Poprzedni temat «» Następny temat
[Komentarze do] Dział o tworzeniu modów
Autor Wiadomość
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 43
Posty: 366
Podziękowania: 61/91
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2017-09-26, 18:59   

Podejrzewam, że modderom najbardziej by pasowało dostać wszystkie te możliwości, które daje właśnie silnik PsT:EE. Dodawanie punktów do cech przy zmianie poziomu, ten specyficzny sposób traktowania punktów biegłości... Dopiero by mogli zacząć robić cuda na kiju.
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 35
Posty: 713
Podziękowania: 107/27
Wysłany: 2017-09-26, 19:18   

Mnie się marzy, żeby dodali w silniku gry możliwość wyboru podras (np. elfów słonecznych, księżycowych, leśnych, drowów, krasnolundów tarczowych, złotych, duergarów itp.). Albo chociaż umożliwili taką możliwość w silniku poprzez mody. Dodałoby to na pewno kolorytu protagonistom.

Drugie marzenie (nierealne niestety) to poprawa wyglądu sprite'ów. Niestety ze względu na to, że oryginalne pliki przepadły, odtworzenie wszystkiego od nowa przerasta możliwości czasowe i finansowe Beamdoga. A szkoda, bo wtedy gra wyglądałaby naprawdę świetnie.

Natomiast zauważyłem, że coraz większa liczba modderów, którzy dotąd dbali o wsteczną kompatybilność z klasycznymi wersjami, rezygnuje już z tego i całkowicie przesiada się wyłącznie na silnik EE. Nawet ci, co kiedyś psioczyli EE, przyznają teraz, że moddowanie w EE jest znacznie bardziej przystępne. Szczerze, nie spodziewałbym się już teraz wielu nowych modów działających pod klasyczne wersje. Żeby nie było, nie piszę tego z satysfakcją, po prostu odnotowuje swoje spostrzeżenia.

Z punktu widzenia gracza, to właściwie z klasycznej wersji brakuje mi obecnie tylko dwóch modów: Virtue i Neverending Journey (i może Tortured Souls). Drugi mod w wersji EE jest już raczej nierealny, bo Vlad skończył z modowaniem, z drugiej jednak strony swoim ostatnim postem złagodził nieco stanowisko względem innych modderów, którzy mogliby dostosować NeJ do EE, ale szczerze mówiąc po jego wcześniejszych wypowiedziach, wątpię, by którykolwiek zechciał podjąć się tego zadania. Natomiast większość megamodów ma już jakieś (pełne, niepełne, znerfione) wersje działające na EE, tak więc osoby lubiące tego typu mody niewiele tracą w porównaniu do wersji klasycznych.

Jeżeli K4thos dokończy dzieła implementacji IWD i IWD2 do EET i wszystkie gry będą już w wersji 2.5, to już naprawdę dla mnie Saga będzie kompletna. Można będzie grać i nie umierać.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 43
Posty: 366
Podziękowania: 61/91
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2017-09-26, 19:40   

Cytat:
Żeby nie było, nie piszę tego z satysfakcją, po prostu odnotowuje swoje spostrzeżenia.

Już dawno temu napisałem, że EE zdominuje społeczność graczy BG nieodwołalnie, a klasycznej wersji będą się trzymać tylko najbardziej ortodoksyjni gracze. Podejrzewam, że już teraz wszystko wyglądałoby inaczej, gdyby nie dzieło dradiela. W rzeczywistości WoBG nie utrzymuje przy życiu tylko CoBu, ale cały świat klasycznego BG po polsku.
I podejrzewam, że poza K4thosem tylko dradiel może porwać się na przygotowanie wersji EE dla megamodów Vlada. Ale na razie, na całe szczęście, wciąż nie poddaje się z udoskonalaniem klasycznego WoBG.
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 35
Posty: 713
Podziękowania: 107/27
Wysłany: 2017-09-26, 20:05   

memory napisał/a:
I podejrzewam, że poza K4thosem tylko dradiel może porwać się na przygotowanie wersji EE dla megamodów Vlada. Ale na razie, na całe szczęście, wciąż nie poddaje się z udoskonalaniem klasycznego WoBG.


Znając Vlada, zakodował NeJ w tak niekompatybilny ze standardami sposob, że i K4thos i dradiel mieliby problemy z dostosowaniem tego do EE :razz: Ale może się czepiam człowieka.

memory napisał/a:
Już dawno temu napisałem, że EE zdominuje społeczność graczy BG nieodwołalnie, a klasycznej wersji będą się trzymać tylko najbardziej ortodoksyjni gracze. Podejrzewam, że już teraz wszystko wyglądałoby inaczej, gdyby nie dzieło dradiela. W rzeczywistości WoBG nie utrzymuje przy życiu tylko CoBu, ale cały świat klasycznego BG po polsku.


I za to chyba najbardziej cenię WoBG. W pewnym momencie właściwie jedynie ta modyfikacja generowała jakikolwiek ruch na CoBie. Gdyby nie WoBG, forum mogłoby być już martwe.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 43
Posty: 366
Podziękowania: 61/91
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2017-09-26, 20:14   

Cytat:
I za to chyba najbardziej cenię WoBG. W pewnym momencie właściwie jedynie ta modyfikacja generowała jakikolwiek ruch na CoBie. Gdyby nie WoBG, forum mogłoby być już martwe.

Ale teraz... sam zauważyłeś, że chce Ci się robić więcej. Mnie to się ten Skarbiec i nowy dział BG1 bardzo podobają. Ale już najbardziej to "rozmiar" Gwiazd Mystry; z taką paką to się można porywać na co się chce.
Ale to już jest offtop, więc wyrzuć to w inne miejsce :mrgreen:
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak


Wiek: 47
Posty: 867
Podziękowania: 75/156
Wysłany: 2017-09-27, 09:38   

memory napisał/a:
Cytat:
Żeby nie było, nie piszę tego z satysfakcją, po prostu odnotowuje swoje spostrzeżenia.

Już dawno temu napisałem, że EE zdominuje społeczność graczy BG nieodwołalnie, a klasycznej wersji będą się trzymać tylko najbardziej ortodoksyjni gracze. Podejrzewam, że już teraz wszystko wyglądałoby inaczej, gdyby nie dzieło dradiela. W rzeczywistości WoBG nie utrzymuje przy życiu tylko CoBu, ale cały świat klasycznego BG po polsku.
I podejrzewam, że poza K4thosem tylko dradiel może porwać się na przygotowanie wersji EE dla megamodów Vlada. Ale na razie, na całe szczęście, wciąż nie poddaje się z udoskonalaniem klasycznego WoBG.


WoBG jest jedyny w swojej dradielowej idei i jako taki podejrzewam, że jeszcze może się rozrosnąć i mnie to odpowiada; z drugiej strony EET z bezawaryjną w porównaniu do klasycznej wersji BGT instalacją;

Jest bardzo fajny myk jaki Kathos uczynił przy instalacji!!!! i ważne by byłoby instalację doprecyzować dla tych, co myślą że to stare BGT...

Ja czekam na przetłumaczenie SoDu :grin: wtedy podejmę się przejścia całości, choć już trochę połaziłem...
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Meisarcha
Avatar Bhaala


Posty: 541
Podziękowania: 68/97
Wysłany: 2017-09-27, 18:04   

Cytat:
Jest bardzo fajny myk jaki Kathos uczynił przy instalacji!!!!

Coś więcej o tym myku?
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak


Wiek: 47
Posty: 867
Podziękowania: 75/156
Wysłany: 2017-09-27, 21:57   

Meisarcha napisał/a:
Cytat:
Jest bardzo fajny myk jaki Kathos uczynił przy instalacji!!!!

Coś więcej o tym myku?


Cytat:
Zwieńczenie instalacji EET (setup-EET_end)

Po instalacji głównego komponentu w folderze z grą znajdziesz dodatkowy plik setup-EET_end.exe, którego instalacja jest WYMAGANA przed rozpoczęciem rozgrywki. Komponent powinien zostać zainstalowany NA SAMYM KOŃCU, po instalacji wszystkich innych modów.

Jeśli po zakończonej instalacji komponentu zmienisz zdanie i postanowisz doinstalować jakieś mody, to wpierw odinstaluj setup-EET_end.exe. Gdy będziesz już zadowolony/a z doboru modów zainstaluj go ponownie.


Dla mnie to, bo w ten sposób sprawdziłem sobie ileś modów bez kombinowania i wywalania dziwnych błędów, dla mnie logiczne to, Kathos kiedyś tłumaczył że ma EET jakieś dodatki w sobie...Nie uświadczyłem błędów typu wywalanie na pulpit, sieczka językowa, wiadomo w SoD bedzie, czy tez jakiś innych zwykłym przy dawnym BGT dziwności...
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
The Exiled Bard


Posty: 5357
Podziękowania: 355/232
Skąd: The Island of Misfit Toys
Wysłany: 2017-11-22, 15:25   

Komentarz do tego wątku.

Pustak Stropowy napisał/a:
Jeśli sprowadzam postać przez ducha w Strefie Kieszonkowej,

Kieszeniowej tak gwoli ścisłości (widziałem niestety już niejeden mod, który operował tym terminem - bądź to wskutek zapisu modującego, bądź tłumacza).
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group