Poprzedni temat «» Następny temat
TWM - opinie, zgłoszenia błędów
Autor Wiadomość
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3092
Podziękowania: 210/70
Wysłany: 2017-11-26, 13:10   

Obecnie jest -50% na steam (więc jest za 35 zł). Może to dobry moment.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 35
Posty: 891
Podziękowania: 145/36
Wysłany: 2017-11-26, 13:15   

Na stronie Beamdoga też jest obniżka o 50%, ale tylko do wtorku: https://www.beamdog.com/p...of-dragonspear. To w razie, gdybyś nie przepadał Zedzie za Steamem.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Oxva

Posty: 18
Podziękowania: 2/1
Wysłany: 2017-11-26, 13:22   

Lava Del'Vortel napisał/a:
Pewnie jest ICT zamiast ICT2 w tym miejscu, przez co akcja Sil czy kogoś tam (to chodzi o tę interakcję, tak?) staje się akcją Rha. Zakładam, że sama Sil po prostu stoi. Trzeba będzie to poprawić.


Tak, w tym momencie. Nie zwróciłem uwagi na zachowanie Sil - szybko się z nią rozprawiłem. Nic, czas zmienić drużynę. Nowych pieśni barda może używać mnich, prawda?

Edit: Po zabiciu Rha'She, Asto odłącza się od drużyny. Po jej odłączeniu -> Quick Save -> Quick Load -> Astokatae zagaduja postać gracza i wygłasza kwestię jak przy jej odłączeniu po wykonaniu zadania (tak myślę). Po przyjęciu jej do drużyny, powtarza kwestię o śmierci Rha'She i odłącza się.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2041
Podziękowania: 253/48
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2017-11-26, 16:03   

Oxva napisał/a:
Nowych pieśni barda może używać mnich, prawda?
Nie powinni. Przeoczenie przy konwersji przedmiotów do BGEE (w BG1 nie ma mnicha). Pierwsza pieśń ma zablokowane użycie przez mnicha, pozostałe nie.

Wydaje mi się (sprawdzę później), że Astokatae powinna po odejściu z drużyny znikać z lokacji. Jeśli tak się nie stanie stąd te absurdy. Quicksave i quickload przerywa akcję "Escapearea()". Podobne problemy miałem już z innymi NPCami w specyficznych warunkach.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Oxva

Posty: 18
Podziękowania: 2/1
Wysłany: 2017-11-26, 20:22   

Zed Nocear napisał/a:
Nie powinni. Przeoczenie przy konwersji przedmiotów do BGEE (w BG1 nie ma mnicha). Pierwsza pieśń ma zablokowane użycie przez mnicha, pozostałe nie.


Tymora's Melody była moją pierwszą, Siren's Yearning drugą - Rasaad może ich użyć.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1031
Podziękowania: 98/215
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2017-12-30, 10:14   

To szlachetny Zedzie do tego co na privie, nie mogę dodawać załączników w skrzynce, więc tutaj dam. No i powyżej dwóch załączników nawet tutaj mi wyskakuje dziwny błąd, ale screena zrobiłem, podejrzewam że mi Win 10 czaruje ^^

I tutaj

http://www85.zippyshare.com/v/juQm6Zg0/file.html

Baldur.zip
Pobierz Plik ściągnięto 41 raz(y) 1,14 KB

Schowek01.zip
Pobierz Plik ściągnięto 29 raz(y) 99,13 KB

_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2041
Podziękowania: 253/48
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2018-01-01, 11:41   

Oxva napisał/a:
Kolejny błąd: Potent Faded Cloak ma w opisie, że dodaje 75% do HiS. Po założeniu wzrasta MS. Taka drobnostka, ponieważ obydwie umiejętności odpowiadają dokładnie za to samo.

Cha! Dzięki jeszcze raz za zwrócenie uwagi. Dopiero teraz zauważyłem coś, co istnieje od powstania BG2 - drobna zmiana w znaczeniu opcode (efektów magicznych przedmiotów i czarów). w BG1 opcode 59 to "hide in shadow". Od BG2 (też BGEE/BG2EE) opcode 59 to "move silently" a dodany opcode 275 to "hide in shadow". Dlatego przeniesienie przedmiotów z BG1 do BGEE magicznie zmienia własność przedmiotu. Tego nie znalazłem w żadnym poradniku konwersji modów na BGEE.

Oxva napisał/a:
Tymora's Melody była moją pierwszą, Siren's Yearning drugą - Rasaad może ich użyć.

Myślałem "pierwsza" w sensie numeracji plików, pierwsza pieśń, czyli ta z najniższym warunkiem poziomu barda a nie "pierwsza, którą znajdziesz w grze", bo kolejność znajdowania może być rozmaita.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1031
Podziękowania: 98/215
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2018-01-02, 11:37   

Zazdroszczę spostrzegawczości
Cytat:
Oxva
nie ironizuję, a poważnie napisałem, bo dla modyfikujących taki tester to by się zawsze przydał, ja skupiam się na tym, co zwracali mi uwagę na FB (fanpage), że wielu ludzi nie wnika w pewne aspekty, nawet jak zna dobrze grę, a część Graczy wraca po iluś latach, dzięki ciekawym modyfikacją
Cytat:
jak ta
i by pokazywać to co wyróżnia...

Wyróżnia i tak napiszę i pogaworzę przy filmikach, że mod jako jeden z tych co klimatem od BG 1 nie odstaje i wykorzystuje pewne aspekty gry tak, że żeby nie solucja potencjalny Gracz by pomyślał, jakby grał pierwszy raz w tę grę, ale już na modzie że tak wymyślili Twórcy....ufff ale ja zdania ostatnio stylistycznie układam :lol: ...
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1031
Podziękowania: 98/215
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2018-01-07, 18:08   

Cytat:
Zed Nocear
Mam pytanie, czy można dołączać mody z npc robione, czynione pod wersję EE z SoD, co ma swoją ściezkę fabularną, ale z tego co widzę nie powinno się gryźć, mam na myśli modyfikację Lavy tę, tą:
http://www.shsforums.net/...za-npc-bgeesod/
od strony technicznej nie wiem, nie znam się, a jest to modyfikacja co sprawia że ma się ciekawie w drużynie, aż mnie zmusiło do wysilenia się i tłumaczenia dialogów ^^
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2041
Podziękowania: 253/48
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2018-01-07, 21:36   

Jak by z tego wyszło polskie tłumaczenie Verr'Sza to byłby pożytek dla wszystkich. =)) Choć z racji że SoD jest po angielsku i nie wiadomo, czy w ogóle ktoś go przetłumaczy na polski, trochę to podważa na razie sens.

Nie przewiduję technicznych problemów z TWM dla BGEE, ale w praniu nie sprawdzałem. Mógłby się wypowiedzieć Lava, który zna swój mod na wylot i orientuje się też w TWM. Domyślam się, że on też chyba nie przewiduje kłopotów, bo snuł kiedyś plany na temat cross-banterów między Rha'She a Verr'Sza. Póki co jednak Rha'She mówi wyłącznie po polsku a Verr'Sza po angielsku. Druga sprawa, że na razie postacie z TWM nie są dostosowane do fabuły SoD, i jak gdzieś tu już na forum Lava pisał, powinni odchodzić we właściwym czasie, ale tego nie robią, bo nie mają uwzględnionej sytuacji w skrypcie. Kupiłem sobie SoD w promocjach przedświątecznych na Steamie, ale uruchomiłem tylko raz na kilka minut i nie za bardzo mam o nim pojęcie jeszcze (strasznie wkurzyłem się zmianą interfejsu na obrzydliwy, czarnobury, niby smoczy he, he, i większość zapału oraz wolnego czasu w święta poszła mi na testowaniu różnych modów z UI do BGEE+SoD).
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Nobanion
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3092
Podziękowania: 210/70
Wysłany: 2018-01-07, 21:49   

Już pisałem na SB - wątpię, by były problemy z Verr'Sza i TWM, ALE na pewno TWM niezbyt dobrze będzie działać z SoD, bo:

a) jak Zed pisał - postacie się nie odłączą w odpowiednim momencie (zamiast tego będą w drużynie, podczas gdy Dziecko Bhaala powinno zostać samo)
b) nie wiem czy przypadkiem TWM pod EE dalej nie ma komponentu gry po finałowej walce - jeśli ma... no to będzie to bardzo nieprzewidywalne
c) nie jestem pewien, czy Zed zamieścił już opcję "ignore nightmare mode" dla NPC z TWM - jeśli nie, to przy włączeniu trudności Legacy of Bhaal, NPC z TWM będa miały chore staty

Sam Verr'Sza na pewno momentami może przypominać Rha'She, bo Verr powstał z powodu mojej dyssatysfakcji tym, że Rha jest tylko do BG1, że nie wiadomo co z TWM, bo prace okropnie zwolniły i nie mam na to wpływu. Za to wersja Verr do BG2EE jest już blisko i jest jeszcze większa, niż Verr do BG1EE z SoD.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Nobanion
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2041
Podziękowania: 253/48
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2018-01-07, 23:45   

odp. a/ do zrobienia
odp. b/ to komponent opcjonalny, można go nie instalować przy SoD, niezależnie muszę sprawdzić, jaki ma wpływ na SoD
odp. c/ to już jest zawarte od przedostatniej wersji (poprawkowa 3.51R2 i 3.52 z Nymem)

Jestem bardzo ciekaw, co by mieli Rha'She i Verr'Sza ze sobą do pogadania, zwłaszcza, że Rha'She znajduje się w dość kompromitującej sytuacji.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1031
Podziękowania: 98/215
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2018-01-12, 23:07   

Zedzie wspominałeś o zmianie wyglądu GUI, bo te tutaj od Beamdonga, no cóż, jak się gra bez SoDu idzie przeżyć, ale szału nie ma, te od SoDu mocno smoczo - depresyjne jest ^^ Masz jakiś plan na inny wygląd? A ten co kiedyś miałeś, z dawnych czasów do moda? Dobrze pamiętam? :oops:
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2041
Podziękowania: 253/48
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2018-01-13, 14:50   

GUI dla BG1 absolutnie nie nadaje się do instalacji na BGEE.

W BGEE+SoD bezkonkurencyjny pod względem rozwiązań jest Dragonspear UI v2.14, widać, że wzorowany jest na interfejsie PS:T, ale niektóre rozwiązania są bezkonkurencyjne, np. pełnoekranowy dziennik. Niestety dalej w tonacji czarności SoD, ale gdyby autor stworzył do tego moda skórki z wyglądem BG1/BGEE/BG2EE to byłby dla mnie (prawie) ideał.

W BGEE bez SoD najbardziej przypadł mi do gustu "Lefreut's Enhanced UI for BG1EE, SoD, BG2EE and EET v2.9" z dodaniem kilku tweaków z "EE UI Tweaks v2.6", np.
~EEUITWEAKS/EEUITWEAKS.TP2~ #0 #1010 // Hidden Game Options: 2.6
~EEUITWEAKS/EEUITWEAKS.TP2~ #0 #1030 // Portrait Selectors -> BillyYank's Multi-Portrait Mod: 2.6
~EEUITWEAKS/EEUITWEAKS.TP2~ #0 #1070 // Faydark's Abilities Auto-Roller/GrimLefourbe's BG2 UI: 2.6
~EEUITWEAKS/EEUITWEAKS.TP2~ #0 #2010 // Feedback Message Box Re-sizers -> Feedback Message Box Buttons Hack: 2.6
Niestety, choć Lefreut's Enhanced UI występuje ze skórkami z BGEE, BG2EE i SoD, tylko wersja o wyglądzie UI z BG2EE jest w pełni kompatybilna z EE UI Tweaks.

Tak więc nie znalazłem akceptowalnego zamiennika GUI dla zwolenników kolorystyki BG1/BGEE.


Odp. b/ EDIT. Sprawdziłem w NI i w samej grze: komponent "BG1 no end patch", ze względu na selektywność podmienianych elementów dialogów/skryptów i odmienne rozwiązanie przejścia do SoD cutscenką, działa tylko z czystym BGEE, blokując wyjście gry do ekranu startowego i nie ma absolutnie wpływu na przejście do SoD, mimo, że instaluje się bez komunikatu błędu na BGEE+SoD. Tak więc nie jest źle, ale pomyślę nad fabularnie logiczną możliwością odroczenia przejścia do SoD po zabiciu Sarevoka.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Nobanion
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 35
Posty: 891
Podziękowania: 145/36
Wysłany: 2018-01-13, 20:15   

Zedzie jest jeszcze kilka modów GUI, które możesz wypróbować:
1. Swankified HUD (SoD GUI Overhaul) - wariacja moda Pecci (wymaga jego uprzedniego zainstalowania). Poprawia niektóe aspekty Dragonspear++ UI, które nie przypadły do gustu rzeczonemu modderowi.
2. Revised Dragon Scale UI - wiele pomniejszych ulepszeń i usprawnienń oryginalnego UI z SoD.
3. IWD2 Themed GUI for BG2EE - UI inspirowane tym z IWD2
4.
IWD1 Themed GUI for BGEE and BG2EE - jak wyżej, tylko inspirowane IWD1
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Zed Nocear
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group