Poprzedni temat «» Następny temat
Divine Divinity - opinie
Autor Wiadomość
Forged 

Wiek: 44
Posty: 13
Podziękowano 9 razy
Wysłany: 2017-11-12, 12:04   

To znowu ja :razz:

Tym razem w dziale gry "Divine Divinity". Rozchodzi mi się o tę najpierwszą grę z całego cyklu.
Ostatnimi dniami postanowiłem przerwać moje granie w późniejsze produkcje z serii, jak "Divinity: Original Sin" czy "Dragon Knight Saga", z tego samego powodu dla którego zapauzowałem przed miesiącami moją grę w "Wiedźmina 3".
Postanowiłem bowiem wrócić do korzeni i poznać świat przedstawiony przez twórców niejako od podszewki - od początku opowiadanej historii.

Odpaliłem zatem "Divine Divinity" (w skrócie: "DD") i... jakby zderzyłem się ze ścianą. Mechanika gry jakby znajoma z innych staroszkolnych cRPG ale nie do końca, bo "DD" w systemie walki bliżej do "Diablo", niż "Baldur's Gate", czy nawet "Arcanum" w którym można włączyć walkę turową.

W "DD" walki turowej niet. Mamy jedynie jej namiastkę w postaci bardzo dosłownie aktywnej pauzy. Dosłownej bo okazało się, że spacją zatrzymujemy jedynie grę i w tym momencie można wybrać broń, eliksir, czy czar, i wracamy do walki w czasie rzeczywistym.
Do tego większość skrótów klawiszowych jest nieopisana w grze i trzeba takich informacji szukać w internecie.
Na nowicjusza w świecie mechaniki "DD" czeka też mnóstwo ukrytych możliwości niespotykanych w podobnych grach, jak przemieszczanie przedmiotów, tworzenie nowych z połączenia innych, zabieranie do ekwipunku rzeczy, których z pozoru zabrać się nie da, jak np. beczki czy snopki słomy :mrgreen:
Te wszystkie tajemnicze smaczki nadają nowego wymiaru zabawie w "Divine Divinity" i sprawiają, że gra wydaje się świeża i nowatorska mimo tego, że prokurator zdjął już z niej rękę :wink: a niebawem stanie się pełnoletnia.
Grafika oczywiście jest dość archaiczna, ale wydaje się dużo ładniejsza od tej w "Arcanum" (kwestia gustu oczywiście) i należycie budująca klimat świata gry.

No i wracając do tego, że jako nowicjusz trochę się odbiłem stopnia skomplikowania tej produkcji, a jednocześnie już w pierwszych minutach zacząłem wsiąkać w "życie" prowadzonej przez siebie postaci, to postanowiłem podpatrzeć w internecie jak się gra w tę grę... :lol:

Oczywiście pierwsze kroki skierowałem ku Youtube i serii "Zagrajmy w..."
Tu się odbiłem po raz drugi i to bardzo boleśnie.
Są dwa cykle po polsku, w których jutuberzy wydali się poważnie podchodzić do tego co robią, i co chcą pokazać prezentując "Divine Divinity.

Niestety obaj wykazali się wybitnie lekceważącym stosunkiem do potencjalnego widza.
Produkcje nie nadają się do oglądania.

Balans głośności dźwięków gry, głosu nagrywającego, niewiarygodne szumy z mikrofonu, czy nawet jakieś sprzężenia w układach audio to jeszcze nic. Bowiem jeden z tych, pożal się bobrze, jutuberów podczas nagrywania (nie dość, że prawie go nie słychać z powodu skandalicznej jakości technicznej audio) mlaska, siorbie, przełyka ślinę jakby się nią chciał za chwilę udławić, i brzmi to jakby połykał ściągniętą do gardła kluchowatą flegmę z nosa, pali papierosa wydając takie dźwięki, że obrzydzenie bierze.
O mało się nie porzygałem.

Tak się zakończyło moje poszukiwanie na Youtube porad jak grać w "DD".
Wszelkie potrzebne informacje znalazłem na stronach pisanych, i w praktyce powoli testując co się da w samej grze.

Mogę powiedzieć, że najważniejsze rzeczy powodujące, że gra jest przyjemna, już odkryłem.
Poznałem całą (chyba) klawiszologię, wiem co można zrobić w grze a czego nie można, i czego wręcz się nie powinno robić i tym podobne. Techniczne problemy związane z odpaleniem "DD" na okropecznym Windows 8 też rozwiązałem.

No i przejdę w końcu do sedna. :lol:

Naszło mnie, żeby nagrać klika odcinków od samego początku gry, żeby pokazać jak w nią grać, żeby na starcie się do niej nie zrazić. Bo zrazić się do tej gry, to jak zrezygnować z pięknej kobiety, gdy zobaczyło się ją jedynie przemoczoną, w brzydkiej kurtce z potarganym kapturem, i rozmazanym makijażem.

To jak, towarzysze? Nagrywać? Przyda się takie cusik w obecnych czasach dla tej stareńkiej gry?
Bo ja mam wrażenie, że na fali popularności "Divinity: Original Sin 1 i 2" wielu graczy, tak jak ja, może chcieć zapoznać się z prekursorką serii, i szkoda by było, żeby po kilku minutach od odpalenia dali sobie spokój.
A pytam Was tutaj, bo jesteście o lata świetlne bardziej zaznajomieni zarówno z grami cRPG jak i (a może przede wszystkim) z grającymi w ten gatunek i ich mentalnością :wink:

Pozdrawiam.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak


Wiek: 47
Posty: 843
Podziękowania: 72/149
Wysłany: 2017-11-12, 12:34   

Oczywiście, jak najbardziej - nagrywaj, najlepsza gra z serii, zawsze do niej wracam dla klimatu, choć powiem szczerze że tylko raz ją przeszedłem, ale nawet kilkugodzinne łazikowanie daje posmak - ale to brak czasu...

Moim zdaniem nie ma starych i nowych gier, tylko te co się podobają i nie podobają :) Aktualnie pogrywam sobie w grę co ma 14 lat i uważam że jest lepsza od niejednej nowej produkcji, do rzeczy - nagrywaj :razz:
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
ReddishSplash67 

Wiek: 36
Posty: 6
Podziękowania: 1/1
Wysłany: 2017-11-12, 22:52   

Nagrywaj jak najbardziej. Ja gram ciągle w Beyond Divinity czyli dla niektórych takie DD 2 i skończyć nie mogę co nie znaczy że mi się nie podoba ale po prostu brak czasu. Chętnie oglądnę i skonfrontuje swoje przemyślenia co do tych dwóch gier
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 28
Posty: 1375
Podziękowania: 139/197
Wysłany: 2017-11-14, 13:06   

Ja się muszę wreszcie wziąć za Divine Divinity. Grałem trochę i bardzo mi się klimat tej gry podoba. Za to Divinity 2 (to ze smokiem) jest naprawdę super. Najbardziej power-metalowa gra, w jaką grałem.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
sajok 
Przyjaciel Klanu

Wiek: 44
Posty: 230
Podziękowania: 26/39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-11-14, 17:52   

A ja włożę łyżkę dziegciu do tej beczki miodu jaką bez wątpienia jest DD ;) Według mnie fatalny jest system losowych cech przedmiotów, w tym także tych niby unikatowych. To jest rpg a ta losowość żywcem zerżnięta jest z hack&slashów. Toż to bluźnierstwo niechybnie jest! ;) Mamy tu stosunkowo niewielką i schematyczną pulę skillów, które może przedmiot "wylosować" i tak mając np. takie unikatowe buty skorpiona może się zdarzyć, że będą one słabsze niż przedmiot niższej klasy (np. poziom zaklinania 1, kiepskie odporności itd.) a dodatkowo zwiększały umiejętność "elfi wzrok" (buty? elfi wzrok??) - kompletnie bez sensu. Powoduje to, iż w zasadzie brak tu takich prawdziwie unikalnych artefaktów. Z chęcią bym łyknął jakiś mod, który przypisywałby unikatom (chociażby jakieś pozory) stałych i unikalnych cech. No, ale może komuś taki system odpowiada... Tak poza tym to gierka jest naprawdę rewelacyjna i to w kategorii rpg też.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Kliwer
Kliwer 


Wiek: 28
Posty: 1375
Podziękowania: 139/197
Wysłany: 2017-11-14, 20:58   

Masz rację Sajoku. Ale na to cierpią wszystkie gry tego studia, łącznie z najnowszą (tak wnoszę z recenzji i Youtuba). W Divinity 2 było trochę lepiej z racji na zestawy przedmiotów (nawet historię miały) ale niewiele lepiej.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Forged 

Wiek: 44
Posty: 13
Podziękowano 9 razy
Wysłany: 2017-11-14, 22:33   

Kliwer napisał/a:
Za to Divinity 2 (to ze smokiem) jest naprawdę super. Najbardziej power-metalowa gra, w jaką grałem.


Nooo. "Dragon Knight Saga" wciąga jak najlepszy przemysłowy odkurzacz :smile:
I jeśli Ci się podoba, to "Dark Messiah of Might and Magic" też Ci powinien podejść.
RPGa w nim mało (fabuła i jakieś dialogi są, i nawet małe drzewko rozwoju), ale grafika na podobnym, jeśli nie lepszym poziomie, a dynaaamika, to...
Paaanieeee.
Zresztą sam popatrz. Gość to nagrywa nawet sensownie https://youtu.be/3ENxSmF3RxQ. A tu recenzja: http://www.filmweb.pl/vid...C4%85ce,1651202
Żadna action RPG jak do tej pory takiej nie miała (mam na myśli dynamikę), no może właśnie za wyjątkiem Smoków od Larian'a.

P.S. Walczę z kompem i doinstalowaniem Win 7 do istniejącego systemu w lapku, a konkretnie na zewnętrznym dysku, i jak tylko to ogarnę, to zabiorę się za nagrywanie tych kilku odcinków wprowadzających w "Divine Divinity".
Ostatnio zmieniony przez Forged 2017-11-14, 23:30, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 28
Posty: 1375
Podziękowania: 139/197
Wysłany: 2017-11-14, 23:22   

Cytat:
I jeśli Ci się podoba, to "Dark Messiah of Might and Magic" też Ci powinien podejść.


Podszedł mi tak całkiem. Tylko główny bohater to największy maślak wśród głównych bohaterów... Cóż za nijaka postać, bardzo to odbiór psuje. No i trochę za mało w tym RPGa jednak, tak jak piszesz. Gdyby zrobić RPGa na silniku tej gry, z tym systemem walki to byłoby coś.

Poza tym nie ma tam nic poza walką. W D2 jest fajna eksploracja, zagadki w lochach, jakieś sekrety. DM to tylko efektowna naparzanka.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Forged 

Wiek: 44
Posty: 13
Podziękowano 9 razy
Wysłany: 2017-11-14, 23:35   

Panie Kliwer.

Ano właśnie w "DM" sekrety są i to całkiem niemało. A i podobno można tę grę przejść prawie bez walki, tylko jak szpieg z krainy deszczowców karrambaa, czyli przemykając w cieniu. :razz:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group