Poprzedni temat «» Następny temat
[BG II] Zdolności złodzieja - aspekty techniczne
Autor Wiadomość
Scol 


Wiek: 26
Posty: 716
Podziękowania: 98/110
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-14, 19:14   

Eerie napisał/a:
Kurde, szkoda że nie udostępnią kodu źródłowego, bo chciałbym przejrzeć, tak z ciekawości :P

Możesz sobie za to przejrzeć kod źródłowy GemRB - projektu napisania BG2 od nowa: http://sourceforge.net/projects/gemrb/files/.

dradiel napisał/a:
Cechę tą przy podnoszeniu levelu można o dziwo ustawić maksymalnie na 265, bodajże jeszcze jedną też do tej wartości a pozostałe max osiągają przy 255 (przynajmniej tak jest w WoBG).

Nie jest to do końca prawda - sprawa wygląda tak:
Na każdą umiejętność złodzieja można przeznaczyć maksymalnie 250 punktów.
Wartości umiejętności przy awansie i na karcie postaci to ilość przyznanych punktów + premia rasowa + premia ze ZR + premia z ekwipunku i efektów czarów/mikstór etc.

Tak więc np. Człowiek (15%) o zręczności 17 (5%) może osiągnąć maksymalnie 270 Kradzierzy kieszonkowej, a półelf (25%) o zręczności 19 (15%) bedzie mógł osiągnąć wartość 290. W obu przypadkach te wartości mogą jeszcze wzrosnąć pod wpływem czarów i przedmiotów.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
dradiel
dradiel 
Przyjaciel Klanu
Jeździec Shaundakula

Posty: 1494
Podziękowania: 644/85
Wysłany: 2014-02-14, 19:47   

Cytat:
Na każdą umiejętność złodzieja można przeznaczyć maksymalnie 250 punktów.


No to teraz wiem dlaczego do cre file w sejwie gra maksymalnie wpisuje wartość 250 dla tych cech.
W każdym razie nie można przekraczać wartości 255 dla kradzieży kieszonkowej, chociaż akurat WoBG od wersji 1.35 już z tym problemem sobie radzi i kraść będzie można dalej.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Eerie 
Diabelstwo


Wiek: 21
Posty: 98
Podziękowania: 3/10
Wysłany: 2014-02-14, 20:16   

Otwierania zamków się problem nie tyczy?
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Scol 


Wiek: 26
Posty: 716
Podziękowania: 98/110
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-14, 20:49   

Eerie napisał/a:
Otwierania zamków się problem nie tyczy?

Otwierania zamków, wykrywania pułapek, wykrywania iluzji i (chyba) zastawiania pułapek nie ma sensu nigdy podnosić powyżej 100, więc problem przekroczenia 255 raczej w przypadku tych umiejętności nie wystąpi.

Co do krycia się w cieniu/cichego poruszania to zdajesie występują w grze ujemne modyfikatory do testu tych umiejętności podobnie jak w przypadku kradzieży kieszonkowej (w zależności od sklepu), na pewno w BG:EE jest kara dla Shadowdancera za ukrywanie się w czasie walki. A jak są ujemne modyfikatory to jest sens podnosić powyżej 100, czyli może wystąpić ryzko przekręcenia. A czy samo przekręcenie dotyczy tych umiejętności - nie wiem.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Eerie 
Diabelstwo


Wiek: 21
Posty: 98
Podziękowania: 3/10
Wysłany: 2014-02-14, 22:30   

U mnie Jan ma 275 otwierania zamków, LOL.

Spieprzyłem? :(
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
The Exiled Bard


Posty: 5357
Podziękowania: 355/232
Skąd: The Island of Misfit Toys
Wysłany: 2014-02-14, 22:39   

To wartość podstawowa czy na karcie postaci? Jeśli to drugie to nie - bo nawet bez przedmiotów ma +25 do tej zdolności (15 z racji rasy i 10 ze zręczności). Rozbraja pułapki i otwiera zamki? To się nie przejmuj. dradiel pisał, że otwieranie jest zablokowane.
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 43
Posty: 364
Podziękowania: 61/91
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2017-11-25, 18:12   

Wciąż nie daje mi spokoju kwestia rozbrajania pułapek. Zgodnie z wiedzą i doświadczeniem graczy oraz z wszelkimi instrukcjami do gry złodziejską umiejętnością, która jest za to odpowiedzialna powinno być "Otwieranie zamków".

Wyjątek z naszej solucji do BG2:
Cytat:
Wykrywanie pułapek - dzięki tej umiejętności złodziej jest w stanie wykrywać pułapki, które mogą być rozmieszczone na ziemi, zabezpieczone są niemi drzwi i skrzynie. Wykrycie pułapki jest niezbędne do jej rozbrojenia lub ominięcia, co pozwala zaoszczędzić wielu przykrych doświadczeń.

Otwieranie zamków - umiejętność ta pozwala otwierać wszelkie zamknięte drzwi i skrzynie, służy również do rozbrajania pułapek.
(...)
Uwagi: Każda pułapka ma ustawiony współczynnik trudności wykrycia i rozbrojenia (Difficulty), czyli wymaganą do jej wykrycia/rozbrojenia wartość Wykrywania pułapek i Otwierania zamków, przy czym trudność ustalona na 100% oznacza że pułapka jest nierozbrajalna, a nie, że wymaga >100 punktów otwierania zamków (rozbrajalne są tylko te do 99%). W BG2 bardzo mało jest pułapek i zamków których wykrycie/rozbrojenie wymagałoby więcej niż 80 punktów w danej umiejętności.

Jakiś czas temu przytrafiła mi się jednak sytuacja, w której postać o wysokim "Otwieraniu zamków", ale niskim "Wykrywaniu pułapek" nie mogła sobie poradzić z rozbrojeniem jednej z nich. Postanowiłem odtworzyć tę sytuację; w załączniku zapis z niezmodowanego BG2. Mamy tam dwie postacie, jedną z wysokim wykrywaniem i jedną z wysokim otwieraniem. Tylko ta pierwsza jest w stanie rozbroić pułapkę. Czy ktoś mógłby to przetestować i sprawdzić, gdzie tkwi błąd?

000000024-Pulapki.rar
Pobierz Plik ściągnięto 3 raz(y) 41,2 KB

_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group