzedni temat «» Następny temat
[BG II] Ulubione klasy/podklasy
Autor Wiadomość
Archerito 

Wiek: 33
Posty: 195
Podziękowania: 1/11
Wysłany: 2011-04-14, 09:34   

Bogusąd napisał/a:
Zbroja to akurat nie jest problem, bo przecież jej alternatywą w przypadku maga są czary defensywne. ;) Żadna nie da mi tego, co szata Vekny - przyzwoitego KP i przyspieszonego rzucania zaklęć. Zgodzę się z tym, że kapłan ma kilka dobrych czarów, ale spora część daje ten sam efekt co osłonki maga albo berserk. Co do walki wręcz - wystarczy odpowiednio przydzielić punkty biegłości, jest również parę broni, na które warto zwrócić uwagę. W tym momencie dual na maga prezentuje się dużo korzystniej, a klimatyczny też może być, kwestia wczucia się. ;> Owszem, lubię kapłana, ale tylko w połączeniu z magiem, szczególnie, że mamy wówczas dobre uzupełnienie tego, co tracimy z powodu braku berserku.


Każdy ma swój styl gry jednak ja głównie przez wzgląd na klimat gry będę obstawał przy swoim: Berseker->Kapłan a Kensai/Zabójca magów->Mag... Po prostu Berseker kojarzy mi się właśnie pod masywne bronie obuchowe jakich może używać Kapłan a Kensai z kolei to mistrz szermierki a więc finezyjna walka ostrzami i to dużo bardziej pasuje mi na Maga. Z drugiej strony ja nigdy łamanych wojowników nie traktuję jako artylerii...ich czary służą tylko i wyłącznie do wspomagania machania mieczem i może przez wzgląd na rzucanie ich przed walką wolę takie połączenia :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Noirtier
Noirtier

Posty: 52
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2012-06-08, 00:06   

Najłatwiej i najnudniej gra się w/m/z.

Najbardziej lubię zmiennokształtnego (dual zmienno/woj też mi się podoba).

Na pewno dobry też jest fechmistrz.

Przydatny jest zabójca magów/złodziej (lisze i magowie źle kończą)

Do zbyt łatwych należą duale: kensai/mag i kensai/złodziej. Berserker/kapłan też przegina.

Każdy mag, to przeginka. Sekwencja: zatrzymanie, akceleracja, oddechy, plugawce jest zbyt silna. Nie gram magami i najwyżej mam w ekipie barda (czary do 6 lvl). Raczej jednak unikam w teamie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1386
Podziękowania: 140/205
Wysłany: 2015-09-23, 22:47   

A ja ostatnio dokonałem teoretycznego odkrycia. Pewnie to dla większości nic nowego, ale mnie olśniło.

Najpierw dumałem sobie czym by tu zagrać, czym jeszcze nie grałem. Elfy i ludzie już mi zbrzydły, krasnale mają ograniczony wybór klas, półorków nie cierpię, hobbity są mało poważne- został gnom. Gnom, myślę sobie, w 3 edycji D&D wygląda beznadziejnie, taki sobie łysy karzełek. Ale w Baldurze to prawie krasnolud, więc mogłem to łyknąć. Niech sobie będzie, taki brodaty, krępy trochę zwinniejszy krasnolud.

Klasa. Jako, że to mój pierwszy gnom to niech będzie trochę typowy- iluzjonista. Nie lubię postaci unikających walki wręcz, więc wojownik-iluzjonista. I tak narodził się pomysł na prawdziwego rzeźnika.

Gnom wojownik-iluzjonista to coś wspaniałego. Żadnych kar do statystyk, premia do rzutów obronnych, do tego specjalizacja w pewnym stopniu łagodząca fakt, że to wieloklasowiec. Mieć na początku BG1 dwie komórki na czary wojownikiem to już jest coś- można dać i magiczną zbroję i magiczny pocisk. A potem już będzie tylko lepiej. Oczywiście dochodzi ten trochę niezasłużony profit do punktów życia za chowańca, przez co pierwszy etap gry jest dużo mniej upierdliwy. Naprawdę, wszelkie elfy i półelfy wojownicy-magowie mogą takiemu gnomowi buty czyścić. Tak pod względem skuteczności jak i klimatu.

Wędrowny gnom, złośliwy i wredny jak z bajki, szczwany awanturnik i oszust. Dla klimatu nie dawać mu zaklęć ofensywnych a tylko sztuczki- iluzje + czary umysłu. Ech, aż by się chciało taką postacią przy stoliku zagrać.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 

Wiek: 34
Posty: 384
Podziękowania: 33/46
Wysłany: 2015-12-21, 17:50   

http://baldur.cob-bg.pl/bgii?pg=5,1,44

Ten niedokończony opis klas i podklas, byłby lepszy niż ponadpięcioletnia obietnica że "w trakcie budowy". Jeżeli nawet nie obietnica, a plan rozbudowy to i tak byłoby wspaniele gdyby to zostało udostępnione. Jak mniemam większość, jeśli nie całość opracował Alvarez, widać tam parę przydatnch informacji.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 37
Posty: 1364
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2015-12-21, 20:46   

Sądziłem, że to zostało dokończone. Cóż...
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
neuromancer 


Posty: 11
Podziękował 25 razy
Wysłany: 2016-08-29, 14:35   

Ja przyznam, że pierwszy raz w baldura zagrałem Zabójcą Magów i potem już nigdy nie zagrałem inną klasą choć grę przechodziłem wiele razy. Gdy wyszedł ToB to go trochę osłabiło ale wtedy z pomocą przyszedł mi Ashes of Embers. Aktualnie planuje zagrać ponownie po wielu latach i nie wyobrażam sobie gry inną klasą (choć pewnie zdecyduje się użyć moda wizard slayer rebalancing bo 1% odporności na magię co level to w mojej ocenie jednak za mało).
A co do ZM to zawsze podobało mi się w nim, że był trochę jakby "batem na magów", czyli zwykle najsilniejsze postaci z gry i lubiłem ten klimat.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1386
Podziękowania: 140/205
Wysłany: 2016-08-29, 18:49   

Ha, to dość rzadkie upodobanie. Pisząc obecnie przewodnik po klasach do BG(2/T) zabójcę magów oceniam jako jedną z najsłabszych klas, lepszą tylko od władcy zwierząt i jednoklasowego złodzieja. Oczywiście może się podobać, ale trudno mi się zgodzić z tym, że to silna klasa. Odporność na magię jest nieistotna, bo ma zbyt niskie wartości by robić różnicę, poza tym zarówno mnich jak i paladyn osiągną znacznie lepsze wyniki. Umiejętność przerywania czarów może zmienić losy starcia ale często okaże się bezużyteczna, bo nie przechodzi przez magiczne osłony (a jak już się osłony rozproszy to magów łatwo sklepać). IMO inkwizytor pełni podobną rolę, ale jest bardziej przydatny i ma mniej ograniczeń. Bo niemożność korzystania ze wspaniałego sprzętu to jednak potężne obciążenie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
neuromancer 


Posty: 11
Podziękował 25 razy
Wysłany: 2016-08-29, 19:20   

Heh, przeczytałem właśnie cały temat dot. ulubionych klas/postaci, pomysłów na masterowanie charname itd i właśnie widziałem, że zabójcy magów "ani widu ani słychu". Faktycznie brak możliwości noszenia magicznego ekwipunku to spora wada ale co jakiś czas trafiały się przedmioty które można było założyć (np ten amulet po przejściu BG2 - nie pamiętam teraz nazwy) także dało się z tym żyć (przynajmniej mi). Jako, że nigdy nie miałem zapędów na grę solo i zawsze grałem z full załogą to może dodatkowo nie odczuwałem minusów klasy.
Co do przebijania się przez magiczne osłony to oczywiście nie pamiętam bo ostatni kontakt z BG2 miałem dekadę temu ale wg tego poradnika
[url=]http://baldur.cob-bg.pl/node/700[/url]
zdolność przerywania czarów przechodzi przez osłony. Czytając readme dla jej zmodyfikowanej wersjj o której pisałem (Wizard Slayer Rebalancing)
[url=]http://www.shsforums.net/files/file/960-wizard-slayer-rebalancing-v113-windows-version/[/url]
może nie wynika wprost więc będę musiał sprawdzić w kodzie (albo w praktyce) ale też mam nadzieje, że to działa jednak tak jak jest opisane w poradniku.
Tak czy siak zdaję sobie sprawę, że jest wiele mocniejszych postaci. Zawsze podobał mi się koncept tej klasy dlatego nią grałem.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 

Wiek: 34
Posty: 384
Podziękowania: 33/46
Wysłany: 2016-08-29, 20:09   

Kliwer napisał/a:
Bo niemożność korzystania ze wspaniałego sprzętu to jednak potężne obciążenie.

Zawsze pozostaje dual na złodziej i problem załatwiony. Aczkolwiek za mała odporność na magię odstrasza od tej kalsy,
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1386
Podziękowania: 140/205
Wysłany: 2016-08-30, 07:11   

Na modach jest jeszcze słabszy, bo wtedy jest więcej przegiętego sprzętu i klasy w rodzaju kensaia, mnicha czy zabójcy magów właśnie mają mocno pod górę. No ale to inny temat.

Co do osłon to umiejętność przechodzi przez kamienną skórę (aplikuje się tak jak obrażenia od żywiołów). Ale np. przez ochronę przed magicznymi broniami czy opończę już nie. Mag z tymi czarami na sobie jest dla zabójcy magów nietykalny. Nie pamiętam jak działa z lustrzanym odbiciem.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
SedesVonBakelit 

Posty: 9
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2018-01-21, 22:46   

Ulubiona klasa ? Zdecydowanie Złodziej/Mag :curious: . Idealne połączenie do solowania gry, zarówno BG2, jak i BG1. Od początku ma zdolności złodzieja i magię, w BG 2 ma zdolności wysokopoziomowe i złodzieja (Use Any Item :curious: ), i maga- istny overkill. Tyle że do mocniejszych walk trzeba się czasem (jak to z magami) przygotować. Nie mam pojęcia po co w ogóle w grze jest W/Z/M- wszystko co on może, Z/M zrobi nie gorzej ( a możne nawet lepiej, biorąc pod uwagę że wbija wyższe poziomy). No, może poza obrywaniem w łeb :lol: bo w tym akurat zbrojni są bezkonkurencyjni :razz:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Rakusz 

Posty: 15
Podziękował 17 razy
Wysłany: 2018-02-04, 14:22   

Dwuklasowcami i wieloklasowcami czy nie gram od dawna, bo za łatwo to wszystko idzie, tak samo z dualami. Zawadiaka to chyba jest to co tygrysy lubią najbardziej.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dark 
Akolita Tempusa


Wiek: 29
Posty: 992
Podziękowania: 28/58
Wysłany: 2018-02-22, 17:53   

Berserker - Niezwykle przydatny Berserk i niewiele minusów.
Łowca Nieumarłych - Niszczyciel wampirów i upiorów.
Mistrz Inwokacji - Ogień i pioruny.
Czarownik - Więcej ognia i piorunów.
Barbarzyńca - Rozgromi tłum wrogów w samej bieliźnie. :lol:
Kensai - Rozgromi tłum wrogów i bez bielizny. :oops:
_________________
http://baldur.cob-bg.pl/grafika/bg1/BG1.jpg
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group